نمايش پست تنها
قديمي May 25th, 2010, 12:02   #1258
roman82
Senior Member
 
roman82's Avatar
 
تاريخ عضويت: Jun 2006
محل سكونت: خانه پدری
ارسالها: 1,400
تشکر: 20
تشکر از ايشان: 4,307 بار در 1,397 پست
roman82 (سطح 3)roman82 (سطح 3)roman82 (سطح 3)roman82 (سطح 3)roman82 (سطح 3)roman82 (سطح 3)roman82 (سطح 3)roman82 (سطح 3)roman82 (سطح 3)roman82 (سطح 3)roman82 (سطح 3)
0

در نخستين کنگره فناوری اطلاعات و ارتباطات اعلام شد؛
"پروتکل های ارتباطی مشترک بین ذینفعان کلیدی بازار " مهمترین پروژه آتی سازمان بورس
برای دسترسی به اطلاعات و آمارهای لازم در مرحله تصمیم‌گیری برای خرید یا فروش یک سهام ، شهروندان می توانند به سایت‌های اطلاع‌رسانی بازار سرمایه مانند sena.ir ، tsetmc ، irbourse ، fipiran مراجعه كنند.



مدیر IT سازمان بورس و اوراق بهادار در نخستين کنگره فناوری اطلاعات و ارتباطات - با رویکرد به زیست شهروندان- كه در بوستان گفتگو برگزار شد، دستاوردها و نتايج فناوري اطلاعات و ارتباطات را در بازار سرمايه تشريح كرد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني بازار سرمايه(سنا)، دكتر علي عبدالهي گفت: فناوری اطلاعات و ارتباطات به عنوان یک توانمندساز، مهیا کننده بسترهای لازم برای شکل‌گیری و توسعه بخش‌های مختلف اقتصاد الکترونیکی از جمله بورس الکترونیکی است.

وي ادامه داد: برنامه‌ها و اقدامات زیادی در کشور در راستای به کارگیری این فناوری به خصوص کاربردهای مبتنی بر وب، جهت ارائه خدمات خرید و فروش سهام به صورت الکترونیکی و همچنین دسترسی سریعتر و ارزانتر اشخاص حقیقی و حقوقی به اطلاعات مرتبط با این معاملات انجام شده است.

عبدالهي به تشریح آخرین دستاوردهای توسعه ICT در بازارسرمایه پرداخت و ابراز داشت: این دستاوردها در سه مرحله قابل بررسی هستند.

وي تصريح كرد: برای دسترسی به اطلاعات و آمارهای لازم در مرحله تصمیم‌گیری برای خرید یا فروش یک سهام ، شهروندان می توانند به سایت‌های اطلاع‌رسانی بازار سرمایه مانند sena.ir ، tsetmc ، irbourse ، fipiran مراجعه كنند.

مدير IT سازمان بورس و اوراق بهادار، با بيان اينكه شهروندان در مرحله خرید و فروش و انجام معامله می‌توانند با انعقاد قرارداد خرید و فروش اینترنتی با کارگزاران، اقدام به ارائه درخواست خرید یا فروش از بستر اینترنت كنند، خاطرنشان كرد: در حال حاضر 70 درصد کارگزاری‌ها این امکان را برای سرمایه‌گذاران خود فراهم كرده اند.

وي گفت: در مرحله پس از معامله، شهروندان می توانند با مراجعه به سایت شرکت سپرده گذاری مرکزی و تسویه وجوه از خدمات الکترونیکی ارائه شده توسط این شرکت مانند سامانه اطلاع رسانی وضعیت دارایی های سهامداران، سامانه مشاهد کارگزار ناظر و ... استفاده كنند.

عبدالهي بازنگری مدل های کسب و کار و نحوه تعاملات؛ بهینه سازی فرآیندها، استانداردها و پروتکل های ارتباطی مشترک بین ذینفعان کلیدی بازار سرمایه را از مهمترین پروژه های آتی حوزه ICT بازار سرمایه اعلام کرد.
__________________
[SIGPIC][/SIGPIC]
roman82 آفلاين است پاسخ با نقل قول
3 تشکر کننده از roman82: