نمايش پست تنها
قديمي November 22nd, 2010, 09:10   #266
Asadinia
Member
 
تاريخ عضويت: Sep 2009
ارسالها: 71
تشکر: 97
تشکر از ايشان: 259 بار در 71 پست
Asadinia (سطح 0)
0

تنها دلیل مثبت شدن طلا برای این هفته می توانست موافقت ایرلند با طرح نجات اقتصادی اروپا باشد که این خبر دیروز یکشنبه ۲۱ نوامبر توسط وزیر دارایی ایرلند تایید شد و سرانجام ایرلند با دودلی و تردید با طر ح نجات اقتصاد خود توسط اتحادیه اروپا به میزان حدود ۱۰۰ میلیارد یورو موافقت کرد و با این توافق یورو صعودی شد و دلار سقوط کرد. این روزها هم که طلا فقط به جهت یورو و دلار نگاه می کند مثبت شد. ولی آیا این پایان بحران اروپا بود. دکتر روبینی به شدت بدبین است و اعتقاد دارد کشورهای دیگری در راه اند که نیاز شدید به کمکهای اقتصادی اتحادیه اروپا دارند. به ترتیب پرتغال اسپانیا ایتالیا و فرانسه. اوضاع اسپانیا به شدت جدی تر است. اتحادیه اروپا شاید بتواند به ایرلند یا پرتغال کمک کند ولی اسپانیا لغمه بزرگتری برای اروپاست و خطر جدی در این کشور نهفته است.
بهر صورت امروز طلا موقتا مثبت شده و برای تایید ادامه دار بودن این روند صعودی باید چشم به روزهای آینده داشت. در چارت من که روند روزانه شکسته شده و این شکسته شدن روند صعودی در چارت هفتگی تا حدود کمی دیده می شود. بنابراین از نظر تکنیکال خیلی امیدی به این افزایش قیمت نیست.
از نظر فاندامنتال تمام دلایل ادامه دار بودن روند منفی هنوز وجود دارند مخصوصا خطر افزایش نرخ بهره از سوی چین بر طرف نشده و سایه سنگینش بر بازار طلا همچنان وجود دارد.
تحلیلگر تکنیکال رویترز اعتقاد دارد هنوز روند را نمی توان تشخیص داد و باید منتظر روزهای آینده باشیم. فعلا طلا میان قیمتهای ۱۳۴۰ تا ۱۳۶۵ در نوسان است.
http://graphics.thomsonreuters.com/W...2211090256.jpg
شخصا اعتقاد دارم در ماه نوامبر خیلی امیدی به طلا نباید داشته باشیم و از هفته دوم دسامبر طلا می تواند روند صعودی خود را آغاز نماید.
__________________
www.Asadinia.blogfa.com
Asadinia آفلاين است پاسخ با نقل قول