نمايش پست تنها
قديمي March 16th, 2004, 14:27   #2
Reza
مدیر سایت
 
تاريخ عضويت: Feb 2004
ارسالها: 2,332
تشکر: 392
تشکر از ايشان: 10,983 بار در 1,010 پست
Reza امتياز غيرفعال است
0

جناب اقبال نيا
از شما براي تحليل زيبايي كه نوشتيد تشكر مي‌كنم.

eqbalnia نوشته بود:

3) خودرو: طبق سنت هر سال انتظار مي رود با فرا رسيدن فصل بهار دوباره جوي از خوش بيني در مورد سهام خودرويي بر بازار حاكم شود. هر چند تكرار تجربه بهار گذشته بعيد به نظر مي رسد ليكن به نظر مي رسد شركت هاي خودرويي قبل از مجمع حداقل با P/E فعليشان معامله شوند. بر اين اساس مي توان با يك ضرب و تقسيم ساده حداقل قيمت كف اين شركت ها را در تير ماه حدس زد. به عنوان مثال در مورد ايران خودرو : 5.8*1000 ريال= 8500 ريال و يا سايپا: 8*3000 ريال = 24000 ريال كه البته اين ها به نظر من قيمت كف است. يعني حداقل 50 درصد بازدهي.

به نظر من در سال 83 چند چالش چالش اساسي پيش روي خودروسازان داخلي (خصوصا سايپا و ايران خودرو) قرار دارد كه سال 83 را از سالهاي قبل متمايز مي‌سازد:
1- افزايش تيراژ توليد و بروز مشكلاتي در بازار يابي و فروش محصولات
2- انتظار بازار مبني بر كاهش قيمت خودرو
3- بحث سهميه بندي شدن بنزين كه اصولا موجب كاهش قيمت و كاهش تقاضا براي خودروي سواري خواهد شد
4- جدي تر شدن موضوع واردات خودرو. گرچه با توجه به تعداد محدود خودروهاي وارداتي، تاثير مستقيم اين موضوع بر خودروسازان داخلي قابل توجه نمي‌باشد، اما از تاثير رواني آن نبايد غافل شد.

به نظر شما آيا با وجود اين چالشها تحقق پيش بيني هاي شما دور از دسترس نيست؟
Reza آفلاين است پاسخ با نقل قول