انجمن‌های سرمایه

بازگشت   انجمن‌های سرمایه > درباره سایت سرمایه (About Sarmaye Website) > بورس تهران

Notices

پاسخ
 
ابزارهاي موضوع
قديمي April 17th, 2004, 17:41   #1
eqbalnia
Junior Member
 
تاريخ عضويت: Mar 2004
ارسالها: 22
تشکر: 0
تشکر از ايشان: 0 بار در 0 پست
eqbalnia (سطح 0)
0

با ساخت 15 هزار دستگاه خودروي كار امسال تحقق مي يابد
مقام نخست توليد كاميون در خاورميانه براي سايپا ديزل
دنياي اقتصاد 27/1/83
گروه خودرو: با توليد 15 هزار دستگاه انواع كاميون سنگين و نيمه سنگين طي سال جاري، سايپا ديزل مقام نخست را در اين رشته در خاورميانه كسب ميكند.
عليرضا غمگسار، مديرعامل سايپا ديزل در گفتوگو با «دنياي اقتصاد»، با اعلام اين مطلب، افزود: براي توليد 15 هزار دستگاه خودروهاي سنگين فوق، برنامهريزي و تمهيدات لازم به عمل آمده است.
وي گفت: سال گذشته سايپا ديزل 7 هزار دستگاه انواع كاميون را توليد كرد كه نسبت به سال قبل 130 درصد رشد داشت.
غمگسار اظهار داشت: ميزان رشد توليد در اين شركت امسال نسبت به سال 82 حدود 120 درصد خواهد بود.
وي افزود: يكي از شاخصهاي توليد در اين رشته، كسب گواهينامههاي زيستمحيطي لازم است كه سايپا ديزل توانست اين راه را پشتسر بگذارد و گواهينامه صنعت سبز را دريافت كند.
مديرعامل سايپا ديزل گفت: در حال حاضر با اجراي طرحهاي مختلف سال گذشته توانست جلوي جذب پسابهاي صنعتي در چاهها را بگيرد و ایزو 2000-9001 و 14001 را دريافت كند.
وي اظهار داشت: فاصله تكنولوژي ساخت انواع كاميون در سايپا ديزل به روز است و اين شركت توانست محصولات خود را با استانداردهاي جهاني يورو 3 تا يورو 5 منطبق سازد.
وي با اشاره به نياز بازار به تنوع محصولات خودروهاي تجاري افزود: در حال حاضر سايپا ديزل براي پاسخگويي به اين نيازها خودروهاي مختلف از 6 تن تا 40 تن را توليد و به بازار عرضه ميدارد.
مديرعامل سايپا ديزل در تشريح برنامههاي توليد سال جاري اين شركت گفت: در طول سال جاري تعداد 4 هزار دستگاه FH12 4*6 و 2 هزار دستگاه كاميون كشنده نيمه سنگين FH12 2*4 توليد خواهد كرد.
وي تصريح كرد: برنامهريزي براي توليد 2 هزار و 500 دستگاه كاميون كسب بادسان و 1500 دستگاه كاميون متوسط ميدلام به عمل آمده است كه تا پايان سال اين برنامه توليد نيز تحقق خواهد يافت.
غمگسار با اشاره به توليد هزار دستگاه كاميون سنگين FM9 2*6 گفت: در طول سال جاري 500 دستگاه كاميون FM9 2*4 و 500 دستگاه كشنده سنگين NH12 4*6 در شركت سايپا ديزل توليد و به بازار عرضه خواهد شد.
وي در پايان افزود: با توجه به تكنولوژي و استانداردهاي بالاي توليد كاميون در اين شركت، بازاريابي جهت صدور به كشورهاي منطقه نيز در برنامه كاري سايپا ديزل قرار دارد.





طي سال گذشته: بيش از 19 هزار دستگاه انواع خودروهاي سنگین و نیمه سنگین تولید شد
دنياي اقتصاد 27/1/83
گروه خودرو: بيش از 19 هزار دستگاه انواع كامیون، اتوبوس، میني بوس و كامیونت در سال گذشته تولید و روانه بازار شد.
به گزارش «دنياي اقتصاد» با انتشار آمار مربوط به تولید خودروهاي سنگین و نیمه سنگین، ایران در صف كشورهاي بزرگ تولید كننده كامیون و اتوبوس قرار گرفت.
از كل خودروهاي سنگین و نیمه سنگین تولید شده، 12 هزار و 737 دستگاه كامیون سنگین و 4 هزار و 510 دستگاه اتوبوس بوده است.
همچنین تعداد كامیونتهاي تولید شده در این مدت هزار و 619 دستگاه، تعداد میني بوسهاي تولید شده 512 دستگاه بود.
خبرنگار ما در گزارش خود ميافزاید: از كل كامیونهاي تولید شده طي 12 ماه گذشته، بالاترین رقم میزان تولید مربوط به شركت ایران خودرو دیزل بود كه رقمي معادل 6 هزار و 677 دستگاه تولید كرد كه مربوط به انواع كامیون بنز با 5 هزار و 724 دستگاه و كاميون بنز كشنده با ميزان تولید 953 دستگاه بود.
شركت ایران خودرو دیزل در اسفند سال گذشته 784 دستگاه انواع كامیون بنز و 65 دستگاه كامیون بنز كشنده تولید كرده است و این شركت توانسته در طول 12 ماه گذشته آمار تولید خود را از سایپا بالاتر كند به این ترتیب شركت ایران خودرو دیزل در تولید كامیونهاي سنگین برخلاف آمار تولید انتشار یافته در بهمنماه سال قبل، شركت سایپا دیزل را پشت سر بگذارد و شركت ایران خودرو دیزل در سال جاري با تولید كامیون آتگو رقم بالاتر تولید را نیز كسب خواهد كرد.
بعد از ایران خودرو دیزل بالاترین رقم میزان تولید مربوط به شركت سایپا دیزل بود كه رقمي معادل 5 هزار و 812 دستگاه تولید كرد.
مجموع این رقم مربوط به كامیونهاي ولوو FM9، FH12، NH12 و میدلام بود كه رقم تولید آنها به ترتیب هزار و 814 دستگاه، 2 هزار و 899 دستگاه، 550 دستگاه و 549 دستگاه ميباشد.
شایان ذكر است كه میزان تولید كامیون ولوو FM9 تنها در اسفند سال گذشته 298 دستگاه كامیون ولوو FH12 215 دستگاه؛ كامیون ولوو NH12 100 دستگاه و میدلام 185 دستگاه بود.
آخرين رقم توليد مربوط به كاميون ايويكو با 248 دستگاه متعلق به شركت زامياد است و گفتني است كه اين شركت تنها در اسفند سال گذشته 56 دستگاه از اين محصول توليد كرد.
خبرنگار ما ميافزايد: طي سال گذشته 1619 دستگاه كاميونت در شركتهاي سايپا ديزل، تراكتورسازي ايران و زامياد توليد شد كه محصولات اين شركتها به ترتيب كاميونت بادسان با هزار و 50 دستگاه، كاميونت آذرخش با 444 دستگاه و كاميونت ايويكو با 125 دستگاه ميباشد.
شايان ذكر است كه در اسفند سال گذشته شركت زامياد از كاميونت ايويكو توليد نكرده است و شركتهاي سايپا ديزل از كاميونت بادسان 130 دستگاه و تراكتورسازي ايران از كاميون آذرخش 23 دستگاه توليد كردهاند.
به گزارش خبرنگار ما، طي مدت مذكور، شركتهاي ايرانخودرو ديزل، رانيران، شهابخودرو و عقابافشان 4 هزار و 510 دستگاه اتوبوس توليد كردهاند كه از مجموع آن بالاترين رقم توليد مربوط به شركت ايرانخودروديزل با رقمي معادل 3 هزار و 329 دستگاه بود.
شركت ايرانخودرو ديزل با توليد اتوبوس بنز بين شهري و شهري و شهري گازسوز بالاترين رقم را به خود اختصاص داد و به ترتيب 624 دستگاه، 2 هزار و 13دستگاه و 574 دستگاه طي سال گذشته توليد كرد.
اين در حالي است كه شركت ايرانخودرو ديزل در اسفند سال گذشته از اتوبوس شهري گازسوز توليدي نداشته و اتوبوس بنز بين شهري را 33 دستگاه و اتوبوس بنز شهري را 344 دستگاه توليد كرد و آمار نشان ميدهد كه اين شركت بالاترين ميزان توليد خود را در اسفند به اتوبوس بنز شهري اختصاص داده است.
همچنين از مجموع رقم ذكر شده شركت شهابخودرو 780 دستگاه انواع اتوبوس شهاب شهري، شهاب بين شهري، شهاب گازسوز و شاسي اتوبوس شهاب توليد كرده كه 524 دستگاه متعلق به اتوبوس شهاب شهري، 139 دستگاه اتوبوس شهاب بين شهري، 82 دستگاه اتوبوس شهاب گازسوز و 35 شاسي اتوبوس شهاب توليد كرده است.
ميزان توليد شركت شهابخودرو در اسفند سال گذشته به 121 دستگاه ميرسد كه 81 دستگاه اتوبوس شهاب شهري، 7 دستگاه اتوبوس شهاب بين شهري، 13 دستگاه اتوبوس شهاب گازسوز و 20 شاسي اتوبوس شهاب ميباشد.
طبق اين گزارش، شركت رانيران با توليد 333 دستگاه اتوبوس ولوو در رتبه سوم توليد قرار دارد و قابل ذكر است كه اين شركت در اسفند سال گذشته هيچ توليدي نداشته است و شركت عقابافشان با 68 دستگاه اتوبوس اسكانيا در رتبه آخر توليد انواع اتوبوس قرار دارد، شركت مذكور در اسفند سال گذشته 19 دستگاه از محصول ياد شده توليد كرده است.
بنابراين، ايرانخودرو ديزل سال گذشته در توليد انواع اتوبوس در كشور مقام نخست را به خود اختصاص داده بود.
اين گزارش حاكي است كه طي مدت مذكور 537 دستگاه انواع مينيبوس بنز و هيونداي توليد شركت ايرانخودرو ديزل و مينيبوس ايويكو و مينيبوس گازسوز محصول شركت زامياد توليد گشت. شركت ايرانخودرو ديزل در توليد مينيبوس از شركت زامياد موفقتر عمل كرده و در اين مدت 91 دستگاه مينيبوس بنز و 246 دستگاه مينيبوس هيونداي توليد كرد و شركت زامياد با 17 دستگاه مينيبوس ايويكو و 25 دستگاه مينيبوس گازسوز رتبه دوم را بعد از شركت ايرانخودرو ديزل دارا ميباشد.
آمار توليد مينيبوس در اسفند سال گذشته به 45 دستگاه ميرسد كه 16 دستگاه مينيبوس هيونداي محصول شركت ايرانخودرو ديزل و 4 دستگاه مينيبوس ايويكو و 25 دستگاه مينيبوس گازسوز محصول شركت زامياد بود و شركت ايرانخودرو ديزل در مدت ياد شده نتوانسته بود مينيبوس بنزي توليد كند







ايران خودرو ديزل امسال 16 هزار دستگاه انواع خودروي كار توليد ميكند
دنياي اقتصاد 20/1/83
گروه خودرو: شركت ايران خودرو ديزل برنامه توليد قطعي خود را در سال جاري 16 هزار دستگاه انواع خودروهاي سبك و سنگين اعلام كرد.
مسعود بهرامي مدير بازاريابي و فروش اين شركت در گفتوگو با خبرنگار ما با اعلام اين مطلب افزود: ممكن است اين برنامه تغيير كند و ميزان توليد ايران خودرو ديزل در طول سال جاري به 20 هزار دستگاه هم برسد.
وي اظهار داشت: توليد 16 هزار دستگاه انواع خودروهاي سنگين و سبك قطعي است و تمامي نيازهاي اين برنامه توليد فراهم شده است.
بهرامي اضافه كرد: در طول سال جاري حدود ده هزار دستگاه انواع كاميونهاي سبك و سنگين كه عمدتا از نوع بنز هستند در شركت ايران خودرو ديزل توليد خواهد شد.
وي فاصله تكنولوژي ساخت خودروهاي كار در اين شركت را كمتر از يك سال اعلام كرد و افزود: به دليل كيفيت جهاني اين توليدات چنانچه مازاد بر تامين نياز داخل توليد شود به كشورهاي همجوار و منطقه صادر خواهد شد.
مدير بازاريابي و فروش ايران خودرو ديزل در بخش ديگري از اين گفتوگو خاطر نشان ساخت: در برنامه توليد سال جاري اين شركت توليد و عرضه 3 هزار و 600 دستگاه انواع اتوبوس گنجانده شده است كه از ميان 2 هزار و 900 دستگاه اتوبوس شهري و 600 دستگاه اتوبوس بين شهري خواهد بود.
وي گفت: امسال هزار و 200 دستگاه ون در شركت ايران خودرو ديزل توليد ميشود كه متناسب با ميزان تقاضا و نياز داخلي است.
بهرامي افزود: شركت ايران خودرو ديزل در طول سار جاري حدود 800 دستگاه مينيبوس توليد و به بازار عرضه خواهد كرد.
وي تمامي توليدات را منطبق با استانداردهاي كيفي و زيست محيطي اعلام كرد و اظهار داشت: براي نوسازي ناوگان آمبولانس كشور اين شركت در نظر دارد امسال هزار و 200 دستگاه آمبولانس بنز «اسپرينتر» توليد كند و تمهيدات لازم در اين زمينه به عمل آمده است.
گفتني است كه شركت ايران خودرو ديزل هم اكنون كاميونهاي پيشرفته آكتروس و آنگورا كه در رديف توليدات روز خودروهاي سنگين جهان است توليد ميكند.
بهرامي با تكذيب شايعه اخذ وثيقه ملكي از خريداران گفت: براي خريد توليدات، ايران خودرو ديزل نيازي به سپردن وثيقه ملكي نيست، اما از آنجا كه خودروهاي سنگين جزو تالارهاي سرمايهاي به حساب ميآيند. شركتهاي ليزينگ كه وظيفه پرداخت تسهيلات به متقاضيان را بر عهده دارند تنها براي حصول اطمينان از بازپرداخت اقساط از وضعيت مالي خريداران پرسشهايي را مطرح كرده و در صورت لزوم تنها كپي بعضي از اسناد را اخذ ميكنند.
وي اضافه كرد: توليد كشندههاي «اكسور» كه از نوع بنز بوده و تكنولوژي ساخت آن به روز است در ايران خودرو ديزل آغاز ميشود.
بهرامي افزود: قرار بود اين نوع كشنده توسط شركت دايملر كرايسلر در سال 2005 در اروپا معرفي شود اما به دليل اصرار ايران و متناسب بودن اين خودرو با شرايط اقليمي كشور ما توليد و عرضه آن يكسال پيش افتاد و امسال همزمان در اروپا در ايران نيز «اكسور» توليد و عرضه خواهد شد.
مدير بازاريابي و فروش ايران خودرو ديزل گفت: در قرارداد توليد «اكسور» انتقال تكنولوژي به ايران از موارد مهم آن بود و هم اكنون توليد موتور اين كشنده در ايدم تبريز آغاز شد كه علاوه بر تأمين نياز داخلي تعدادي از موتورها به كشور آلمان صادر ميشود.
eqbalnia آفلاين است پاسخ با نقل قول
قديمي April 24th, 2004, 17:14   #2
eqbalnia
Junior Member
 
تاريخ عضويت: Mar 2004
ارسالها: 22
تشکر: 0
تشکر از ايشان: 0 بار در 0 پست
eqbalnia (سطح 0)
0

ایران خودرو دیزل امسال 1200 دستگاه آمبولانس بنز «اسپرينتر 314» تولید می کند
دنياي اقتصاد 5/2/83
گروه خودرو: براي پاسخگويي به نياز مراكز بهداشتي و درماني كشور، سال جاري 1200 دستگاه آمبولانس بنز «اسپرينتر 314» در ايران توليد ميشود.
دكتر مسعود بهرامي مدير بازاريابي و فروش ايران خودرو ديزل در گفتوگو با «دنياي اقتصاد» ضمن اعلام اين خبر افزود: اين شركت با درك نياز كشور به خودروهاي آمبولانس از مدت ها قبل در مورد توليد آمبولانس «140 MB» (با مارك بنز اسپرينتر در طراحي داخل كابين در شركت ايران خودرو ديزل) تمهيد مقدمات كرده بود.
وي گفت: نياز روزافزون به آمبولانسهاي مجهز و مدرن براي نوسازي، ارتقاء و توسعه ناوگان خدمات رساني در امور بهداشتي و درماني موجب شد تا با رايزنيها و پيگيريهاي به عمل آمده از سوي مسوولين كشور، بانك جهاني براي تأمين و تدارك آمبولانسهاي مورد نياز، اعتباري به وزارت بهداشت و درمان تخصيص و با برگزاري مناقصه بينالمللي تحت نظارت آن بانك، نسبت به تأمين 500 دستگاه آمبولانس كلاس B اقدام كند.
دكتر بهرامي اضافه كرد: اين مناقصه در سال 1381 برگزار و شركت ايران خودرو ديزل از طريق شركتهاي زير مجموعه خود با ارائه آمبولانس بنز اسپرينتر 314 (كه داراي بالاترين استانداردها در سطح جهاني است) حضور يافته و نهايتا شاسي بنز مدل اسپرينتر 314 كه توسط اين شركت پيشنهاد شده بود با توجه به بالاترين كيفيت و مناسبترين قيمت انتخاب گرديد.
مدير بازاريابي و فروش ايران خودرو ديزل اظهار داشت: طولاني شدن فرآيند اعلام برنده اين مناقصه توسط بانك جهاني موجب شد تا وزارت بهداشت از اعتبار تخصيص يافته از سوي سازمان مديريت و برنامهريزي كشور استفاده كرده و قراردادي به تعداد 600 دستگاه بر اساس مشخصات فني مورد نظر بانك جهاني با شركت ايران خودرو ديزل منعقد كند.
وي افزود: همزمان با امضاي قرارداد، شركت ايران خودرو ديزل مهمترين سازندگان كابين و تجهيزات آمبولانس را در اروپا مورد بررسي و شناسايي قرار داده و مذاكراتي به منظور اخذ بالاترين كيفيت، آغاز كرد كه سرانجام با يكي از بهترين شركتهاي تجهيز كننده آمبولانس در جهان به توافق رسيد. در همه مذاكرات صورت گرفته، پس از مساله تسريع در تأمين نياز كشور، فراهمسازي بستر مناسب جهت انتقال «تكنولوژي ساخت و تجهيز آمبولانس» به داخل كشور از مهمترين مسائل مورد نظر ايران خودرو ديزل بوده است.
دكتر بهرامي گفت: از آنجايي كه از يك سو كارشناسان توليد شركت ايران خودرو ديزل طي چند سال فعاليت بر روي آمبولانسهاي140 MBتوانمندي طراحي و توليد هر گونه كابين آمبولانس را دارا ميباشند و از سوي ديگر زمينههاي مناسب جهت سرمايهگذاري شركتهاي خارجي در ايران فراهم بوده و شركتهاي خارجي نيز تمايل بسياري به اين موضوع دارند، لذا در توافقات فيمابين اين شركت و سازندگان اروپايي موضوع انتقال دانش ساخت و توليد آمبولانس با استانداردهاي جهاني يكي از چارچوبهاي اساسي مذاكرات بوده و هدف از آن ايجاد بستر مناسب جهت اخذ تكنولوژي روز و ارتقاي سطح فناوري در توليد آمبولانس داخلي ميباشد.
وي افزود: در حال حاضر با خريد تجهيزات آمبولانس و سفارش گذاريهاي انجام شده پروسه ساخت اولين محموله به پايان رسيده و سري اول اين آمبولانسها آماده تحويل به مراكز بهداشتي و درماني كشور ميباشد. اين آمبولانسها كه از آخرين استانداردهاي اروپايي بهرهمند هستند، داراي امكانات و ملزومات مورد نياز بوده و از پشتيباني و حمايت بيش از 100 نمايندگي مجاز در سراسر كشور برخوردار هستند.
لازم به ذكر است كه بر اساس قرار داد انتقال تكنولوژي فيمابين شركت ايران خودرو ديزل و سازنده اروپايي اين شركت به عنوان مركز تهيه و ساخت آمبولانسهاي پيشرفته تحت ليسانس به منظور پوشش تقاضاهاي موجود در كشور وهمچنين به دست آوردن بازارهاي منطقهاي براي صادرات اين محصول در نظر گرفته شده و در اين راستا ساخت 1200 دستگاه آمبولانس بنز مدل اسپرينتر 314 در برنامه توليد 1383 اين شركت قرار گرفته است، كه توليد آن به زودي آغاز ميشود
eqbalnia آفلاين است پاسخ با نقل قول
قديمي May 2nd, 2004, 21:40   #3
Reza
مدیر سایت
 
تاريخ عضويت: Feb 2004
ارسالها: 2,332
تشکر: 392
تشکر از ايشان: 10,983 بار در 1,010 پست
Reza امتياز غيرفعال است
0

نمايشگاه اختصاصي ايران خودرو ديزل عصر امروز آغاز بکار مي کند

نمايشگاه اختصاصي ايران خودرو ديزيل(IKD ) از 13 تا 17 ارديبهشت ماه سالجاري در کنار مرکز همايش هاي سازمان صدا و سيما برگزار مي شود.
مدير بازاريابي و فروش ايران خودرو ديزل در گفت و گو با خبرنگار اقتصادي مهر، هدف از برگزاري اين نمايشگاه را ارايه آخرين دستاوردهاي ايران خودرو ديزل در زمينه صنعت حمل و نقل بيان کرد.

مسعود بهرامي با اشاره به مشتريان ويژه ايران خودرو ديزل افزود: اين شرکت به علت ساخت خودروهاي تجاري با عموم مردم سرو کار ندارد و در مجموع بحث اقتصاد و حمل و نقل مورد نظر است.

وي تصريح کرد: در اين نمايشگاه مشتريان خاص از جمله مشتريان عمده خودروهاي تجاري و مصرف کنندگان بازار هدف حضور خواهند داشت.

به گفته وي، در اين نمايشگاه با برخي ازوزارتخانه ها از جمله وزارت بهداشت قراردادي در زمينه عرضه آمبولانس بسته خواهد شد و درآن محصول مورد نظربراي آشنايي بيشتربخش اورژانس عرضه خواهد شد.

بهرامي همچنين افزود: در اين نمايشگاه وزارت کشور، سازمان حمل و نقل و پايانه ها ، اتحاديه هاي ميني بوسراني و کانونهاي تخصصي حضور خوهند داشت.

وي تصريح کرد: دراين نمايشگاه بستر مناسب براي برنامه ريزي صحيح براي توليد و تامين نيازمراکز ياد شده در سالهاي آينده فراهم خواد شد.

به گفته وي، در اين نمايشگاه ميهمانان خارجي از جمله آلمان ، شرکت بنز و نمايندگي هاي ايران خودرو ديزل در خارج از کشور حضور دارند.

وي درباره فروش در اين نمايشگاه گفت: در نمايشگاه تخصصي ايران خودرو ديزل به علت محدود بودن ، فروش صورت نمي گيرد اما بطورهمزمان در دفاتر نمايندگي ها فروش انجام خواهد شد.

گفتني است که ساعت بازديد از اين نمايشگاه از شش عصر تا 10 شب خواهد بود.

خبرگزاري مهر
Reza آفلاين است پاسخ با نقل قول
قديمي May 6th, 2004, 13:03   #4
Reza
مدیر سایت
 
تاريخ عضويت: Feb 2004
ارسالها: 2,332
تشکر: 392
تشکر از ايشان: 10,983 بار در 1,010 پست
Reza امتياز غيرفعال است
0

توليد انبوه كاميون با تكنولوژي روز جهان در ايران آغاز شد

گروه خودرو: توليد انبوه كاميون با تكنولوژي روز جهان در ايران خودرو ديزل آغاز شد.

دكتر مسعود يداللهي مدير عامل شركت ايران خودرو ديزل در گفت‌وگو با خبرنگار ما ضمن اعلام خبر فوق افزود: اين كشنده كه «اكسور» ناميده مي‌شود هم اكنون در كشور آلمان در خط توليد قرار دارد و علاوه بر تأمين نياز داخلي آن كشور به بازارهاي مختلف صادراتي جهان نيز فرستاده مي‌شود.

وي ميزان توليد كشنده «اكسور» در ايران را طي سال جاري 2000 دستگاه اعلام كرد و اظهار داشت: ايران خودرو ديزل ماه آينده «اكسور» را به بازار عرضه مي‌كند.

دكتر يداللهي كه در محل نخستين نمايشگاه اختصاصي اين شركت با خبرنگار ما گفت‌وگو مي‌كرد خاطر نشان ساخت: اين شركت امكانات خود را براي توليد مدرن‌ترين خودروهاي روز اروپا بسيج كرده و با بهره‌گيري از چهل سال تجربه خود در امر توليد خودروهاي تجاري و كار،‌راهبردهاي لازم را جهت رقابت‌با توليدكنندگان خارجي تدوين نمود كه با عملي كردن آنها، علاوه بر تأمين نياز داخلي، بازارهاي منطقه و جهان را هدف خواهد گرفت.

وي اضافه كرد: در رويداد توليد «اكسور» در ايران نكته مهم اين است كه موتور، گيربكس و اكسل اين كشنده ساخت داخل است به اين معنا كه اكسل آن توليد شركت محور خودرو، گيربكس توليد شركت چرخشگر و موتور آن نيز كه منطبق با استاندارد يورو 3 و قابل ارتقاء تا يورو 5 مي‌باشد ساخت كارخانه‌ «ايدم»‌تبريز است.

مدير عامل شركت ايران خودرو ديزل ميزان ساخت داخل «اكسور»‌را حدود 40 درصد اعلام كرد و اظهار داشت: توليد موتور، اكسل و گيربكس اين كشنده مطابق استانداردهاي روز بين‌المللي نقش مهي در كاهش ارزبري آن دارد و طبق برنامه‌هاي تدوين شده قرار است ميزان ساخت داخل «اكسور»‌افزايش يابد.

وي اضافه كرد: موتور «اكسور» مجهز به كنترل‌كننده‌هاي الكترونيكي، 24 سوپاپ، توربوشارژ، اينتركولر، سيستم انژكتوري بوده و سيلندرهاي آن «خطي» است كه همين موضوع كمك شاياني به تعميرات مي‌كند.

دكتر يداللهي ادامه داد: گيربكس «اكسور» نيز با سيستم تعويض دنده هوشمند(الكتروپنوماتيكي) مجهز بوده و ترمز آن نيز ABS مي‌باشد.

وي در گفت‌وگوي ديگري كه با ايسنا داشت‌ خبر از توليد آزمايشي سواري بنز در ايران داد و خاطرنشان كرد: توليد بنز سواري كه پائيز سال جاري آغاز مي‌شود با سرمايه‌گذاري مشترك 50-50 با آلمان صورت مي‌گيرد و قرارداد مربوط به آن نيز در بهمن ماه گذشته امضا و مبادله شد.

مدير عامل ايران خودرو ديزل خاطرنشان كرد: ميزان توليد سواري بنز امسال 2 هزار دستگاه خواهد بود كه در سال‌هاي بعد به 5000 دستگاه افزايش يابد.

وي گفت: با توليد سالانه 5000 هزار دستگاه بنز سواري 2000 دستگاه آن به نيروي انتظامي واگذار مي‌شود.

دكتر يداللهي ادامه داد: بنز سواري كه در ايران توليد مي‌شود از كلاس E و ابتدا به صورت فول CKD است و خدمات پس از فروش آن توسط شركت دايملر كرايسلر مستقيماً در ايران ارائه مي‌شود.

گفتني است بحث توليد سواري بنز از كلاس E در ايران حدود 12 سال پيش مطرح بود و حتي تمهيدات لازم به عمل آمده بود كه در نهايت با مخالفت وزير صنايع وقت مسكوت ماند.

در آن هنگام قرار بود بنز E-200 ، E-190 و E-180 در ايران توليد شود و قيمت آن نيز حدود 6 ميليون تومان پيش‌بيني شده بود اما برخي برآوردها حاكي از آن است بنز كلاس E كه قرار است در ايران توليد شود داراي قيمتي بيشتر از 100 ميليون تومان خواهد بود.
دنياي اقتصاد
Reza آفلاين است پاسخ با نقل قول
قديمي May 8th, 2004, 01:38   #5
mojtaba
Senior Member
 
تاريخ عضويت: Mar 2004
ارسالها: 356
تشکر: 0
تشکر از ايشان: 29 بار در 13 پست
mojtaba (سطح 1)mojtaba (سطح 1)
0

گردآوري اطلاعات مربوط به خودروهاي سنگين در يك بخش كار بسيار خوبيه.
از هردوتون هم شما آقاي اقبال‌نيا و هم شما آقا رضا متشكرم.
mojtaba آفلاين است پاسخ با نقل قول
قديمي May 10th, 2004, 17:06   #6
eqbalnia
Junior Member
 
تاريخ عضويت: Mar 2004
ارسالها: 22
تشکر: 0
تشکر از ايشان: 0 بار در 0 پست
eqbalnia (سطح 0)
0

كاميون بنز آكسور بزودي در ايران توليد ميشود
ايسنا 21/2/83
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس اقتصادي - صنعت و معدن
« توليد كاميون بنز آكسور تا پايان بهار شروع خواهد شد.»
به گزارش خبرنگار صنعت خودرو خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، كاميون كشنده بنز آكسور كه استفادههاي ترانزيتي دارد تا آخر بهار وارد بازار ميشود.
اين محصول كه هماكنون در بنز آلمان نيز توليد ميشود، 15 درصد آن در داخل ساخته ميشود. موتور اين خودرو 457 خواهد بود كه با سرمايهگذاري مشترك ايران و آلمان به ارزش 17 ميليون دلار درايدم تبريز در حال توليد است.
اين كاميون كه قرار است در آينده اتاق، محورها و تا حدي موتور و سيستم انتقال قدرت آن داخليسازي شود، تحت ليسانس آلمان در ايران توليد ميشود. كنترل كيفي اين خودرو بوسيله مهندسان آلماني مستقيما در ايران انجام ميشود قيمت اين خودرو 90 تا 95 ميليون تومان برآورد ميشود. تاكنون سه هزار موتور 457 در ايران توليد شده است.
موتور اين كاميون در آينده به 82 درصد ساخت داخلي ميرسد و در عرض دو سال 10 ميليون يورو موتور به صورت كامل به آلمان صادر ميشود. توليد اين موتور تحت ليسانس بنز و زير كنترل مستقيم بنز است. موتور اين خودرو هماكنون در اتوبوسهاي بينشهري استفاده ميشود.






توسط شركت ايران خودرو ديزل
ايران اتوبوس به اوكراين صادر ميكند
دنياي اقتصاد 21/2/83
گروه خودرو: شركت ايران خودرو ديزل مجوز صادرات خودروي كار به اوكراين و روسيه را كسب كرد.
به گزارش خبرگزاري موج دكتر مسعود يداللهي مدير عامل شركت ايران خودروديزل ضمن اعلام مطلب فوق افزود: شركت ايران خودرو ديزل در تلاش است با تقويت زير ساختها و افزايش كمي و كيفي محصولات خود ضمن تامين نيازهاي داخلي، جايگاه شايسته اي را در عرصه توليدات خودروهاي سنگين از جمله اتوبوس و كاميون در منطقه و جهان، كسب كند.
وي با اشاره به استقبال گسترده دست اندر كاران بخشهاي مختلف اقتصادي كشور به ويژه متخصصان و مسوولان صنعت خودرو، افزود: اين شركت در سال 83 از مرز 16 هزار دستگاه ميگذرد كه با اين وجود فروش اين شركت به مرز 900 ميليارد تومان خواهد رسيد.
وي اظهار داشت: در سال 1382 توليد كارخانه ايران خودرو ديزل بيش از 11 هزار خودرو بود كه نسبت به سال 81 بيش از 168 درصد رشد داشت.
دكتر يداللهي تاكيد كرد: فروش شركت ايران خودرو ديزل با رشد 200 درصدي به 500 ميليارد تومان در سال 82 ، رسيد. دكتر يداللهي گفت: ايران خودرو ديزل 80درصد اتوبوس شهري و 60 درصد بازار ميني بوس را در ايران در اختيار دارد و بخش اعظم بازار اتوبوس بين شهري نيز متعلق به ايران خودرو ديزل است.
eqbalnia آفلاين است پاسخ با نقل قول
قديمي June 12th, 2004, 09:45   #7
Reza
مدیر سایت
 
تاريخ عضويت: Feb 2004
ارسالها: 2,332
تشکر: 392
تشکر از ايشان: 10,983 بار در 1,010 پست
Reza امتياز غيرفعال است
0



وزير صنايع و معادن درست زمانى كه بحث واردات خودرو بالا گرفته بود، از تحول بازار خودروهاى سنگين كشور خبر داد. اسحاق جهانگيرى گفت كه به زودى شركت هاى توليدكننده خودروهاى سنگين شامل اتوبوس، مينى بوس و كاميون به رشد بالايى در توليد مى رسند. شايد اين خبر براى دارندگان سهام خودروسازان سنگين نويد سرمايه گذارى سودآور بلندمدت در پى داشت، اما براى وزارت صنايع و معادن هم هدفى است كه مى تواند در سايه آن به ثبت رشدى در كارنامه اقتصادى خود برسد.

سرپرست جديد شركت ايران خودرو ديزل كه خبرنگاران را به شركت متبوعش فراخوانده بود، حاوى اين پيام بود: «... برنامه ريزى براى توليد ۲۲ هزار و ۲۲۲ دستگاه انواع كاميون سنگين، نيمه سنگين، اتوبوس هاى شهرى، بين شهرى و مينى بوس در دستور كار دارد.» ۱۷ مدل كاميون جديد با ۷ نوع اتوبوس جديد با نوآورى و تكنولوژى هاى روز به زودى وارد بازار خواهند شد. شيخانى مديرعامل شركت خوانده مى شود و بايد در جلسه بعدى اعضاى هيأت مديره با راى گيرى در خصوص سرنوشت مديرعامل جديد ثبات مديريت وى راى بياورد. او اما پيشاپيش خبرنگاران را براى اطلاع رسانى از وضعيت شركت ايران خودرو ديزل فراخوانده است. در معرفى دستاوردهاى اين شركت از همه قسمت هاى شركت سخن مى گويد. گيربكس هاى جديد استرانيكس كاميون هاى سنگين، گيربكس هاى آكومات اتوبوس هاى شهرى، ترمزهاى الكترونيكى و...

او مى گويد: شركت هاى زيرمجموعه ايران خودرو ديزل تكنولوژى هاى جديد را تحت ليسانس توليد خواهند كرد. به عنوان مثال گيربكس آكومات براى اتوبوس هاى شهرى از دى ماه امسال با سهم ۲۰ درصد ساخت داخل وارد مدار توليد مى شوند. شركت بعدى را شيخانى «ايدم» معرفى مى كند: «موتورهايى تحت ليسانس شركت دايملر كرايسلر آلمان بر اساس استانداردهاى روز اروپا (يورو ۲ و ۳) توليد مى شوند.» او مى افزايد: «محورسازان از ديگر شركت هاى اقمارى ماست. اين شركت با آل بيون، رابا و دايملر كرايسلر در زمينه توليد «اكسل» طرف قرارداد است. ترمزهاى ديس كى با شركت كنول هم قرارداد ديگر شركت هاى اقمارى ايران خودرو ديزل است.»

توليد با تيراژ بالا، استفاده از تكنولوژى هاى روز در توليد خودروهاى سنگين، ناوگان فرسوده حمل و نقل شهرى و بين شهرى كشور را نوسازى خواهد كرد. اين عقيده مديرعامل جديد ايران خودرو ديزل است، مى گويد: «توان توليد روزانه هزار دستگاه اتوبوس وجود دارد. ۱۳۰ هزار خودروهاى فرسوده سنگين با عمر بالاى ۲۰ سال وجود دارد. با تيراژ توليد شركت هاى خودروساز سنگين ظرف ۵ سال ناوگان حمل و نقل كشور نوسازى خواهد شد.» او آن سوى افق توليد صادرات را هم از اهداف شركت عنوان مى كند. «... هدف ما صادرات در جهت دستيابى به بازارهاى همسايه است. در چنين شرايطى پايين آمدن تعرفه هاى واردات را تأييد كرده و نسبت به اين موضوع هم نگرانى نداريم. كشورهاى CIS، بازار كشورهاى عرب حاشيه خليج فارس و خاورميانه هدف صادراتى ماست.

او افزود: توليد ۲۰۰ دستگاه قرارداد ايران خودرو ديزل با آذربايجان است. صادرات ۱۲۰ دستگاه مينى بوس با اوكراين در حال مذاكره است و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس به سنگال فروخته خواهد شد. ضمن اينكه برنامه فروش خودروهاى سنگين و نيمه سنگين با داخل كشور در حال انجام است.

او مى افزايد: «قرارداد تحويل ۵۵۰ دستگاه كاميون نيمه سنگين به وزارت راه و ترابرى بسته شده، ۱۱۰ دستگاه اتوبوس گازسوز به وزارت كشور تحويل خواهيم داد و ۷۰۰ اتوبوس به شركت اتوبوسرانى تحويل خواهد شد.» به گفته شيخانى توليد كاميون سال ۸۲ نسبت به سال ۸۱ ركوردى ۲۴۰ درصدى را در توليدات اين شركت به ثبت رسانده است. مديرعامل شركت ايران خودرو ديزل محصولات جديد اين شركت را در توليد اتوبوس دو مدل معرفى مى كند:

اتوبوس مگاترانس به طول ۱۵ متر مخصوص خطوط ويژه درون شهرى كه ۲۵ دستگاه آن به شهردارى تحويل داده شده است و مدل ۴۵۷ SC با گيربكس آسترانيك كه استاندارد يورو ۲ را پاس مى كند، مدل جديد اتوبوس بين شهرى است. او مى افزايد: «كاميون «ون» از سوى شركت «تام» كه از شركت هاى اقمارى ايران خودرو ديزل است نيز به زودى وارد بازار خواهد شد.» سود شركت ايران خودرو ديزل در شاخص هاى بورس اوراق بهادار موضوعى است كه بسيارى از سهامداران اين شركت علاقه مند به اطلاع از آن هستند. تابلوهاى بورس اوراق بهادار روزهاى آينده قطعاً شاهد روزهاى خوبى براى سهامداران اين شركت خواهند بود، چرا كه مسئولان وزارت صنايع و معادن خود اذعان دارند كه در توليدسوارى مزيت نسبى ندارند و تنها در خودروهاى سنگين راه پيشرفت هموار شده است.

شيخانى در اين خصوص مى گويد: Eps سال ۸۱ براى هر سهم ۷۲۰ ريال به صورت خالص و ۵۹۵ ريال به صورت ناخالص گزارش شد. وضعيت رو به بهبود خواهد رفت و اين نويدى به سهامداران اين شركت است. كاهش قيمت محصولات و شيوه هاى پيش فروش سئوالى است كه مديرعامل تازه نفس ايران خودرو ديزل به آن پاسخ مى دهد: نتايج بازاريابى و فروش محصولات اين شركت نسبت به سال ۸۲ نشان مى دهد، قيمت محصولات اين شركت ظرف يك سال اخير ۱۰ ميليون تومان كاهش يافته است. شيوه پيش فروش و ليزينگ هم همچنان ادامه دارد و ما قصد داريم براساس بازار عرضه و تقاضا عمل كنيم. قطعاً اين موضوع قيمت ها را كاهش خواهد داد.

خاطره وطن خواه- شرق
Reza آفلاين است پاسخ با نقل قول
پاسخ

Bookmarks

برچسب‌ها
نيمه, خودروهاي, سنگين

ابزارهاي موضوع

قواعد ارسال
شما نمی‌توانید موضوع جدید ارسال کنید
شما نمی‌توانید پاسخ ارسال کنید
شما نمی‌توانید فایل ضمیمه ارسال کنید
شما نمی‌توانید پست‌های خود را ویرایش کنید

BB code فعال است
شکلکها فعال است
كد [IMG] فعال است
کدهای HTML غير فعال است


موضوعات مشابه
موضوع آغازگر موضوع انجمن پاسخ آخرین ارسال
صنايع و شركت هاي پيشرو در سال 83 eqbalnia بورس تهران 5 April 18th, 2004 18:58

ساعت جاري 10:01 با تنظيم GMT +4.5 مي باشد.


Powered by vBulletin Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
تمام حقوق براي سايت سرمايه دات کام محفوظ می باشد.
نقل مطالب بدون کسب اجازه از مدیران سایت ممنوع است.