نمايش پست تنها
قديمي June 19th, 2010, 10:12   #1663
lastnight19
Senior Member
 
lastnight19's Avatar
 
تاريخ عضويت: Sep 2007
محل سكونت: چند کیلومتر اونور تر از خونمون
ارسالها: 4,312
تشکر: 2,703
تشکر از ايشان: 15,997 بار در 3,978 پست
lastnight19 (سطح 9)lastnight19 (سطح 9)lastnight19 (سطح 9)lastnight19 (سطح 9)lastnight19 (سطح 9)lastnight19 (سطح 9)lastnight19 (سطح 9)lastnight19 (سطح 9)lastnight19 (سطح 9)lastnight19 (سطح 9)lastnight19 (سطح 9)
ارسال پيغام بوسیله Yahoo به lastnight19
0

روشنی مقدم

از هر هفت خودرو یکی صادر می شود

صنعت قطعه سازی داخلی کشور در سال 1404 بایستی 25 میلیارد دلار تولید داشته باشد که بر همین اساس 5 قطعه ساز بزرگ با متوسط فروش 3 میلیارد دلار باید شکل بگیرد

همزمان با تصویب آیین نامه ارتقای کیفیت خودرو؛ محمدرضا روشنی مقدم( رئیس کارگروه خودرو در سازمان گسترش ونوسازی صنایع ایران و مدیرعامل شرکت مگاموتور ) طی نشست خبری صبح روز 26 خرداد 89 به بررسی جزئیات و اهداف این آیین نامه پرداخت و گفت: حضور رهبر معظم انقلاب در نمایشگاه صنعت خودرو ، تاکید و توصیه های ایشان در زمینه ارتقای کیفی تولیدات داخلی، بحث تحقیق و توسعه، حرکت جهشی در صنعت خودرو سازی، جلب رضایت مشتریان و همچنیین تاکید و پیگیری وزیر صنایع برای تدوین آیین نامه های کیفی، نقش بسیار مهمی بر روند تدوین این آیین نامه در تصویب و اجرایی شدن آن داشته است.
به گزارش بورس ، وی در خصوص ایجاد برند های داخلی و خارجی در این آیین نامه، تصریح کرد: در این آیین نامه از ابتدای سال 1395 همه محصولات جاری بازار که با نشان تجاری و برند داخلی عرضه شده و از آن زمان حداقل 10 سال گذشته باشد و محصولات خارجی که از بدو ورودشان به بازار بیش از 7 سال گذشته باشد، باید با محصولات جدید جایگزین شوند.

همچنين براي توليد داخلی خودروهاي خارجي نيز بايد حداكثر دو سال از زمان عرضه آنها در دنيا گذشته باشد و ساخت داخلی آنها نيز حداقل با 30 درصد آغاز شود.


روشنی مقدم تصریح کرد: عدم توجه به استانداردهای 54 گانه ای که از ابتدای مهرماه سال جاری باید در خودروهای داخلی اجرایی شود باعث می شود که از شماره گذاری آنها ممانعت به عمل آید با توجه به اینکه هر خودرویی که می خواهد امکان تولید داشته باشد باید مورد تایید سازمان استاندارد قرار گیرد که تایید نوع، تطابق تولید، میزان آلایندگی و مصرف سوخت از جمله مواردی است که در صورت تحقق، تاییدیه سازمان استانداردشماره گذاری خودروها رابدنبال خواهد داشت.


وی در خصوص میزان مصرف سوخت خودروهای تولیدی گفت: میزان متوسط مصرف سوخت خودروها روی شاخص B قرار می گیرد که 25 درصد بالاتر از آن شاخص G است و چنانچه از شاخص G بالاتر باشد ورود خودرو به بازار ایران ممنوع می شود ضمن اینکه میزان مصرف خودروهای وارداتی نیز تعیین و مشخص شده است.


وی افزود : صنعت قطعه سازی داخلی کشور در سال 1404 بایستی 25 میلیارد دلار تولید داشته باشد که بر همین اساس 5 قطعه ساز بزرگ با متوسط فروش 3 میلیارد دلار باید شکل بگیرد ضمن اینکه با تبادل نظرهایی که با قطعه سازان صورت گرفته است آنها ملزم به ارائه سه برنامه 5 ساله شامل ارزیابی ظرفیت های موجود، بررسی و آسیب شناسی این صنعت و پر کردن خلاء های بوجود آمده از نظر کیفیت و کمیت و اصلاح ساختار صنعت قطعه سازی می باشند.

وي در مورد بيان اهداف صادراتي صنعت خودرو ايران در سال‌هاي آتي خاطرنشان كرد: امسال از هر 12 خودرو توليدي يكي بايد صادر شود، در نتيجه اگر يك ميليون و 200 هزار دستگاه توليد شود، حدود 120 هزار دستگاه آن بايد راهي بازارهاي صادراتي شود.

در سال 1390 نيز از هر 11 خودرو يك خودرو و در سال 1391 از هر 9 خودرو توليدي يكي و در سال 1392 نيز از هر هفت خودرو توليدي يكي بايد صادر شود.

روشنی مقدم افزود: از ابتداي سال 1391 خودروها بايد در حد كيفي خوب يا خيلي خوب قرار گيرند و معيارهاي مربوطه نيز سخت گيرانه‌تر شده است.

ضمن آنکه براي قطعه سازان نيز شاخص‌هايي همچون رتبه‌ي سازنده و عملكرد قطعه ساز نسبت به يك قطعه در نظر گرفته شده و از ابتداي سال 1391 تمام قطعات و سازندگان بايد داراي رتبه‌ي A يا B باشد.
وي در خصوص نظارت بر اجراي درست آيين‌نامه ارتقاي كيفيت خودروهاي داخلي خاطرنشان كرد: نظارت اجراي درست اين آيين نامه بر عهده وزارت صنايع و معادن است.
__________________
دیگه چه خبر؟
lastnight19 آفلاين است پاسخ با نقل قول
3 تشکر کننده از lastnight19: