نمايش پست تنها
قديمي March 13th, 2011, 10:51   #2607
lastnight19
Senior Member
 
lastnight19's Avatar
 
تاريخ عضويت: Sep 2007
محل سكونت: چند کیلومتر اونور تر از خونمون
ارسالها: 4,312
تشکر: 2,703
تشکر از ايشان: 15,997 بار در 3,978 پست
lastnight19 (سطح 9)lastnight19 (سطح 9)lastnight19 (سطح 9)lastnight19 (سطح 9)lastnight19 (سطح 9)lastnight19 (سطح 9)lastnight19 (سطح 9)lastnight19 (سطح 9)lastnight19 (سطح 9)lastnight19 (سطح 9)lastnight19 (سطح 9)
ارسال پيغام بوسیله Yahoo به lastnight19
0

بررسی یک صنعت
تقابل کاشی سازها در سال آتی
باید دید در بین این دو تفکر یعنی افزایش درآمد به دلیل احتمال رونق بازار مسکن و کاهش مارجین سود به دلیل افزایش هزینه ها ناشی از اجرای طرح تحول کدامیک در سال آینده پیروز خواهند شد.
صنعت کاشی بورس در مجموع از 10 عضو تشکیل شده که از جمله مهمترین نمادهای آن می توان به کاشی حافظ ،سعدی و اصفهان اشاره نمود از آنجا که رونق این گروه وابستگی زیادی به رونق صنعت مسکن در کشور دارد و با توجه به اینکه این صنعت در سالهای اخیر از وضعیت خوبی برخوردار نبوده بنابراین می توان از قبل وضعیت این گروه را در سال جاری پیش بینی نمود.

به گزارش بورس میانگین بازدهی این گروه در سال جاری 22.7 درصد گزارش شده که چینی ایران با 177 درصد بالاترین میزان بازدهی را داشته و پس از آن کاشی پارس و کاشی سینا به ترتیب 48 و 36 درصد در رتبه های بعدی از حیث بازدهی قرار دارند.

4 نماد نیز در سال جاری با افت مواجه بوده اند که بهسرام با افت 46 درصدی بیشترین افت را تجربه کرده است .همانطور که ملاحظه می کنید گروه کاشی و سرامیک در مجموع در مقایسه با میانگین بازدهی بازار نیز در وضعیت مناسبی قرار ندارند.

به گزارش بورس حجم معاملات این گروه نیز تا این مقطع 152 میلیون سهم بوده که در مقایسه با حجم معاملات کل بازار رقم بسیار ناچیزی است پس این گروه به لحاظ نقدشوندگی نیز در سال جاری با مشکل مواجه بوده است چینی ایران و کاشی اصفهان به ترتیب با 34 و 24 میلیون سهم بالاترین حجم معاملات این گروه را داشته اند.

گفتنی است چینی ایران ،کاشی سینا و کاشی الوند بیشترین ارزش روز این صنعت را دارا هستند.

در خصوص نسبت های مالی نمادهای این گروه شایان ذکر است چینی ایران ، کاشی سینا و کاشی سعدی بالاترین درصد بازار سرمایه و درصد سود به درآمد را از آن خود کرده اند.

درپایان در خصوص پیش بینی های نمادهای این گروه برای سال آتی نیز باید گفت با توجه به اینکه احتمال می رود بازار مسکن تا حدودی از رکود موجود خارج گردد برخی از این نمادها نیز اقدام به پیش بینی رشد سود آوری خود نموده اند . بطوریکه گرانیت بهسرام با 67 درصد رشد سود سال آتی خود را 179 ريال اعلام نموده.

کاشی سرامیک سینا نیز با افزایش 10 درصدی سود سال آتی خود را 609 ريال پیش بینی کرده است اما در مقابل برخی دیگر از این نمادها با توجه به اجرای طرح تحول و افزایش هزینه های ناشی از اجرای این طرح با کاهش شدید پیش بینی سود خود را ارایه نموده اند که از آن جمله می توان به کاهش 34 درصدی پیش بینی سود کاشی سعدی ،کاهش 11 درصدی پیش بینی سود کاشی حافظ و همچنین کاهش 53 و 32 درصدی پیش بینی سود کاشی پارس و الوند اشاره کرد.

حال باید دید در بین این دو تفکر یعنی افزایش درآمد به دلیل احتمال رونق بازار مسکن و کاهش مارجین سود به دلیل افزایش هزینه ها ناشی از اجرای طرح تحول کدامیک در سال آینده پیروز خواهند شد.
__________________
دیگه چه خبر؟
lastnight19 آفلاين است پاسخ با نقل قول