PDA

View Full Version : گرفتن كد اقتصادي


خاطره
October 12th, 2004, 10:33
سلام
همانگونه كه مستحضريد از آبانماه همه سهامداران بايستي داراي كد اقتصادي باشند از دوستان كسي ميدونه براي گرفتن اين كد چطوري بايد اقدام كرد
ممنون

yaser_rashidi
October 12th, 2004, 10:47
استفاده از كد ملي در معاملات بورس اجرايي مي شود
استفاده از كد ملي در معاملات بورس از اول آبان ماه به منظور جلوگيري از هرگونه جعل و سواستفاده از هويت سهامداران اجرايي مي شود. به منظور تعيين هويت صحيح و مطمئن سهامدران و سرمايه‌گذاران بورس استفاده از شماره ملي ده رقمي (كد ملي) از اول آبان اجرائي مي شود.
بر اساس اين گزارش در اجراي« ماده (2) قانون الزام اختصاص شماره ملي و كد پستي براي كليه اتباع ايراني» سازمان بورس اوراق بهادار تهران نيز تصميم گرفته است از اين امكان ملي كه اكنون براي كليه اتباع كشورمان فراهم شده است، استفاده نمايد تا هويت صحيح و واقعي سهامداران را در مركز اطلاعاتي بورس ثبت نمايد.
اين گزارش مي‌افزايد: كارشناسان سازمان بورس با هماهنگي سازمان ثبت احوال امكاني را فراهم كرده‌اند تا سهامداران و يا مشترياني كه تازه متقاضي ورود به بازار هستند در اسرع وقت شماره ملي خود را دريافت نمايند.
استفاده از شماره ملي علاوه بر تسهيل در شناسائي مشترياني كه به كارگزاري‌هاي سازمان مراجعه مي نمايند و سرعت در شناسائي آنان، هرگونه جعل و سواستفاده از هويت سهامداران شناسائي و با آن برخورد خواهد شد و امكان ارائه اطلاعات متعدد از سوي مشتريان را كه سبب ايجاد كد معاملاتي متعدد براي يك فرد ‌شده است به طور كلي منتفي مي‌شود.
علاوه بر اين با استفاده از اين روش امكان ارائه مشخصات متعدد از سوي يك نفر كه منجر به شناسائي وي در كدهاي معاملاتي بورس به عنوان افراد متعدد مي‌شد به طور كلي از بين برود.

جهان اقتصاد

خاطره
October 12th, 2004, 11:08
سلام
جناب آقاي رشيدي
از پاسختون ممنمون و اميدوارم كه هميشه پايدار و پيروز باشيد