نمايش پست تنها
قديمي May 23rd, 2010, 12:37   #1177
roman82
Senior Member
 
roman82's Avatar
 
تاريخ عضويت: Jun 2006
محل سكونت: خانه پدری
ارسالها: 1,400
تشکر: 20
تشکر از ايشان: 4,307 بار در 1,397 پست
roman82 (سطح 3)roman82 (سطح 3)roman82 (سطح 3)roman82 (سطح 3)roman82 (سطح 3)roman82 (سطح 3)roman82 (سطح 3)roman82 (سطح 3)roman82 (سطح 3)roman82 (سطح 3)roman82 (سطح 3)
0

نرم‌افزار شاخص بورس كالا تا 15 خرداد نهايي مي شود


ساعت‌ساز در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادي فارس درباره تعيين شاخص براي بورس كالا اظهار داشت: از پايان سال 86 اقدامات لازم براي تعيين شاخص در بورس كالا انجام شد و اطلاعات كليه كالاها از جمله كشاورزي و فلزي در آن زمان و پتروشيمي بررسي شد.
وي افزود: در سازمان بورس به رياست آقاي سعيدي جلساتي با عنوان جلسه بررسي شاخص بورس كالا برگزار شد كه حدود 2 سال طول كشيد. در اسفند سال گذشته آخرين جلسه در اين مورد برگزار شد. در آن زمان آقاي سعيدي از ما درخواست كرد گزارش كوتاهي از اقداماتي كه در اين زمينه انجام شده ارائه كند.
مدير مطالعات اقتصادي و برنامه‌ريزي بورس كالا بيان كرد: در حالي آقاي سعيدي درخواست ارائه گزارشي در اين مورد كرد كه چنين گزارشي در آذرماه همان سال نيز ارسال شده بود. اما مجدد اين گزارش در اسفندماه براي سازمان بورس و آقاي سعيدي فرستاده شد.
ساعت‌ساز با اشاره به اينكه قرار شد پس از ارسال گزارش توسط بورس كالا به آقاي سعيدي و كميته مربوطه، آنها گزارش را با نامه‌اي پس از تأييد آقاي صالح‌آبادي به شوراي عالي بورس بفرستند، گفت: همزمان با اقداماتي كه براي دريافت مجوز شاخص انجام شد، بورس كالا به طراحي نرم‌افزار شاخص پرداخت و كار برنامه‌نويسي آن را انجام داد ولي با توجه به اينكه دو بار تست شده هنوز نهايي نشده است.
وي گفت: به احتمال 99 درصد تا 15 خرداد با توجه به اينكه نرم‌افزار مورد نياز براي تعيين شاخص تهيه شده نرم افزار نهايي مي شود و اگر سازمان مجوز اعلام شاخص بورس كالا چه به صورت روزانه، هفتگي يا ماهانه را بدهد نرم افزار آماده راه‌اندازي است.
به گفته مدير مطالعات اقتصادي و برنامه‌ريزي بورس كالا،‌ طراحي و راه‌اندازي نرم‌افزار زودتر از درخواست سازمان بورس انجام شد ولي حداكثر تا 15 خرداد نرم‌افزار نهايي خواهد شد.
وي گفت:‌ تهيه نرم‌افزار شاخص معمولاً پس از موافقت سازمان بورس و درخواست آنها براي راه اندازي انجام مي شود ولي همزمان با طي شدن روند موافقت سازمان بورس اين نرف افزار طراحي شد تا اگر سازمان موافقت كرد سريعاً اجرا شود.
ساعت ساز در پاسخ به اين سؤال كه مشكل سازمان بورس براي موافقت راه‌اندازي شاخص بورس كالا چيست، تأكيد كرد: بورس كالا تصميم‌گيرنده نيست، سازمان بورس از بورس كالا مي‌خواهد تا اقداماتي را كه در اين زمينه انجام داده را اعلام كند و اينكه سازمان بورس چه تصميمي در اين زمينه گرفته و آيا گزارش را به شوراي عالي بورس فرستاده اطلاعي ندارم و بايد از سازمان بورس پيگيري شود.
__________________
[SIGPIC][/SIGPIC]
roman82 آفلاين است پاسخ با نقل قول
3 تشکر کننده از roman82: