(ادامه ) 
بحث کوتاه در مورد خودرویی ها : 
خودرویی ها هم تقسیم شده اند به : 
o	سواری : سهمهای شاخصش خودرو و سایپا  
o	سنگین : سهمهای شاخصش ایران خودرو دیزل و سایپا دیزل 
و رفتار سهمهاشان هم متفاوت است . در کل افت و خیز سهمهای سواری بالاتر است و ریسک سهمهای خودرویی سنگین در کل پایینتر است . 
رنج ( range  ) p/e خودرویی های سبک بین 8 تا 10 شده است . غیر از گروه بهمن که روندی جداگانه دارد و رنج تغییرات p/e اش بین 9 تا 12 است و سهم خوب بازدهی اسن و رشد خوبی دارد . حداقل بین 5 تا 10 % از سبد توصیه میشود بهمن باشد . 
ایران خودرو شرکت سوم بلحاظ سهم از بازار است و طبق سیاست های بورس پیش میرود . البته بلحاظ EPS ای که ایران خودرو از بابت بانک پارسیان دریافت میکند ( 30 تا 40 تومان ) این سهم EPS اش افزایش می یابد . 
      p/e خودرو سنگین دارد بسمت 10 پیش میرود و رنج تغییرات آن بین 10 تا 12 است . البته به 15 نمیرسد . 
سهم دیگر گروه خودرو زامیاد است : سهم کم ریسک و با p/e بسیار پایینی است . البته این دلیل بر بازدهی خوب نیست . فقط ریسکش پایین است . 
مطرح شد که شاید تا 10 % دیگر توانایی بالاتر رفتن داشته باشد . ( حدود 2200 تومان ) ولی خریدش توضیه نمیشود . چون بازدهیش قابل اتکا نیست و ریسک پایین هم دلیل کافی برا خرید یک سهم نیست . از دیدگاه تولید و بازده نمیشود به زامیاد نگریست . 
دلیل بعضی مثبت زدنها ، مثبت شدن جو بازار نسبت به یک صنعت است . بعنوان مثال وقتی معدنیها + میزنند معادن بافق با ضرر انباشته نیز + میشود ! و این متاثر از تولید یا بازدهی بالاتر و ...نیست . فقط جو روانیست . 
سایپا شرکت خوبی برای خرید است : تا سال 79 ، 80 سودهای زیرمجموعه هایش داخل شرکت مادر نمیرفت . قرار بود از سال 81 این اتفاق بیافتد و اگر این سودها برود در دل شرکت مادر شاید EPS این شرکت به 150 تومان برسد . در کل سایپا مستعد جهش است . 
( آقای رضا صبری ، کارشناس ایران خودرو از اینجا وارد بحث شدند . ) 
بحثی کلی درباره تحلیل گری و لزوم آن مخصوصا در بازار امسال شروع شد که من فقط به خلاصه ای از آن اکتفا کردم : 
 	تحلیل گری به 4 نکته اساسی نیاز دارد : آگاهی ، تجربه ، سرمایه ، تیزهوشی . حتی با داشتن 1 سهم باید اصوا تحلیل گری را رعایت کرد ..
 	در بازار کارا بازدهی تحلیل گر و یک فرد آماتور کمتر از 15 % است . در حالیکه در بازار غیر کارا تحلیل گر خود به بازار خط میدهد و نیاز اول چنین بازاری تحلیل گریست .