نمايش پست تنها
قديمي July 31st, 2010, 11:44   #2126
lastnight19
Senior Member
 
lastnight19's Avatar
 
تاريخ عضويت: Sep 2007
محل سكونت: چند کیلومتر اونور تر از خونمون
ارسالها: 4,312
تشکر: 2,703
تشکر از ايشان: 15,997 بار در 3,978 پست
lastnight19 (سطح 9)lastnight19 (سطح 9)lastnight19 (سطح 9)lastnight19 (سطح 9)lastnight19 (سطح 9)lastnight19 (سطح 9)lastnight19 (سطح 9)lastnight19 (سطح 9)lastnight19 (سطح 9)lastnight19 (سطح 9)lastnight19 (سطح 9)
ارسال پيغام بوسیله Yahoo به lastnight19
0

فاینانس پروژه‌های پالایشگاهی از سوی شرکت‌های چینی
شانا _ گروه پالایش وپخش:‌ معاون وزیر نفت از آمادگی شرکت‌های چینی برای مشارکت در طرح‌های پالایشگاهی ایران خبر داد و افزود: قرار است این شرکت‌ها در فاینانس برخی پروژه‌های پالایشگاهی مشارکت کنند.


مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار شانا در بارههمکاری چین و ایران در بخش های پروژه های پایین دستی صنعت نفت تصریح کرد: هم اکنون توافق نامه همکاری میان شرکت ملی پالایش و پخش با برخی از شرکت های چینی برای مشارکت در طرح های پالایشگاهی امضا شده و قرار است این شرکت ها در فاینانس برخی پروژه های پالایشگاهی مشارکت کنند.

علیرضا ضیغمی از مشارکت چینی ها در اجرای پروژه طرح توسعه پالایشگاه شازند امام خمینی (اراک) و پالایشگاه تبریز خبر داد و افزود: روند اجرای این پروژه‌ها تا کنون از پیشرفت خوبی برخوردار بوده و همه کارها بر اساس برنامه ریزی پیش رفته است.

به گفتهویقرار است طرح بهینه سازی پالایشگاه اصفهان با سرمایه گذاری 5/2 میلیارد دلاری اجرا شود که سهم شرکت چینی در این طرح 500 میلیون دلار است.

معاون وزیر نفت درباره سفر خود به کشور چین در پایان هفته جاری گفت: دور جدید مذاکرات نفتی با چین به دنبال اعلام آمادگی شرکت‌های این کشور برای حضور بیشتر در صنعت پالایش نفت ایران انجام می شود.

ضیغمی با بیان این که بر اساس سیاست ابلاغ شده از سوی وزیر نفت، شرکت ملی پالایش و پخش موظف به تامین منابع مالی اجرای پروژه ها از منابع خارج ازصنعت نفت ازجمله فاینانسو مشارکت سرمایه گذاران خصوصی است، افزود: برای اجرای پروژه های بخش بالادست صنعت نفت، سالانه حدود 50 میلیارد دلار باید هزینه شود که 8 تا 9 میلیارد دلار از این میزان از منابع شرکت ملی نفت هزینه می شود؛ این در حالی است که برای اجرای پروژه های شرکت ملی پالایش و پخش از منابع داخلی استفاده نمی شود.

ضیغمی افزود:تنها سالانه 500 میلیارد تومان از منابع داخلی شرکت ملی پالایش و پخش برای اجرای پروژه های کوچک و نگهداشت تولید پالایشگاه ها اختصاص می یابد و سایر پروژه های این شرکت باید ازمنابع خارجیتامین شود.

معاون وزیر نفت در پایان گفت: در آینده نیز سفرهایی به کشورهای دیگر برای مشارکت در اجرای طرح های پالایشگاهی خواهیم داشت.

به گزارش شانا، دکتر حسین نقره کار شیرازی، معاون وزیر نفت در امور بین الملل مرداد سال گذشته از مشارکت 48 تا 50 میلیارد دلاری چین در صنعت نفت ایران خبر داد و گفته بود: پتانسیل های همکاری مثبتی میان دو کشور وجود دارد و با نیازمندی هایی که دو کشور به این همکاری دارند، امیدواریم به زودی شاهد تحقق این رقم (مشارکت 48 میلیارد دلاری چین)‌ و افزایش آن باشیم.

معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش پیشتر سرمایه مورد نیاز برای اجرای طرح‌های نگهداشت توان تولید، بنزین سازی، بهینه سازی در پالایشگاه‌‌های موجود و ساخت 7 پالایشگاه‌ جدید را 46 میلیارد دلاری اعلام کرده بود. سرمایه موردنیاز برای اجرای این طرح ها باید به وسیله وام های بانکی و فاینانس، مشارکت بخش خصوصی تامین شود.

پالایشگاههای میعانات گازی ستاره خلیج فارس با ظرفیت 360 هزار بشکه، خوزستان با ظرفیت 180 هزار بشکه، هرمز با ظرفیت 300 هزار بشکه، پارس با ظرفیت 120 هزار بشکه، آناهیتا با ظرفیت 150 هزار بشکه، شهریار با ظرفیت 150 هزار بشکه و کاسپین با ظرفیت 300 هزار بشکه 7 پالایشگاه جدید نفت خام و مایعات گازی کشور هستند که قرار است در کشور ساخته شوند.

با ساخت 7 پالایشگاه جدید نفت ظرفیت پالایش نفت خام و مایعات گازی کشور از یک میلیون و 670 هزار بشکه فعلی به حدود سه میلیون و 300 هزار بشکه در روز افزایش می یابد.

به گفته ضیغمی، با ساخت 7 پالایشگاه جدید ظرفیت تولید بنزین کشور از روزانه 45 میلیون لیتر به روزانه 191 میلیون لیتر، ظرفیت تولید نفت گاز از روزانه 89 میلیون لیتر به 190 میلیون لیتر، تولید نفت سفید از روزانه 19 میلیون لیتر به 47 میلیون لیتر، گاز مایع از روزانه 8 میلیون لیتر به 31 میلیون لیتر و تولید نفت کوره از روزانه 76 میلیون لیتر به 79 میلیون لیتر خواهد رسید.
__________________
دیگه چه خبر؟
lastnight19 آفلاين است پاسخ با نقل قول