نمايش پست تنها
قديمي October 10th, 2010, 18:23   #2303
lastnight19
Senior Member
 
lastnight19's Avatar
 
تاريخ عضويت: Sep 2007
محل سكونت: چند کیلومتر اونور تر از خونمون
ارسالها: 4,312
تشکر: 2,703
تشکر از ايشان: 15,997 بار در 3,978 پست
lastnight19 (سطح 9)lastnight19 (سطح 9)lastnight19 (سطح 9)lastnight19 (سطح 9)lastnight19 (سطح 9)lastnight19 (سطح 9)lastnight19 (سطح 9)lastnight19 (سطح 9)lastnight19 (سطح 9)lastnight19 (سطح 9)lastnight19 (سطح 9)
ارسال پيغام بوسیله Yahoo به lastnight19
0

مستطيل شيشه اي تالار
بانک در برابر بورس از صبح شنبه در تالار حافظ
در نماد مخابرات که اکثر اهالی تالار اعتقاد دارند در شش ماهه دوم سال باید رشد نماید ، شاهد فزونی تقاضا بر عرضه شدیم و پس از معامله 24 میلیون سهم حدود 20 میلیون تقاضای خرید دیگر وجود داشت که اگر مخابرات بتواند این محدوده را پر قدرت پشت سر بگذارد می تواند تا محدوده 300 تومان رشد کند مشکل عمده در سر این نماد حجم مبنا 13.7 میلیونی سهم است .

با اتمام ساعات معاملات روز چهارشنبه 89.07.14 شاخص بازار اول ( تالار اصلي ) با 132 واحد افزایش به رقم 15736 واحد رسيد . عکس این وضعيت را در شاخص بازار دوم (تالار فرعي) شاهد هستيم بطوريكه شاخص تالار فرعي در اين روز با ثبت 81 واحد کاهش عدد 25251 واحد را تجربه كرد. شاخص كل نيز در روز جاري با 121 واحد افزایش به رقم 18871 واحد رسيد.

گفتني است ارزش كل معاملات اين روز به رقم 491 میلیارد ریال رسید.

همچنین در این روز مخابرات با 85 واحد افزایش شاخص ، بیشترین تاثیر مثبت را بر جا گذاشت و در مقابل ایران خودرو با 11 واحد کاهش ، بیشترین تاثیر منفی را بر روی شاخص داشت.

معاملات روز چهار شنبه آبستن حوادث زیادی بود بطوریکه حجم عرضه ها در برخی نمادهای پیشرو بورس فزونی یافت و اتفاقات جدیدی را رقم زد .

در نماد تجارت الکترونیک پارسیان سرانجام پس از عرضه اولیه شاهد تعادل نسبی در عرضه تقاضا بودیم بطوریکه قیمت آخرین معامله به محدوده 1080 تومان رسید .

معامله 9.7 میلیون سهم در این نماد جابجایی بزرگی بین سهامداران بوجود آورد و شاید چند روزی شاهد تعادل در این نماد باشیم بانک تجارت که از علاقمندان این سهم است مالکیت خود را تا پایان روز گذشته به 2.6 درصد رسانده است .

اما در نماد مخابرات که اکثر اهالی تالار اعتقاد دارند در شش ماهه دوم سال باید رشد نماید ، شاهد فزونی تقاضا بر عرضه شدیم و پس از معامله 24 میلیون سهم حدود 20 میلیون تقاضای خرید دیگر وجود داشت که اگر مخابرات بتواند این محدوده را پر قدرت پشت سر بگذارد می تواند تا محدوده 300 تومان رشد کند مشکل عمده در سر این نماد حجم مبنا 13.7 میلیونی سهم است .

بانک سینا هم بواسطه رشد مخابرات و اخبار مثبت داخلی با رشد قیمت سهام و تشکیل صف خرید 10 میلیونی مواجه شد که بسیار جالب توجه بود .

در گروه خودرویی اما عرضه ها بسیار شدت گرفته است و در برخی ساعات شاهد تشکیل صف فروش در نمادهای این گروه بودیم اما سایپا دیزل همچنان برخلاف جریان گروه در درصد های مثبت معامله می شود و به اعتقاد اهالی تالار از جمله هندوانه های در بسته بورس تهران است از طرفی گروه بهمن هم پس از معامله حدود 12 میلیون سهم به صف فروش نشست ، در این نماد سهامدار عمده قصد ایجاد هیجان در سهم ندارد و حتی این سهم توسط دانایان پارس در روزهای گذشته عرضه شده است .

اقبال سهامداران به گروه بانکی سبب شد که معاملات پر حجمی در این گروه رخ دهد و بانک پارسیان و بانک ملت پس از بانک سینا سرمایه ها را به خود جذب کنند در این گروه با اجرای هدفمندی یارانه ها می توانیم شاهد تقاضای بیشتر باشیم و بانک اقتصاد نوین هم به پیشروی خود ادامه می دهد به نظر می رسد از شنبه هفته آینده با توجه به اتمام مهلت پذیره نویسی حق تقدم بانک اقتصاد نوین و بانک ملت در روز جاری و پس از اتمام دوره پذیره نویسی افزایش سرمایه بانکها از جمله پارسیان شاهد صعود پر قدرت این نمادها در تالار حافظ باشیم .

اما در گروه شیمیایی صف فروش کربن ایران طبق پیش بینی های قبلی جمع شد اما عرضه های جدید دوباره صف فروش برای سهم تشکیل داد البته در این نماد احتمال تعدیل سود از محل تسعیر ارز وجود دارد .

در گروه روی رشد قیمت جهانی به مرز 2300دلار سبب جلب توجه بازار به این گروه شد و انجام معاملات در محدوده مثبت حاصل این توجه بود به نظر می رسد این گروه کم کم آماده رشد و ایجاد روندهای جدید می شود هر چند که احتمال توقف نماد آنها برای تعدیل مثبت سود دور از انتظار نیست .

در گروه فولادی خبرهایی مبنی بر پوشش خوب سود توسط شرکتهای حاضر در بورس می رسد اما به نظر می رسد مدیران برخی شرکتها بنا دارند با پایین نشان دادن پوشش سود تعدیل احتمالی خود را به گزارش نه ماهه و پس از اجرای هدفمندی یارانه ها موکول کنند که با نظارتهای بورس و اعلام آمادگی گزارش تولید و فروش شش ماهه کمی بعید به نظر می رسد .

در گروه تجهیزات هم بدلیل عدم اعتماد سهامداران به اخبار این صنعت با وجود مصاحبه دیروز مدیرعامل صدرا امروز شاهد فوران عرضه ها بودیم که بارها برای صدرا صف فروش تشکیل شد اما با خرید 12.5 میلیون سهم بازهم حدود نیم میلیون سهم در صف عرضه باقی ماند این وضعیت سبب شد که معاملات در نمادهای "فاراک" ، "فاذر" ، "رمپنا" و حفاری هم ضعیف باشد و هیچ کدام از این نمادها نتواند روند قوی و مثبت به خود بگیرند .

در گروه مس رشد قیمت جهانی شمش مس به بالاتر از 8250 دلار سبب اقبال مجدد به سهام ملی مس شد اما در نماد مس باهنر شاهد غلبه خریداران به فروشندگان نبودیم .

در گروه ساختمانی هم سهام نوسا و ساختمان ایران بواسطه سهامداری در بانک اقتصاد نوین مورد توجه بودند که در نماد نوسا عرضه ها به میزان حجم مبنا نشد و رشد قیمتی 4 درصد تثبیت نگردید برعکس در نماد ساختمان ایران عرضه ها سبب تعادل نماد در نیمه معاملات و تشکیل صف خرید مجدد در این نماد شد .

در گروه برقی هم امروز ایران ترانسفو مورد توجه واقع شد و به نظر می رسد صبا تأمین به خرید در این نماد ادامه می دهد و گزارش مناسب جوشکاب هم باعث شد شاهد معاملات در محدوده مثبت برای این نماد باشیم .
__________________
دیگه چه خبر؟
lastnight19 آفلاين است پاسخ با نقل قول