نمايش پست تنها
قديمي September 4th, 2010, 10:43   #2227
lastnight19
Senior Member
 
lastnight19's Avatar
 
تاريخ عضويت: Sep 2007
محل سكونت: چند کیلومتر اونور تر از خونمون
ارسالها: 4,312
تشکر: 2,703
تشکر از ايشان: 15,997 بار در 3,978 پست
lastnight19 (سطح 9)lastnight19 (سطح 9)lastnight19 (سطح 9)lastnight19 (سطح 9)lastnight19 (سطح 9)lastnight19 (سطح 9)lastnight19 (سطح 9)lastnight19 (سطح 9)lastnight19 (سطح 9)lastnight19 (سطح 9)lastnight19 (سطح 9)
ارسال پيغام بوسیله Yahoo به lastnight19
0

مدیر عامل شرکت بورس اوراق بهادار
به سه دلیل رشد شاخص حبابی نیست

مدیر عامل شرکت بورس تهران با اشاره به مطالعات انجام شده در خصوص اثرات تقویمی بر روند حرکتی شاخص کل بازار اوراق بهادار ، اظهار داشت : در حال حاضر به خوبی اثبات شده که این موضوع در بازار ماندگار نبوده و رویه بازار با اصلاحات مقطعی خود این امر را تصحیح می کند .
شاید اوج گیری بازار اوراق بهادار کشور به زعم برخی کارشناسان کمی ابهام انگیز باشد اما بی شک ورود نقدینگی جدید و حجم معاملات صورت گرفته در بازار سرمایه موضوعی است که نمی توان صحت آنرا نادیده گرفت .

در این ارتباط حسن قالیباف اصل ، مدیر عامل شرکت بورس تهران با اشاره به مطالعات انجام شده در خصوص اثرات تقویمی بر روند حرکتی شاخص کل بازار اوراق بهادار ، اظهار داشت : در حال حاضر به خوبی اثبات شده که این موضوع در بازار ماندگار نبوده و رویه بازار با اصلاحات مقطعی خود این امر را تصحیح می کند .

وی در ادامه از ادبیات خاص بازار سرمایه در خصوص پدیده حباب در روند قیمت های بورسی سخن گفت و یاد آور شد : زمانی که عملکرد خوبی در بورسی وجود نداشته باشد معامله گران در اصل با حباب قیمت ها و متورم شدن قیمت سهام شرکتهای بورسی مواجه می شوند و این در حالی است که طی سال جاری بازار از رونق و رشد حجم معاملات منطقی و معقولی برخوردار بوده است .

مدیرعامل شرکت بورس رشد شاخص از ابتدای امسال را 43 درصد اعلام کرد و افزود : از این میزان رشد ، 20 درصد متعلق به سود نقدی ناشی از مجامع شرکت های بورسی بوده و مابقی آن مربوط به افزایش قیمت ها طی روند معاملات بازار بوده است .

بنابراین چنانچه بدون افزایش متوسط رشد EPS شرکت ها نسبت به سال گذشته ، قیمت سهام در بازار افزایش یابد ، آن زمان باید شائبه حبابی بودن قیمت های سهام را باور داشت .

وی تصریح کرد : حجم معاملات ، دفعات معاملات و نقدشوندگی بازار در سال جاری حکایت از رشد منطقی در سال جاری داشته و همه اینها دلیلی است بر اینکه عملکرد بازار از شرایط مناسبی برخوردار بوده است .

این مقام مسئول در شرکت بورس ، نوسان را ذات بازار سرمایه دانست و گفت : باید دانست هر نوسانی در بازار به معنای روند غیز منظقی نبوده و می تواند ناشی از اخبار یا اطلاعات مثبت و منفی باشد .
__________________
دیگه چه خبر؟
lastnight19 آفلاين است پاسخ با نقل قول
تشکر کننده از lastnight19: