نمايش پست تنها
قديمي April 4th, 2011, 14:04   #2657
lastnight19
Senior Member
 
lastnight19's Avatar
 
تاريخ عضويت: Sep 2007
محل سكونت: چند کیلومتر اونور تر از خونمون
ارسالها: 4,312
تشکر: 2,703
تشکر از ايشان: 15,997 بار در 3,978 پست
lastnight19 (سطح 9)lastnight19 (سطح 9)lastnight19 (سطح 9)lastnight19 (سطح 9)lastnight19 (سطح 9)lastnight19 (سطح 9)lastnight19 (سطح 9)lastnight19 (سطح 9)lastnight19 (سطح 9)lastnight19 (سطح 9)lastnight19 (سطح 9)
ارسال پيغام بوسیله Yahoo به lastnight19
0

سهام کوتاه مدت و میان مدت از دیدگاه تکنیکال
در مورد روند کوتاه مدت بازار سرمایه نیز با توجه به رشد هیجانی روزهای اخیر و قرار گرفتن قیمت اغلب نمادهای مطرح بازار سرمایه در سطوح مقاومتی ، می توان منتظر اصلاح مقطعی قیمت ها بود.

با توجه به نام گذاری سال جاری به نام "جهاد اقتصادی " و انتظار همگان مبنی بر استفاده از شاخص بورس به عنوان نمادی از رشد اقتصادی کشور در میان مدت ، می توان تداوم رشد معیار اندازه گیری بازار سرمایه را انتظار داشت. در کوتاه مدت و حتی با اصلاح موقت قیمت ها ، نمی توان افت چشم گیری را برای شاخص تصور کرد . چرا که ابزاری کنترلی برای جلوگیری از افت شاخص کل در بازار سرمایه وجود داشته و نمادهایی مانند فولاد مبارکه، مخابرات ایران و ملی مس در کوتاه مدت می تواند به کنترل شاخص کمک بسزایی نماید. در میان مدت نیز می توان انتظار رسیدن شاخص کل را به محدوده 30 هزار واحد داشت.

محمد رضا سرمدی ، مدیر اجرایی شرکت مشاور سرمایه گذاری آوای آگاه، با بیان این مطلب به خبرنگار بورس نیوز گفت : در مورد روند کوتاه مدت بازار سرمایه نیز با توجه به رشد هیجانی روزهای اخیر و قرار گرفتن قیمت اغلب نمادهای مطرح بازار سرمایه در سطوح مقاومتی ، می توان منتظر اصلاح مقطعی قیمت ها بود. شاید با در نظر داشتن رشد چشم گیر و بازدهی قابل توجه در بازار ، بتوان اردیبهشت ماه سال جاری را راکد و بی رونق تر از فرودین ماه دانست.

البته ورود حجم بالایی از نقدینگی به بازار سرمایه ، پیش بینی را برای کارشناسان اندکی مشکل ساخته و سبب شده است تا اغلب فعالان بازار با احتیاط دوچندان در خرید ، اقدام به فروش سهم های موجود در سبدهای خود نمایند.

وی با توجه به اخبار مثبت منتشر شده در خصوص راه اندازی طرح های توسعه ای و سرعت بخشیدن به اجرای پروژه های موجود ، اقبال به سوی گروه فولادی و سنگ آهنی را در بازار مورد انتظار دانست و افزود : به نظر نمی رسد رشدی که این نماد ها تا این مقطع پشت سر گذاشته اند ، پایان راه آن ها باشد و تداوم بازدهی آن ها با توجه به شرایط بازار ، دور از انتظار نیست. البته انتظار رشد پر شتاب این نماد ها در کوتاه مدت وجود ندارد ؛ اما در میان مدت می توان شاهد رشد آهسته و پیوسته نمادهای این گروه بود.

وی در ادامه تأکید کرد : با توجه به بازدید مقام معظم رهبری از فازهای توسعه ای پارس جنوبی و افزایش اعتماد به سرمایه گذاری در نمادهای مرتبط از جمله آذرآب و ماشین سازی اراک ، شاهد معاملات پر حجم در این نماد ها هستیم که در این زمینه از تأثیر انتشار اخبار جدید در خصوص دریافت وجوه این شرکت ها و تأکید مقام معظم رهبری و نیز مسئولین برای تسریع در اجرای پروژه های صنعتی مرتبط نمی توان صرف نظر نمود.

سرمدی در خصوص وضعیت گروه خودرویی اذعان داشت : گروه خودرویی با توجه به بازدهی قابل توجه در سال گذشته و تا این مقطع از سال جاری ، به نظر می رسد به طور موقت در استراحت قیمتی قرار بگیرد و به مرور زمان و با نزدیک شدن به مجمع بتواند مجدد با افزایش اقبال بازار مواجه شود. در این میان با توجه به اختلاف قیمتی موجود بین دو غول خودروساز ، نظر فعالان بازار بر روی نماد معاملاتی سایپا بوده و همگی انتظار رسیدن قیمت این دو نماد به یکدیگر را دارند.

لازم به ذکر است رشد عمومی قیمت ها با توجه به اقبال عمومی ایجاد شده در بازار می تواند با تأخیر زمانی ، رشد سهام شرکت های سرمایه گذاری را به دنبال داشته باشد.

وی در پایان سخنان خود اظهار داشت : انتشار شایعاتی پیرامون امکان افزایش قیمت فروش سیمان در صورت تصویب و ابلاغ ، این گروه نیز می تواند در ماه های آینده مورد توجه بازار قرار گیرد . البته در این خصوص سرمایه گذاران باید نیم نگاهی نیز به صنعت ساختمان سازی و وضعیت حاکم بر آن داشته باشند.

نیما آزادی ، کارشناس ارشد تکنیکالی شرکت سرمایه گذاری آوای آگاه نیز در گفتگو با بورس نیوز گفت : شاخص کل در موج سوم بسیار پر قدرتی قرار دارد که در کوتاه مدت می تواند به 26 هزار و 200 واحد برسد . همچنین ساختار حرکتی بازار به گونه ای است که شاخص کل در میان مدت قادر است به 31 هزار و300 واحد دست یابد .

وی در ادامه اظهار داشت : با توجه به قیمت های فعلی سهم ها در بازار، به نظر می رسد برای میان مدت شرکت های چادرملو و فولاد مبارکه گزینه های مناسبی باشند برای نماد معاملاتی چادر ملو از نظر تکنیکال محدوده 9 هزار ريال هدف قیمتی میان مدت و برای فولاد مبارکه نیز محدوده 3 هزار و 400 ريال را می توان به عنوان هدف قیمتی به شمار آورد .

وی در پایان گفت : در کوتاه مدت به نظر می رسد حفاری شمال ، آذرآب ، ماشین سازی اراک و سایپا بتوانند بازدهی بیش از 10 درصد را نصیب سهامداران خود کند . برای نماد حفاری انتظار رشد تا محدوده سه هزار و 300 ريال، برای آذرآب رشد تا محدوده سه هزار و 750 ريال و برای سایپا نیز رشد تا محدوده سه هزار و 800 ريال وجود دارد.
__________________
دیگه چه خبر؟
lastnight19 آفلاين است پاسخ با نقل قول
تشکر کننده از lastnight19: