نمايش پست تنها
قديمي November 5th, 2008, 23:34   #773
Reza
مدیر سایت
 
تاريخ عضويت: Feb 2004
ارسالها: 2,332
تشکر: 392
تشکر از ايشان: 10,983 بار در 1,010 پست
Reza امتياز غيرفعال است
0

با سلام و تشکر از نظرات دوستان

اگر پستهای قبلی اینجانب در مورد اعتبار منفی را ببینید، من هم از وجود اعتبار منفی دفاع می کردم و هنوز هم وجود امکان اعتبار منفی را لازم می دانم. اما متاسفانه در هفته های اخیر پیامهای زیادی از دوستان دریافت کردم که به اعتبار منفی خود اعتراض داشتند. پس از بررسی متوجه چند نکته شدم:

۱- برخی دوستان عادت دارند فقط از اعتبار منفی استفاده کنند! مثلا از ۱۰ اعتبار منفی که به کاربران دیگر داده اند، ۹ مورد اعتبار منفی بوده است!

۲- بطور کلی اکثر اعتبارات منفی به کسانی که پستهای غیرمفید درج می کنند یا قوانین سایت را رعایت نمی کنند داده نمی شود. بلکه به پستهایی داده می شود که مطلب طرح شده با سلیقه اعتبار دهنده مطابقت نداشته یا موضوع مطرح شده از نظر خواننده جالب نبوده.
مثلا یکی از دوستان به این تاپیک اعتبار منفی داده و علت را تکراری بودن موضوع تاپیک ذکر کرده: http://forum.sarmaye.com/showthread.php?t=4287

۳- بر اساس تنظیمات این سیستم در vBulletin، تاثیر اعتبار منفی در اعتبار یک فرد بسیار کمتر از تاثیر اعتبار مثبت می باشد. به عبارت دیگر اگر کاربر A به کاربر B اعتبار مثبت بدهد، 40 واحد به اعتبار کاربر B اضافه می شود. اما اگر همان کاربر A به کاربر B اعتبار منفی بدهد، 16 واحد از اعتبار کاربر B کم می شود. لذا به نظر می رسد تاثیر منفی روانی مشاهده مربع قرمز بسیار بیشتر از تاثیر آن در اعتبار افراد می باشد.

۴- برخی افراد ناشناس که تقریبا هیچ مطالب مفیدی در سایت ندارند با اهداف مشکوک (رقابت ناسالم و . . .) سعی در دلسرد کردن کاربران فعال و مفید داشتند. بطوری که به مفید ترین مطالب و کاربران اعتبار منفی می دادند.

با توجه به وسعت استفاده نادرست از این سیستم و اعتراض تعداد زیادی از دوستان به اعتبارات منفی خود (که بخش قابل توجهی از این اعتراضات، بجا بود) تصمیم گرفته شد تا تغییری در این سیستم ایجاد شود.

دو راه برای حل مشکل وجود داشت:
الف- امکان مشاهده شخص اعتبار دهنده توسط کاربران
ب- حذف اعتبار منفی

راه حل الف موجب ایجاد کدورت میان اعضاء و همچنین اقدامات تلافی جویانه می شد.
راه حل دوم نیز امکان ابراز نظر مخالف را از کاربران سلب می کرد.

در نهایت با در نظر گرفتن تمام جوانب، این نتیجه حاصل شد که در شرایط فعلی راه حل "ب" دارای معایب کمتری می باشد.

البته این تصمیم نیز مانند هر تصمیم دیگری ایراداتی دارد. اما در شرایط فعلی تصمیم مناسبی به نظر می رسد.

با تشکر
رضا
Reza آفلاين است پاسخ با نقل قول