نمايش پست تنها
قديمي September 22nd, 2010, 12:00   #2259
lastnight19
Senior Member
 
lastnight19's Avatar
 
تاريخ عضويت: Sep 2007
محل سكونت: چند کیلومتر اونور تر از خونمون
ارسالها: 4,312
تشکر: 2,703
تشکر از ايشان: 15,997 بار در 3,978 پست
lastnight19 (سطح 9)lastnight19 (سطح 9)lastnight19 (سطح 9)lastnight19 (سطح 9)lastnight19 (سطح 9)lastnight19 (سطح 9)lastnight19 (سطح 9)lastnight19 (سطح 9)lastnight19 (سطح 9)lastnight19 (سطح 9)lastnight19 (سطح 9)
ارسال پيغام بوسیله Yahoo به lastnight19
0

بازار امروز دیدنی بود!

همان گونه که اهالی تالار دیروز نیز پیش بینی کرده بودند، معاملات امروز بورس بسیار دیدنی بود به گونه ای که پس از یک شروع آرام و همراه با افت به یکباره شاهد حضور خریداران در صف های خرید بسیاری از شرکتها بودیم .
با اتمام ساعات معاملات روز سه شنبه 89.6.30 شاخص بازار اول ( تالار اصلي ) با 87 واحد افزایش به رقم 15232 واحد رسيد . همین وضعيت را در شاخص بازار دوم (تالار فرعي) شاهد هستيم بطوريكه شاخص تالار فرعي در اين روز با ثبت 180 واحد افزایش عدد 25594 واحد را تجربه كرد. شاخص كل نيز در روز جاري با 109 واحد افزایش به رقم 18413 واحد رسيد.
گفتني است ارزش كل معاملات اين روز به رقم 484 میلیارد ریال رسید.

همچنین در این روز فولاد مبارکه با بیش از 24 واحد افزایش شاخص ، بیشترین تاثیر مثبت را بر جا گذاشت و در مقابل مخابرات با نزدیک به 4 واحد کاهش ، بیشترین تاثیر منفی را بر روی شاخص داشت.

به گزارش بورس نیوز ؛ همان گونه که اهالی تالار دیروز نیز پیش بینی کرده بودند، معاملات امروز بورس بسیار دیدنی بود به گونه ای که پس از یک شروع آرام و همراه با افت به یکباره شاهد حضور خریداران در صف های خرید بسیاری از شرکتها بودیم .

با جو مثبت ایجاد شده ، خریدهای هیجانی در تمام بازار موج می زد به گونه ای که کسی دیگر حاضر به از دست دادن سهام با ارزش خود به این راحتی ها نبود . بنابر این مسئله موجب شکل گیری صف های خری بسیاری برای شروع معاملات فردا شد .

از صدرایی شروع کنیم که امروز بیش از 14 میلیون سهمش معامله شد . پس از یک شروع نا امید کننده در حوالی ساعت10 صبح ، همگام با دیگر سهم های بازار شاهد جمع آوری صف فروش سنگین صدرا و پس از آن متعادل شدن و در آخر تشکیل صف خرید برای آن بودیم .

اهالی تالار روند معاملات فردای صدرا را به یک شرط متعادل در نوسانات مثبت پیش بینی می کنند و شرط مذکور آن است که حقوقی ها وارد بازی صدرا نشوند !

در مورد آذرآب و فاراک نیز که با صف خرید به معاملات امروز خود خاتمه داده اند پیش بینی اهالی تالار مانند صدرا است .

مپنا و حفاری نیز همان گونه که در مستطیل شیشه ای دیروز بیان شده بود به خاطر کم ریسک تر بودن نسبت به دیگر تجهیزاتی ها ، نه با شدت هیجان دیگر تجهیزاتی ها ولی همزمان با مثبت شدن بازار روند صعودی خود را شروع کردند به گونه ای که حفاری با صف خرید و مپنا با رشد معقول قیمتی به کار خود پایان دادند .

برای گروه تجهیزاتی بورس در معاملات فردا دو پیش بینی به شرح زیر وجود دارد :

برای آنهایی که در زمره بسیار پر ریسک قرار می گیرند یعنی صدرا ، آذرآب و ماشین سازی اراک احتمال رشد حداکثری و صف خرید شدن و برای مپنا و حفاری که در زمره کم ریسک ها قرار می گیرند .حجم معاملات بالا در نوسانات مثبت حداکثری پیش بینی می شود .

در گروه فولادی و معدنی بورس نیز امروز شاهد اقبال بازار بودیم به گونه ای که فولاد مبارکه به یکباره با حجم بالای خرید و در نهایت تشکیل صف خرید در سهامش رو به رو شد.

اهالی تالار امکان رشد قیمت دیگر فولادی های بورس نظیر خوزستان ، امیر کبیر کاشان و سرمایه گذاری توکا فولاد را محتمل می داند و معتقدند با توجه به مثبت شدن فولادی ها امکان رشد قیمت سهام ملی مس و مس باهنر نیز وجود خواهد داشت .

البته در این میان از دوقلوهای سنگ آهنی بورس که با پایین آمدن قیمت سهامشان فرصت خرید را برای خریداران بوجود آورده اند نیز نباید به سادگی عبور کرد مخصوصاً که خبرهای فوق العاده مثبتی از درون این شرکتها مبنی بر تعدیل سود گزارش 6 ماهه به گوش می رسد .

در گروه بیمه بورس نیز شاهد روز مثبتی بودیم به گونه ای که بیمه دی با صف خرید به کار خود پایان داد ، بیمه البرز رشد قیمت خوبی داشت و آسیا هم بالاخره پس از یک اصلاح قیمتی شدید که به آن احتیاج مبرمی داشت از صف های فروش خود خلاصی پیدا کرد .

این در حالی بود که امروز بیمه دانا نیز بازگشایی شد و برخلاف انتظارات افت چندانی را نیز در قیمت خود شاهد نبود ! به گونه ای که قیمت 1743 تومانی بازگشایی شد که به نوعی برای اهالی تالار شوک آور بود و این شائبه را به ذهن متبادر می کرد که دستهای پنهانی در کشف قیمت ابتدایی این شرکت وجود داشته اند .

البته با افت قیمت تا محدوده 1680 تومان شاهد ناکار آمدی دستهای پنهان بودیم هر چند که با این حرکات از صف فروش شدن سهم که به عادت دیرینه آن تبدیل شده بود جلوگیری شد .

در گروه خودرو نیز امروز شاهد مثبت شدن بازار و تشکیل صف های خرید بودیم به گونه ای که ایران خودرو ، سایپا ، پارس خودرو و تعداد زیادی از زیر مجموعه های آنها با اقبال بازار رو به رو شدند.

اهالی تالار با توجه به پایان یافتن جو روانی ناشی از تحریم ها و اصلاح قیمتی خوبی که در سهام خودروسازها در هفته اخیر رخ داده است احتمال رشد چند روزه سهام گروه خودرو را بسیار محتمل می دانند .

در گروه ساختمان نیز که در روزهای اخیر با افزایش معاملات رو به رو بوده ایم . امروز شاهد اقبال بازار به سامان گستر اصفهان با معامله بیش از 4 میلیون سهم بودیم. در نوسازی و ساختمان تهران نیز شاهد رشد فوق العاده قیمت و تشکیل صف خرید هستیم . بین المللی توسعه ساختمان نیز که رشد خود را زودتر از بقیه شروع کرده بود امروز متعادل شد .

اهالی تالار امکان رشد قیمت برای تمام شرکتهای این گروه را محتمل می دانند زیرا با خبرهایی که در خصوص افزازیش نرخ ها در بازار مسکن شایع شده ، اقبال بازار کاملاً نسبت به سهام شرکتهای این گروه رو کرده است که افزایش حجم معاملات گواه خوبی برای این ماجرا می باشد .

سرمایه گذاری غدیر ، بانک ملی و صندوق بازنشستگی نیز با توجه به اصلاح های قیمتی خوبی که در آنها اتفاق افتاده بود همزمان با مثبت شدن بازار به یکباره با اقبال سهامداران روبه رو شدند ، به گونه ای که هر سه آنها با صف خرید به کار خود پایان دادند .

اهالی تالار برای هر سه شرکت مذبور امکان رشد قیمت در معاملات فردا را محتمل می دانند هر چند برای تداوم رشد قیمت این سه شرکت سرمایه گذاری ، احتیاج به یک خبر خوب فاندامنتال ضروری می نماید .

در پایان اهالی تالار معتقدند از آن جا که سه روز متوالی منفی در شاخص اتفاق نیفتاد ، ترس از ریزش که به شکل وسیعی در بازار ایجاد شده بود فعلاً از بین رفته است . بنابر این میتوانیم شاهد رشد متوالی دوباره شاخص از هفته آینده باشیم .

البته در پایان اهالی تالار توجه سهامداران حقیقی را نسبت به حرکات حقوقی ها در بازار جلب می نمایند که می توانند کاملاً در روند قیمت سهام شرکتها اثرگذار باشند .
__________________
دیگه چه خبر؟
lastnight19 آفلاين است پاسخ با نقل قول