PDA

View Full Version : راهنمایی برای خرید لپ تاپ ، عصای دست تریدر


Kasra
October 2nd, 2009, 15:47
"مراقب باشيد چيزهايي را که دوست داريد به دست آوريد،اگر نه سرانجام ناچار خواهيد شد چيزهايي را که به دست آورده ايد دوست بداريد!"
جرج برنارد شاو

درود بر دوستان عزیزم .

از آنجا که ابزار اصلی اکثریت تریدرها لپ تاپ آنهاست که همه جا همراه خودشان میبرند و شاید ساعتهای زیادی در روز را با آن صرف کنند ، لازم دیدم تاپیکی در مورد راهنمایی برای خرید لپ تاپ ایجاد کنم که دوستان عزیز بقیه کاربران را از تجربیات خودشان آگاه کنند . چون لپ تاپ ما تریدرها اکثر اوقات روز روشن خواهد ماند و همه جا همراهمان است بسیار مهم است که قبل از خرید لپ تاپ جدید نهایت دقت به عمل آید .
هر تریدر نیازهای خاص خود را دارد ، بعضی ها بلند مدت کار هستند و شاید در هفته 2-3 تا پوزیشن بیشتر باز نکنند ، ولی بیشتر در سفر به سر میبرند یا مکان مشخصی ندارند و وزن لپ تاپ برایشان بیشتر مهم است .
بعضی دیگر تعداد زیادی متا تریدر دارند که باید 24 ساعت شبانه روز اکسپرت روی آنها فعال باشد ، و لپ تاپ آنها فقط در شنبه و یکشنبه خاموش می شود .
بعضی کاربران عادت دارند در بین تریدهایشان به بازی بپردازند و نیازهای گرافیکی و پردازشی بالایی دارند
و....

امیدوارم این تاپیک برای کاربران مفید باشد .

نکته مهم : از هرگونه پست تبلیغاتی و لینک سایت ایرانی خرید و فروش پرهیز کنید چون پست تبلیغاتی در نظر گرفته میشود (فقط اسم گارانتی را در کنار قیمت ذکر کنید) ، حتی استفاده از لینک سایتهای ایرانی برای مشخص کردن مشخصات لپ تاپ هم بر خلاف قوانین است .

با احترام
کسری

Kasra
October 2nd, 2009, 16:12
قبل از هر چیز یک معرفی کلی از برند های موجود در بازار ایران در حال حاضر :

1-سونی: شکی نیست که برای بسیاری از کاربران ایرانی در تمامی سطوح از خانگی تا حرفه ای، نوت بوک با این برند شناخته می شود و سایر برندها از دید کاربران وطنی اصولا در سطح نازل تری از کیفیت جای دارند. یکی از دلائل اصلی ایجاد این طرز فکر که البته با واقعیت و میزان گستردگی و فروش برندها در سطح جهانی تفاوت دارد، به محبوبیت و کیفیت برند سونی در رده صوتی تصویری باز می گردد و این شاید محکم ترین دلیلی ست که کاربر ایرانی همواره محتاط و زخم خورده از کالاهای بی کیفیت، هیچ برند دیگری را بر سونی ترجیح ندهد. دسته بندی های حال حاضر این سازنده شامل رده های Performance، Ultra Portable، رده Basic، کلاس Desktop Replacement و بلاخره کلاس نت بوکی سری Travel می گردد که در پائین به تفکیک به جایگزین حروفی هرکدام اشاره می کنیم نکته مهم در این بررسی پرداختن به مدل های جدیدتر هر رده است و در هر مورد تنها کلاس های فعلی و حاضر در بازار معرفی می گردند.

الف- Performance Series: این سری یکی از محبوب ترین کلاس های نوت بوکی سونی در تمامی زمان ها به حساب می آید در این سری در حال حاضر مدل های کلاس BZ، CS و از همه محبوب تر FW وجود دارد که به ترتیب دارای صفحه نمایش های 14.1 اینچی 15.4 و 16.4 اینچی می باشند. از دلائلی که این مدل ها را در این کلاس جای داده است مشخصات سخت افزاری بالا در رده پردازشی، حافظه جانبی و در اغلب موارد استفاده از کارت گرافیک جداگانه است. قیمت مدل های متفاوت این کلاس در طیف وسیعی از قیمت ها از حداقل 1.100 میلیون تومان در کلاس CS تا بالای 1.700 در مدل های پیشرفته سری FW گسترده گردیده است.

ب- Ultra Portable : این رده همانطور که از نام آن می توان حدس زد شامل های مدل های سبک وزن و کاملا قابل حملی ست که سه سری از گرانقیمت ترین محصولات سونی را در خود جای داده است. این سه سری شامل کلاس های Z، TT و بلاخره SR می گردد که به ترتیب 11.1، 13.1 و 13.3 اینچ ابعاد داشته و قیمت آنها با ابعادشان رابطه معکوس دارد. سبک وزن ترین دستگاه در این کلاس به نوت بوک های سری TT باز می گردد که تنها 1.310 کیلوگرم وزن دارد.

ج- Basic: این گروه که یکی دیگر پر استقبال ترین رده های سونی را تشکیل می دهد شامل دو سری NS و NW می گردد که هر دو با مشخصات نسبتا مناسب، اما نچندان فوق العاده از قیمت متعادلی نیز برخوردارند و درست به همین علت انتخاب اول کاربرانی را تشکیل می دهند که قصد خرید از برند سونی اما با قیمت مناسب را دارند. این دو سری مطمئنا ارزان ترین محصولات سونی هستند که درایو Blu-ray را در آنها می توان پیدا کرد. رده قیمتی این دو مدل بین 1.0 تا 1.100 میلیون تومان است.

د- Multimedia: این سری شامل نوت بوک های بزرگ و اصطلاحا Desktop Replacement می گردد که دارای صفحه نمایش های بزرگ بالای 17 اینچ با مشخصات گرافیکی قوی ست دو مدل مطرح حال حاضر این کلاس شامل سری AW و سری AR می گردد که از لحاظ مقایسه سری AW کاملا جدیدتر به حساب می آید. صفحه نمایش سری AW از نوع 18.4 اینچی و AR از نوع 17 اینچی. کارت گرافیک های جیفورس سری 9 در AW و سری 8 در AR بکار گرفته شده اند. این دسته با وزن سنگین خود امکان جابجائی فراوان را از کاربر می گیرند. حوزه قیمتی مدل های این کلاس بجز نمونه های نسبتا قدیمی تر AR بالای 1.5 میلیون تومان است و برای یافتن یک AW مناسب حداقل می بایست 1.8 میلیون تومان هزینه کرد.

ه- Travel: این کلاس که در پاسخ به بازار کاملا داغ نت بوک ها (Netbooks) معرفی گردیده است شامل دو سری P و W می گردد که به ترتیب دارای صفحه نمایش های کوچک 8 و 10 اینچی و پردازنده های کم مصرف و ضعیفی در کلاس پردازندهای Atom هستند. از میان این دو گروه، سری P نمونه های قوی تری بوده و با مشخصات نسبتا بالاتر و تجهیز به GPS و اتصال 3G از قیمت های بسیار بالاتری نیز برخوردارند. قیمت این کلاس مابین 800 تا 1.500 دلار است. اما سری W با قیمت های مناسب بلاخره سونی را نیز وارد بازی نت بوکی کرد این گروه که از لحاظ مشخصات در حد دیگر نت بوک های معمول است از قیمتی حول و حوش 500 هزار تومان برخوردارند.

Kasra
October 2nd, 2009, 16:16
2-Dell: بدون شک این دومین نام و شاید هم اولین نام پر فروش در میان کاربران داخلی باشد. نوت بوک های پر شمار این شرکت در پنج دسته کلی قابل تقسیم بندی هستند که شامل سری Inspiron، Vostro، XPS، Studio و Latitude می گردند البته سری دیگری نیز از نوت بوک های این شرکت با نام Precision از کلاس Workstation نیز تولید می گردید که در حال حاضر حضور چندانی در بازار نداشته و به آنها نمی پردازیم.

الف- Inspiron: این کلاس برای کاربران با بودجه محدود و افرادی که به پردازش های نچندان سنگین و البته غیر گرافیکی احتیاج دارند ساخته شده است. Inspiron ها را لپ تاپ های اصطلاحا Entry-Level می نامند و هدف از ساخت آنها فروش هرچه بیشتر به واسطه قیمت و مشخصات نسبتا مناسب آنهاست. قیمت کاملا پائین این گروه شرکت Dell را بر آن داشت که حتی Netbook های جدید خود یعنی سری Mini را نیز تحت این کلاس معرفی نماید. البته باید به این نکته توجه کرد که تا قبل از ظهور کلاسی به نام Studio، سری Inspiron به رده میانی قیمت که از مشخصات گرافیکی بالاتری برخوردار بودند نیز راه پیدا می کرد اما از آن پس یعنی از میانه سال 2008 به این سو این خانواده تنها به تولید نوت بوک های ساده و ارزان قیمت و البته بسیار پر فروش می پردازد. ابعاد صفحه نمایش Inspiron ها بجز (نت بوک های 10 اینچی) عمدتا 14.1 و 15.4 اینچ می باشد. حوزه قیمتی این خانواده از حداقل 650 هزار تومان تا حداکثر 1.100 میلیون تومان گسترده شده است.

ب- Vostro: همگان Vostro را به نام نوت بوک مخصوص کار با قیمت مناسب می دانند. از مشخصات این سری می توان به ظاهر ساده با رنگ بندی کاملا معمولی و بدنه پلاستیکی اشاره کرد که در قیاس با مدل های رنگارنگ دیگر مدل ها کاملا ساده به نظر می رسد. مشخصات سخت افزاری Vostro ها اما برخلاف ظاهرشان اغلب بسیار پیشرفته است تا جائیکه در برخی موارد می توان آنها را با سری گرانقیمت XPS نیز مقایسه کرد. تنها نکته ای که Vostro ها را در این رقابت در مکان پائین تری جای می دهد قابلیت های گرافیکی آنهاست که در بهترین حالت به یک کارت گرافیک معمولی و نچندان مرغوب بسنده کرده اند. Vostro ها در سه سایز 13.3، 14.1 و 15.4 اینچی تولید می گردند. حوزه قیمتی محصولات این کلاس از حدود 700 هزار تومان تا نزدیک به 1.300 میلیون تومان گسترده شده است.

ج- Studio: این گروه جدیدترین عضو خانواده نوت بوک های Dell است جائیکه از به بازار آمدن اولین عضو این خانواده به زحمت یک سال می گذرد. Studio ها در حقیقت سری گرافیکی و میان قیمت شرکت Dell هستند که جای خالی میان گروه ارزان قیمت Inspiron و گرانقیمت XPS را پر می کنند این نوت بوک ها دارای ظاهری بسیار زیباتر از Inspiron ها و دارای رنگ بندی بسیار کامل و جذابی هستند. مشخصات گرافیکی این رده کاملا بهبود یافته است و استفاده از کارت های گرافیک ATI در آنها یک رویه معمول است. از مشخصات سخت افزاری Studio ها می توان به کلیدهای مولتی مدیائی، درایوهای نوری مکشی و پورتهای پر کاربردی مثل HDMI eSATA اشاره کرد. Studio ها در دو سایز 15 و 17 به بازار ارائه می شوند. حوزه قیمتی این محصولات از یک تا 1.3 میلیون تومان است.

د- XPS: نوت بوک های گرافیکی شرکت Dell از سال 2005 به این سو با این نام خوانده
می شوند. نام XPS که مخفف Xtreme Performance System است به خوبی رده ای که این نوت بوک ها در آن جای می گیرند را به نمایش می گذارد. ظاهر زیبا، طراحی جذاب، مشخصات پردازشی و گرافیکی بالا و البته قیمت نسبتا بالا از مشخصات اصلی نوت بوک های این سری است. هدف از طراحی XPS ها دستیابی به حداکثر توان در پردازش های گرافیکی ست. سایز صفحه نمایش در XPS ها 13.3 و 15.4 اینچ است. پس از ارائه سری Studio شرکت Dell تصمیم گرفت تا با ترکیب این سری با رده XPS نوت بوک های جدیدی را به بازار ارائه کند که این بار Studio XPS خوانده می شدند این سری از نوت بوک ها که به سایز 16.4 اینچ نیز مجهزند از لحاظ قدرت گرافیکی و پردازشی و همچنین حجم ذخیره سازی هارد در کلاس بالاتری از هر دو گروه Studio و XPS قرار می گیرند. حوزه قیمتی این گروه که در دو سایز 13.3 و 16.4 به بازار ارائه می شود مابین 1.500 تا 1.600 میلیون تومان است.

ه- Latitude : کلاس نوت بوک های حرفه ای و صنعنی Dell با این نام خوانده می شود جائیکه علاوه بر استحکام بدنه و استفاده از شاسی آلومینیوم-منیزیوم در ساخت دستگاه، به موارد دیگری همچون پورت های ورودی و خروجی متعدد و کامل و مدت بسیار طولانی گارانتی بر می خوریم که در دیگر مدل ها هیچگاه با هم دیده نمی شود. از دیگر مواردی که در مورد این سری باید به آن اشاره کرد استقامت و پایداری مناسب آنها در کارکرد در شرایط سخت آب و هوائی و طراحی ویژه برخی قسمت ها برای مقاومت در برابر ضربه و سقوط از ارتفاع است که استفاده از هارد دیسک های مبتنی بر حافظه فلش موسوم به SSD در مدل های جدید این کلاس از جمله این قسمت های مقاوم به حساب می آید . این موارد البته همگی باعث افزایش قیمت محصولات این خانواده می شود تا جائیکه در شرایط مساوی با دیگر نمونه ها از لحاظ سخت افزاری، Latitude ها تقریبا همیشه از قیمت بالاتری برخوردارند. مدل های گوناگون این سری هر سه سایز 13.3، 14.1 و 15.4 را در میان خود می بینند و در نمونه های جدید از 1.100 تا 1.600 میلیون تومان قیمت دارند.

Kasra
October 2nd, 2009, 16:17
3-HP: غول شماره یک دنیای نوت بوک در خارج از مرزهای ایران، در میان کاربران داخلی به مانند دو برند قبلی از اقبال چندانی روبرو نیست البته این معادله نابرابر با ورود مدل های جدید و پیشرفته و در عین حال خوش قیمت این برند اندک اندک در حال تغییر است. دسته بندی محصولات HP البته به مانند نمونه های یاد شده تا این اندازه کلاسیک و مشخص نمی باشد اما با یک نگاه به لیست تولیدات این شرکت می توان ردپای چهار گروه متفاوت را در لیست تولیدات این برند یافت. این چهار گروه شامل خانواده DV که پسوند Pavilion را همواره با خود می بینند، محصولات اقتصادی همراه با پسوند Compaq، تبلت های خانواده TX و بلاخره اعضای نوظهور نت بوکی این شرکت است که البته این آخری را به همراه دیگر نت بوک های سایر برندها در مقاله جداگانه ای بررسی کرده ایم.

الف- خانواده DV: Pavilion ها را به نوعی می توان پر فروش ترین اعضای خانواده HP در میان تمامی کاربران دانست این گروه که حوزه فعالیت آن از ارزان قیمت های مبتنی بر پردازنده های AMD تا گرانقیمت های گرافیکی گسترش دارد همواره از اولین انتخاب های دوستداران HP محسوب می شود. در خود این گروه و بعنوان یک زیر گروه می توان به DV هائی اشاره کرد که پس از این دو حرف یک عدد دارند مثلا DV4 و یا DV6 که البته از زمانی که HP این شیوه نامگذاری را بطور رسمی در محصولات خود بکار گرفت مدت چندان زیادی نمی گذرد. قیمت مدل های مختلف این کلاس از حوالی یک میلیون تا بالای 1.700 میلیون تومان ادامه دارد.

ب- Compaq ها: این خانواده که تعداد اعضای حاضر در بازار آن بسیار کمتر از سری قبل است بطور کامل به محصولات ارزان قیمت و دانشجوئی HP اختصاص دارد. اعضای کم شمار این گروه در بسیاری از مشخصات ساختاری با یکدیگر تشابه دارند که از آن میان می توان به حداکثر حافظه RAM دو گیگابایتی و پردازنده های نچندان پیشرفته در غیاب کارت گرافیک اشاره کرد. قیمت این دسته در مدل های جدید مابین 600 تا 800 هزار تومان است.

ج- تبلت های سری TX: این گروه از دیرپاترین تبلت های حال حاضر بازار به حساب می آید که مدتهاست در این رده تا حدود زیادی بی رقیب باقی مانده است. از خصوصیات مشترک تبلت ها می توان به صفحه نمایش لمسی و گردانی اشاره کرد که با چرخش 180 درجه می تواند بروی صفحه کلید بطور معکوس بسته شده و فرم یک Tablet (لوح، صفحه تخت) را به خود بگیرد. اما تبلت های سری TX از HP خصوصیات مشترک دیگری هم دارند که از آن میان می توان به استفاده تقریبا همیشگی از پردازنده های AMD، صفحه نمایش های 12 اینچی و کارت گرافیک های سری 6 از Nvidia (که البته در مدل های حدید جای خود را با مدل های نچندان پیشرفته ATI داده است) اشاره کرد. قیمت مدل های مختلف این کلاس بین 1 تا 1.3 میلیون تومان متغیر است.


4-Lenovo: این همان برندی ست که نه تنها شرکت مادر بلکه کاربران ایرانی هم کاملا علاقه دارند آن را IBM بنامند اما حقیقت قضیه همانطور که بارها و بارها گفته شده است این است که شرکت چینی Lenovo موفق شد بخش کامپیوتر شرکت IBM را چندین سال پیش خریداری کرده و با این خرید حق استفاده از برند IBM را نیز برای مدت محدودی بدست آورد اینک اما با سپری شدن این مدت دیگر نامی از IBM به لحاظ قانونی نمی تواند در میان باشد و نوت بوک های این شرکت با همان نام Lenovo خوانده می شوند. محصولات متفاوت این برند را به سه دسته کلی می توان تقسیم کرد نخست نوت بوک های موسوم به ThinkPad که در حقیقت بدنه اصلی بوت بوک های این شرکت و محل حضور مدل های گوناگون است، دوم سری جدید Value Line که نوت بوک های کم شمار ارزان قیمت با ظاهر و مشخصات معمولی ارائه می کند و در نهایت سری IdeaPad که سری پرتابل در کنار اعضای نت بوکی این شرکت است. البته یک نکته نگفته در رابطه با نوت بوک های این برند وجود دارد که به سری متوقف شده 3000 این شرکت باز می گردد. این سری که هم اکنون با مدل معروف N500 یکی از پر فروش ترین های Lenovo در بازار داخلی محسوب می شود در سال 2008 و با معرفی سری IdeaPad بطور کامل از چرخه تولید این شرکت خارج گردید.

الف- ThinkPad ها: اعضای پر شماره این خانواده در 6 گروه شامل سری SL، سری R، سری T، سری X به همراه تبلت های آن و بلاخره سری W دسته بندی می گردند. لنوو بجز نامگذاری های فوق برای هر دسته یک تعریف کوچک نیز ارائه داده که از روی آن می توان نوع کاربری در نظر گرفته شده برای هر دسته را تعیین کرد:

-سری SL: لنوو این سری را Essential Small Business Tool یا ابزار تجاری کوچک و ضروری نامیده است. اعضای این گروه از مدل های ساده ارزان قیمت تا نمونه پیشرفته و گران قیمت گسترش یافته اند. سایز صفحه نمایش در این گروه 14.1 یا 15.4 اینچ است.

-سری R: در توضیح این مدل به عبارت Cost-effective enterprise productivity و یا محصول توسعه یافته ارزشمند اشاره شده است. رده قیمتی و سخت افزاری این گروه اندکی بالاتر است و سایز صفحه نمایش آن نیز همچنان 14.1 یا 15.4 اینچ است.

-سری T: در توضیح این مدل آمده است: Portable business Powerhouse که همانطور که از نام آن می توان حدس زد وزن پائین اصلی ترین نکته در رابطه با این سری قدرتمند است. در عمل نیز سری T یکی از سبک ترین ها در میان 15.4 و 14.1 اینچی هاست.

-سری X : این سری با نام Extreme Mobility خوانده شده و با صفحه نمایش 12.1 یا 13.3 اینچی و مشخصات مطلوب برای کاربران پرتابل طراحی شده است.

-تبلت های سری X : عنوان این گروه Versatility to go می باشد که به خوبی وظیفه یک تبلت را توصیف می کند. این گروه گرانقیمت ترین نوت بوک های لنوو ست و دارای صفحه نمایش 12.1 اینچی و پردازنده های کم مصرف LV اینتل در آن بکار گرفته شده است.

-سری W: این گروه با عنوان Ultimate mobile Workstation خوانده شده و از پردازنده های سری Extreme و صفحه نمایش های 15.4 یا 17 اینچی دو گانه بهره می برد. W ها هم از انواع گرانقیمت این خانواده هستند.

ب- Value Line: این گروه که از ارزان ترین های بازار برای این برند به حساب می آید در حال حاضر سه محصول در سری جدید G معرفی کرده است که از سه سایز 14.1، 15.4 و 15.6 اینچ در صفحه نمایش برخوردار می باشند. یک نکته مشترک در رابطه با محصولات این گروه به پردازنده های سری T اینتل آنها باز می گردد که در بالاترین حالت به فرکانس 2.1 گیگاهرتز و 2 مگابایت حافظه L2 مجهز گردیده اند.

ج- IdeaPad: اعضای این خانواده به سه دسته کلی تقسیم بندی شده اند که شامل سری U، سری Y و سری S می گردند که بجز این آخری که به دسته نت بوک های این شرکت تعلق داشته و به دو سه مدل محدود گردیده است دو دسته دیگر مدل های متعددی را شامل می گردند:

-سری U: این سری که لنوو آن را Affordable Ultraportable نامیده است شامل نمونه هائی با صفحه نمایش های 11.1 تا 14 اینچی ست که پردازنده های آنها یا نمونه های نسبتا ضعیف C2D با سرعت حداکثر 2 گیگاهرتر و یا نمونه های کم مصرف ULV با سرعت حداکثر 1.4 گیگاهرتز می باشد. قیمت این مدل ها البته نسبتا بالاست و آنچه از ظواهر امر به نظر می رسد هنوز خبری از چهار مدل حاضر در این کلاس (یعنی U350، U110، U330 و U450p) در بازارهای داخلی نیست.

-سری Y: اعضای این گروه که به عنوان Maximum multimedia مفتخر شده اند شامل نمونه های با صفحه نمایش های 14، 15.6، 16 و بلاخره 17 اینچی هستند که از مشخصات بالنسبه بالائی همچون پردازنده های Extreme در مدل 17 اینچی، صفحه نمایش های LED و مشخصات گرافیکی بالا برخوردار گردیده اند. جستجو برای اعضای پنج گانه این کلاس (شامل Y550، Y550HD، Y650، Y450 و بلاخره Y730) در بازارهای داخلی احتمالا نتیجه چندانی در بر نخواهد داشت.

Kasra
October 2nd, 2009, 16:21
5-Acer: قرار گرفتن در جایگاهی که این برند پر آوازه در میان کاربران ایرانی اینک به آن دست یافته است بدون شک شایسته نام ایسر نیست. برخلاف نظر کاربران ایرانی که همواره از ایسر بعنوان یک برند جایگزین یاد می کنند و معمولا بجز در خریدهای دانشجوئی جائی برای این برند در سبد خرید کاربر ایرانی وجود ندارد، این نام تجاری در دنیای مدرن در رده دوم از لحاظ میزان فروش جهانی لپ تاپ پس از HP قرار دارد. برگ برنده محصولات ایسر در قیمت فوق العاده آنها نهفته است جائیکه فاکتور تعیین کننده مشخصات ارائه شده در مقابل قیمت پرداختی سرسخت ترین رقبا را نیز در مقابل Acer وادار به تسلیم کرده است. محصولات متفاوت Acer تحت شش نام ارائه می شوند: Aspire، Extensa، EMachine، Ferrari، TimeLine و Travelmate که البته نگفته پیداست که همه این موارد را نمی توان در بازارهای داخلی پیدا کرد:

الف- Aspire: این سری بدون شک پر افبال ترین گروه در اعضای خانواده Acer را تشکیل می دهد. این گروه خود شامل چندین زیر گروه است از آن میان Aspire One به دسته نت بوک های این شرکت و دو گروه GEMSTONE و GEMSTON Blue یکی در کلاس 12 تا 17 اینچ و دیگری در کلاس نمونه های Desktop Replacement و در در دسته 16.4 و 18.4 اینچی قرار دارند. در اعضای پیشرفته دسته دوم موارد فوق العاده ای همچون TV Tuner، درایو Blu-ray در کنار کارت گرافیک های قدرتمند و صفحه نمایش های Full HD یافت می شود.

ب- Extensa: این سری با تمرکز بر کاربری تجاری و کاملا سبک به نوت بوک های ارزان قیمتی اشاره دارد که از لحاظ مشخصات پردازشی در سطح چندان بالائی قرار ندارند اما در عوض از امکانات ارتباطی مطلوبی بر خوردارند.

ج- Travelmate: این دسته نیز به مانند Extensa ها بر مشخصات پردازشی تمرکز نداشته و از قیمت مناسبی برخوردارند.

د- TimeLine: این دسته نوت بوک های مدرن که در سه سایز 13.3، 14 و 15.6 به بازار ارائه گردیده اند در یک خصوصیت مشترکند و آنهم تغییر در میزان عمر باتری ست که در شرایط ایده آل در این گروه حتی به 8 ساعت هم می رسد.

ه- Ferrari: این دسته که البته تعداد اعضای آن از چند نمونه کاملا معدود فراتر نمی رود حاصل همکاری ایسر با تیم Ferrari F1 است که ظاهری بسیار زیبا با بدنه فیبر کربن و البته قیمت بسیار بالا مشخصات اصلی آن را تشکیل می دهد.

و- EMachine: این رده نوظهور در حقیقت ارزان ترین نوت بوک های ایسر هستند که با اینکه از لحاظ پردازشی حرفی برای گفتن ندارند اما قیمت بسیار پائین آنها باعث شده است تا بخش وسیعی از کاربران این مدل ها را بر نت بوک های هم قیمت آنها ترجیح بدهند.



6-Asus: این شرکت خوشنام در زمینه تجهیزات سخت افزاری که بیشترین اعتبار خود را در بازار قطعات کامپیوتری و در مواردی همچون مادربورد و کارت گرافیک کسب کرده مدتهاست بازار نوت بوک را نیز مورد هدف قرار داده است. محصولات این شرکت در شش دسته تقسیم شده اند که شامل رده Business، Gaming Powerhouse، Multimedia Entertainment، Special edition، Superior Mobility و بلاخره Versatile Performance می گردد که تقریبا تمامی آنها در قیمت نسبتا بالا با هم مشترکند.


7-Fujitsu-Siemens این برند نیز از داستان مشابه ای همچون Lenovo برخوردار است و با اینکه تقریبا در تمامی تبلیغات داخلی آن سعی شده است تا با تکیه بر نام حالا نچندان محبوب Siemens این دستگاه را ساخت آلمان معرفی کنند اما واقعیت این است که Fujitsu برندی کاملا چینی ست و بجز نام، ارتباطی با زیمنس ندارد. محصولات این برند در چهار دسته شامل تبلت های Lifebook، مدل های ESPRIMO، نوت بوک های AMILO و بلاخره سری نت بوکی این شرکت می گردد. مدل های این برند نیز یا کاملا گران و یا کاملا ارزان هستند و در این میان معمولا حد میانه ای وجود ندارد.

Kasra
October 2nd, 2009, 16:23
8-Apple : شاید اگر اینجا جائی غیر از ایران بود جایگاه اپل بسیار بالاتر از این رقمی بود که حالا در میان کاربران ایرانی وجود دارد. کیفیت فوق العاده و جذابیت های فراوان پیرامون Apple چیزی نیست که بتوان آن را کتمان کرد اما آنچه به روشنی در بازار این کالا در میان کاربران داخلی به چشم می خورد نوعی عدم اطمینان از کارکرد نرم افزاری بدون اشکال دستگاه، عدم توجیه قیمت نسبتا بالای آن و شاید از همه مهمتر عدم وجود یک توزیع کننده و گارانتی رسمی و بزرگ برای آن است که بسیاری را از خرید این جواهر درخشان باز داشته است. MacBook های این شرکت در سه کلاس معمولی، Pro و Air تقسیم بندی می شوند. که در این میان حداقل قیمت به MacBook های معمولی و گرانقیمت ترین نمونه به بالاترین سایز در MacBook های Pro تعلق دارد. MacBook معمولی 15.4 اینچی، MacBook Pro در سه سایز 13.3، 15.4 و 17 اینچی و بلاخره MacBook Air نیز 13.3 اینچی ست. از نکات مشترک اصلی MacBook ها بجز حضور همیشگی کارت های گرافیکی و تاچ پد های مولتی تاچ می بایست به طراحی بی نظیر و فوق زیبای آنها اشاره کرد. حوزه قیمتی این مدل ها از 1000 تا 2500 دلار است که با اینکه Apple بار دیگر قیمت های خود را کاهش داده است اما هنوز هم این قیمت ها اندکی بالا به نظر رسیده و از آن مهمتر مطمئنا این کاهش قیمت ها، به این زودی ها با بازار داخلی راه پیدا نخواهد کرد.


9-Toshiba: نام توشیبا برای بسیاری از کاربران بجز رده حرفه ای تلویزیون های پلاسما در عرصه لپ تاپ ها هم آشنا به نظر می رسد و با اینکه عدم توزیع گسترده، این برند خوش نام را در جایگاه نچندان راضی کننده فعلی قرار داده است اما هنوز هم هستند کسانی که برند دلخواه خودشان را با هیچ نام دیگری تعویض نمی کنند. مدل های مختلف توشیبا در شش گروه تقسیم شده اند که شامل Satellite Pro، Tecra، Qosmio، Mini، Satellite و بلاخره Portégé می گردند که تنها نام جدید در این میان رده نت بوکی Mini این شرکت است و سایرین همان دسته بندی های کلاسیک همیشگی توشیبا به حساب می آیند.

Kasra
October 2nd, 2009, 18:15
نکات مهم قبل از خرید لپ تاپ :

می توانید موارد زیر را پرینت کنید و در هنگام خرید لپ تاپ مرحله به مرحله آنها را چک کنید و کنار هر شماره یک علامت OK بزنید :

1- اول از همه مدل دستگاه باید دقیقا همان باشد که سفارش داده اید حتی رنگش ... روی دستگاه ، پشت دستگاه ، کناره های دستگاه را نگاه کنید ... هیچ گونه اثر ضربه و خراشیدگی و بد جا افتادن قطعات مونتاژ شده نباید باشند ... همچنین خاک گرفته هم نباشه چون معلومه یا دست دومه یا توی ویترین بوده ... با نگاه زیر دستگاه میتونید قسمت فن رو چک کنید از لحاظ خاک گرفتگی ... همچنین برچسب پشت مانیتور روی دستگاه کنده نباشه (محافظ طرح دستگاه) ... جنس ویترینی هم نخرید ... به هیچ وجه ... توی جعبه حتما باشه و براتون باز کنه بهتره تا اونی که توی ویترین در بیاره ... سعی کنید برای خرید اینترنتی نخرید و شخصا انتخاب و تست کنید.
اثر خوردگی رو پیچ های زیر دستگاه نباشه وگرنه یعنی باز شده و یا آپگرید شده ... اگر هولوگروم گارانتی روی پیچ یا در زیری داره نباید پاره شده باشه.

2- سریال روی جعبه رو با پشت دستگاه چک کنید تا مطمئن بشید جعبه خودشه ... همچنین اگر ویندوز اصل داره باید سریال نامبر به همراه ورژن اون زیر دستگاه روی یک برچسب باشه

3- اگر سی دی درایور و application داره نباید باز شده باشند و باید پلمپ باشند ... شارژر و باتری اشکال نداره اگر باز باشه چون توسط خود نمایندگی ها تست میشوند

4- دستگاه رو روشن کنید ، تمام قسمت ها بلوتوث ... WIFI ... دوربین و میکروفنش و ... رو چک کنید ... اگر مقدور بود تبادل اطلاعات داشته باشید و یا با وب کم یک عکس بگیرید ... به مقدار حافظه dedicate و share گرافیک سیستم در بخش system properties توجه کنید

5- وقتی برای اولین بار روشن میکنید و وارد ویندوز میشید ، باید یوزر و پسورد و تنظیمات زیان و ... رو ازتون بخواد ، در غیر اینصورت یعنی قبلا استفاده شده

6- مانیتور رو توی زاویه 45 افقی بگیرید که نور توش بتابه و یک بک گراند ترجیحا سیاه یا تیره بزارید ... اثر خط و نقطه یا پیکسل سفید و فرورفتگی و... نباید روش باشه ... همچنین لرزش غیر عادی نباید داشته باشه ... یک پیکسل سوخته یعنی با همه رنگش متفاوت باشه نباید روش باشه

7- یک فیلم DVD واقعی و بدون خش ببرید و DVD rw و پخش DVD و دکمه های بالای کیبورد اون رو تست کنید و از فروشنده بخواهید کنترل از راه دور رو براتون راه بندازه ... صدا و تصویر نباید نویز داشته باشه ... دقت کنید که در تمامی حالات اگر DVD شما سالم است DVD Drive بهیچ وجه نباید لرزش و صدای غیر عادی داشته باشد

8- وارد کامپیوتر که شدید از توی system properties در کنترل پانل تمام قطعات و گرافیک رو تست کنید ... همونجا باید لوگوی برند لپ تاپ و مدل دستگاه و همچنین لوگوی ویندوز genuine وجود داشته باشه

9- شارژر و حتما تست کنید ... یعنی به برق بزنید و شارژ شدنش رو ببینید ... و دکمه های فانکشن و ... رو نیز روی کیبورد تست کنید

10- همچنین محتوای جعبه رو با کاتالوگش چک کنید که چیزی کم و کسری نداشته باشه ... اگر روی جعبه توسط نمایندگی زده FREE Case یعنی باید کیف مجانی اوریجینال هم باش باشه

11- گارانتی رو حتما چک کنید ... اگر مال یک شرکت معتبر باشه حتما باید کارت گارانتی مهر شده توسط فروشگاه بهمراه ذکر در فاکتور از تاریخ خرید داشته باشه و همچنین مشخصات اصلی نوت بوک یعنی سی پی یو و هارد و رم و گرافیک و سایز مانیتور باید ذکر شده باشه... این که کارت نداره و گارانتی خودمه فقط بهونه هست ... در این موارد به فروشنده اعتماد نکنید !

12- حتی اگر از کمپانی هم خرید می کنید و با بهترین و معتبرترین گارانتی ، پس تست دقیق یادتان نرود. غیر از اینکه از اون شرکت گارانتی کننده معتبر خرید سفارشی و تحویل درب منزل کرده باشید.

Kasra
October 6th, 2009, 13:19
Juniper : برندی که شاید کمتر کسی از کاربران ایرانی بشناسد ، این نام که در اولین برخورد یک نام لاتین به نظر می رسد در حقیقت یک برند کاملا ایرانی ست و جونیپر که یک نام ایرانی ست به معنای درخت همیشه سبز است. داستان جونیپر مطمئنا برای کاربران ایرانی جذابیت ویژه و خاصی دارد چرا که برخلاف دیگر نمونه های وطنی (مثل فراسو) محصولات ارائه شده توسط این برند تنها یک remark ساده از یک کارخانه چینی نیست بلکه جونیپر خود یک تولید کننده واقعی ست و بر طبق اطلاعات حاضر در سایت رسمی این شرکت، جونیپر اولین و تنها برند ایرانی ست که سفارش ساخت نوت بوک را به کارخانه مادر Quanta (که تولید کننده قطعات داخلی غول های این صنعت یعنی HP، Apple، Dell و... می باشد)، داده است. این موضوع غرورانگیز یک مزیت فوق العاده دیگر نیز برای کاربران ایرانی به همراه دارد و بعلت تماس مستقیم جونیپر با کارخانه مادر با اینکه قطعات در قیاس با Dell و HP برای این برند گرانتر تمام می شود اما در عوض هزینه های معمول برای انتقال دستگاه و موارد پر هزینه ای که برای نمونه های خارجی در انتقال به کشورهای دیگر وجود دارد در اینجا حذف شده و در نهایت قیمت تمام شده دستگاه به طرز محسوسی در مقابل رقبای خارجی پائین می آید. جونیپر در حال حاضر 9 محصول را در سایت خود به معرض نمایش و فروش گذاشته است که همگی آنها 14.1 اینچی و بر طبق یک پلتفرم مشترک و با وزن 2.3 کیلوگرم ساخته شده اند و همگی آنها بلااستثنا به کارت گرافیک GF 9300GS مجهز شده اند که با اینکه برای مدل های گران مزیت چندانی به حساب نمی آید اما برای مدل های ارزان قیمت قطعه نسبتا نادری محسوب می شود. از دیگر نکات جالب در رابطه با جونیپر ها تجهیز مدل های بالای آنها به پردازنده جدید 3.06 گیگاهرتزی 45 نانومتری اینتل است که رقیب دومی در این حوزه قیمتی نمی توان برای آن یافت. فروش اقساطی دانشجوئی و امکان ساخت سفارشی دستگاه از دیگر مواردی ست که برند جونیپر ارائه می کند.

mrm2007
October 6th, 2009, 21:40
با سلام

این یک نرم افزار کوچولو برای تست مونیتور هست به نام Dead Pixel Buddy

اون رو روی یک سی دی بریزید و اجرا کنید کارش اینه که چند رنگ در طیف از سفید تا سیاه رو نمایش میده. در تک تک رنگ ها صفحه نمایش رو برای دیدن پیکسلی به رنگی غیر از رنگ نمایش داده شده چک کنید. اگر که مثلا پیکسل در رنگ زرد باشین و سیاه نشون بده , سوخته. اگه یک کمی پر رنگ تر باشه و یا در رنگ آبی کم رنگ تر باشه اصلحا weak (ضعیف) و کاندید سوختن در آینده

لینک دانلود

[Only registered and activated users can see links]
موفق باشید

SEYED
October 6th, 2009, 22:52
نظر دوستان در مورد این مینی لپ تاپ هائی که جدیدا وارد بازار شده و صفحه نمایش 10 اینچی دارند چیست قیمت این لپ تاپها از350000 تومان به بالا میباشد که بایک POKET PC برابری میکند گر چه هر کدام مزایای مربوط به خود را دارد اما من در انتخاب بین این دو
به عنوان یک سیستم پرتابل مشکل دارم

Kasra
October 6th, 2009, 23:15
نظر دوستان در مورد این مینی لپ تاپ هائی که جدیدا وارد بازار شده و صفحه نمایش 10 اینچی دارند چیست قیمت این لپ تاپها از350000 تومان به بالا میباشد که بایک POKET PC برابری میکند گر چه هر کدام مزایای مربوط به خود را دارد اما من در انتخاب بین این دو
به عنوان یک سیستم پرتابل مشکل دارم

اگر منظور شما از مینی لپ تاپ با قیمت حدود 350 ،سری ACER ASPIRE ONE هست ، باید توجه داشته باشید که این لپ تاپ ها از نظر قدرت پردازشی نسبتا ضعیف می باشند . پردازنده این سیستم ها Intel Atom است که در حال حاضر از بقیه رقبا عقبتر است .
اگر از این نظر مشکلی ندارید ، یعنی فقط استفاده عادی و خانگی و وب گردی می کنید این لپ تاپ مناسب است .

arteshbod
October 7th, 2009, 14:26
سلام و درود

سازمان توسعه ی تجارت ایران فهرست تعدادی از کالاهای وارداتی بی کیفیت را اعلام کرد که در میان انها تعداد زیادی نوت بوک و لپ تاپ دیده میشود . که برای کسانی که قصد خرید لپ تاپ باید مورد توجه قرار بگیرد:

نوت بوک مدل CS230 با نام تجارتی SONY تولید چین،

- نوت بوک در مدل های 0cs12 با نام تجارتی SONY تولید چین،

- نوت بوک با نام تجاری SORRY از ایرلند،

- نوت بوک با نام تجاری SUZUKI از چین،

- نوت بوک با نام تجاری HNCAV از چین،

- نوت بوک با نام تجاری XTHIN از چین،

[Only registered and activated users can see links]

jafar jafari
October 14th, 2009, 19:48
سلام من يه لپ تاپ ميخوام كه فقط باهاش تريد كنم و مشكلي هم در رابطه با وصل شدن با ايرانسل به اينترنت نداشته باشم يعني مودمش خوب باشه.
بقيه چيزاش مهم نيست.
راستي جنسش هم خوب باشه كه هر روز خراب نشه .
لطفا راهنمايي كنيد
در ضمن اگه راهي بهتر از ايرانسل سراغ داريد بگيد.
بازم ممنون

jafar jafari
October 16th, 2009, 11:15
سلام من يه لپ تاپ ميخوام كه فقط باهاش تريد كنم و مشكلي هم در رابطه با وصل شدن با ايرانسل به اينترنت نداشته باشم يعني مودمش خوب باشه.
بقيه چيزاش مهم نيست.
راستي جنسش هم خوب باشه كه هر روز خراب نشه .
لطفا راهنمايي كنيد
در ضمن اگه راهي بهتر از ايرانسل سراغ داريد بگيد.
بازم ممنون
آقا كسي نيست جواب ما رو بده؟؟؟

timkal
October 17th, 2009, 03:26
اقای jafar jafari عزیز سئوال شما مبهم تر از ان است که بتوان جواب داد.چیزی که شما میخواهید رنج قیمتی مابین

دویست هزار تا چند ملیون تومان دارد.ضمن انکه مواردی چون ابعاد مانیتور و یا گارنتی محصول و ... نیز نامعلوم است

قبول فرمایید که جواب به چنین سئوالی کمی سخت است.

selentipity
October 19th, 2009, 15:59
Juniper : برندی که شاید کمتر کسی از کاربران ایرانی بشناسد ، این نام که در اولین برخورد یک نام لاتین به نظر می رسد در حقیقت یک برند کاملا ایرانی ست و جونیپر که یک نام ایرانی ست به معنای درخت همیشه سبز است. داستان جونیپر مطمئنا برای کاربران ایرانی جذابیت ویژه و خاصی دارد چرا که برخلاف دیگر نمونه های وطنی (مثل فراسو) محصولات ارائه شده توسط این برند تنها یک remark ساده از یک کارخانه چینی نیست بلکه جونیپر خود یک تولید کننده واقعی ست و بر طبق اطلاعات حاضر در سایت رسمی این شرکت، جونیپر اولین و تنها برند ایرانی ست که سفارش ساخت نوت بوک را به کارخانه مادر Quanta (که تولید کننده قطعات داخلی غول های این صنعت یعنی HP، Apple، Dell و... می باشد)، داده است. این موضوع غرورانگیز یک مزیت فوق العاده دیگر نیز برای کاربران ایرانی به همراه دارد و بعلت تماس مستقیم جونیپر با کارخانه مادر با اینکه قطعات در قیاس با Dell و HP برای این برند گرانتر تمام می شود اما در عوض هزینه های معمول برای انتقال دستگاه و موارد پر هزینه ای که برای نمونه های خارجی در انتقال به کشورهای دیگر وجود دارد در اینجا حذف شده و در نهایت قیمت تمام شده دستگاه به طرز محسوسی در مقابل رقبای خارجی پائین می آید. جونیپر در حال حاضر 9 محصول را در سایت خود به معرض نمایش و فروش گذاشته است که همگی آنها 14.1 اینچی و بر طبق یک پلتفرم مشترک و با وزن 2.3 کیلوگرم ساخته شده اند و همگی آنها بلااستثنا به کارت گرافیک GF 9300GS مجهز شده اند که با اینکه برای مدل های گران مزیت چندانی به حساب نمی آید اما برای مدل های ارزان قیمت قطعه نسبتا نادری محسوب می شود. از دیگر نکات جالب در رابطه با جونیپر ها تجهیز مدل های بالای آنها به پردازنده جدید 3.06 گیگاهرتزی 45 نانومتری اینتل است که رقیب دومی در این حوزه قیمتی نمی توان برای آن یافت. فروش اقساطی دانشجوئی و امکان ساخت سفارشی دستگاه از دیگر مواردی ست که برند جونیپر ارائه می کند.

سلام ممنون از اطلاعاتی که در اختیارمون قرار دادین.من جونیپر خیلی نظرم را جلب کرده لطف کنید اگه اطلاعات بیشتری در مورد این برند دارید توضیح بدین.سابقه کار با این لپ تاپ رو کسی داشته؟
بین ایسر و جونیپر کدوم پیشنهاد می کنید؟

sky2464
October 19th, 2009, 16:23
سلام
چرا تو این لیستتون در مورد لپ تاپ های خوب Gateway ([Only registered and activated users can see links] 02000%23%230%23%231t%7E%7Ecabcat0502003%23%230%23% 2311%7E%7Eq4661737433736b753533%7E%7Enf510%7C%7C47 617465776179&list=y&nrp=15&sc=abComputerSP&sp=-bestsellingsort+skuid&usc=abcat0500000) صحبت نکردین ؟

Kasra
October 19th, 2009, 17:47
سلام
چرا تو این لیستتون در مورد لپ تاپ های خوب Gateway ([Only registered and activated users can see links] 02000%23%230%23%231t%7E%7Ecabcat0502003%23%230%23% 2311%7E%7Eq4661737433736b753533%7E%7Enf510%7C%7C47 617465776179&list=y&nrp=15&sc=abComputerSP&sp=-bestsellingsort+skuid&usc=abcat0500000) صحبت نکردین ؟

با سلام
درست می فرمایید بعضی از برند ها از لیست ما جا مانده که به خاطر کم فروش بودن آنها نسبت به برند های ذکر شده در بازار ایران است .
برای کامل تر شدن لیست می توان به برندهای زیر نیز اشاره کرد :
MSI، Gigabyte، سوزوکی، فراسو که درصد کوچکی از فروش بازار را تشکیل می دهند .

در مورد لپ تاپ های Gateway اگر مدل خاصی مد نظرتان است که قیمت و کارایی مناسبی دارد خوشحال می شویم در اینجا معرفی نمایید .

Kasra
October 19th, 2009, 18:19
سلام ممنون از اطلاعاتی که در اختیارمون قرار دادین.من جونیپر خیلی نظرم را جلب کرده لطف کنید اگه اطلاعات بیشتری در مورد این برند دارید توضیح بدین.سابقه کار با این لپ تاپ رو کسی داشته؟
بین ایسر و جونیپر کدوم پیشنهاد می کنید؟

اگر نظر من را بخواهید ایسر را بیشتر می پسندم . با توجه به اینکه جونیپر در بازار تازه وارد است تعداد کسانی که سابقه استفاده از این برند را داشته باشند کم است . با اینکه جونیپر مدلهای بسیار پرسرعت و با امکانات فراوانی را ارایه داده است ولی به نظر من کاربر ایرانی که بخواهد 1.600 پول برای خرید لپ تاپ بدهد سراغ این برند نمی رود . از این رو فکر نمیکنم مدلهای گران جونیپر در بازار با اقبال مواجه شوند . (با اینکه مثلا نسبت به مدل سونی هم قیمت خود پیشرفته تر هستند )

sky2464
October 20th, 2009, 03:33
با سلام
درست می فرمایید بعضی از برند ها از لیست ما جا مانده که به خاطر کم فروش بودن آنها نسبت به برند های ذکر شده در بازار ایران است .
برای کامل تر شدن لیست می توان به برندهای زیر نیز اشاره کرد :
MSI، Gigabyte، سوزوکی، فراسو که درصد کوچکی از فروش بازار را تشکیل می دهند .

در مورد لپ تاپ های Gateway اگر مدل خاصی مد نظرتان است که قیمت و کارایی مناسبی دارد خوشحال می شویم در اینجا معرفی نمایید .
اکثر مدلهاش عالی هستند و اینکه در بازار ایران ناشناس هستند دلیل خوبی برای انتخاب نشدن نیست .

در کل اگر انتخاب برند با من باشه : اول سونی بعد Gateway و Lenovo .
تمام مدلهای سونی برای هر کاری خوب نیستند و در انتخاب نباید تنها به نام سونی بسنده کرد و اکثر مدلهای ارزونتر مشکل سرعت کم هارد رو دارند .
در مورد gateway از نظر ظاهر اکثر مدلها طراحی خیلی خوبی داره و از لحاظ قطعات بهتر و قیمت پایینتر یه سرو گردن از بقیه بالاترن ولی باز هم باید دید لپ تاپ رو برای چه کاری میخوایم !

sky2464
October 20th, 2009, 03:46
یه دسته بندی دیگه هم واسا انتخاب لپ تاپ میشه داشت :
اگه یه دونه لپ تاپ برای همه کاری و همه جا میخواین : سونی انتخاب شماست .
اگه لپ تاپ کوچیک با کارایی خاص میخواین : Asus
اگه لپ تاپ برای بازی میخواین : انتخابای زیادی داری ولی گویا سرو صدای msi از بقیه بالاتره .
و اگه گزینه اول رو با قطعات بهتر میخواین gateway رو پیشنهاد میکنم .

و یه توصیه هم دارم که اصلا Dell نخرید ! مخصوصا در ایران .

--------------------
تعریف کلاسیک dell به این صورت هست : بهترین سازنده کامپیوتر و لپ تاپ در دنیا ولی چند سالی هست که دیگه این لپ تاپ های درجه یک رو با نمونه های درجه 2 و 3 نمیشه تشخیص داد حتی با باز کردن و چک کردن قطعات !

selentipity
October 20th, 2009, 13:42
اگر نظر من را بخواهید ایسر را بیشتر می پسندم . با توجه به اینکه جونیپر در بازار تازه وارد است تعداد کسانی که سابقه استفاده از این برند را داشته باشند کم است . با اینکه جونیپر مدلهای بسیار پرسرعت و با امکانات فراوانی را ارایه داده است ولی به نظر من کاربر ایرانی که بخواهد 1.600 پول برای خرید لپ تاپ بدهد سراغ این برند نمی رود . از این رو فکر نمیکنم مدلهای گران جونیپر در بازار با اقبال مواجه شوند . (با اینکه مثلا نسبت به مدل سونی هم قیمت خود پیشرفته تر هستند )

گویا قیمت جونیپر sw8-x7
1190000 تومان است.با توجه به امکاناتی که داره و کیفیتی که (البته فقط شنیدیم) داره به نظرم می ارزه.
یه سوال هم داشتم راجع به ایسر.گذشته از اون عده ای که چشم بسته می گن ایسر خوب نیست بدون هیچ دلیلی،شنیدم که ایسر از نظر باتری یکم ضعیفه.درسته؟

sky2464
October 21st, 2009, 01:18
گویا قیمت جونیپر sw8-x7
1190000 تومان است.با توجه به امکاناتی که داره و کیفیتی که (البته فقط شنیدیم) داره به نظرم می ارزه.
یه سوال هم داشتم راجع به ایسر.گذشته از اون عده ای که چشم بسته می گن ایسر خوب نیست بدون هیچ دلیلی،شنیدم که ایسر از نظر باتری یکم ضعیفه.درسته؟
شما مدل لپ تاپی رو که میخواین بخرین : اعلام کنید تا بهتر بشه جواب داد .

trendfinder
October 21st, 2009, 10:21
گویا قیمت جونیپر sw8-x7
1190000 تومان است.با توجه به امکاناتی که داره و کیفیتی که (البته فقط شنیدیم) داره به نظرم می ارزه.
یه سوال هم داشتم راجع به ایسر.گذشته از اون عده ای که چشم بسته می گن ایسر خوب نیست بدون هیچ دلیلی،شنیدم که ایسر از نظر باتری یکم ضعیفه.درسته؟

من داداشم يه دونه ايسر خريد ، بعد از دو ماه وقتي زياد باهاش كار ميكنه ، خود به خود شات داون ميشه.البته نفرستاديم گارانتي ببينيم مشكل چيه.شايد مشكل از فن سي پي يو باشه .به هر حال گفتم كه در جريان باشيد.

iman368
October 21st, 2009, 10:46
من یک ایسر داشتم که 3 سال شبانه روزی از آن استفاده کردم . یک ماه پیش هم رفتم دوباره ایسر خریدم و خیلی هم راضی هستم .
به نظر من لپ تاپهای ایسر برای کار و روشن بودن شبانه روزی بسیار مناسبند .

mgh_ir
October 21st, 2009, 11:50
من داداشم يه دونه ايسر خريد ، بعد از دو ماه وقتي زياد باهاش كار ميكنه ، خود به خود شات داون ميشه.البته نفرستاديم گارانتي ببينيم مشكل چيه.شايد مشكل از فن سي پي يو باشه .به هر حال گفتم كه در جريان باشيد.

من یک ایسر داشتم که 3 سال شبانه روزی از آن استفاده کردم . یک ماه پیش هم رفتم دوباره ایسر خریدم و خیلی هم راضی هستم .
به نظر من لپ تاپهای ایسر برای کار و روشن بودن شبانه روزی بسیار مناسبند .


این نظر جناب rezaesmailiazad
بود گفتم بذارم یه وقتی دعوا نشه :laugh:

سلام

در مورد acer باید شانس باهات باشه . اگه فکر می کنی خوش شانس هستی برو بخر

من تا سال پیش کارم لپ تاپ بود و با شخصی کار میکردم که وارد کننده اصلی acer تو ایران بود

اون زمان از هر 10 تا یکیش مشکل داشت

selentipity
October 21st, 2009, 12:44
شما مدل لپ تاپی رو که میخواین بخرین : اعلام کنید تا بهتر بشه جواب داد .

من تجربه کار با ایسر را ندارم که بدونم کدوم مدلاش بهتره، اما از نظر مشخصات اگه بخوام چند تا مدل نام ببرم :
acer aspire 4736
acer5738g
acer aspire 5810
acer aspire 6530
va juniper sw8-x6
juniper sw8-x7
اگر دوستان مدل بهتری می شناسن معرفی کنن.

tamass4116
October 21st, 2009, 18:01
سلام
نمیدونم اینجا میتونم سوال فنی داشته باشم یا نه؟
اما با اجازه
من یک لب تاپ سونی سری z دارم که سیم کارت میخوره سیم کارت خودش ودافون هست که در ایران قابل استفاده نیست اما شنیدم که میشه از سیم کارت ایرانسل در آن استفاده کرد راستش روش نصب و استفادش را بلد نیستم .
از دوستان اگر کسی مهارت اینکار را داره زحمت راهنمائی را بکشه کلی ممنون میشم
سپاسگزار

Kambiz_T.A
October 21st, 2009, 18:38
سلام
نمیدونم اینجا میتونم سوال فنی داشته باشم یا نه؟
اما با اجازه
من یک لب تاپ سونی سری z دارم که سیم کارت میخوره سیم کارت خودش ودافون هست که در ایران قابل استفاده نیست اما شنیدم که میشه از سیم کارت ایرانسل در آن استفاده کرد راستش روش نصب و استفادش را بلد نیستم .
از دوستان اگر کسی مهارت اینکار را داره زحمت راهنمائی را بکشه کلی ممنون میشم
سپاسگزار

با سلام

آن قسمت که سیم کارت میخوره در ایران قابل استفاده نیست

شما باید از مودمهای GSM MODEM استفاده کنید

بطور کل امروزه نسل جدیدی از مودمهای GSM به بازار دنیا عرضه شده که بیشترین مصرف را درصنعت IT صرفا به جهت استفاده از اینترنت سیم کارت یا همان GPRS و نرم افزارهای ارسال و دریافت sms دارا می باشد این مودمها با سرعتهای bps – 40600 یا 406Kb به شبکه GPRS متصل می شوند همچنین از سرعتهای استاندارد شبکه ارسال SMS که 115200 می باشد نیز پشتیبانی می کنند لازم بذکر است که این مودمها از طریق پورت USB به کامپیوتر متصل شده و دارای درایور داخلی می باشند و با اتصال به کامپیوتر بصورت اتوماتیک درایور آنها نصب می گردد .این مودمها
Quad – Band بوده و از فرکانسهای GSM شامل :
MHz - 1900/1800/950/900 پشتیبانی کرده همچنین براحتی از Voice و SMS نیز پشتیبانی میکنند .

[Only registered and activated users can see links]

مشخصات سیستم :
• دارای استاندارد EDGE از سازمان استاندارد چین
• طراحی صنعتی و ظاهری زیبا
• بدنه کامپوزیتی
• پشتیبانی از کلیه سیم کارتهای همراه اول ، ایرانسل ، تالیا ، روستایی (WLL)
• عدم نیاز به سی دی نصب درایور ( دارای حافطه داخلی که در آن کلیه اطلاعات نرم افزاری و درایور مربوطه ذخیره سازی شده است )
• پشتیبانی از چهار باند فرکانسی
MHz - 1900/1800/950/900
• اتصال از طریق پورت USB
• پشتیبانی از کلیه دستورات AT COMMAND
• امکان استفاده از سرویس GPRS (Class10 و Class8 ) با بالاترین سرعت اتصال 406 KB
• اتصال مداوم و مطمئن
• مطابق با استاندارد ETSI GSM Phase2+
• فعالیت در دمای 20- الی 55+ درجه سانتی گراد
• اندازه دستگاه : طول 90 میلی متر * عرض 35 میلی متر * ارتفاع 12میلی متر
• وزن 30 گرم
• دارای نرم افزار ارسال و دریافت تکی پیام کوتاه ، تماس صوتی ، نرم افزار اتصال به شبکه اینترنت(gprs ) با سرعت بالا
• 1 سال گارانتی تعویض سخت افزاری
• پشتیبانی از کلیه ویندوزهای XP/2000/VISTA

موفق و پیروز باشید

MASK
October 21st, 2009, 18:57
منم شدیدا با ایسر موافقم
اصلا خاموشش نمیکنم(4 تا دارم برای کارای مختلف)
سونی و دل اصلا دوام نیاورد

selentipity
October 21st, 2009, 21:59
منم شدیدا با ایسر موافقم
اصلا خاموشش نمیکنم(4 تا دارم برای کارای مختلف)
سونی و دل اصلا دوام نیاورد

سلام.میشه لطف کنید و نظرتون راجع به مدل هایی که من تو پست قبلیم نوشتم بگید؟یا اگه خودتون مدل بهتری (در برند ایسر) مد نظر دارین معرفی کنید؟ از نظر باتری مشکلی نداره ایسر؟منظئورم طول عمر و دوام باتری است.
ممنون

Kasra
October 21st, 2009, 23:23
منم شدیدا با ایسر موافقم
اصلا خاموشش نمیکنم(4 تا دارم برای کارای مختلف)
سونی و دل اصلا دوام نیاورد

پیشنهاد سر آشپز ;

سعی میکنم هر از گاهی یک مدل از لپتاپ های بازار که ویژگی خاصی داشته باشد (از نظر قیمت یا امکانات پردازشی یا گرافیکی یا...) معرفی کنم .
با توجه به اینکه بحث ایسر در حال حاضر در این تاپیک داغ شده است این هفته پیشنهاد سر آشپز ، ایسر است .
داستان از آنجا شروع شد که چند روز پیش یک شرکت وارد کننده لودر و بولدوزر! از چین که با مدیر عاملش از قدیم آشنایی داشتم با من تماس گرفت و اظهار تمایل کرد که با ارتباطاتی که در چین دارد می خواهد یک برند جدید ایجاد کند و خط مونتاژ لپ تاپ در ایران راه اندازی کند .
پس از آن به آنالیز بازار لپ تاپ در تهران و اصفهان پرداختیم که به نتایج قابل توجهی در مورد بازار ایران دست یافتیم .
اولین و مهمترین نتیجه این بود که کاربران ایرانی که بخواهند بالای 1.200 پول برای لپتاپ بدهند برایشان برند لپتاپ بسیار مهم است و اکثرا سونی را انتخاب میکنند بنا بر این برای سایر برند ها رقابت کردن در این رنج قیمت بسیار مشکل است. برای برند های جدید فقط مجال رقابت در میان لپتاپهای زیر 800 تومان وجود دارد و نکته دیگری که در مورد بازار لپتاپ دست یافتیم این بود که Dell 1545 با تنوع کانفیگهای خود در حال قبضه کردن بازار ایران است .
تعداد زیادی کاربران به دنبال لپ تاپ ارزان هستند که انتخاب بسیاری از آنها سری Emachine از Acer بوده است ، E525 و E725 که البته هم اکنون این سری در بازار نایاب شده است .
Acer برند Emachine را برای لپتاپهای ارزان خود برگزیده بود و مدتی فروش خوبی در بازار ایران هم داشت .

و حالا انتخاب سر آشپز :
لپ تاپ ایسر(ACER)
Acer Extensa 4630 Z

این لپ تاپ با توجه به قیمتش امکانات بسیار مناسبی دارد :

CPU: Intel Dual-Core T4200 – 1Mb cache 2.16 GHz – 800 MHz FSB
Ram: 2 GB DDR2 667 SDRAM
HDD:250
ODD: DVD + RW Super Multi
VGA:Intel GMA 4500 up tp 796
Display:14.1 “WXGA – (1280x800) – TFT LCD – Crystal Brite
Communication:v.92 56Kbps – Gigabit LAN Wireless LAN- 802.11 b/g
OS:Linux
Others: Battery 3.0 hours- 5-in-1
Card Reader- USB 2.0x3
webcam –
Bluetooth
Weight: 339 mm W – 243 mm D – 29 mm H – 2.4 Kg



بر خلاف سری Emachine ، این لپ تاپ دارای بلوتوس و مودم هم می باشد . قیمت آن نیز بسیار مناسب (540 تومان) است .
به نظر من برای کسانی که دنبال لپ تاپ ارزان با امکانات متوسط و خوب می باشند این بهترین گزینه است .
البته برای پایین آمدن قیمت ، این لپ تاپ با سیستم عامل لینوکس ارایه میگردد که ماشالله ویندوز ارزان و مجانی در هر کوی و برزنی در ایران یافته می شود و پس از خرید لپ تاپ میتوانید به راحتی روی آن ویندوز نصب کنید .
انشالله در هفته های آینده فاکتورهای دیگری را هم به غیر از قیمت در نظر گرفته و مدل های دیگری را نیز معرفی می کنم .

با احترام
کسری

sky2464
October 22nd, 2009, 09:59
من تجربه کار با ایسر را ندارم که بدونم کدوم مدلاش بهتره، اما از نظر مشخصات اگه بخوام چند تا مدل نام ببرم :
acer aspire 4736
acer5738g
acer aspire 5810
acer aspire 6530
va juniper sw8-x6
juniper sw8-x7
اگر دوستان مدل بهتری می شناسن معرفی کنن.
اگه بخواین دقیق راهنمایی کنم بهتره کاربرد | بودجه | وزن و اندازه lcd دلخواه خودتون رو اعلام کنید .

sky2464
October 22nd, 2009, 10:08
برای داشتن یه لپ تاپ acer مناسب ( از لحاظ کاربرد نسبتا بالا با قیمت تقریبا پایین ) من این مدل رو پیشنهاد میدم .

Acer Aspire 5739G-6132

MASK
October 22nd, 2009, 10:15
من تجربه کار با ایسر را ندارم که بدونم کدوم مدلاش بهتره، اما از نظر مشخصات اگه بخوام چند تا مدل نام ببرم :
acer aspire 4736
acer5738g
acer aspire 5810
acer aspire 6530
va juniper sw8-x6
juniper sw8-x7
اگر دوستان مدل بهتری می شناسن معرفی کنن.

سلام
من از acer aspire 5810 و acer aspire 5735 z
و مخصوصا این دومی خیلی راضیم
باطریشم هنوز حدود2.5 تا 3 ساعت جواب میده

sky2464
October 22nd, 2009, 10:17
و از انتخابای خودتون

acer aspire 4736
acer5738g
acer aspire 5810
acer aspire 6530
va juniper sw8-x6
juniper sw8-x7
Aspire 5738G انتخاب مناسبی هست .

ehsanshok
November 1st, 2009, 02:56
با سلام.
یک سری از مینی لپ تاپ هایی که در عسلویه -بعلت کمبود برق عادی و مدت زمان استفاده 8ساعته- مورد توجه اکثر مهندسین قرار گرفته و برای تجار و بازگانان و همچنین خبر نگاران هم مفید بوده، در لینک زیر (که مربوط به کشور دشمن است) با مشخصات کامل از جمله وزن حدود یک کیلوگرم موجود است. از جناب کسری و دیگر دوستان میخام یه مقایسه بین این مینی لپ تاپ ها و گوشی های ویندوز دار مثل HTC و i-mat انجام بدن. در کل اگه یه گوشی ساده که GPRS داشته باشه با یکی از این مینی لپ تاپ ها بگیریم بهتره یا یک مدل از این گوشی ها؟ ( البته منظور برای فارکس در مسافرت )
[Only registered and activated users can see links]

محمد هورزاد
November 1st, 2009, 11:09
زنگ تفریح :

-----------------------

این عکس رو از سایت همسایه قرض گرفتم !

[Only registered and activated users can see links]

منبع ([Only registered and activated users can see links])

Kasra
November 2nd, 2009, 19:59
با سلام.
یک سری از مینی لپ تاپ هایی که در عسلویه -بعلت کمبود برق عادی و مدت زمان استفاده 8ساعته- مورد توجه اکثر مهندسین قرار گرفته و برای تجار و بازگانان و همچنین خبر نگاران هم مفید بوده، در لینک زیر (که مربوط به کشور دشمن است) با مشخصات کامل از جمله وزن حدود یک کیلوگرم موجود است. از جناب کسری و دیگر دوستان میخام یه مقایسه بین این مینی لپ تاپ ها و گوشی های ویندوز دار مثل HTC و i-mat انجام بدن. در کل اگه یه گوشی ساده که GPRS داشته باشه با یکی از این مینی لپ تاپ ها بگیریم بهتره یا یک مدل از این گوشی ها؟ ( البته منظور برای فارکس در مسافرت )
[Only registered and activated users can see links]

با سلام
هرکدام مزایا و معایب خودشو داره . اگر می خواهید در مسافرت از اینترنت GPRS استفاده کنید اگر از طریق لپ تاپ استفاده کنید پهنای باند بیشتری مصرف خواهید کرد و هزینه تان بیشتر می شود . ولی گوشی از این نظر به صرفه تر است .
در مقابل شما وقتی با متا تریدر موبایل به معامله می پردازید بسیاری از امکانات را در اختیار ندارید ، مثلا مجبورید فقط به اندیکاتورهای پیش فرض متا تریدر بسنده کنید و از اکسپرت خبری نیست و ...
در حالی که برای تحلیل در لپ تاپ امکانات بیشتری در اختیار دارید .
اگر سبکی و راحتی برایتان مهمتر است از گوشی های دارای این امکانات مانند HTC استفاده کنید و اگر برای ترید امکانات بیشتر نیاز دارید و یا عادت دارید چارت بزرگ نگاه کنید و به تحلیل بپردازید از لپ تاپ استفاده کنید .

mizan
November 3rd, 2009, 01:05
سلام
با توجه به نظرات دوستان ایا خرید DELL vostro 1320 با قیمت 1100 کار اشتباهیه؟
اگر اینطوره با این رنج قیمتی چه مارک وچه مدلی بنظرتون مناسبتره؟
کاربردشم برا کارای مهندسیه و اگه امکانش هست یه راهنمایی هم جهت گارانتی بهم بدید ممنونتون میشم.
یه تشکر جداگانه هم برا اقا Kasra جهت ارایه اطلاعات مفید و کاربردیشون.

hoseintaheri
November 7th, 2009, 18:12
دل، ظریف‌ترین نوت‌بوک جهان را عرضه کرد


شرکت دل بالاخره به انتظار طولانی کاربران پایان داد و نازک‌ترین و ظریف‌ترین نوت‌بوک خودرا با نام آدامو عرضه کرد؛ اما مشخصات آدامو ضعیفتر از ویژگیهای مک‌بوک ایر اپل است.

به نوشته «عصر ايران»، نوت‌بوک adamo xps که در رقابت با مک‌بوک ایر اپل ساخته شده، تنها 9 میلی‌متر ضخامت دارد. البته وزن 1.44 کیلوگرمی آن در برابر وزن 1.36 کیلوگرمی اپل هنوز توی ذوق می‌زند، اما ایستادن نوت‌بوک با زاویه 120 درجه اوریب به هنگام کار، زیبایی و ظرافت عملیاتی خاصی بدان می‌بخشد.

درب لپ‌تاب تنها با اشاره یک انگشت باز می‌شود و برای کسانی که می‌خواهند تایپ کنند، محیطی دوستانه و آسان‌تری را عرضه می کند. شرکت دل با این طراحی می‌خواهد خود را در رده بهترین‌های دیزاین و طراحی صنعتی و پا‌به‌پای اپل نشان دهد.

اما مشخصات فنی آدامو از این قرار است: پردازنده آن، اینتل ULV و core 2 duo‌ با سرعت 1.4 گیگاهرتز است که البته مک‌بوک ایر اپل تا 1.86 گیگاهرتز را نیز در خود جای داده است. حافظه موقت (رم) آن نیز 4 گیگابایت بوده و از گرافیک فناوری HD‌ بهره می‌برد. صفحه نمایش LED‌ در اندازه 13 اینچ دارای رزولوشن تصویری نیز 768 در 1366 پیکسل است. اما درون مک‌بوک ایر اپل از کارت گرافیک مستقل NVIDIA 9400M‌ همراه با 256 مگابایت رم استفاده شده است. با این اوصاف، شاید تنها مزیت دل آدامو این باشد که نصف اپل ضخامت دارد.

ترک‌پد آدامو چند لمسی است و در خود فناوری‌هایی چون بلوتوث، بی‌سیم نسخه N و جی.پی.اس را نیز جای داده است. پورت ویدئویی HDMI در آن همراه با یک آداپتور جدا از نوت‌بوک عرضه شده است. به‌مانند اپل دی.وی.دی درایو ندارد، اما به صورت اکسترنال قابل خرید است.

آدامو همچنین دو پورت یو.اس.بی دارد و با سیستم‌عامل ویندوز7 برای کاربران ارائه می‌شود. عمر باتری سه سلولی آن دو ساعت و باتری شش سلولی 5 ساعت در نظر گرفته شده است. این سیستم علی‌رغم آن‌که دو سال بعد از اپل مک‌بوک ایر عرضه شده، اما در مقایسه با اپل ضعیف‌تر به نظر می‌رسد. قیمت آن 1800 دلار اعلام شده و نخستین زمان عرضه آن برای کریسمس تعیین شده است.





[Only registered and activated users can see links]

Kasra
November 7th, 2009, 18:47
سلام
با توجه به نظرات دوستان ایا خرید DELL vostro 1320 با قیمت 1100 کار اشتباهیه؟
اگر اینطوره با این رنج قیمتی چه مارک وچه مدلی بنظرتون مناسبتره؟
کاربردشم برا کارای مهندسیه و اگه امکانش هست یه راهنمایی هم جهت گارانتی بهم بدید ممنونتون میشم.
یه تشکر جداگانه هم برا اقا Kasra جهت ارایه اطلاعات مفید و کاربردیشون.

سلام
در این رنج قیمت به نظر من شما انتخاب بسیار خوبی کرده اید .
فقط به چند نکته در مورد vostro 1320 دقت کنید :
اولا نکته برتری لپ تاپ مورد نظر شما این است که 6 مگابایت کش دارد . البته vostro 1320 با 3 مگابایت و 2 مگابایت کش نیز موجود است که قیمتی پایینتر دارند و شما دقت کنید که حتما از فروشنده vostro 1320 با 6 مگابایت کش دریافت کنید .
در مورد قیمت نیز 1100 ، زیاد است و همین لپ تاپ را با 1050 تومان هم میتوانید بخرید .
و نکته آخر اینکه این لپ تاپ ویندوز اورجینال ندارد و با سیستم عامل Dos عرضه می گردد . این مورد از نظر بعضی ها مزیت به حساب می آید (به خاطر پایینتر بودن قیمت لپ تاپ) و از نظر بعضی دیگر جزو معایب است .
تا نظر شما چه باشد .

denjoores
November 12th, 2009, 16:43
من acer 5738z دارم و بسیار ازش راضیم تو رنج قیمتی 500 تومن از هر مارک دیگری بهتره

denjoores
November 12th, 2009, 16:45
حواستون باشه مدل تقبلی شو نخرین با گارانتی معتبر بخرین

lastnight19
November 17th, 2009, 11:48
کسی جای رو می شناسه که لپ تاپ قسطی بفروشه؟

Galaxy
November 18th, 2009, 14:56
سلام.
از دوست متخصص و خوبمون جناب kasra تشکر میکنم.
کسری عزیز من یک لپ تاپ میخوام در محدوده ی قیمتی 800.000 تا 1100.000 (دیگه بیشتر نشه ) .تمام امکانات رو واسه تریدر داشته باشه.با قدرت پردازش بالا و البته تنوع در رنگ(مشکی یا نقره ای - مشکی) .البته windows xp رو هم support کنه(این مهمه واسم.)
شما چه برند و کدوم مدلش رو پیشنهاد میدید؟
با سپاس فراوان.
پیروز و بهروز باشید.

Kasra
November 19th, 2009, 18:01
سلام.
از دوست متخصص و خوبمون جناب kasra تشکر میکنم.
کسری عزیز من یک لپ تاپ میخوام در محدوده ی قیمتی 800.000 تا 1100.000 (دیگه بیشتر نشه ) .تمام امکانات رو واسه تریدر داشته باشه.با قدرت پردازش بالا و البته تنوع در رنگ(مشکی یا نقره ای - مشکی) .البته windows xp رو هم support کنه(این مهمه واسم.)
شما چه برند و کدوم مدلش رو پیشنهاد میدید؟
با سپاس فراوان.
پیروز و بهروز باشید.

با سلام

پیشنهاد من به شما برای کارهای عادی وب و ترید در فارکس ، لپتاپ DELL VOSTRO 1520 با قیمت حدود 800 تومان است .
چنانچه شما از لپتاپ برای بازیهای با گرافیک سنگین استفاده نمیکنید این لپ تاپ به راحتی همه نیازهای شما را بر آورده میکند .
RAM این لپ تاپ 3 گیگا بایت است که بهتر است در هنگام خرید به فروشنده بگویید برای شما 1 گیگابایت اضافه کند و آن را با 4 گیگا بایت RAM خریداری کنید .
مشخصات این لپ تاپ به شرح زیر است :

CPU : CORE 2 DUO 2.2

Cashe: 2MB

RAM: GB 3 DDR2

HARD: GB 320 SATA

LCD : WXGA 15.4

Graphic : GFORCE 9300

WIFI

WEBCAM 1.3 MPIXEL

وزن 2.7 کیلوگرم .






البته با این قیمت لپ تاپهای Acer خوبی هم می توان خرید . به علت تنوع زیاد لپتاپها در بازار واقعا انتخاب کردن مشکل است . ولی اگر نظر من را بخواهید پیشنهاد من همان DELL VOSTRO 1520 است .

با احترام

hamid3765
November 19th, 2009, 19:58
سلام جناب کسرا

میخواستم نظرتون رو درباره dell 1545 INSPIRONE بدونم و اینکه برای کار فارکس و روشن بودن برای روزی حدودا 10 ساعت مناسب هست یا نه؟
و در صورت لزوم با چه کانفیگ
ممنون;)

Kasra
November 19th, 2009, 20:14
سلام جناب کسرا

میخواستم نظرتون رو درباره dell 1545 INSPIRONE بدونم و اینکه برای کار فارکس و روشن بودن برای روزی حدودا 10 ساعت مناسب هست یا نه؟
و در صورت لزوم با چه کانفیگ
ممنون;)

سلام
بله لپتاپ بسیار خوبی هست . طراحی ظاهری بسیار ساده دارد و نکته جالب این است که شما در این لپتاپ کمترین تعداد چراغ را دارید . حتی برای Caps Lock و نمایشگر وایرلس و ... نیز چراغی ندارد فقط یک چراغ Power دارد که نشاندهنده روشن بودن لپتاپ هست .
از نظر روشن بودن طولانی در شبانه روز این لپتاپ بسیار مناسب است ، با CPU اینتل و طراحی مناسب و قرار گیری مناسب قطعات داخل لپتاپ ، در روشن بودن طولانی مدت به مشکل داغ کردن لپتاپ بر نمیخورید .
نقطه ضعف این لپ تاپ فقط در جنس پوشش به کار رفته براق آن است که داخل لپتاپ نیز از جنس براق است و جای اثر انگشت زیاد روی آن باقی می ماند و هر یکی دو روز باید آنرا تمیز کنید . البته اگر آنرا تمیز نگه دارید این موضوع براق بودن تبدیل به نقطه قوت این لپتاپ می شود که بسیار شیک است .
در مورد کانفیگ با توجه به گسترده بودن و تنوع کانفیگهای این مدل که در بازار موجود است حد اقلهای زیر را به خاطر داشته باشید :

CPU : CORE 2 DUO 2.2 به بالا
Cash : 2MB
RAM: 4G

با احترام

Kambiz_T.A
November 20th, 2009, 01:00
با سلام

این مدل هم قیمت مناسبی دارد و هم از امکانات و کیفیت خوبی برخوردار است و در مقایسه با مدل 1545 از 2 امکان بیشتر برخوردار است

1-مودم دارد

2- iLink - 1394 دارد

[Only registered and activated users can see links]

مشخصات كلي نوت بوك
نام نوت بوك Dell VOSTRO 1015-A
دل وسترو 1015
نوع نوت بوك معمولي
ساخت
قيمت 630000 تومان
پردازنده
نوع پردازنده Core 2 Duo
سرعت پردازنده 2 گيگاهرتز
حافظه Cache 2 مگابايت
سرعت Bus 800 مگاهرتز
حافظه
حافظه RAM 2048 مگابايت
نوع حافظه RAM DDR2 SDRAM
هارد ديسك 250 گيگابايت
مشخصات هارد ديسك 5400 RPM
درايو نوري DVD+/-RW
صفحه نمايش
اندازه صفحه نمايش 15.6 اينچ
نوع صفحه نمايش HD - Anti-Glare - TrueLife
نسبت صفحه نمايش WXGA
حداكثر رزولوشن 800 × 1280
ساير مشخصات
كارت گرافيكي Intel Accelerator X4500MHD 358MB Dedicated - 1500 MB
مودم دارد 56K
كارت شبكه (LAN) دارد 10/100/1000
شبكه بي سيم (WLAN) دارد 802.11b/g/n
iLink - 1394 دارد
بلوتوث دارد
كارت خوان (Memory Reader) دارد
وب كم دارد
باتري Li-Ion - 6 Cell
مدت كاركرد باتري
باتري دوم No
وزن 2.4 كيلوگرم
ابعاد 36.8-26.5 × 247.9 × 376 ميليمتر
سيستم عامل DOS
ساير امكانات - 4 عدد پورت USB - ورودي هدفن و خروجي ميکروفن (Headphone Jack و Microphone Jack) - کارت خوان 5 کاره (5In-1 Card Reader) - داراي (34mm Express Card Slot) - كارت گرافيك (Intel Accelerator X4500MHD 358MB Dedicated Graphic Memory Up To 1500MB Total Graphics Memory)

[Only registered and activated users can see links]

موفق و پیروز باشید

rasoulg
November 20th, 2009, 18:41
یکی از دوستان پارسال چند لپ تاپ دل ساخت ایرلند را مستقیم از انگلستان وارد کرد. الان یکی که برای خودش برداشته بود و البته استفاده نکرده را می خواهد بفروشد.
نظر دوستان راجع به لپ تاپ دل آنهم ساخت ایرلند چیست؟

goldsun
November 23rd, 2009, 01:55
با سلام

جناب کسری یکی از دوستان من یک لپ تاپ دل خریده که با توجه به کم تجربگی ایشون در زمینه کامپیوتر فکر می کنم خیلی گرون دادن بهش

من مشخصات این لپ تاپ رو اینجا قرار می دم تا شما زحمت بکشید و بررسی کنید


DELL inspiron 1545

procssor type : DUAL CORE T4300
procssor speed : 2 .1 GHZ
system memory : 1 GB
Hard Drive :160 GB
Display : 15.6 Wide screen XGA
OPtical DRive : DVD-RW
OPerating system : Ubunto
Blue Tooth : Yes
Camera : 1.3MP


قیمت 705000 تومان بدون کیف


ممنون از شما

Kasra
November 23rd, 2009, 02:05
با سلام

جناب کسری یکی از دوستان من یک لپ تاپ دل خریده که با توجه به کم تجربگی ایشون در زمینه کامپیوتر فکر می کنم خیلی گرون دادن بهش

من مشخصات این لپ تاپ رو اینجا قرار می دم تا شما زحمت بکشید و بررسی کنید


DELL inspiron 1545

procssor type : DUAL CORE T4300
procssor speed : 2 .1 GHZ
system memory : 1 GB
Hard Drive :160 GB
Display : 15.6 Wide screen XGA
OPtical DRive : DVD-RW
OPerating system : Ubunto
Blue Tooth : Yes
Camera : 1.3MP


قیمت 705000 تومان بدون کیف


ممنون از شما

با سلام

بله گران خریده اند و با این قیمت میتوانستند لپ تاپ بهتری بخرند .

mohsen59
January 27th, 2010, 13:01
سلام جنابkasra با تشكر از زحمات شما
مي خواستم بند را در مورد خريد لب تاپ براي تريد و كاركردهاي معمولي درحدود قيمت 700000تا800000راهنماي كنيد باتشكر واحترام

Sohrab_K
January 27th, 2010, 15:53
دنياي موبايل و كامپيوتر؛
نسل جديد لپ‌تاپ‌ با پردازنده‌هاي i3 و i5 اينتل

خبرگزاري فارس: لپ‌تاپ‌هاي مبتني بر نسل جديد پردازنده‌هاي همراه اينتل موسوم به Core i3 و Core i5 ساخت شركت‌هاي دل و ايسر با ميانگين قيمت 700 دلار در فروشگاه‌هاي بزرگ از جمله Best Bye عرضه شدند.

به گزارش فارس به نقل از آناندتك، پردازنده‌هاي i3 و i5 اينتل كه به صورت اختصاصي براي رايانه‌هاي قابل‌حمل ساخته شده‌اند، قابليت‌هاي اجرايي اين محصولات را به ميزان زيادي افزايش مي‌دهند و ميزان مصرف انرژي در آن‌ها را پايين مي‌آورند.
كارشناسان اعلام كرده‌اند كه پردازنده i5 بزرگترين ارتقاء در سيستم‌هاي اجراي پردازنده‌هاي همراه طي سال‌هاي گذشته محسوب مي‌شود.
شركت فروشگاه‌هاي زنجيره‌اي Best Bye هم‌اكنون لپ‌تاپ جديد دل مبتني بر اين پردازنده را به قيمت 649 دلار به‌صورت اينترنتي و غيراينترنتي به‌فروش مي‌رساند. به طور كلي، كليه لپ‌تاپ‌هاي ساخته شده با اين پردازنده‌هاي جديد هم‌اكنون با قيمت ارزان‌تر از 700 دلار در اختيار كاربران قرار داده مي‌شوند.
لپ‌تاپ جديد دل كه از سري محصولات Inspiron اين شركت محسوب مي‌شود و پردازنده Core i5 اينتل را در خود جا داده است، در اندازه 17 اينچ و همراه با سيستم‌عامل ويندوز 7 به قيمت 649 دلار فروخته مي‌شود. مدل ديگر اين محصول كه شامل پردازنده 13/2 گيگاهرتزي Core i3 مي‌شود و نمايشگر 6/15 اينچي را در خود جا داده است نيز 649 دلار قيمت دارد.
لپ‌تاپ 6/15 اينچي دل نسخه 64 بيتي Home Premium سيستم‌عامل ويندوز 7 را در خود جا داده و پردازنده 13/2 گيگاهرتزي آن از نوع Core i3 i3-330M است. اين لپ‌تاپ شامل پردازنده گرافيكي Graphics Media Accelerator HD اينتل مي‌شود و رم آن نيز 4 گيگابايت است.
لپ‌تاپ جديد دل قابليت ذخيره 320 گيگابايت اطلاعات را در هاردديسك خود دارد و درايور نوري آن امكان ذخيره و خواندن اطلاعات روي ديسك‌هاي DVD را فراهم مي‌كند. نمايشگر 6/15 اينچي اين لپ‌تاپ كه به فناوري WLED مجهز شده است، تصاوير را با كيفيت بسيار مناسب به نمايش مي‌گذارد. اين لپ‌تاپ حدود 5/2 كيلوگرم وزن دارد و شركت Best Bye هم‌اكنون آن را به قيمت 649 دلار به فروش مي‌رساند.
شركت ايسر نيز هم‌اكنون يك لپ‌تاپ 17 اينچي را با نام AS7740-5691 و همراه با پردازنده Core i3-330M به قيمت 649 دلار عرضه كرده است. اين لپ‌تاپ نيز شامل رم 4 گيگابايتي، هاردديسك 320 گيگابايتي و نسخه 64 بيتي Home Premium سيستم‌عامل ويندوز 4 مي‌شود.

Kasra
January 27th, 2010, 16:09
سلام جنابkasra با تشكر از زحمات شما
مي خواستم بند را در مورد خريد لب تاپ براي تريد و كاركردهاي معمولي درحدود قيمت 700000تا800000راهنماي كنيد باتشكر واحترام

با سلام
با توجه به نوع مصرف و حدود قیمت مورد نظر شما ، پیشنهاد من Dell Inspiron 1545 است که در پست 49 در همین صفحه در مورد آن توضیح داده ام .
------------------------------------------------------------

در ایران کلا خریداران لپ تاپها هرکدام برای خرید خود اولویتی دارند . در مورد برند های مختلف لپ تاپ فارغ از مدلهای استثنا در هر برند ، تجربه اینجانب به این شرح بوده است :

1- کاربرانی که به برند و مارک دستگاه اولویت بیشتری میدهند و حاضرند پول زیادی برای لپ تاپ بدهند و در ضمن با آن پز بدهند ، سونی را انتخاب میکنند . (مایه دار)
2- کاربرانی که به پز دادن و ظاهر لپ تاپ اهمیت میدهند و در ضمن جیبشان به اندازه گروه اول پر نیست ، HP را انتخاب میکنند.(سوسول)
3- کاربرانی که ظاهر لپ تاپ برایشان مهم نیست و به کارایی آن می اندیشند و در ضمن اعتبار برند هم برایشان تا حدی مهم است ، Dell را انتخاب میکنند . (مهندس)
4- کاربرانی که با حد اقل هزینه به دنبال حد اکثر کارایی هستند ، Acer را انتخاب میکنند . (کارمند)

با تشکر

WISHMASTER
January 27th, 2010, 18:14
با سلام
با توجه به نوع مصرف و حدود قیمت مورد نظر شما ، پیشنهاد من Dell Inspiron 1545 است که در پست 49 در همین صفحه در مورد آن توضیح داده ام .
------------------------------------------------------------

در ایران کلا خریداران لپ تاپها هرکدام برای خرید خود اولویتی دارند . در مورد برند های مختلف لپ تاپ فارغ از مدلهای استثنا در هر برند ، تجربه اینجانب به این شرح بوده است :

1- کاربرانی که به برند و مارک دستگاه اولویت بیشتری میدهند و حاضرند پول زیادی برای لپ تاپ بدهند و در ضمن با آن پز بدهند ، سونی را انتخاب میکنند . (مایه دار)
2- کاربرانی که به پز دادن و ظاهر لپ تاپ اهمیت میدهند و در ضمن جیبشان به اندازه گروه اول پر نیست ، HP را انتخاب میکنند.(سوسول)
3- کاربرانی که ظاهر لپ تاپ برایشان مهم نیست و به کارایی آن می اندیشند و در ضمن اعتبار برند هم برایشان تا حدی مهم است ، Dell را انتخاب میکنند . (مهندس)
4- کاربرانی که با حد اقل هزینه به دنبال حد اکثر کارایی هستند ، Acer را انتخاب میکنند . (کارمند)

با تشکر

پس Apple دوستان جزو کدوم گروهند؟!;):)

Gh.Saeadian
January 27th, 2010, 19:21
پس Apple دوستان جزو کدوم گروهند؟!;):)

سلام
به قول کسرای عزیز جزو این گروه میشه گذاشت: "سوپر سوسول تیتیش" :laugh:

Faghih
January 31st, 2010, 17:32
سلام خدمت دوستان عزیزم
من میخوام یه لپ تاپ فقط برای ترید بخرم البته باید بتونه جوابگوی حجم بالای اندیکیتورها باشه...

الان بعد از کمی تحقیق این 2 مدل رو پیدا کردم:
acer extensa 5230 : باقیمت 500.000 با گارانتی

dell 1564 : با قیمت 690.000 با گارانتی

تفاوتهای که من میبینم برتری سی پیو و شکل ظاهری دل به ایسر هست و البته 190.000 تومان اختلاف.

میخواستم نظر شما صاحب نظران عزیز رو هم بدونم (شاید هم انتخاب بهتری باشه که من ندونم)

البته من امروز برای خرید دل رفتم اما به خاطر تبلیغات منفی برای دل و صحبتهای مبنی بر پیشینه خوب ایسر دچار تردید شدم و فعلا دست نگه داشتم.

ممنونم میشم اگر راهنمایی لازم رو بفرماین

tim1340
January 31st, 2010, 22:08
سلام
احتمالا منظورتان 1545 دل باشد.من 2 عدداز این مدل دارم و استفاده میکنم در کل سیستم خوبی است.فقط صفحه
کلید ان بزبان اردو است و باید برچسب فاذسی بزنی.اگر این مدل دل را بخواهید قیمت ان با رم 1گیگ 580ال590 هزار
تومان و با رم 2 گیگ در حدود 650الی 670 هزار تومان است و گارانتی 3 ساله با باطری اضافه 40 هزارتومان.البته در
چند هفته اخیر قیمتها کمی افزایش یافته چون من یکی را ارزانتر و دومی را 650 خریدم.در کل کامپیوتر خوبی است و
اگر خوب استفاده کنی چند سالی برات کار میکنه.مهمترین چیز در مورد لپ تاپ عمر نسبتا کم باتری است و غیر از موارد
لازم باید باتری را در اورده و از طریق برق استفاده کرد و تا ممکن است از ماوس بجای صفحه کلید خودش.تا جایی
که میدانم سه مدل از 1545 وجود دارد که مدل سومی حدود720 هزارتومان است و اگر اشتباه نکنم رم و یا شاید هارد بیشتری
داشته باشد متاسفانه مطمئن نیستم که کدام است.

Freedman
February 1st, 2010, 13:34
سلام
احتمالا منظورتان 1545 دل باشد.من 2 عدداز این مدل دارم و استفاده میکنم در کل سیستم خوبی است.فقط صفحه
کلید ان بزبان اردو است و باید برچسب فاذسی بزنی.اگر این مدل دل را بخواهید قیمت ان با رم 1گیگ 580ال590 هزار
تومان و با رم 2 گیگ در حدود 650الی 670 هزار تومان است و گارانتی 3 ساله با باطری اضافه 40 هزارتومان.البته در
چند هفته اخیر قیمتها کمی افزایش یافته چون من یکی را ارزانتر و دومی را 650 خریدم.در کل کامپیوتر خوبی است و
اگر خوب استفاده کنی چند سالی برات کار میکنه.مهمترین چیز در مورد لپ تاپ عمر نسبتا کم باتری است و غیر از موارد
لازم باید باتری را در اورده و از طریق برق استفاده کرد و تا ممکن است از ماوس بجای صفحه کلید خودش.تا جایی
که میدانم سه مدل از 1545 وجود دارد که مدل سومی حدود720 هزارتومان است و اگر اشتباه نکنم رم و یا شاید هارد بیشتری
داشته باشد متاسفانه مطمئن نیستم که کدام است.



با سلام

خارج کردن باطری از لپ تاپ واستفاده مستقیم از شارژر باعث اسیب دیدن BIOS دستگاه میشه وعمر شارژر

هم کم میشه .بهتره باطری داخل دستگاه باشه وهمینطور شارژر هم نباید به مدت طولانی متصل به برق باشه

وفرصت خنک شدن داشته باشه.

Faghih
February 1st, 2010, 22:02
ممنونم از پاسخ هاتون
اما منظور من دقیقا 1564 بود جدید اومده و ظاهری متفاوت با مدلهای قبلی داره و CPU core I3

Faghih
February 2nd, 2010, 15:26
سلام خدمت دوستان عزیزم
من میخوام یه لپ تاپ فقط برای ترید بخرم البته باید بتونه جوابگوی حجم بالای اندیکیتورها باشه...

الان بعد از کمی تحقیق این 2 مدل رو پیدا کردم:
acer extensa 5230 : باقیمت 500.000 با گارانتی

dell 1564 : با قیمت 690.000 با گارانتی

تفاوتهای که من میبینم برتری سی پیو و شکل ظاهری دل به ایسر هست و البته 190.000 تومان اختلاف.

میخواستم نظر شما صاحب نظران عزیز رو هم بدونم (شاید هم انتخاب بهتری باشه که من ندونم)

البته من امروز برای خرید دل رفتم اما به خاطر تبلیغات منفی برای دل و صحبتهای مبنی بر پیشینه خوب ایسر دچار تردید شدم و فعلا دست نگه داشتم.

ممنونم میشم اگر راهنمایی لازم رو بفرماین

؟؟؟؟؟؟؟:(

Freedman
February 2nd, 2010, 17:49
؟؟؟؟؟؟؟:(

سلام دوست عزیزبین دو مدلی که شما انتخاب کرده اید به نظر من برتری با dell هست .سی پی یوهای جدیدCore i3-330M باکش 3mb و رم DDR3 از نقاط قوت این مدل هست.

کلا موقع انتخاب لپ تاپ به چند نکته باید توجه کرد اول سرعت CPU هست که حافظه cache خیلی در سرعت CPU تاثیر داره کمتر از 3MB بهتره نباشه دوم کارت گرافیکه که پیشنهاد

میکنم حتما dedicate باشه تا از پس گرافیک های سنگین مثل بازی بر بیاد سومLCD هست اگر فقط برای ترید میخواهید به سایز وکیفیت ال سی دی ها حتما توجه کنید به نظر من

لپ تاپ های سونی از لحاظ تصویری واقعا بینظیرند در کل پیشنهاد میکنم با پرداخت کمی بیشتر سیستمی بخرید که از پس همه کاری بر بیاد.


موفق باشید

m_star1316
February 21st, 2010, 00:28
جناب کسری عزیز:
در مورد دو مدل لپ تاپ زیر چند سئوال داشتم:

DELL Vostro /1520/2.66 C2D/Cash:6M/4GB||/HDD:320/15.4"/GF 9300/ قيمت : 1000000
DELL Inspiron /1564/2.13 I3 /Cash:3M/4GB|||/HDD:320/15.4"/ATI 4330/ قيمت : 790000

1. پردازش کدوم یکی قویتره( البته گویا اولی پردازش بهتری داشته باشه ولی میخوام بدونم تفاوت بینشون زیاده یا نه) ؟
2.کدوم یکی برای آپ گریت شدن بهتر ساپورت میشه؟
3.ضمنا درسته که مدل 1564 داره گرونتر میشه؟
4.اگه بخواین صرفنظر از تفاوت قیمتی دو مدل زیر یکی رو بهم پیشنهاد کنین کدوم یکی رو انتخاب میکنین؟
ببخشید زیاد سئوال کردم.
ممنون

kikolo
February 21st, 2010, 15:32
هرکی دنبال لپ تاپ برای ترید میگرده ، من فقط و فقط Dell - Vostro رو پیشنهاد میکنم.
من 1320 دارم ، عالیه ، شبانه روز ، روشنه ، نه داغ میشه ، نه اذیت میکنه...

قیمتش هم 800 تومن 7 ماه پیش خریدم.

مشخصاتش :
CPU Core 2 Duo 2.1
Ram 2 GB
HDD320 GB
Weight 1.8 Kg

من خیلی راضی ام

===
وزن لپ تاپ و عمر باطری مسئله مهمی هستن.
از طرفی برای ما که ترید میکنیم بهتر اینه که صفحه هم بزرگ باشه ، که این امر با وزن در تضاده ، لذا یه اپتیمایز کردن بین سایز صفحه نمایش و وزن وجود داره ، که به نظر من تو اندازه 13 اینچ به این مهم میرسین. راستی هرچه صفحه نمایش بزرگتر باطری زودتر خالی میشه...

m_star1316
February 22nd, 2010, 22:17
جناب کسری عزیز:
در مورد دو مدل لپ تاپ زیر چند سئوال داشتم:

DELL Vostro /1520/2.66 C2D/Cash:6M/4GB||/HDD:320/15.4"/GF 9300/ قيمت : 1000000
DELL Inspiron /1564/2.13 I3 /Cash:3M/4GB|||/HDD:320/15.4"/ATI 4330/ قيمت : 790000

1. پردازش کدوم یکی قویتره( البته گویا اولی پردازش بهتری داشته باشه ولی میخوام بدونم تفاوت بینشون زیاده یا نه) ؟
2.کدوم یکی برای آپ گرید شدن بهتر ساپورت میشه؟
3.ضمنا درسته که مدل 1564 داره گرونتر میشه؟
4.اگه بخواین صرفنظر از تفاوت قیمتی دو مدل بالا یکی رو بهم پیشنهاد کنین کدوم یکی رو انتخاب میکنین؟
ببخشید زیاد سئوال کردم.
ممنون
؟؟؟؟؟

izis
March 5th, 2010, 22:35
متاتریدر با لپتابای apple که سیستم عامل mac دارن وشکل ندارن؟
یا اینکه متای جدا دارن؟

niceevil
March 8th, 2010, 11:39
جناب کسری عزیز:
در مورد دو مدل لپ تاپ زیر چند سئوال داشتم:

DELL Vostro /1520/2.66 C2D/Cash:6M/4GB||/HDD:320/15.4"/GF 9300/ قيمت : 1000000
DELL Inspiron /1564/2.13 I3 /Cash:3M/4GB|||/HDD:320/15.4"/ATI 4330/ قيمت : 790000

1. پردازش کدوم یکی قویتره( البته گویا اولی پردازش بهتری داشته باشه ولی میخوام بدونم تفاوت بینشون زیاده یا نه) ؟
2.کدوم یکی برای آپ گریت شدن بهتر ساپورت میشه؟
3.ضمنا درسته که مدل 1564 داره گرونتر میشه؟
4.اگه بخواین صرفنظر از تفاوت قیمتی دو مدل زیر یکی رو بهم پیشنهاد کنین کدوم یکی رو انتخاب میکنین؟
ببخشید زیاد سئوال کردم.
ممنون

ووسترو بهتره
1564 تازه اومده هنوز درايور های ايکّس پی کامل رو نداره مجبوری ويستا يا 7 نصب کنی (ويندوز ايکس پی 32 بيتی به شدت روش کند عمل ميکنه که بخاطر پردازندش هست 64 بيتی مشکلی نداره)

ووسترو از بهترين مدل های دل ما حدود 1000 تا1510-1520 فروختيم تا حالا کلاً 2 تا برگشتی داره (من تهران نيستم فقط از اين نظر گفتم که بدونين زياد با اين مدل ها سر و کار دارم )

فقط موقع خريد دقت کنين سفارش کدوم منطقه هست چون از نظر کيفيت واقعاً فرق داره ما از امريکا و کانادا ميگيريم
اما زيگورات سفارش پاکستان رو داره پس گول تبليغاتش رو نخوريد
قبل از خريد سرويس تگ دستگاه رو از فروشنده بگيرين و اون رو تو سايت دل وارد کنيد کليه مشخصات دستگاه و اينکه سفارش کدوم کشوره رو بهتون ميده

توصيه خودم اينه لپ تاپ با گرافيک اينتل بگيريد هم قيمت کمتری داره هم تو استفاده طولانی کمتر آسيب ميبينه (مخصوصاً سری جی فورس 8400) واسه فارکس هم احتياجی به گرافيک 3D نداريد
1520
cpu 2,2
ram 2
hdd 250
intel
حدود 670-700 ميشه خريد

راجع به دل هر سؤالی داشتين ميتونم راهنمايی کنم


در مورد باطری هم هميشه وقتی امکانش رو داريد از برق استفاده کنيد و باتری رو خارج کنيد
و اين نکته رو هم در نظر داشته باشيد اگه به مدت طولانی از باتری استفاده نميکنيد حتماً تا آخر شارژش رو خالی کنيد
چون اگه شارژ داشته باشه خاصيت خودش رو از دست ميده

تو اين 3 سال ما به همه مشتری ها همين توصيه رو کرديم و تاحالا حتی يک مورد خرابی که دوستمون گفت رو نداشتيم
و دقيقاً تمام باتری های خرابی که واسمون آوردن به دليل استفاده همزمان برق و باتری بوده (شارج کردن باتری نصفه هم باعث ميشه اون قسمت باتری که هميشه شارج داره خاصيت خودش رو از دست بده)

m_star1316
March 9th, 2010, 00:04
راجع به دل هر سؤالی داشتين ميتونم راهنمايی کنم

ممنون از پاسخ خوبتون.
چند سئوال دیگه هم داشتم :
درباره تفاوت قدرت CPU بین این دو مدل نظرتون چییه ؟ ( این CPU جدید i3 قویتر نیست؟)
آیا رم DDR2 از 4G به بالا هم قابل ارتقاء هستش؟
روی سیستم عامل DOS نمیشه هر ویندوزی نصب بشه ؟ (یکی از کانفیگهای مدل 1564 سیستم عاملDOS داره)
متشکرم.

niceevil
March 9th, 2010, 01:05
من خودم تست دقيق نکردم اما از لينک زير ميتونيد مقايسه 2 مدل رو ببينيد (البته مربوط به پی سی ميشه نه لپ تاپ اما فرقی نميکنه)
به صورت ساده نسل جديد از لحاظ انجام چند عمليات در يک کلاک و به اصطلاح مولتی پروسسينگ بهتره (اي 3 فکر ميکنم 4 ترد همزمان انجام ميده و کور 2 دو 2 ترد)
اينجا از چند نظر اينا رو با هم مقايسه کرده
[Only registered and activated users can see links]

راجع به نصب ويندوز هم قبلاً گفتم ايکس پی خيلی کنده مگه اينکه 64 بيتی نصب کنيد و هنوز درايور ها به تور کامل نيومده
اما با ويستا و 7 خوب کار ميکنه

رم 4 گيگ هم هست اما خيلی گرونه فکر نميکنم احتياجی به رم بيشتر از 4 داشته باشيد الان فقط رو لپ تاپ های سری گيم رم 8 گيگ ميزارن که به نسبت اون پردازنده و گرافيک قوی تری هم دارن

رم 4 گيگ حدود 250 تومن در مياد اما 2 گيگ 40 تومن, اصلاً ارزش خريد نداره

من اگه واسه خودم بخوام انتخاب کنم 1520 رو برميدارم
هم سيستم قويه هم جوابش رو پس داده
مرجوعی خيلی کمی داره
از لحاظ ساپورت (چه درايور ها چه قطعات) فعلاً وضعيت بهتری داره (چون شبيه سيستم های مشابه قبله و خيلی چيزاش مشترکه)

بازم تاکيد ميکنم حتماً سفارش اروپا يا امريکا رو بگيريد

behrad
March 11th, 2010, 00:50
درود بر شما
ایکاش زودتر این ین پست رامیزدید:blush: چند روز پیش تصمیمم رو عملی کردم .
دل برداشتم .1564 -- 4 گیگ رم --- ATI
ویندوز هم 7 64 بیت ریختم . راستش بعد از کلی دردسر .....

اول 7 (32 بیت) میخواستم بوت کنم اما سی دی رو کامل نمی خوند . یک سی دی دیگه رو امتحان کردم بازم گیر میکرد. به پیشنهاد فروشنده سی دی سیلور (مال یک شرکت دیگه بود که الان یادم نیست) داخل سی دی رام گذاشتم.. بازم روی درصد 31% گیر کرد و نخوند . سی دی رو خارج میکردم و دوباره داخل دستگاه میذاشتم. وادامه کار........

تا بالاخره درصد رو پر کرد . با این فکر که این سی دی ها کپیه .... یک خورده خودم رو دلداری دادم.. امدم منزل DVD

تست کنم که ایییی دل غافل اونجا هم گیر کرد ..رفتم پیش فروشنده اونجا هم معطل شدم و همین داستان بود
اینبار 7 (64 بیت ) بوت کرد . software kmplayer برای پخش دی وی دی ... خونه امتحان کردم بازم گیر کرد .دی وی دی دیتا را می خوند و مشکلی نداشتم .بعد از 5 دقیقه اول فیلم گیر میکرد .تمام دی وی دی ها هم بدون خط و خش بودند..
بطور اتفاقی بین دی وی دی ها چشمم به یکی از این دی وی دی های مجوز دار که هدیه روی دی وی دی پلیر داده بودند . خورد . بازش کردم و در دستگاه گذاشتم .. عین ساعت خوند.:blink:.نمیدونم چیز خورش کردن ... شستشوی مغزیش دادند ..چه مرگشه----- ناگفته پیداست بنده هیچ سر رشته ای در این مورد ندارم . فروشنده میگفت زمان نیازه تا همه موارد حل بشه:o دوستی پیشنهاد کرد از برنامه gom player برای پخش دی وی دی استفاده کنم . با اینکه دانلود رایگان داشت ام چون امریکائی بود با اون جمله عذر خواهی معروف نتونستم دانلود کنم . در یک فروم خارجی پیشنهاد کردند از نرم افزار شرینک استفاده کنم ؟؟؟؟

فعلا در این چند روز که تستش میکنم مشکل دیگه ای نداشتم سرعت خوبه و 3 ساعت هم شارز دارم( الته برای نوع استفاده بنده) ولی هنوز نمی دونم دلیلش چی میتونه باشه ....؟؟؟؟ اشکال از سی دی رامه؟؟

لطفا راهنمائی بفر مائید

سپاس

niceevil
March 11th, 2010, 18:00
احتمال زياد سي-دي روم شما مشکل داره
زير دستگاه رو نگاه کنين يه پيچ تقريباً با فاصله 10 سانتی از سمتی که سي-دي رام هست وجود داره که علامت سي-دي کنارش هست
اون رو باز کنيد سي-دي رام در مياد و ميتونيد مال يکی از آشنا ها رو روی دستگاه خودتون تست کنيد و مشخس ميشه مشکل از درايو سي-دي هست
يا از دستگاه
احتمال خيلی زياد سي-دي روم خرابه

برنامه پلير هم اين خوبه
vlc player
[Only registered and activated users can see links]

ehsanshok
April 23rd, 2010, 14:29
همه چیز درباره ی آیپد (Ipad)
هرچه درباره ی ipad اپل می خواهید بدانید


[Only registered and activated users can see links] ([Only registered and activated users can see links])


[Only registered and activated users can see links] ([Only registered and activated users can see links])

وقتی آن را در دست می گیرید. بسیار باریک و خوش دست است اما کمی سنگین احساس می شود. شاید این ها پاسخ بقیه سوالات شما باشد: ‏


مشخصات سخت افزاری:



قطر iPad فقط ۱.۲۵ سانتی متر است! وزن آن ۶۸۰ گرم و صفحه اش هم ۹.۷ اینچی از نوع IPS است. مغز متفکر این گجت پردازشگر ۱ گیگاهرتز است که اپل خودش آن را تولید کرده و را A4 نام گذاشته است. صفحه آن چند لمسی خازنی است و دارای سه نوع حافظه فلش ۱۶ - ۳۲ و ۶۴ گیگابایتی خواهد بود.



کارت شبکه آن 802.11n است که بلوتوث ۲.۱ هم آن را همراهی می کند. طول عمر باطری در حال کار ۱۰ ساعت و در حالت Stand by یک ماه است.



- نمایشگر آن دارای رزولیشن ۱۰۲۴ در ۷۶۸ است.

- پردازشگر آن واقعا سریع کار می کند و صفحات وب روی آن بسیار سریع بارگذاری میشود. اسکرول کردن روی آن گیر نمی کند و همه چیز بدون گیر کردن کاملا شناور است. حرکت بین حالت پرتره و لند اسکیپ بسیار سریع صورت میگیرد.

- متاسفانه از مولتی تسک خبری نیست. بنابراین همزمان نمی توانید چند کار را انجام بدهید.

- بخش کتابخوان خیلی بهتر از کیندل است. البته درست است که از خودش نور ساطع می کند اما فعلا استفاده کننده ها می گویند که چشم را اذیت نمی کند. اما این را زمان مشخص خواهد کرد.

- از دوربین خبری نیست. بنابراین دنبال عکاسی یا ویدیو کنفرانس روی آن نباشید. ضمنا آی پد فعلا نرم افزار ارسال SMS هم ندارد.

- نمایشگر ۹.۷ اینچی سبب شده که مشاهد صفحات وب در آن راحت باشد. و نیاز به حرکت به چپ و راست نداشته باشید. مرورگر آی پد فعلا از فلش پشتیبانی نمی کند.

استیو جابز در مورد باطری تبلت می گوید که شما می توانید با یک بار شارژ از سانفرانسیکو سوار هواپیما بشوید و تا توکیو بروید و تمام مسیر را با تبلت تان ویدیو تماشا کنید.(10 ساعت کارکرد و بیش از یک ماه در حالت استند بای)

قیمت:


[Only registered and activated users can see links]


[Only registered and activated users can see links] ([Only registered and activated users can see links])

خب اینجا هم می توانید صفحه کلیداش را ببینید. چیزی که آرزوی تایپ با آن را خواهید داشت. این که درست مانند یک آیفون غول پیکر است. شما می توانید درست مانند آیفون در بین عکس ها حرکت کنید. و حتی می توانید ویدیوهای یوتیوب را به صورت HD روی آن ببینید. همچینین برنامه های تلویزیون را هم روی آن خواهید دید. نمایشگر آن واید نیست و بیشتر به اندازه 4:3 نزدیک است.


[Only registered and activated users can see links] ([Only registered and activated users can see links])

نمایش عکس ها مانند آیفون است و البته اینجا با یک نمایشگر بزرگتر روبروایم! شما می توانید تصاویر را با ویندوز و مک به صورت بیسیم مبادله کنید. البته اگر از مک استفاده کنید، اطلاعات جانبی عکس هم مبادله میشود.


[Only registered and activated users can see links] ([Only registered and activated users can see links])

شرکت Electronic Arts خالق بازی های کامپیوتری هم با بازی Need For Speed ویژه تبلت اپل آمده است. تصاویر خیلی بهتر از آی فون هستند، اما نه به خوبی یک کامیپوتر. بازی کاملا به صورت لمسی است. برای دیدن داخل ماشین کافی است که آن را لمس کنید. روی آینه را هم لمس کنید تا پشت ماشین را ببینید.


[Only registered and activated users can see links] ([Only registered and activated users can see links])

و حالا نوبت به نرم افزار کتابخوان می رسد. استیو می گوید آمازون کار بزرگی برای توسعه کتابخوان های الکترونیک انجام داد. اما نرم افزار جدید ما iBooks است. وقتی به آن نگاه می کنید، درست مانند این است که به یک کتاب واقعی نگاه می کنید و ورق زدن آن مانند یک کتاب واقعی است. حالا یک کتابخانه واقعی دارید.

موسسات انتشاراتی بزرگی کتاب های خودشان را روی کتابخانه اپل ارایه خواهند کرد. شما با فشردن یک دکمه می توانید به فروشگاه آنها متصل شوید و کتاب های مورد نیازتان را بخرید. درست مانند فروشگاه iTune اما این بار برای کتاب ها.


[Only registered and activated users can see links] ([Only registered and activated users can see links])

برای ورق زدن صفحات کافی است یک گوشه کتاب را لمس کنید. اما نظرتان در مورد iWork چیست؟ بله، نسخه ویژه iWork را هم برای تبلت آماده کرده اند. و نسخه ویژه ای از Keynote برای پرزنت های شما اماده شده است.


<A href="[Only registered and activated users can see links]" rel=nofollow target=_blank>[Only registered and activated users can see links]


[Only registered and activated users can see links] ([Only registered and activated users can see links])

LionHeart
April 27th, 2010, 01:53
در يك سايت ديدم كه اين لپ تاپ HP رو به قيمت 760 تومن ميفروشن من فكر كنم اين لپ تاپ نسبت به ايسر بهتر باشه تا تظر دوستان چي باشه ؟
اين لپ تاپ براي بازي و كارهاي گرافيكي چطوره ؟




Processor: AMD Athlon 64Bit X2 2.2GHz Dual Core
Memory: 4 GB DDR2
HDD: 500 GB SATA
Graphics: ATI® HD 4200 256 MB Dedicated up to 2.0 GB
Display: LCD 15.6" LED
Optical Drive: Double-Layer DVD/RW
Other: Lan, WiFi, Modem, Bluetooth, Webcam, HDMI



[Only registered and activated users can see links]

LionHeart
April 27th, 2010, 01:55
دوستان اگر لطف كنيد اين دو لپ تاپ رو يه نگاهي بندازين هم از لحاظ كانفيگ و هم از لحاظ قيمت و نظرتون رو در موردشون اعلام كنيد




Processor: AMD Athlon 64Bit X2 2.1GHz Dual Core
Memory: 4 GB DDR2
HDD: 320 GB SATA
Graphics: ATI® HD 4200 256 MB Dedicated up to 2.0 GB
Display: LCD 15.6" LED
Optical Drive: Double-Layer DVD/RW
Other: Lan, WiFi, Modem, Bluetooth, Webcam, HDMI
Price : 700000 T


[Only registered and activated users can see links]

Kasra
April 27th, 2010, 10:08
دوستان اگر لطف كنيد اين دو لپ تاپ رو يه نگاهي بندازين هم از لحاظ كانفيگ و هم از لحاظ قيمت و نظرتون رو در موردشون اعلام كنيد




Processor: AMD Athlon 64Bit X2 2.1GHz Dual Core
Memory: 4 GB DDR2
HDD: 320 GB SATA
Graphics: ATI® HD 4200 256 MB Dedicated up to 2.0 GB
Display: LCD 15.6" LED
Optical Drive: Double-Layer DVD/RW
Other: Lan, WiFi, Modem, Bluetooth, Webcam, HDMI
Price : 700000 T


[Only registered and activated users can see links]

این دو مدل لپتاپ زیاد داغ میکنند ، مخصوصا اگر زمان طولانی آنرا روشن میگذارید یا اگر با اکسپرت کار میکنید این لپتاپها مناسب نیستند.

mohsen59
April 27th, 2010, 13:22
سلام دوستان
می خوام یه لپ تاپ تاحدود 800000بگیرم البته برای ترید وکارهای معمولی پیشنهاد شما دوستان چیه باتشکر

LionHeart
April 27th, 2010, 13:54
سلام كسرا جان
نظرتون در مورد اين لپ تاپ نسبت به دو لپ تاپ بالايي چيه ؟
چون من حقيقتش از Acer اصلا خوب نشنيدم

Acer Aspire 5738ZG
Dual Core T4400@2.2GHz,1MB
3GB DDR3 1066MHz+320GB HDD
ATi HD4570 512MB up to 1024MB
Price: 699,000T

[Only registered and activated users can see links]

Kasra
April 27th, 2010, 14:13
سلام دوستان
می خوام یه لپ تاپ تاحدود 800000بگیرم البته برای ترید وکارهای معمولی پیشنهاد شما دوستان چیه باتشکر

پیشنهاد بنده DELL Inspiron /1564 است . هم از نظر ظاهری شیک است و هم از نظر کارایی خوب است .

Kasra
April 27th, 2010, 15:14
سلام كسرا جان
نظرتون در مورد اين لپ تاپ نسبت به دو لپ تاپ بالايي چيه ؟
چون من حقيقتش از Acer اصلا خوب نشنيدم

Acer Aspire 5738ZG
Dual Core T4400@2.2GHz,1MB
3GB DDR3 1066MHz+320GB HDD
ATi HD4570 512MB up to 1024MB
Price: 699,000T

[Only registered and activated users can see links]


این لپتاپ نسبت به دو مدل HP که معرفی کرده بودید مقاومتر است و عمر بیشتری دارد .
از آنجا که HP را انتخاب کرده بودید احتمالا برند و ظاهر دستگاه هم برای شما مهم است ، از اینرو می توانید یکی از کانفیگ های DELL Inspiron 1564 را انتخاب کنید .
اگر فقط کارایی دستگاه برای شما مهم است و ظاهر آن اهمیتی ندارد DELL 1520 را انتخاب کنید و یک عمر استفاده کنید .
با تشکر

LionHeart
April 27th, 2010, 16:03
ميخواستم بپرسم كه تفاوت Cpu هاي AMD با Intel در چي هست چون از لحاظ قيمتي AMD پايين تره ؟

apadana_s2000
April 27th, 2010, 16:28
برای خرید یک Net-Book چه پیشنهادی دارید؟

اولویتهای من به ترتیب سبکی (زیر 2 کیلوگرم)، کارایی و زیبایی هستند. می دونم که برای یک همچین چیزی باید دنبال یک لپ تاپ نهایتا 10 اینچی باشم اما اینکه از کدوم برند یا چی نمی دونم. دوستان اگر پیشنهادی دارند ممنون میشم راهنماییم کنند.

محمد هورزاد
April 27th, 2010, 17:25
برای خرید یک Net-Book چه پیشنهادی دارید؟

اولویتهای من به ترتیب سبکی (زیر 2 کیلوگرم)، کارایی و زیبایی هستند. می دونم که برای یک همچین چیزی باید دنبال یک لپ تاپ نهایتا 10 اینچی باشم اما اینکه از کدوم برند یا چی نمی دونم. دوستان اگر پیشنهادی دارند ممنون میشم راهنماییم کنند.

سلام

من هم مثل شما سبکی و زیبایی برام مهم بود - سونی 13.3 اینچ مدل SR510G خریدم - رنگ نقره ای - وزن 1.8 کیلو

من که خیلی راضی ام - قیمت حدود 1.200

موفق باشید

Kasra
April 29th, 2010, 00:17
ميخواستم بپرسم كه تفاوت Cpu هاي AMD با Intel در چي هست چون از لحاظ قيمتي AMD پايين تره ؟

در مقایسه ی دو مارک اینتل و AMD ، باید انواع خاصی از آنها را با هم مقایسه کنید. در واقع باید بگوئید که فرق بین کدام دو مدل چیست . ولی کلا هر دو آنها طرفداران دو آتشه خود را دارند و در جداول مقایسه ای که سایت های مختلف ارایه میدهند گاهی Intel و گاهی AMD برنده می شوند .
AMD اولین بار با جایگزینی مس به جای آلومینیوم و کاهش طول pipeline ها در پردازنده ، قیمت پردازنده ها رو تا حد قابل قبولی پایین آورد و رقیب پر و پا قرص اینتل شد .
هم اکنون AMD روی قیمت مدلهای خود سعی در رقابت دارد .
CPU های Intel کارهای موازی را بهتر انجام می دهند ولی اگر دو مدل مساوی از این دو مارک را در کنار هم بگذاریم CPU های Intel بین 50 تا 100 هزار تومان گرانتر از AMD هستند.
تفاوتهایی بین معماری این دو وجود دارد. که البته در هر مدل باز فرق می کند و این معماری تغییر می کند.
نمی توان گفت کدام CPU برای چه کاری بهتر است. اگر نرم افزاری بر اساس معماری و تواناییهای Intel طراحی شده باشد در صورت استفاده از Intel بهتر می توانید با آن کار کنید. اگر بازی یا برنامه بر اساس دستورات AMD طراحی شده باشد AMD آن را بهتر اجرا می کند.
به طور کلی AMD به دلیل قیمت پایین تر به صرفه تر از Intel است. در واقع شما با یک هزینه ثابت می توانید CPUی قویتری از سری AMD نسبت به Intel تهیه کنید.
مسائل دیگری را هم باید در نظر گرفت و ان این است که مادربردهای Intel با امکانات مساوی معمولا گرانتر از AMD هستند.

به نظر من اگه ميخواين يك پردازنده خوب داشته باشين بايد اينتل رو انتخاب كنين ولي اگه ميخواين پول كمتر بدين AMD . ولی به طور سنتی گفته میشه که CPU های AMD زیاد گرم میشوند و من خودم این موضوع را در سیستمهای مختلف تجربه کرده ام که CPU های AMD برای لپ تاپهایی که مدت زیادی باید روشن باقی بمونند مناسب نیست . ولی طرفداران دو آتشه AMD این موضوع را قبول ندارند .

LionHeart
April 29th, 2010, 01:27
در مقایسه ی دو مارک اینتل و AMD ، باید انواع خاصی از آنها را با هم مقایسه کنید. در واقع باید بگوئید که فرق بین کدام دو مدل چیست . ولی کلا هر دو آنها طرفداران دو آتشه خود را دارند و در جداول مقایسه ای که سایت های مختلف ارایه میدهند گاهی Intel و گاهی AMD برنده می شوند .
AMD اولین بار با جایگزینی مس به جای آلومینیوم و کاهش طول pipeline ها در پردازنده ، قیمت پردازنده ها رو تا حد قابل قبولی پایین آورد و رقیب پر و پا قرص اینتل شد .
هم اکنون AMD روی قیمت مدلهای خود سعی در رقابت دارد .
CPU های Intel کارهای موازی را بهتر انجام می دهند ولی اگر دو مدل مساوی از این دو مارک را در کنار هم بگذاریم CPU های Intel بین 50 تا 100 هزار تومان گرانتر از AMD هستند.
تفاوتهایی بین معماری این دو وجود دارد. که البته در هر مدل باز فرق می کند و این معماری تغییر می کند.
نمی توان گفت کدام CPU برای چه کاری بهتر است. اگر نرم افزاری بر اساس معماری و تواناییهای Intel طراحی شده باشد در صورت استفاده از Intel بهتر می توانید با آن کار کنید. اگر بازی یا برنامه بر اساس دستورات AMD طراحی شده باشد AMD آن را بهتر اجرا می کند.
به طور کلی AMD به دلیل قیمت پایین تر به صرفه تر از Intel است. در واقع شما با یک هزینه ثابت می توانید CPUی قویتری از سری AMD نسبت به Intel تهیه کنید.
مسائل دیگری را هم باید در نظر گرفت و ان این است که مادربردهای Intel با امکانات مساوی معمولا گرانتر از AMD هستند.

به نظر من اگه ميخواين يك پردازنده خوب داشته باشين بايد اينتل رو انتخاب كنين ولي اگه ميخواين پول كمتر بدين AMD . ولی به طور سنتی گفته میشه که CPU های AMD زیاد گرم میشوند و من خودم این موضوع را در سیستمهای مختلف تجربه کرده ام که CPU های AMD برای لپ تاپهایی که مدت زیادی باید روشن باقی بمونند مناسب نیست . ولی طرفداران دو آتشه AMD این موضوع را قبول ندارند .

ميخواستم بپرسم كه آيا اين مشكل داغ كردن با فن و يا كول پد هايي كه الان در بازار هست قابل حل نيست چون من امروز از يك نفر پرسيدم ميگفت سيستم هايي كه Cpu Amd دارن با يه كول پد مشكلشون حله ؟

Kasra
April 29th, 2010, 02:05
ميخواستم بپرسم كه آيا اين مشكل داغ كردن با فن و يا كول پد هايي كه الان در بازار هست قابل حل نيست چون من امروز از يك نفر پرسيدم ميگفت سيستم هايي كه Cpu Amd دارن با يه كول پد مشكلشون حله ؟

اگه نظر من رو بخواین اگه در روز بیشتر از 10 ساعت لپتاپتون روشن هست ، قید AMD رو بزنین . اون فن ها هم تاثیر زیادی ندارند . در ضمن این هم بگم که اگه لپتاپ ساعات زیادی روشن هست بهتره از 14 اینچ به بالا باشه .

fxqz1988
April 29th, 2010, 19:29
سلام کسرا جان از بین این دو مدل Dell Inspiron 1564-B و Dell Inspiron 1564-D به نظرت کدوم بهتره ؟

LionHeart
May 1st, 2010, 23:42
سلام كسرا جان
آيا ميشه روي لپ تاپ هاي Inspiron 1564 ويندوز XP نصب كرد ؟ لينوكس چطور ؟

ammir58
May 2nd, 2010, 04:02
این لپتاپ نسبت به دو مدل HP که معرفی کرده بودید مقاومتر است و عمر بیشتری دارد .
از آنجا که HP را انتخاب کرده بودید احتمالا برند و ظاهر دستگاه هم برای شما مهم است ، از اینرو می توانید یکی از کانفیگ های DELL Inspiron 1564 را انتخاب کنید .
اگر فقط کارایی دستگاه برای شما مهم است و ظاهر آن اهمیتی ندارد DELL 1520 را انتخاب کنید و یک عمر استفاده کنید .
با تشکر
من خودم الان دو تا hp دارم یکی را 4 سال پیش خریدم یکی هم دو سال پیش هر روز هم متوسط 14 . 15 ساعت کار می کنم تا حالا مشکلی نداشتم از ایسر که خیلی بهتره اما یکی از دوستانم با من 4 سال پیش دل گرفت سال قبل رمش سوخت به هر حال من از hp خیلی راضیم هم طراحی خوبی داره هم کاراییش برای من خوب بوده

Kasra
May 2nd, 2010, 08:49
سلام کسرا جان از بین این دو مدل Dell Inspiron 1564-B و Dell Inspiron 1564-D به نظرت کدوم بهتره ؟

اگه میشه کانفیگ هر دو را ذکر کنید .

سلام كسرا جان
آيا ميشه روي لپ تاپ هاي Inspiron 1564 ويندوز XP نصب كرد ؟ لينوكس چطور ؟

آره ویندوز ایکس پی 64 بیتی می تونید تصب کنید .لینوکس هم مشکلی نداره . ولی پیشنهاد من اینه که ویندوز 7 نصب کنید .

من خودم الان دو تا hp دارم یکی را 4 سال پیش خریدم یکی هم دو سال پیش هر روز هم متوسط 14 . 15 ساعت کار می کنم تا حالا مشکلی نداشتم از ایسر که خیلی بهتره اما یکی از دوستانم با من 4 سال پیش دل گرفت سال قبل رمش سوخت به هر حال من از hp خیلی راضیم هم طراحی خوبی داره هم کاراییش برای من خوب بوده

CPU این لپتاپها چی بوده ؟ AMD که نبوده ؟

LionHeart
May 2nd, 2010, 09:18
با تشكر از كسراي عزيز

تو فروم هاي ديگه كه داشتم ميخوندم نوشته بودن كه تو نصب درايورهاي Xp روي 1564 به مشكل خوردن و اكثر درايورهاشو نتونستن نصب كنن و گفته بودن كه تقريبا نميشه با XP رويه اين لپ تاپ كار كرد
يه سوال اينكه بين اين سه مدل كدوم رو پيشنهاد ميكنيد ؟ براي كارهاي گرافيكي و بازي( تو رنج قيمتي 800)


Dell Inspiron 1564
مشخصات کلی: لپ تاپ نوع معمولی - وزن 2.8 کیلوگرم
پردازنده: Intel CFI i3 330M Core i3 2.13 GHz - Cache 3 MB - BUS 1066 MHz
حافظه: 4GB DDR3
هارد دیسک: 320GB 7200 RPM
کارت گرافیک: ATI Radeon HD 4330 512 MB UpTo 1970 MB
صفحه نمایش: 15.6" - Bright LED
امکانات: DVD-RW - فاقد مودم - بلوتوث داخلی - Card Reader - Webcam - LAN - WiFi - HDMI - VGA Port
سایر مشخصات: باتری 6 سلولی - Dos
Price : 800,000 T

Acer Aspire 5741-333G32Mn
CPUIntel Core i3 330M@2.13GHz, 3MB L3 Cache
MemoryDDRIII 4GB 1066MHz (Dual Channel) + 2 Free Slot
Hard Disk Capacity500GB SATA 5400RPM
GraphicATI Mobility Radeon HD5470 512MB
WeightBattery: 6Cell 48Wh (Up to 3hours) 2.8 Kg
Operating System :Linux
Price: 810,000T


LENOVO G550 59-031951
CPUIntel Core 2 Duo T6600@2.2GHz, 2MB Cache, FSB 800MHz
MemoryDDRIII 3GB 1066MHz (Dual Channel)
Hard Disk Capacity320GB SATA 5400RPM
GraphicNvidia GeForce G210M 512MB
Weight2.7 Kg
windows 7 Home Premium

Kasra
May 2nd, 2010, 09:29
با تشكر از كسراي عزيز

تو فروم هاي ديگه كه داشتم ميخوندم نوشته بودن كه تو نصب درايورهاي Xp روي 1564 به مشكل خوردن و اكثر درايورهاشو نتونستن نصب كنن و گفته بودن كه تقريبا نميشه با XP رويه اين لپ تاپ كار كرد
يه سوال اينكه بين اين سه مدل كدوم رو پيشنهاد ميكنيد ؟ براي كارهاي گرافيكي و بازي( تو رنج قيمتي 800)


Dell Inspiron 1564
مشخصات کلی: لپ تاپ نوع معمولی - وزن 2.8 کیلوگرم
پردازنده: Intel CFI i3 330M Core i3 2.13 GHz - Cache 3 MB - BUS 1066 MHz
حافظه: 4GB DDR3
هارد دیسک: 320GB 7200 RPM
کارت گرافیک: ATI Radeon HD 4330 512 MB UpTo 1970 MB
صفحه نمایش: 15.6" - Bright LED
امکانات: DVD-RW - فاقد مودم - بلوتوث داخلی - Card Reader - Webcam - LAN - WiFi - HDMI - VGA Port
سایر مشخصات: باتری 6 سلولی - Dos
Price : 800,000 T

Acer Aspire 5741-333G32Mn
CPUIntel Core i3 330M@2.13GHz, 3MB L3 Cache
MemoryDDRIII 4GB 1066MHz (Dual Channel) + 2 Free Slot
Hard Disk Capacity500GB SATA 5400RPM
GraphicATI Mobility Radeon HD5470 512MB
WeightBattery: 6Cell 48Wh (Up to 3hours) 2.8 Kg
Operating System :Linux
Price: 810,000T


LENOVO G550 59-031951
CPUIntel Core 2 Duo T6600@2.2GHz, 2MB Cache, FSB 800MHz
MemoryDDRIII 3GB 1066MHz (Dual Channel)
Hard Disk Capacity320GB SATA 5400RPM
GraphicNvidia GeForce G210M 512MB
Weight2.7 Kg
windows 7 Home Premium

یکمی درد سر داره ولی نشدنی نیست . همونطور که گفتم خیلی بهتره که ویندوز 7 نصب کنید . از بین این سه مدل که نوشتید ، به نظر من 1564 از همه بهتره

LionHeart
May 2nd, 2010, 09:34
یکمی درد سر داره ولی نشدنی نیست . همونطور که گفتم خیلی بهتره که ویندوز 7 نصب کنید . از بین این سه مدل که نوشتید ، به نظر من 1565 از همه بهتره

گرافيك لپ تاپ Acer بهتر نيست ؟
اين مغازه هايي كه 1564 ميفروشن بعضي هاشون ميگن با داس 800 تومن با ويندوز 820 تومن
يعني اين ويندوزه اورجيناله كه 20 تومن قيمتشه يا ك**ر*ك شدست ؟

Kasra
May 2nd, 2010, 09:46
گرافيك لپ تاپ Acer بهتر نيست ؟
اين مغازه هايي كه 1564 ميفروشن بعضي هاشون ميگن با داس 800 تومن با ويندوز 820 تومن
يعني اين ويندوزه اورجيناله كه 20 تومن قيمتشه يا ك**ر*ك شدست ؟

بله بعضی از اجزاء اون لپ تاپ Acer بهتره ، به خاطر این هم هست که قیمتش هم رده Dell شده وگرنه با کانفیگ مشابه ، قیمت Acer باید حدود 100 تومن ارزونتر باشه .
در مورد ویندوز ، اگه روی جعبه لپتاپ هم ویندوز ذکر شده و هنگامی که لپتاپ رو برای اولین بار روشن میکنید با نصب ویندوز بیاد بالا Ok هست . ولی اگه فروشنده قراره خودش با CD براتون نصب کنه قبول نکنید .

LionHeart
May 2nd, 2010, 09:55
یکمی درد سر داره ولی نشدنی نیست . همونطور که گفتم خیلی بهتره که ویندوز 7 نصب کنید . از بین این سه مدل که نوشتید ، به نظر من 1564 از همه بهتره

بله بعضی از اجزاء اون لپ تاپ Acer بهتره ، به خاطر این هم هیت که قیمتش هم رده Dell شده وگرنه با کانفیگ مشابه ، قیمت Acer باید حدود 100 تومن ارزونتر باشه .
در مورد ویندوز ، اگه روی جعبه لپتاپ هم ویندوز ذکر شده و هنگامی که لپتاپ رو برای اولین بار روشن میکنید با نصب ویندوز بیاد بالا Ok هست . ولی اگه فروشنده قراره خودش با CD براتون نصب کنه قبول نکنید .

پس از لحاظ كانفيگي ايسر بهتر است .
از چه لحاظ هايي 1564 رو پيشنهاد ميكنيد ؟

Kasra
May 2nd, 2010, 10:53
پس از لحاظ كانفيگي ايسر بهتر است .
از چه لحاظ هايي 1564 رو پيشنهاد ميكنيد ؟

از نظر طراحی و کلاس

fxqz1988
May 2nd, 2010, 16:00
اگه میشه کانفیگ هر دو را ذکر کنید .



Dell Inspiron 1564-B ([Only registered and activated users can see links])

مشخصات کلی :
مشخصات کلی: لپ تاپ نوع معمولی - وزن 2.8 کیلوگرم
پردازنده: Intel CFI i3 330M Core i3 2.13 GHz - Cache 3 MB - BUS 1066 MHz
حافظه: 2 GB DDR3
هارد دیسک: 250 GB 7200 RPM
کارت گرافیک: Intel GMA 4500 MHD 128 MB UpTo 1500 MB
صفحه نمایش: 15.6" - Bright LED
امکانات: DVD-RW - فاقد مودم - بلوتوث داخلی - Card Reader - Webcam - LAN - WiFi - HDMI - VGA Port
سایر مشخصات: باتری 6 سلولی - DOS

Dell Inspiron 1564-D ([Only registered and activated users can see links])

مشخصات کلی :
مشخصات کلی: لپ تاپ نوع معمولی - وزن 2.8 کیلوگرم
پردازنده: Intel Core i5 2.26 GHz - Cache 3 MB - BUS 1066 MHz
حافظه: 4 GB DDR3
هارد دیسک: 320 GB 7200 RPM
کارت گرافیک: Intel GMA 4500 MHD 128 MB UpTo 1500 MB
صفحه نمایش: 15.6" - Bright LED
امکانات: DVD-RW - فاقد مودم - بلوتوث داخلی - Card Reader - Webcam - LAN - WiFi - HDMI - VGA Port
سایر مشخصات: باتری 6 سلولی -

Dell Inspiron 1564-A ([Only registered and activated users can see links])


مشخصات کلی :
مشخصات کلی: لپ تاپ نوع معمولی - وزن 2.8 کیلوگرم
پردازنده: Intel CFI i3 330M Core i3 2.13 GHz - Cache 3 MB - BUS 1066 MHz
حافظه: 4 GB DDR3
هارد دیسک: 320 GB 7200 RPM
کارت گرافیک: ATI Radeon HD 4330 512 MB UpTo 1970 MB
صفحه نمایش: 15.6" - Bright LED
امکانات: DVD-RW - فاقد مودم - بلوتوث داخلی - Card Reader - Webcam - LAN - WiFi - HDMI - VGA Port
سایر مشخصات: باتری 6 سلولی - Microsoft Windows 7

Dell Vostro 1520-B ([Only registered and activated users can see links])


مشخصات کلی :
مشخصات کلی: لپ تاپ نوع معمولی - وزن 2.7 کیلوگرم
پردازنده: Intel P9600 Core 2 Duo 2.66 GHz - Cache 6 MB - BUS 1066 MHz
حافظه: 4 GB DDR2
هارد دیسک: 320 GB 7200 RPM
کارت گرافیک: Nvidia GeForce 9300M 256 MB UpTo 1760 MB
صفحه نمایش: 15.4" - Bright LCD
امکانات: DVD-RW - مودم اکسترنال - بلوتوث داخلی - Card Reader - Webcam - Finger Print - LAN - WiFi - iLink - VGA Port
سایر مشخصات: باتری 6 سلولی - DOS

آقا کسرا از بین اینا کدوم به نظر شما بهتره ؟

Kasra
May 2nd, 2010, 16:06
Dell Inspiron 1564-B ([Only registered and activated users can see links])

مشخصات کلی :
مشخصات کلی: لپ تاپ نوع معمولی - وزن 2.8 کیلوگرم
پردازنده: Intel CFI i3 330M Core i3 2.13 GHz - Cache 3 MB - BUS 1066 MHz
حافظه: 2 GB DDR3
هارد دیسک: 250 GB 7200 RPM
کارت گرافیک: Intel GMA 4500 MHD 128 MB UpTo 1500 MB
صفحه نمایش: 15.6" - Bright LED
امکانات: DVD-RW - فاقد مودم - بلوتوث داخلی - Card Reader - Webcam - LAN - WiFi - HDMI - VGA Port
سایر مشخصات: باتری 6 سلولی - DOS

Dell Inspiron 1564-D ([Only registered and activated users can see links])

مشخصات کلی :
مشخصات کلی: لپ تاپ نوع معمولی - وزن 2.8 کیلوگرم
پردازنده: Intel Core i5 2.26 GHz - Cache 3 MB - BUS 1066 MHz
حافظه: 4 GB DDR3
هارد دیسک: 320 GB 7200 RPM
کارت گرافیک: Intel GMA 4500 MHD 128 MB UpTo 1500 MB
صفحه نمایش: 15.6" - Bright LED
امکانات: DVD-RW - فاقد مودم - بلوتوث داخلی - Card Reader - Webcam - LAN - WiFi - HDMI - VGA Port
سایر مشخصات: باتری 6 سلولی -

Dell Inspiron 1564-A ([Only registered and activated users can see links])


مشخصات کلی :
مشخصات کلی: لپ تاپ نوع معمولی - وزن 2.8 کیلوگرم
پردازنده: Intel CFI i3 330M Core i3 2.13 GHz - Cache 3 MB - BUS 1066 MHz
حافظه: 4 GB DDR3
هارد دیسک: 320 GB 7200 RPM
کارت گرافیک: ATI Radeon HD 4330 512 MB UpTo 1970 MB
صفحه نمایش: 15.6" - Bright LED
امکانات: DVD-RW - فاقد مودم - بلوتوث داخلی - Card Reader - Webcam - LAN - WiFi - HDMI - VGA Port
سایر مشخصات: باتری 6 سلولی - Microsoft Windows 7

Dell Vostro 1520-B ([Only registered and activated users can see links])


مشخصات کلی :
مشخصات کلی: لپ تاپ نوع معمولی - وزن 2.7 کیلوگرم
پردازنده: Intel P9600 Core 2 Duo 2.66 GHz - Cache 6 MB - BUS 1066 MHz
حافظه: 4 GB DDR2
هارد دیسک: 320 GB 7200 RPM
کارت گرافیک: Nvidia GeForce 9300M 256 MB UpTo 1760 MB
صفحه نمایش: 15.4" - Bright LCD
امکانات: DVD-RW - مودم اکسترنال - بلوتوث داخلی - Card Reader - Webcam - Finger Print - LAN - WiFi - iLink - VGA Port
سایر مشخصات: باتری 6 سلولی - DOS

آقا کسرا از بین اینا کدوم به نظر شما بهتره ؟











اگر قیمت را هم در نظر بگیریم به 100 تومان اختلاف قیمت نمی ارزه . بهتره همونDell Inspiron 1564-B رو انتخاب کنید .

hamid3765
May 3rd, 2010, 18:25
با سلام خدمت جناب آقای کسری

میخواستم بدونم با توجه به اینکه مدت زمان باطری لپ تاپها معمولا بین 2 تا 3 ساعت هست آیا راهی هست که بشود لپ تاپ را بدون استفاده از برق شهر و باطری خودش حدود 10 ساعت یا بیشتر مثلا استفاده از یک باطری جانبی یا نمیدونم برق ماشین روشن نگه داشت؟

ممنون

LionHeart
May 3rd, 2010, 18:55
سلام کسری عزیز

بابت راهنماییت خیلی ممنونم بالاخره رفتیم 1564 دل رو گرفتیم :rolleyes::rolleyes:

یک سوال اینکه برای استفاده بهینه از باتری باید چی کار کرد ؟

وقتی که لپ تاپ جایی ساکن هست بهتره که تو برق باشه یا بذاریم که باتری مصرف بشه ؟

از چه گزینه ای واسه خاموش کردن لپ تاپ استفاده کنیم ؟ چون من یه جا خوندم که shotdown خیلی به لپ تاپ فشار میاره ؟

Mohsen
May 4th, 2010, 08:36
با سلام خدمت جناب آقای کسری

میخواستم بدونم با توجه به اینکه مدت زمان باطری لپ تاپها معمولا بین 2 تا 3 ساعت هست آیا راهی هست که بشود لپ تاپ را بدون استفاده از برق شهر و باطری خودش حدود 10 ساعت یا بیشتر مثلا استفاده از یک باطری جانبی یا نمیدونم برق ماشین روشن نگه داشت؟

ممنون
سلام

ببخشيد كه در غياب آقا كسري پاسخ مي دهم . البته ايشان حتماً موارد را تكميل خواهند كرد .

10 ساعت زمان نسبتاً زيادي است اما با روش هاي زير مي توانيد به آن نزديك شويد :

1 . استفاده از لب تاپهاي با صفحات نمايش كوچكتر كه مصرف پايين تري نيز دارند .

2 . پايين آوردن سطح مصرف انرژي با كم كردن امكانات نمايشي سيستم مانند نور و Energy saver كه البته ابزار آن در سيستم هاي مختلف متفاوت است .

3 . تهيه ي باتري هاي يدكي و در صورت امكان استفاده از باتري هاي 9 سلولي

4 . دست آخر اگر بحث هزينه براي شما مشكلي ايجاد نمي كند مي توانيد از لب تاپهاي Apple استفاده نماييد .

موفق باشيد

Mohsen
May 4th, 2010, 08:40
یک سوال اینکه برای استفاده بهینه از باتری باید چی کار کرد ؟

وقتی که لپ تاپ جایی ساکن هست بهتره که تو برق باشه یا بذاریم که باتری مصرف بشه ؟

از چه گزینه ای واسه خاموش کردن لپ تاپ استفاده کنیم ؟ چون من یه جا خوندم که shotdown خیلی به لپ تاپ فشار میاره ؟
سلام

1 . هر از گاهي اجازه دهيد باتري تا انتها مصرف شده و تمام شود . در ضمن به مورد شماره ي 2 هم توجه كنيد .

2 . اگر قصد داريد در منزل از لب تاپ براي زمان طولاني استفاده كنيد بهتر است باتري را كلاً خارج كرده و اجازه دهيد سيستم مستقيماً از برق استفاده كند . اين به افزايش عمر باتري هم كمك خواهد كرد .

3 . فكر نمي كنم استفاده از Shutdown مشكلي ايجاد كند (حداقل تابحال چيزي در اين خصوص نشنيده ام)

موفق باشيد

Kasra
May 4th, 2010, 10:49
با سلام خدمت جناب آقای کسری

میخواستم بدونم با توجه به اینکه مدت زمان باطری لپ تاپها معمولا بین 2 تا 3 ساعت هست آیا راهی هست که بشود لپ تاپ را بدون استفاده از برق شهر و باطری خودش حدود 10 ساعت یا بیشتر مثلا استفاده از یک باطری جانبی یا نمیدونم برق ماشین روشن نگه داشت؟

ممنون

سلام

ببخشيد كه در غياب آقا كسري پاسخ مي دهم . البته ايشان حتماً موارد را تكميل خواهند كرد .

10 ساعت زمان نسبتاً زيادي است اما با روش هاي زير مي توانيد به آن نزديك شويد :

1 . استفاده از لب تاپهاي با صفحات نمايش كوچكتر كه مصرف پايين تري نيز دارند .

2 . پايين آوردن سطح مصرف انرژي با كم كردن امكانات نمايشي سيستم مانند نور و Energy saver كه البته ابزار آن در سيستم هاي مختلف متفاوت است .

3 . تهيه ي باتري هاي يدكي و در صورت امكان استفاده از باتري هاي 9 سلولي

4 . دست آخر اگر بحث هزينه براي شما مشكلي ايجاد نمي كند مي توانيد از لب تاپهاي Apple استفاده نماييد .

موفق باشيد

با تشکر از محسن عزیز و با اجازه ایشون من هم چند مورد اضافه کنم :

- روشنایی LCD لپ تاپ را بر روی روشنایی کم تنظیم نمایید. (کاهش روشنایی LCD در کاهش مصرف برق باطری نقش مؤثری دارد).
- اسکرین سیور (Screen Saver) لپ تاپ را بر روی ۱ تا ۲ دقیقه و بدون انیمیشن (blank) تنظیم نمایید (اسکرین سیور ها ، نمایش تصاویر و … مصرف برق زیادی بر روی باطری تحمیل می کنند.)
- RAM کامپیوتر خود را افزایش دهید اینکار باعث استفاده کمتر از هارد دیسک (استفاده از هارد لپ تاپ بعنوان Virtual Memory) و در نتیجه کاهش مصرف برق منجر خواهد شد.
- برنامه های غیرضروری بر روی لپ تاپ را غیر فعّال نمایید (مثل Google Search، Auto Save بعضی از برنامه ها مثل Word، Excel و برنامه هایی که جهت اجرا زمان بندی شده اند مثل انجام Back up بعضی برنامه ها.
- کارت های پی سی (PC Cards ) و دستگاه های متصل به لپ تاپ از طریق یو اس بی (USB devices) را که استفاه نمی کنید، خارج نمایید.
- فیلم های دی وی دی (DVD) و بازی های با گرافیک بالا استفاده نکنید چون مصرف برق باطری را شدیداً افزایش می دهند چون رندرینگ کارت گرافیک را شدیداً بالا می برد.
- هارد دیسک لپ تاپ را (Defragment) کنید . چون با اینکار انرژی کمتری جهت پیدا کردن اطلاعات یک برنامه صرف می شود.
- شبکه بی سیم لپ تاپ را هنگامی که استفاده نمی کنید قطع کنید.
- بلوتوث را در مواردی که استفاده نمی کنید قطع کنید (البته بهتر است در زمانیکه استفاده نمی کنید جهت امنیّت بیشتر و هم به علّت مصرف برق کمتر باطری، همیشه خاموش باشد).
- اگر می توانید به جای سی دی درایو از هارد درایو لپ تاپ استفاده کنید بهتر است چون هارد درایو نسبت به دیسک ها مصرف برق کمتری دارند
- هر چند ماه محل اتصال پایه های باطری را تمیز نمایید.
- برای وقفه های کوتاه مدّت که از لپ تاپ استفاده نمی کنید از Stand By ( در StandBy فقط هارد و مانیتور خاموش می شوند) و وقفه های طولانی تر از Hibernate (حالتی که کل محتویات رم عینا به هارد منتقل شده و دستگاه خاموش می شود) استفاده کنید چون برای روشن شدن لپ تاپ زمانیکه از دو گزینه بالا استفاده می کنید، به اجرای مجدد برنامه ها نیازی نیست. (اینکار باعث مصرف کمتر برق خواهد شد).

با این راهکارها مدت زمان استفاده از باطری بالاتر می رود ولی در نهایت چنانچه برای 10 ساعت به لپتاپ بدون برق نیاز دارید تنها راه همانطور که جناب محسن اشاره کردند تهیه باطری یدکی است .

LionHeart
May 4th, 2010, 13:21
سلام

1 . هر از گاهي اجازه دهيد باتري تا انتها مصرف شده و تمام شود . در ضمن به مورد شماره ي 2 هم توجه كنيد .

2 . اگر قصد داريد در منزل از لب تاپ براي زمان طولاني استفاده كنيد بهتر است باتري را كلاً خارج كرده و اجازه دهيد سيستم مستقيماً از برق استفاده كند . اين به افزايش عمر باتري هم كمك خواهد كرد .

3 . فكر نمي كنم استفاده از Shutdown مشكلي ايجاد كند (حداقل تابحال چيزي در اين خصوص نشنيده ام)

موفق باشيد

با تشکر از محسن و کسرای عزیز

زمانی که باتری را كلاً خارج میکنیم اگر زمانی هم برق رفت و یا برق قطع و وصل شد مشکلی برای لپ تاپ پیش نمیاد ؟

Kasra
May 4th, 2010, 13:43
با تشکر از محسن و کسرای عزیز

زمانی که باتری را كلاً خارج میکنیم اگر زمانی هم برق رفت و یا برق قطع و وصل شد مشکلی برای لپ تاپ پیش نمیاد ؟

این موضوع خیلی سلیقه ای هست .
من متخصص سخت افزار سراغ دارم که باطری رو از لپتاپ خارج کرده و بدون باطری کار میکنه که عمر باطریش کم نشه ، از اونطرف خیلیها هستند که هیچوقت باطری رو خارج نمیکنند به خاطر اینکه احتمال داره قطع شدن برق به لپتاپ صدمه بزنه .
در مقابل عده ای هم هستند که حتی ادعا میکنند اگر همیشه باطری روی دستگاه باشه اصلا عمرش نسبت به حالتی که جدا باشه کم نمیشه .

در این بین شما باید خود رای باشی و هرجور دلت خواست عمل کنی ، من که هیچوقت باطری رو جدا نمیکنم .

albertini
May 4th, 2010, 14:42
نظرتون درباره لپ تاپهای ایسوس چیه؟

Mehrdad-FX
May 4th, 2010, 14:47
این موضوع خیلی سلیقه ای هست .
من متخصص سخت افزار سراغ دارم که باطری رو از لپتاپ خارج کرده و بدون باطری کار میکنه که عمر باطریش کم نشه ، از اونطرف خیلیها هستند که هیچوقت باطری رو خارج نمیکنند به خاطر اینکه احتمال داره قطع شدن برق به لپتاپ صدمه بزنه .
در مقابل عده ای هم هستند که حتی ادعا میکنند اگر همیشه باطری روی دستگاه باشه اصلا عمرش نسبت به حالتی که جدا باشه کم نمیشه .

در این بین شما باید خود رای باشی و هرجور دلت خواست عمل کنی ، من که هیچوقت باطری رو جدا نمیکنم .



با درود فراوان

تا اونجائیکه من تحقیق کردم، عمر باطریهای لپ تاپ بسیار بستتگی به نحوه شارژ و دشارژ کردن اونها داره و اگر همیشه به برق متصل باشه مطمئناٌ عمرش پائین میاد و بطور کلی شارژ کردن این نوع باطری ها و کلاٌ باطریهای قابل شارژ زمانیکه هنوز مقداری شارژ دارند به باطری صدمه میزنه و باید کاملاٌ خالیش کرد و دوباره شارژ کرد. من برای موبایلم هم همیشه یک باطری زاپاس دارم که مجبور نشم باطریش رو موقع بیرون رفتن، قبل از کاملاٌ خالی شدن شارژ کنم و همینکار عمر باطریهای من رو بسیار بالا میبره.
من سابقاٌ برای اینکه باطری لپ تاپم مشکل پیدا نکنه وقتی که لپ تاپ میخریدم، یک باطری فرسوده هم پیدا میکردم و وقتی در جای ثابت برای ساعات طولانی میخواستم از لپ تاپ استفاده کنم از اون باطری فرسوده استفاده میکردم و لپ تاپ رو متصل به برق نگه میداشتم تا در صورت قطع و وصل برق، اون باطری فرسوده از صدمه خوردن به سیستم جلوگیری کنه.
لپ تاپ فعلی من Dell Studio 1535 که یک آپشن نرم افزاری برای قطع اتصال برق به باطری داره که در واقع بدون شارژ شدن باطری، اون رو بصورت برق اضطراری درمیاره که خیلی مفیده.

موفق باشید

Kasra
May 4th, 2010, 15:02
نظرتون درباره لپ تاپهای ایسوس چیه؟

ASUS فعلا اگر جمیع موارد را در نظر بگیریم از نظر قیمت قابلیت رقابت با برندهای بازار ایران را ندارد . فکر میکنم بیشتر خریداران آن به نوعی از قبل ذهنیتی در مورد ASUS داشته اند و یا شاید به خاطر ساپورت خوب آنرا بخرند . ولی ندیدم کسی بدون تصمیم قبلی برای خرید مدل خاصی بره بازار لپتاپ و با یک لپتاپ ASUS در دستش برگرده .

oomidian
May 5th, 2010, 09:03
سلام جناب کسری

آقا ممنون میشم اگه موارد مهم را در خرید کامپیوتر معمولی دسکتاپ را هم بیان نمایید.

Kasra
May 5th, 2010, 09:14
سلام جناب کسری

آقا ممنون میشم اگه موارد مهم را در خرید کامپیوتر معمولی دسکتاپ را هم بیان نمایید.

در مقاله ذیل توضیحات خوبی داده شده :

[Only registered and activated users can see links]

alijob444
May 5th, 2010, 09:54
شما میتونید از سایتهای سونی یا اپل لپ تاپی رو که دوست دارید انتخاب کنید و این سایت براتون سفارش میده و تو ایران بهتون تحویل میده یکی از دوستان که باهاشون کار کرده خیلی راضیه
[Only registered and activated users can see links]

kowsar
May 9th, 2010, 13:00
سلام کسری جان
بین این دو مدل کدام را پیشنهاد مکنید لازم به ذکر است که برای استفاده از نرم افزارهای مهندسی مورد نیاز است
dell

Studio 1557 1.6to2.8Ghz-4Gb-500Gb ([Only registered and activated users can see links])

Inspiron 1545 - 2.6Ghz-4Gb- 500Gb ([Only registered and activated users can see links])

اگر هم پیشنهاد دیگری دارید ممنون میشوم ذکر کنید
مطلب دیگه اینکه اگر ممکنه لطف کنید و محل معتبری برای خرید هم ذکر کنید

Konjkav
June 1st, 2010, 23:21
جناب کسری از راهنمائیهاتون خیلی استفاده میکنیم.
میخواستم بدونم بنظر شما Dell Inspiron 1564-D برای کارهای گرافیکی (مثل طراحی انیمیشن و انجام بازی های کامپیوتری ) مناسبه؟

من توی برسی خانواده (Inspiron 1564 (A,B,...,D,F فکر کردم D گزینه مناسبی (با بودجه حدود 800 ت) باشه شما چی راهنمایی میفرمایید؟

albertini
June 3rd, 2010, 18:40
چند سایت در این زمینه:

[Only registered and activated users can see links]

[Only registered and activated users can see links]

[Only registered and activated users can see links]

[Only registered and activated users can see links]

[Only registered and activated users can see links]

[Only registered and activated users can see links]

mohsen59
June 3rd, 2010, 19:04
سلام دوستان
می خواستم سوالی بپرسم بعضی مواقع پیش میاد که لپ تاپ هنگ می کنه ایا راهی غیر از خارج کردن باطری وجود داره ایا اینکار در اینده مشکلی پیش میاره یانه ؟مدل 1564Aدل
باتشکر

hadiearn
June 3rd, 2010, 19:48
سلام دوستان
می خواستم سوالی بپرسم بعضی مواقع پیش میاد که لپ تاپ هنگ می کنه ایا راهی غیر از خارج کردن باطری وجود داره ایا اینکار در اینده مشکلی پیش میاره یانه ؟مدل 1564Aدل
باتشکر

از چه نظر هنگ میکنه در حالت عادی هنگ میکنه یا در حالتی که فشار رو سیستمه؟ هنگ کردنش سخت افزاریه یا نرم افزاری؟ راه اول اینکه با فشار دادن دکمه پاور به مدت چند ثانیه میتونید سیستمو خاموش کنید و بعد روشن کنید .
بله میتونه باعث اسیب به لپ تاپتون بشه .
اما اگر هنگ کردن لپ تاپتون سخت افزاری باشه حتما بررسی کنید ببینید اشکالش چیه ، چون ممکنه از رم یا ای سی های کنار سی پی یو باشه و حتما تعمیرش کنید توی این مورد .
اگرم گارانتی داره حتما بدید یه چک اپ براتون بکنن .

موفق باشید .

alijob444
June 3rd, 2010, 20:07
لب تاپی که به شدت بهش علاقه دارم واقعا یه زمانی لب تاپ IBM داشتم باور کنید راسته که میگن با دوام هست چندین بار به طریقه های وحشتناک از دستم افتاد ولی هیچ چیزش نشد جدیدا میگن این مدلها یه قابلیت داره که بجای پسورد واسه سیستم چهره نگاری میکنه خیلی زده به سرم که یکی از اینها خریداری کنم
[Only registered and activated users can see links]

hadiearn
June 4th, 2010, 00:28
لب تاپی که به شدت بهش علاقه دارم واقعا یه زمانی لب تاپ IBM داشتم باور کنید راسته که میگن با دوام هست چندین بار به طریقه های وحشتناک از دستم افتاد ولی هیچ چیزش نشد جدیدا میگن این مدلها یه قابلیت داره که بجای پسورد واسه سیستم چهره نگاری میکنه خیلی زده به سرم که یکی از اینها خریداری کنم
[Only registered and activated users can see links]

لب تاپ های جدید اکثرا دیگه به جای فینگر پرینت از قابلیت face recognition استفاده میکنن که الان رویه یه سری از لپ تاپ های دل هم موجود هست و یه قابلیت دیگه هم که دل داره اضافه میکنه فینگر تاچ کردن لپ تاپ هاش هست که الان روی سری STUDIO 1749 به صورت پیش فرض وجود داره که البته هنوز تو ایران جایی من اینو ندیدم .
اینم لینکش :
[Only registered and activated users can see links]
که البته احتمالا یه دونشو سفارش بدم از امریکا دوستان بیارن که حدودا 850 دلار میشه که واقعا ارزونه .
در ضمن دوستانی که میتونن از امریکا خرید داشته باشن الان دل 25% تو امریکا تخفیف میده که واقعا قیمتش خیلی عالی میشه مخصوصا اینکه ساخت امریکا هم هست .ولی در مجموع این ساخت چینی هاش که تو ایران عرضه میشه خیلی با کیفیت نیستند .
در رابطه با مقاوت و دوام هم یه دونه از سری latitude لپ تاپ های دل یه بار از دست یکی از بچه ها به شدت پرت شد وسط خیابون که پلاستیک پشت مانیتور کاملا نابود شد ولی بدون مشکل هنوز داره کار میکنه .
این سری از لپ تاپ دل کاملا مقاوم هستند ولی خب قیمتش هم بالاست .
اینم لینک سری جدید این مدل که دیگه واقعا مقاوم و بادوامه و هم کیفه و هم لپ تاپ ولی قیمتش بالاست .
[Only registered and activated users can see links]

موفق باشید .

mohsen59
June 26th, 2010, 15:43
سلام دوستان

لطفا یکی از دوستان درمورد نحو کار کردن با بلتوث لب تاپ دل یکم توضیح بده ؟
تشکر

Mehdi.gpr
July 16th, 2010, 12:24
با سلام به دوستان

میخواستم بدونم بین 3 برند Dell , Lenovo , HP کدوم برند رو از لحاظ کارایی و مطمئن تر بودن از لحاظ خرابی های احتمالی و در کل کیفیت قطعات توصیه می کنید .

با توجه به اینکه 3 برند فوق هر سه در اکثریت موارد مونتاژ و ساخت چین هست لطفا راهنمایی بفرمائید .

ممنونم:)

Kasra
July 16th, 2010, 12:26
با سلام به دوستان

میخواستم بدونم بین 3 برند Dell , Lenovo , HP کدوم برند رو از لحاظ کارایی و مطمئن تر بودن از لحاظ خرابی های احتمالی و در کل کیفیت قطعات توصیه می کنید .

با توجه به اینکه 3 برند فوق هر سه در اکثریت موارد مونتاژ و ساخت چین هست لطفا راهنمایی بفرمائید .

ممنونم:)

پیشنهاد من DELL است .

halazoon
July 20th, 2010, 16:19
با سلام به دوستان

میخواستم بدونم بین 3 برند Dell , Lenovo , HP کدوم برند رو از لحاظ کارایی و مطمئن تر بودن از لحاظ خرابی های احتمالی و در کل کیفیت قطعات توصیه می کنید .

با توجه به اینکه 3 برند فوق هر سه در اکثریت موارد مونتاژ و ساخت چین هست لطفا راهنمایی بفرمائید .

ممنونم:)

سلام من دل اینسپایرون 1520 رو از حدود سه سال پیش دارم مدام استفاده میکنم گاهی هم به خاطر دانلود چندین شبانه روز روشن بوده،یک بار هم رفتم مسافرت ده دوازده روزی پشت سر هم روشن بود،بدون فن های اضافی زیرش.
ویندوزش رو هنوز از روز اول عوض نکردم،فکر میکنم در اثر ایراد نرم افزاری بلوتوثش از کار افتاده.
البته من زیاد درش رو باز و بسته نمیکنم و اینور اونور نمیبرمش،اما تا به حال که بسیار مقاوم،در برابر انواع حلزون بوده.

Mehrdad-FX
July 21st, 2010, 08:55
با درود فراوان

به دوستانی که مشکل داغ کردن لپ تاپشون رو دارن توصیه میکنم به جای استفاده از Cooling Pad های پلاستیکی که با قیمت حدود هفت هشت هزار تومان تو بازار موجوده از نوع آلومینیومیش که البته قیمتش حدود 30000 تومان هست استفاده کنند. کارائیشون قابل قیاس با هم نیست. فن آلومینیومی ها مکنده است به جای دمنده و خود سطح آلومینیومی اون هم کلی از حرارت رو به خودش جذب و با سطح وسیع و شکل مخصوصش مثل رادیاتور خنک کننده عمل میکنه. من که خیلی راضیم و پلاستیکیه رو دور انداختم;)

موفق باشید

hosein-5
July 22nd, 2010, 18:48
فقط موقع خريد دقت کنين سفارش کدوم منطقه هست چون از نظر کيفيت واقعاً فرق داره ما از امريکا و کانادا ميگيريم
اما زيگورات سفارش پاکستان رو داره پس گول تبليغاتش رو نخوريد
قبل از خريد سرويس تگ دستگاه رو از فروشنده بگيرين و اون رو تو سايت دل وارد کنيد کليه مشخصات دستگاه و اينکه سفارش کدوم کشوره رو بهتون ميده



با سلام
میشه در مورد بالا یک مقدار بیشتر توضیح دهید ، منظورتان اینه که چین به سفارش آمریکا و کانادا تولید کرده است یا نه ؟ چطور باید این مسئله را متوجه شویم .
گارانتی دل ایران به نظرتان چطوره ؟

Mehdi.gpr
July 24th, 2010, 16:21
دوباره سلام

دوستانی که Dell inspiron 1564 دراند لطفا نظر بدید... آیا راضی هستید ؟؟؟ مشکلی با این لپ تاپ ندارید ؟؟

از لحاظ کارکرد فن ها ؟؟ احیانا داغ کردن غیر منطقی و نا معقول ؟؟ یا پردازش و و دی وی دی رایتر و در کل شرایط این لپ تاپ ؟؟


ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

پ.ن: دوستان این لپ تاپ از کجا تهیه بشه به نظر شما اطمینان بیشتری از بابت قطعات و کیفیت قطعاتش هست ؟؟

فرشاد صارمی فر
July 24th, 2010, 16:37
دوباره سلام

دوستانی که Dell inspiron 1564 دراند لطفا نظر بدید... آیا راضی هستید ؟؟؟ مشکلی با این لپ تاپ ندارید ؟؟

از لحاظ کارکرد فن ها ؟؟ احیانا داغ کردن غیر منطقی و نا معقول ؟؟ یا پردازش و و دی وی دی رایتر و در کل شرایط این لپ تاپ ؟؟


ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

پ.ن: دوستان این لپ تاپ از کجا تهیه بشه به نظر شما اطمینان بیشتری از بابت قطعات و کیفیت قطعاتش هست ؟؟
با سلام
بنده همین 1564 را به کسانی که کارهای سنگین می کنند با لپ تاپ توصیه می کنم،
حتما دقت داشته باشید که Core i5 باشد.

از لحاظ قدرت واقعا به صرفه تر از لپ تاپ های دیگر هست.
همه چیزش از نظر من OK هست ،

خودم روش کاری نیست نکرده باشم،
بازی،برنامه نویسی،ترید،........

تابحال مشکل خاصی در اون ندیدم ،
از لحاظ قیمت تو رنج 670 تا 800 تومان هست ،
من خودم از زیگورات گرفتم ،حالا جاهای دیگه رو نمی دونم..
موفق باشید

Mehdi.gpr
July 24th, 2010, 18:06
با سلام
بنده همین 1564 را به کسانی که کارهای سنگین می کنند با لپ تاپ توصیه می کنم،
حتما دقت داشته باشید که Core i5 باشد.

از لحاظ قدرت واقعا به صرفه تر از لپ تاپ های دیگر هست.
همه چیزش از نظر من OK هست ،

خودم روش کاری نیست نکرده باشم،
بازی،برنامه نویسی،ترید،........

تابحال مشکل خاصی در اون ندیدم ،
از لحاظ قیمت تو رنج 670 تا 800 تومان هست ،
من خودم از زیگورات گرفتم ،حالا جاهای دیگه رو نمی دونم..
موفق باشید

فرشاد جان ممنونم

جدیدا یک کانفیگ از این مدل مثل اینکه اومده با مشخصات مناسب ( توی دیجی کالا دیدم )

مشخصات کلی :
مشخصات کلی: لپ تاپ نوع معمولی - وزن 2.8 کیلوگرم
پردازنده: Intel Core i5 2.4 GHz - Cache 3 MB - BUS 1066 MHz
حافظه: 4 GB DDR3
هارد دیسک: 320 GB 5400 RPM
کارت گرافیک: ATI Radeon HD 4330 DDR3 512 MB UpTo 1970 MB
صفحه نمایش: 15.6" - Bright LED
امکانات: DVD-RW - فاقد مودم - بلوتوث داخلی - Card Reader - Webcam - LAN - WiFi - HDMI - VGA Port
سایر مشخصات: باتری 6 سلولی - Microsoft Windows 7
قیمت : 895000 تومان | گارانتی بین الملل یکساله | همراه با یک دستگاه ماوس لپ تاپی
قیمت : 925000 تومان | گارانتی طلایی دیجی کالا (یکماه تعویض + یکسال تعمیر + بیمه بدنه و سرقت ایران) | همراه با یک دستگاه ماوس لپ تاپی

پ.ن: خوبی این کانفیگ این هست که cpu این مدل 2.4 گیگاهرتز !! هست

فرشاد صارمی فر
July 24th, 2010, 18:50
فرشاد جان ممنونم

جدیدا یک کانفیگ از این مدل مثل اینکه اومده با مشخصات مناسب ( توی دیجی کالا دیدم )

مشخصات کلی :
مشخصات کلی: لپ تاپ نوع معمولی - وزن 2.8 کیلوگرم
پردازنده: Intel Core i5 2.4 GHz - Cache 3 MB - BUS 1066 MHz
حافظه: 4 GB DDR3
هارد دیسک: 320 GB 5400 RPM
کارت گرافیک: ATI Radeon HD 4330 DDR3 512 MB UpTo 1970 MB
صفحه نمایش: 15.6" - Bright LED
امکانات: DVD-RW - فاقد مودم - بلوتوث داخلی - Card Reader - Webcam - LAN - WiFi - HDMI - VGA Port
سایر مشخصات: باتری 6 سلولی - Microsoft Windows 7
قیمت : 895000 تومان | گارانتی بین الملل یکساله | همراه با یک دستگاه ماوس لپ تاپی
قیمت : 925000 تومان | گارانتی طلایی دیجی کالا (یکماه تعویض + یکسال تعمیر + بیمه بدنه و سرقت ایران) | همراه با یک دستگاه ماوس لپ تاپی

پ.ن: خوبی این کانفیگ این هست که cpu این مدل 2.4 گیگاهرتز !! هست

مال من هم همینست ولی فقط رم 2 گیگ :blink:
ولی قیمت بسیار بالاتر از اونی است که گرفتم ،من 730 تومان پام دراومد:huh:.


ولی خیلی عالیه ،باور کنید راضی خواهید بود،بخصوص کیبوردش که مثل کامپیوتر هست ،;)
صفحه بزرگ و با کیفیت،CPU قوی،رم 1066Mhz .....
کلا مدل بسیار مناسبی است از همه لحاظ

موفق باشید

LionHeart
July 27th, 2010, 00:49
دوباره سلام

دوستانی که Dell inspiron 1564 دراند لطفا نظر بدید... آیا راضی هستید ؟؟؟ مشکلی با این لپ تاپ ندارید ؟؟

از لحاظ کارکرد فن ها ؟؟ احیانا داغ کردن غیر منطقی و نا معقول ؟؟ یا پردازش و و دی وی دی رایتر و در کل شرایط این لپ تاپ ؟؟


ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

پ.ن: دوستان این لپ تاپ از کجا تهیه بشه به نظر شما اطمینان بیشتری از بابت قطعات و کیفیت قطعاتش هست ؟؟

سلام مهدي جان
من مدتيه كه گرفتم و كاملا راضي هستم
من با يكي از دوستانم تقريبا همزمان لپ تاپ گرفتيم من 1564 گرفتم و او Hp گرفت
ولي لپ تاپ او به شدت داغ ميكنه با اين كه براش كول پد گرفته ولي به شدت داغ ميكنه
البته من تا اون جا كه يادمه تمامي 1564 گرافيك 512 داشت
ولي اخيرا كانفيگ هاي 5010 از سري Inspiron اومده كه گرافيك 1Gig داره و قطعا براي بازي بهتره ( مخصوصا Pes 2010 ) :blink::blink::blink:

باتريشم كه با اين 6 سل كه ميدن راحت 2 ساعت و نيم رو نگه ميداره و اگه نور صفحه رو بياري پايين 3 ساعت رو جواب ميده
من خودم از زيگورات گرفتم و حقيقتش تا الان مشكلي نخوردم كه بخوام برم دفترشون ..........

LionHeart
July 27th, 2010, 00:55
مشخصات کلی: لپ تاپ نوع معمولی - وزن 2.8 کیلوگرم
پردازنده: Intel CFI i5 430M Core i5 2.4 GHz - Cache 3 MB - BUS 1066 MHz
حافظه: 4 GB DDR3
هارد دیسک: 500 GB 5400 RPM
کارت گرافیک: ATI Radeon HD 5470 DDR3 1024 MB UpTo 4096 MB
صفحه نمایش: 15.6" - Bright LED
امکانات: DVD-RW - فاقد مودم - بلوتوث داخلی - Card Reader - Webcam - LAN - WiFi - HDMI - VGA Port
سایر مشخصات: باتری 6 سلولی - DOS

قيمتش هم با گارانتي نزديكه 950 هزار تومن در مياد ...........


[Only registered and activated users can see links]

bermoda
August 9th, 2010, 23:54
سلام
دوستان عزيز اگر محبت بفرمايند و منو در مورد خريد يك دستگاه لپ تاپ راهنمايي كنند ممنون مي شوم
بودجه اي كه براي خريد قرار دادم حدود 1500000 هست

elyas68
August 10th, 2010, 00:50
سلام
دوستان عزيز اگر محبت بفرمايند و منو در مورد خريد يك دستگاه لپ تاپ راهنمايي كنند ممنون مي شوم
بودجه اي كه براي خريد قرار دادم حدود 1500000 هست
سلام دوست عزیز
پیشنهاد بنده
HP t2300
core i7 1.66
turbo boost 2.8 GHZ
8G ddrII
V.G.A 1G 320
15.6 LED"
موفق باشید

bermoda
August 10th, 2010, 01:58
سلام دوست عزیز
پیشنهاد بنده
HP t2300
core i7 1.66
turbo boost 2.8 GHZ
8G ddrII
V.G.A 1G 320
15.6 LED"
موفق باشید

سلام
آقا ممنونم
ميشه لطفا حدود قيمتش را هم بفرماييد

elyas68
August 10th, 2010, 02:53
سلام
آقا ممنونم
ميشه لطفا حدود قيمتش را هم بفرماييد
حدود 3 هفته پیش برای همسایمون گرفتم 1.5 ملیون :whoow:

bermoda
August 10th, 2010, 20:55
سلام دوست عزیز
پیشنهاد بنده
HP t2300
core i7 1.66
turbo boost 2.8 GHZ
8G ddrII
V.G.A 1G 320
15.6 LED"
موفق باشید


سلام مجدد
ممنون مي شم اگر در مورد برندهاي ديگر هم مانند سوني پيشنهادي داريد بفرماييد
با تشكر فراروان

bermoda
August 13th, 2010, 00:26
سلام مجدد
ممنون مي شم اگر در مورد برندهاي ديگر هم مانند سوني پيشنهادي داريد بفرماييد
با تشكر فراروان


سلام
آقا kasra اگر ممكنه نظرتونو در مورد سوال بالا بفرماييد

Kasra
August 13th, 2010, 12:05
سلام
آقا kasra اگر ممكنه نظرتونو در مورد سوال بالا بفرماييد

پیشنهاد بنده لپتاپ کم نظیر و بسیار به صرفه Dell 1558 Studio است .
این مدل قیمتی بسیار پایینتر از لپ تاپ های هم رده خود با برند Sony دارد . ولی از نظر کارایی چیزی کم ندارد و حتی در مورد آن گفته می شود اگر کسی به شما بگوید Sony از این لپتاپ بهتر است فقط از روی حسودی این حرف را گفته است .
مشخصات Dell 1558 Studio به شرح زیر است :

وزن : 2.5 کیلوگرم
پردازنده: Intel 1.6 Core i7 2.8 GHz - Cache 6 MB - BUS 1333 MHz
حافظه: 4 GB
هارد دیسک: 500 GB
کارت گرافیک: ATI Radeon HD 5470 DDR3 1024 MB
صفحه نمایش: 15.6" - Bright LED
باتری 9 سلولی - Microsoft Windows 7
قیمت حدود 1.150.000 تومان

در هنگام خرید حتما به Core i7 بودن CPU و 6 مگابایت بودن Cache توجه کنید .
در این سری کیبرد های دارای بک لایت هم عرضه می شوند که دقت کنید در هنگام خرید حتما از فروشنده بخواهید که کیبرد بک لایت دار باشد . ارگونومی کیبرد و تاچ پد در این مدل بسیار عالی است .
همچنین از فروشنده بخواهید که لپ تاپ دارای باطری 9 سلولی به شما بدهد ، چون این مدل با باطری 6 سلولی هم ارایه می شود .
سرعت عملیات همزمان در این لپ تاپ اعجاب بر انگیز است ، اسپیکر های عالی ، صفحه نمایش کیفیت بالا و کارت گرافیک قوی آن را از همه لپ تاپ های هم رده خود متمایز میکند .

با تشکر

bermoda
August 23rd, 2010, 15:55
پیشنهاد بنده لپتاپ کم نظیر و بسیار به صرفه Dell 1558 Studio است .
این مدل قیمتی بسیار پایینتر از لپ تاپ های هم رده خود با برند Sony دارد . ولی از نظر کارایی چیزی کم ندارد و حتی در مورد آن گفته می شود اگر کسی به شما بگوید Sony از این لپتاپ بهتر است فقط از روی حسودی این حرف را گفته است .
مشخصات Dell 1558 Studio به شرح زیر است :

وزن : 2.5 کیلوگرم
پردازنده: Intel 1.6 Core i7 2.8 GHz - Cache 6 MB - BUS 1333 MHz
حافظه: 4 GB
هارد دیسک: 500 GB
کارت گرافیک: ATI Radeon HD 5470 DDR3 1024 MB
صفحه نمایش: 15.6" - Bright LED
باتری 9 سلولی - Microsoft Windows 7
قیمت حدود 1.150.000 تومان

در هنگام خرید حتما به Core i7 بودن CPU و 6 مگابایت بودن Cache توجه کنید .
در این سری کیبرد های دارای بک لایت هم عرضه می شوند که دقت کنید در هنگام خرید حتما از فروشنده بخواهید که کیبرد بک لایت دار باشد . ارگونومی کیبرد و تاچ پد در این مدل بسیار عالی است .
همچنین از فروشنده بخواهید که لپ تاپ دارای باطری 9 سلولی به شما بدهد ، چون این مدل با باطری 6 سلولی هم ارایه می شود .
سرعت عملیات همزمان در این لپ تاپ اعجاب بر انگیز است ، اسپیکر های عالی ، صفحه نمایش کیفیت بالا و کارت گرافیک قوی آن را از همه لپ تاپ های هم رده خود متمایز میکند .

با تشکر


سلام
خيلي از راهنمايي كارشناسانه شما ممنونم اگر اجازه بديد دو سوال ديگه هم از حضورتون بپرسم
من تصميم دارم كه سيستم قوي تري تهيه كنم بنابر اين با تحقيقاتي كه داشتم نهايت به كانفيگ زير رسيدم


1- لطف كنيد نظرتون را در مورد سيستم و كانفينگ زير بفرماييد

Sony F115 FM
1.6 Core i7 6M 720QM
Ram 6 DDR3 500 SATA G330 GeForce 1G UP 3.8 BLU./DVD 16.4 WXGA Bright 2.8 W,BT, HDMI



2- آيا اين سري لپ تاپ ساخت چين هست يا امريكا ؟
3- آيا بين چيني و يا امريكايي بودن اين سري از لپ تاپ ها اختلاف كيفي وجود دارد ؟ اگر پاسخ مثبت است لطفا بفرماييد در چه حد؟

متشكرم

hadiearn
August 23rd, 2010, 16:23
سلام
خيلي از راهنمايي كارشناسانه شما ممنونم اگر اجازه بديد دو سوال ديگه هم از حضورتون بپرسم
من تصميم دارم كه سيستم قوي تري تهيه كنم بنابر اين با تحقيقاتي كه داشتم نهايت به كانفيگ زير رسيدم


1- لطف كنيد نظرتون را در مورد سيستم و كانفينگ زير بفرماييد

Sony F115 FM
1.6 Core i7 6M 720QM
Ram 6 DDR3 500 SATA G330 GeForce 1G UP 3.8 BLU./DVD 16.4 WXGA Bright 2.8 W,BT, HDMI



2- آيا اين سري لپ تاپ ساخت چين هست يا امريكا ؟
3- آيا بين چيني و يا امريكايي بودن اين سري از لپ تاپ ها اختلاف كيفي وجود دارد ؟ اگر پاسخ مثبت است لطفا بفرماييد در چه حد؟

متشكرم
حالا که بحث امریکایی وغیر امریکایی مطرح شده نکته ای بود که گفتم گفتنش خالی از لطف باشه
من حدودا چند ماه پیش به یکی از دوستان که در امریکا ساکن هستند سفارش یه لپ تاپ سری 17 studio و فینگرتاچ دادم که از امریکا واسم بیاره
وقتی اومد ایران و لپ تاپو دیدم انصافا عالی بود ولی یه نکته ای توجهمو جلب کرد اونم این بود که رو تمام قسمت ها خورده ساخت چین . ازش پرسیدم شما مگه اینو از امریکا نخریدی چرا زده چین؟در حالی که فاکتور فروش هم همراهش بود . البته حدودا یه 300 تا 350تومنی از ایران ارزون تر بود .البته چندماه پیش لپ تاپ دل با مانیتور لمسی رو راستش من جایی ندیدم که تو ایران بفروشن چون اونموقع هنوز دوماه بود که دل اولین لپ تاپ سری studio لمسی رو داده بود به بازار .
خلاصه بهش گفتم ایران خودش همه لپ تاپاش چینیه دیگه نیازی به از امریکا اوردن نبود مگر به خاطر یکم ارزونتر بودنش .
گفت خیالت راحت مثل اینو هیچوقت تو ایران نمیبینی که وارد کننو تو بازار بفروشن . گفتم یعنی چی؟
گفت در واقع این ساخت امریکاس ولی تو چین ساخته میشه که به دلایل نیروی کار ارزونو این چیزاس و مستقیما به امریکا وارد میشه و این سری های سفارش امریکا به هیچ کشوری جز خود امریکا فرستاده نمیشه . گفتم پس چرا زده ساخت چین؟گفت به خاطر یه سری قوانین تجاری که دارن باید این لیبل زده بشه .
خلاصه با این چیزی که واسم پیش اومد خیلی واسم جالب شد که این سری لپ تاپها که تو ایران تحت عنوان ساخت امریکا میفروشن دیگه چیه و واقعا از کجاس ؟ در حالی که خود امریکا بهترین کیفیتشو از چین وارد میکنه که به قول گفتنی اون کجاهو اینه تو ایران کجا

bermoda
August 23rd, 2010, 17:53
سلام
بله فرمايش شما درسته اما تا آنجايي كه من اطلاع دارم البته مطمئن صد درصد نيستم چون به هر دو شكل افراد با تجربه اظهار نظر مي كنند و براي همين هم خواستم از جناب kasra سوال كنم كه ظاهرا بعضي از مدلها مانند
F11 NFX و F11 FGX و F11 EGX از جمله مدلهايي هست كه بطور خاص در امريكا توليد مي شه
با تشكر

Mohsen
September 7th, 2010, 21:45
سلام

در فكر تهيه ي يك Ebook Reader هستم . از دوستان كسي تجربه ي كار با مدل خاصي از اين وسيله را دارد ؟ كدام برندها داراي قابليت هاي بهتري هستند ؟ حدود قيمت ها در بازار تهران و مراكز فروش ؟

ممنون

isar
September 25th, 2010, 22:48
سلام دوستان

حال همه توپه دیگه ;)

راستش ما اینقدر لپ تاپ نخریدیم تا یکی بهمون رسید :p

Acer Aspire 5734Z

مشکلم اینه که امروز براش 8000 تومن خرج کردم و موس خریدم.
اما کار نکرد :(

چیکارش کنم ؟

M.Safaei
September 25th, 2010, 23:16
سلام دوستان

حال همه توپه دیگه ;)

راستش ما اینقدر لپ تاپ نخریدیم تا یکی بهمون رسید :p

Acer Aspire 5734Z

مشکلم اینه که امروز براش 8000 تومن خرج کردم و موس خریدم.
اما کار نکرد :(

چیکارش کنم ؟

سلام

اقا مبارک باشه :)

موس کار نکرد؟
خوب پسش بدید معمولا موس ها گارانتی دارن اگه هم نداشته باشه دیگه هر مغازه داری پس می گیره.

موفق باشید

mahanfx
October 5th, 2010, 15:55
سلام به همگی می خواستم ببینم گوشی n900 nokia را پیشنهاد میدید .منظورم واسه نصب متاتریدر روی ان و کار کردن با ان است ؟
Nokia N900 - گوشی موبایل نوکیا ان 900
([Only registered and activated users can see links])

Ahmad-Ali
October 27th, 2010, 10:02
پیشنهاد بنده لپتاپ کم نظیر و بسیار به صرفه Dell 1558 Studio است .
این مدل قیمتی بسیار پایینتر از لپ تاپ های هم رده خود با برند Sony دارد . ولی از نظر کارایی چیزی کم ندارد و حتی در مورد آن گفته می شود اگر کسی به شما بگوید Sony از این لپتاپ بهتر است فقط از روی حسودی این حرف را گفته است .
مشخصات Dell 1558 Studio به شرح زیر است :

وزن : 2.5 کیلوگرم
پردازنده: Intel 1.6 Core i7 2.8 GHz - Cache 6 MB - BUS 1333 MHz
حافظه: 4 GB
هارد دیسک: 500 GB
کارت گرافیک: ATI Radeon HD 5470 DDR3 1024 MB
صفحه نمایش: 15.6" - Bright LED
باتری 9 سلولی - Microsoft Windows 7
قیمت حدود 1.150.000 تومان

در هنگام خرید حتما به Core i7 بودن CPU و 6 مگابایت بودن Cache توجه کنید .
در این سری کیبرد های دارای بک لایت هم عرضه می شوند که دقت کنید در هنگام خرید حتما از فروشنده بخواهید که کیبرد بک لایت دار باشد . ارگونومی کیبرد و تاچ پد در این مدل بسیار عالی است .
همچنین از فروشنده بخواهید که لپ تاپ دارای باطری 9 سلولی به شما بدهد ، چون این مدل با باطری 6 سلولی هم ارایه می شود .
سرعت عملیات همزمان در این لپ تاپ اعجاب بر انگیز است ، اسپیکر های عالی ، صفحه نمایش کیفیت بالا و کارت گرافیک قوی آن را از همه لپ تاپ های هم رده خود متمایز میکند .

با تشکر
سلام و صبح بخیر.
چند سوال از خدمتتون داشتم.
کسری جان الان هم همان مدل را برای خرید در نظر میگیرید؟
اگر چینی باشد مشکلی ندارد؟(چون در بازار کامپیوتر تبریز میگن فقط مارک چینی وارد میشه)
البته قیمت رو من در لیست حدود 2 هفته پیش دیدم، گرانتر بود.(شاید فرق دارند)1450000 تومان.
قبلا از راهنمایی شما ممنونم.
راستی یک لپ تاپ خوب حدود 600000 یا 700000 تومانی هم معرفی کنید تا اگه همه ذخایرم برای خرید بالایی کافی نبود:blush: ، اون رو برای خرید در نظر بگیرم.
ارادتمند شما احمد

Kasra
October 27th, 2010, 12:28
....
کسری جان الان هم همان مدل را برای خرید در نظر میگیرید؟
اگر چینی باشد مشکلی ندارد؟(چون در بازار کامپیوتر تبریز میگن فقط مارک چینی وارد میشه)
البته قیمت رو من در لیست حدود 2 هفته پیش دیدم، گرانتر بود.(شاید فرق دارند)1450000 تومان.
قبلا از راهنمایی شما ممنونم.
راستی یک لپ تاپ خوب حدود 600000 یا 700000 تومانی هم معرفی کنید تا اگه همه ذخایرم برای خرید بالایی کافی نبود:blush: ، اون رو برای خرید در نظر بگیرم.
ارادتمند شما احمد

نه چینی مشکلی ندارد ، فعلا بازار در سیطره لپتاپهای چینی است . قیمت هم همان است ولی در روزهای گذشته به علت نوسان قیمت دلار ، قیمت فروشنده های مختلف دستخوش تغییرات زیادی شده بود .

لپتاپ خوبی که به شما معرفی میکنم Dell 1015 است که قیمتی حدود 600 تومان دارد و به نظر من بسیار عالی و خوش دست است . امکانات کاملی هم دارد که به نظر میرسه برای یک تریدر در همین حد کافی باشد .



Dell Vostro 1015

CPU: INTEL CORE 2 DUO 2.1 ghz

CACHE : 2MB

RAM : 2GB

HARD : 320 GB




با توجه به قیمت و امکانات به نظر من Dell Vostro 1015 بهترین لپتاپ بازار است .
موفق باشید .

isar
October 27th, 2010, 20:01
درود بر جناب کسرا

یک لپتاپ Acer aspire 5734Z دارم.

به نظر شما چطوره ؟

Ahmad-Ali
October 28th, 2010, 17:18
نه چینی مشکلی ندارد ، فعلا بازار در سیطره لپتاپهای چینی است . قیمت هم همان است ولی در روزهای گذشته به علت نوسان قیمت دلار ، قیمت فروشنده های مختلف دستخوش تغییرات زیادی شده بود .

لپتاپ خوبی که به شما معرفی میکنم Dell 1015 است که قیمتی حدود 600 تومان دارد و به نظر من بسیار عالی و خوش دست است . امکانات کاملی هم دارد که به نظر میرسه برای یک تریدر در همین حد کافی باشد .



Dell Vostro 1015

CPU: INTEL CORE 2 DUO 2.1 ghz

CACHE : 2MB

RAM : 2GB

HARD : 320 GB




با توجه به قیمت و امکانات به نظر من Dell Vostro 1015 بهترین لپتاپ بازار است .
موفق باشید .
سلام و عصر بخیر.
کسری عزیز بسیار از راهنمایی شما ممنونم. بلافاصله اقدام کردم و شب یک دستگاه خریدم.:blink:
البته 680 تومان خریدم. گفتند در تبریز این قیمت هست. امروز صبح هم ویندوز و درایورهای آن و آفیس رو نصب کردم و الان یواش یواش میخواهم برم سراغ متا تریدرها!:)
فقط درایور WI-FI اون از نرم افزاری که فروشنده داده بود نصب نشد.احتمالا باید از اینترنت گیر بیاد.
خلاصه بسیار ممنونم از شما.
ارادتمند شما احمد

Kasra
October 28th, 2010, 18:43
درود بر جناب کسرا

یک لپتاپ Acer aspire 5734Z دارم.

به نظر شما چطوره ؟

سلام ایثار جان . این لپتاپ کانفیگ خوبی نسبت به قیمتش داره ، ولی اگر به طور عامیانه بخواهم بگم ، باید بگم که لپتاپ ایسر مثل هندوانه سربسته است . از یک مدل یکسان ممکن است یک لپتاپ خیلی زود خراب بشه ولی لپتاپ دیگری از همان مدل چندین سال به طور عالی کار کند.
به خاطر همین باید سعی بشه که لپتاپ ایسر حتما با گارانتی مناسبی خریداری بشه . این موضوع باعث شده بعضی از دوستان طرفدار دو آتشه ایسر باشند (چون لپتاپشان چندین سال به بهترین نحو برایشان کار کرده است ) و بعضی مخالف ایسر هستند چون در همان ماه اول مثلا باطری کاملا از رده خارج شده است .

سلام و عصر بخیر.
کسری عزیز بسیار از راهنمایی شما ممنونم. بلافاصله اقدام کردم و شب یک دستگاه خریدم.:blink:
البته 680 تومان خریدم. گفتند در تبریز این قیمت هست. امروز صبح هم ویندوز و درایورهای آن و آفیس رو نصب کردم و الان یواش یواش میخواهم برم سراغ متا تریدرها!:)
فقط درایور WI-FI اون از نرم افزاری که فروشنده داده بود نصب نشد.احتمالا باید از اینترنت گیر بیاد.
خلاصه بسیار ممنونم از شما.
ارادتمند شما احمد

تبریک میگم .با اینکه قیمت را بالاتر از تهران برای شما حساب کرده اند ولی لپتاپ بسیار خوب و مقاومی است ، .
برای استفاده از حد اکثر کارایی آن میتونید 2 گیگابایت هم به رم آن اضافه کنید .

akilis2006
October 31st, 2010, 18:40
کسی قیمت لب تاب سونی مدل VGN-Z598 U/B رو داره ؟

Man1
October 31st, 2010, 18:55
دوستانی که با لب تاب کارمیکنن ایا اگر لب تاب ساعتها روشن باشد مشکلی برایش بیش نمیاید یعنی مثل سیستمهای معمولی میشه باهاش کار کرد؟ مثلا داغ نمیکنه یا....
ممنون.

kowsar
October 31st, 2010, 19:12
کسی قیمت لب تاب سونی مدل VGN-Z598 U/B رو داره ؟

شما میتوانید به سایت زیر مراجعه کنید

هدايت برای خريد برترين لپ تاپ
([Only registered and activated users can see links])

تمامی برندهای لب تاپ موجود است و حتی قابلیت مقایسه چند برند با یکدیگر را هم دارید

farzadof
October 31st, 2010, 19:13
دوستانی که با لب تاب کارمیکنن ایا اگر لب تاب ساعتها روشن باشد مشکلی برایش بیش نمیاید یعنی مثل سیستمهای معمولی میشه باهاش کار کرد؟ مثلا داغ نمیکنه یا....
ممنون.

با سلام خدمت Man1 عزیز

تا اونجایی که من اطلاع دارم نه هیچ مشکلی نداره خودم الان چند سالی میشه از لپ تاپ استفاده میکنم و موردی پیش نیومده.من اعتقاد دارم سیستم از خاموش روشن زود زود میتونه عیب بکنه ولی از روشن موندن متوالی نه(البته منظورم عیب نرم افزاری)
و یه توصیه اکید به همه کاربران لپ تاپ:

دوستانی که از برق مستقیم استفاده میکنن به هیچ وجه باطری رو روی دستگاه نزارن
عمر باطری به شدت کاهش پیدا میکنه.بزارین اینطوری بگم:
وقتی باطری روی دستگاه میمونه و شما برف آداپتورو وصل میکنید باطری به طور دائم در حال شارژ شدنه و میدونید که توی شارژ موندن بیش از حد کلیه وسایلی که با باطری کار میکنن موجب میشه باطری کارایی شو از دست بده.
حتی اگه کلا از لپ تاپ کم استفاده میکنید بازم باطری رو جدا کنید چون بلا استفاده موندن باطری روی لپ تاپ هم میتونه خرابش کنه.
این موضوع برای کلیه وسایلی که با باطری کار میکنن صدق میکنه.یعنی اگه شما دوربین دیجیتالی و یا چیزهای دیگه هم اگه دارین بعد از استفاده حتما باطری رو جدا کنید تا مجبور نشین تا چند سال باطری عوض کنید.

kowsar
October 31st, 2010, 19:23
دوستانی که با لب تاب کارمیکنن ایا اگر لب تاب ساعتها روشن باشد مشکلی برایش بیش نمیاید یعنی مثل سیستمهای معمولی میشه باهاش کار کرد؟ مثلا داغ نمیکنه یا....
ممنون.

در جواب سوا ل شما باید گفت که واضح است که استفاده طولانی مدت از لب تاب باعث افزایش دما و گاهی هنگ کردم سیستم میشود در حال حاضر میزها و فنهای قابل حملی به بازار امده که وظیفه خنک کردن لب تاب را برعهده میگیرد
به لینک زیر مراجعه کنید یک نمونه از ان را مشاهده میکنید
[Only registered and activated users can see links]

farzadof
October 31st, 2010, 19:34
در جواب سوا ل شما باید گفت که واضح است که استفاده طولانی مدت از لب تاب باعث افزایش دما و گاهی هنگ کردم سیستم میشود در حال حاضر میزها و فنهای قابل حملی به بازار امده که وظیفه خنک کردن لب تاب را برعهده میگیرد
به لینک زیر مراجعه کنید یک نمونه از ان را مشاهده میکنید
[Only registered and activated users can see links]

همه اینا یه روشیه برای خالی کردن جیب منو شما
قبلنا که این فن ها نبودن لپ تاپ کار نمیکرد؟یا شما فکر میکنید فن کاراییش چقدره؟هر چیزی که لازمه کارخونه سازنده براش تعبیه دیده و گفتم این لوازم جانبی رنگا وارنگ فقط برای خالی کردن جیب منو شماست.

esmailpour
October 31st, 2010, 20:01
سلام
خدمت همه دوستان بخصوص آقا کسری عزیز
قصد خرید یک لپ تاپ رو دارم خواهشن مارک پیشنهادی ومدل پیشنهادی رو زحمت بکشید
اگه یک کم هم شیک باشه که بهتره
محدوده قیمتی زیر850هزار
راستش یک مینی ایسوس دیدم خیلی پسندیدم می ترسم صفحه کوچکش اذیت کنه چون بیشتر روز رو باید باهاش سر کنم
موفق باشید
یا علی

alibati
October 31st, 2010, 23:16
یه لپ تاپ sony pcg -7174L یکی از دوستان برای فروش داره اکبند هست چند می ارزه ؟

akilis2006
November 1st, 2010, 13:39
کسی قیمت لب تاب سونی مدل VGN-Z598 U/B رو داره ؟

شما میتوانید به سایت زیر مراجعه کنید

هدايت برای خريد برترين لپ تاپ
([Only registered and activated users can see links])

تمامی برندهای لب تاپ موجود است و حتی قابلیت مقایسه چند برند با یکدیگر را هم دارید

ممنون بابت پاسخگویی من از قبل با این سایت آشنایی داشتم و این مدل رو معرفی نکرده , من فقط قیمت این لب تاب رو میخام .

Ahmad-Ali
November 2nd, 2010, 09:21
سلام و صبح بخیر خدمت دوستان مخصوصا کسری عزیز بابت راهنمایی هاشون.
چه کارت مودم یا edge modem یا ... pcmcia (چندان با فرقشون آشنا نیستم!) برای دل 1015 که خریدم مناسب هست؟در صورت امکان کسری عزیز و دوستان گرامی راهنماییم کنند.مودمهای وایمکس رو نمیدونم به چه اندازه ای هستند.میخوام جمع و جور باشه تو چشم نزنه! آخه یک مدت ممکنه برم کتابخونه برای مطالعه.لپ تاپ رو میتونم باز کنم ولی مودم وایمکس فکر کنم نا جور باشه و همه یه طوری نیگام کنن!(:blink::evil2:)

ارادتمند همه دوستان عزیزم.

eastboy
November 2nd, 2010, 23:07
سلام و صبح بخیر خدمت دوستان مخصوصا کسری عزیز بابت راهنمایی هاشون.
چه کارت مودم یا edge modem یا ... pcmcia (چندان با فرقشون آشنا نیستم!) برای دل 1015 که خریدم مناسب هست؟در صورت امکان کسری عزیز و دوستان گرامی راهنماییم کنند.مودمهای وایمکس رو نمیدونم به چه اندازه ای هستند.میخوام جمع و جور باشه تو چشم نزنه! آخه یک مدت ممکنه برم کتابخونه برای مطالعه.لپ تاپ رو میتونم باز کنم ولی مودم وایمکس فکر کنم نا جور باشه و همه یه طوری نیگام کنن!(:blink::evil2:)

ارادتمند همه دوستان عزیزم.
سلام
آقا احمد وقتت بخیر و جیبت پرپیپ
لپتاپتون هم مبارکه.
میشه یه خورده دربارش بگین؟ازش راضی هستین؟کیفیت صفحه نمایش میزان حرارت و ....
ممنون

Kasra
November 3rd, 2010, 00:05
سلام
خدمت همه دوستان بخصوص آقا کسری عزیز
قصد خرید یک لپ تاپ رو دارم خواهشن مارک پیشنهادی ومدل پیشنهادی رو زحمت بکشید
اگه یک کم هم شیک باشه که بهتره
محدوده قیمتی زیر850هزار
راستش یک مینی ایسوس دیدم خیلی پسندیدم می ترسم صفحه کوچکش اذیت کنه چون بیشتر روز رو باید باهاش سر کنم
موفق باشید
یا علی

سلام ، پیشنهاد من لپتاپ فوق العاده قوی و به صرفه Dell Inspiron 5010 است . با توجه به استقبال زیادی که از این لپتاپ شده است کانفیگ های بسیار متنوعی نیز دارد که با توجه به بودجه خودتان میتوانید یکی از این کانفیگ ها را انتخاب کنید . با بودجه حدود 850 تومان کانفیگ زیر را در نظر داشته باشید :
Intel Core i3 2.4 GHz
Cache 3 MB
4 GB DDR3 RAM
320 GB HDD
و مهمتر از همه کارت گرافیکی 1 گیگا بایتی .
به نظر من با توجه به بودجه شما ، این لپتاپ فوق العاده است .
البته اگر زیاد مسافرت میکنید باید لپتاپهای کوچکتری را در نظر داشته باشید که البته به همان میزان با قیمت مشابه کارایی کمتری را دریافت میکنید .

سلام و صبح بخیر خدمت دوستان مخصوصا کسری عزیز بابت راهنمایی هاشون.
چه کارت مودم یا edge modem یا ... pcmcia (چندان با فرقشون آشنا نیستم!) برای دل 1015 که خریدم مناسب هست؟در صورت امکان کسری عزیز و دوستان گرامی راهنماییم کنند.مودمهای وایمکس رو نمیدونم به چه اندازه ای هستند.میخوام جمع و جور باشه تو چشم نزنه! آخه یک مدت ممکنه برم کتابخونه برای مطالعه.لپ تاپ رو میتونم باز کنم ولی مودم وایمکس فکر کنم نا جور باشه و همه یه طوری نیگام کنن!(:blink::evil2:)

ارادتمند همه دوستان عزیزم.

بله مودمهای edge سایز و کارایی خوبی دارند که به راحتی همه جا می توانید استفاده کنید .

Ahmad-Ali
November 4th, 2010, 09:09
سلام
آقا احمد وقتت بخیر و جیبت پرپیپ
لپتاپتون هم مبارکه.
میشه یه خورده دربارش بگین؟ازش راضی هستین؟کیفیت صفحه نمایش میزان حرارت و ....
ممنون
سلام و صبح بخیر پسر شرقی عزیز.:)
متشکرم.ببخشید دیر جواب میدم.
من راضی هستم.دما رو با HWMonitor چک کردم هارد رو حدود 43 درجه نشون میده و دمای ACPI رو 41 تا 58 نشون میده (الان 48).منتها من نمیدونم این نرم افزار چقدر بالا یا پایین نشون میده.
صفحه نمایشش هم خوب است.وب کم ضعیفی داره.تاچ پدش که کوچیکه ولی چون من زیاد استفاده نمیکنم زیاد برام مهم نیست.رم 2گیگ که تا 4 گیگ نوشتند قابل افزایشه.(6 گیگ)ولی من به توصیه کسری جان 2 گیگ میخوام زیاد کنم.(فروشنده اول گفت اضافه کردن رم، یک روز کار دارد:blink:.من هم گفتم خیلی باهاش کار دارم و ایشون گفتند 2 ساعت کار دارد!:mad:)فعلا ندادم ولی اگه خدا بخواد در چند روز آینده باید اینکار رو بکنم.

به نسبت قیمتش خیلی رضایت بخشه.اگر پولدار شدم میرم سراغ دل استودیو یا چیزی در این مقوله ها.
ارادتمند شما

Ahmad-Ali
November 5th, 2010, 19:30
سلام.
یک سوال دارم.از مودم یو اس بی وایمکس که تازه عرضه کرده است میتوان بعنوان مودم edge برای سیمکارت و gprs استفاده کرد؟یعنی هر جا وایمکس بود با آن، و در مناطقی که وایمکس نیست با همان مودم و سیمکارت به اینترنت وصل شد.
ارادتمند شما

kowsar
November 5th, 2010, 19:43
[Only registered and activated users can see links][IMG][Only registered and activated users can see links]سلام دوستان میخواستم بدونم کدامیک از سیستمهای زیر را برای کار پیشنهاد میکنید من میخوام فقط برای متاتریدر ازش استفاده کنم لطفا اگر مدل دیگری هم مد نظرتان هست پیشتهاد بدهید .[Only registered and activated users can see links]

Ahmad-Ali
November 14th, 2010, 19:12
سلام.
یک سوال دارم.از مودم یو اس بی وایمکس که تازه عرضه کرده است میتوان بعنوان مودم edge برای سیمکارت و gprs استفاده کرد؟یعنی هر جا وایمکس بود با آن، و در مناطقی که وایمکس نیست با همان مودم و سیمکارت به اینترنت وصل شد.
ارادتمند شما
سلام دوستان.
این مورد رو پرسیدم و گفتند نمییشه.یعنی اون مودم اصلا محلی برای نصب سیمکارت نداره.
ارادتمند شما

viilll
December 19th, 2010, 17:05
سلام دوستان . میخواستم بدونم سرعت اینترنت وقتی با مودم های edge وصل میشی چقدر با adsl 128 تفاوت داره؟
دوم اینکه سرعت اینترنت ایران سل با همراه اول فرق داره؟
ممنون.

MASK
December 19th, 2010, 20:09
سلام دوستان . میخواستم بدونم سرعت اینترنت وقتی با مودم های edge وصل میشی چقدر با adsl 128 تفاوت داره؟
دوم اینکه سرعت اینترنت ایران سل با همراه اول فرق داره؟
ممنون.

سلام
سرعت این دوتا اصلا قابل مقایسه نیست سرعت سیمکارت در حد دایال آپ و گاهی یکمی بیشتره و الکی سرعت رو 115 میزنه ولی کلا چون زیاد با سیمکارت وصل میشم تجربه بهم ثابت کرده که این مودمهای edge سرعتشون از وقتی که با گوشی اچ تی سی وصل بشین پایین تر و قطعی ان هم بیشتر است
در مورد سوال دوم در بیشتر جاها ایرانسل سرعتش بیشتر و قطعی خیلی کمتری دارد ولی همراه اول تو تهران خوبه ولی خارج از تهران نا امید کننده است

bermoda
December 20th, 2010, 17:50
سلام.
یک سوال دارم.از مودم یو اس بی وایمکس که تازه عرضه کرده است میتوان بعنوان مودم edge برای سیمکارت و gprs استفاده کرد؟یعنی هر جا وایمکس بود با آن، و در مناطقی که وایمکس نیست با همان مودم و سیمکارت به اینترنت وصل شد.
ارادتمند شما

سلام
نه نوع پروتكل ارتباطي اين دو نوع مودم با هم فرق مي كنه سيستمي كه در موردمهاي سيم كارت خور (انواع آنها) استفاده مي شه تقريبا سيستم جديد تري نسبت به شيوه ارتباطي وايمكس هست

bermoda
December 20th, 2010, 17:55
سلام دوستان . میخواستم بدونم سرعت اینترنت وقتی با مودم های edge وصل میشی چقدر با adsl 128 تفاوت داره؟
دوم اینکه سرعت اینترنت ایران سل با همراه اول فرق داره؟
ممنون.


سلام
اين دقيقا بستگي به نوع مودم شما داره اما بطور كلي مودمهاي چيني (هر نوع) بعد از يك مدت كاركرد افت سرعت دارند اما مودمهاي با چيپ ست آلماني اينطور نيستند علاوه بر اون سطح آنتن دهي خيلي متفاوتي هم دارند

سرعت ايران سل و سرعت همراه اول هم زياد با هم تفاوت ندارند و تقريبا نزديك به هم هستند عمده تفاوت مربوط به مودم و آنتن دهي منطقه اي است هر چقدر مودم شما قدرت آنت دهي بيشتري داشته باشه و سيگنال منطقه اي قوي تر باشه طبعا data transfer بهتري هم داريد
در مقايسه اين دو با هم معمولا آنتن دهي ايران سل در يك منطقه مشابه در اغلب مواقع بهتر از همراه اول هست

Ahmad-Ali
December 28th, 2010, 11:24
سلام
اين دقيقا بستگي به نوع مودم شما داره اما بطور كلي مودمهاي چيني (هر نوع) بعد از يك مدت كاركرد افت سرعت دارند اما مودمهاي با چيپ ست آلماني اينطور نيستند علاوه بر اون سطح آنتن دهي خيلي متفاوتي هم دارند

سرعت ايران سل و سرعت همراه اول هم زياد با هم تفاوت ندارند و تقريبا نزديك به هم هستند عمده تفاوت مربوط به مودم و آنتن دهي منطقه اي است هر چقدر مودم شما قدرت آنت دهي بيشتري داشته باشه و سيگنال منطقه اي قوي تر باشه طبعا data transfer بهتري هم داريد
در مقايسه اين دو با هم معمولا آنتن دهي ايران سل در يك منطقه مشابه در اغلب مواقع بهتر از همراه اول هست
سلام و صبح بخیر.
چه نوع مودمی چیپ ست آلمانی دارد؟
ارادتمندتان احمد

goodgirles
January 8th, 2011, 21:16
با سلام

قصد خرید لپ تاپی رو دارم با ویژگیهای زیر :

صفحه نمایش حتما 16.4 اینچی باشد به دلیل ضعف چشم کاربر

به مدت طولانی روشن نمیماند ( حداکثر روزی 5 ساعت ) و برای اجرای برنامه های سنگین مورد استفاده قرار نمیگیرد و برای برنامه های گرافیکی و بازیهای سنگین هم مورد استفاده قرار نمیگیرد . برای اینترنت مورد استفاده قرار میگیرد . دی وی دی رایتر قوی داشته باشد .

رنج قیمتی بین 800 تا نهایتا یک میلیون تومان باشد .

در بازار به راحتی پیدا شود

از عمر بالایی برخوردار باشد . حدالامکان چینی نباشد

آیا هنگام خرید لپ تاپ جعبه اش باید پلمپ باشد ؟

خودم طبق تحقیقات مختصری که داشتم مدل VGN-FW390NAB سونی رو پیدا کردم . نظر شما چیست ؟

اگر مدلهای بهتری مد نظرتان هست ذکر کنید .

کدام فروشگاهها را در سطح نهران برای خرید توصیه میکنید . خودم به پاسازهای خیابان ولیعصر حدفاصل چهاراه ولیعصر تا میدان ولیعصر بیشتر دسترسی دارم .


ضمنا یک سوال هم داشتم .

چرا پردازنده های لپ تاپها اغلب ضعیف است ؟ یک گشتی در بازار میزدم پردازنده ی 2.4 بالاتر پیدا نکردم

با تشکر

vahidgh
January 8th, 2011, 23:54
سلام

من هم دنبال یه لپ تاپ میگردم با این ویژگی ها:
cpu:core i7 - l3 cache 6 mb
ram:6 gb or 8 gb
vga:geforce gt 425m or 435m - 1gb or 2gb
با صفحه کلید کامل(قسمت شماره ها هم باشه)

هارد زیاد برام مهم نیست اما حجمش طوری باشه که قیمتو زیاد بالا نبره
درایوش هم حدالامکان بلوری باشه(درایو بلوری رایتر هم روی لپ تاپ های موجود در بازار هست؟)

قیمتش هم هر چی کمتر بهتر البته می دونم core i7 ها زیر 1 و پونصد نیستن

شما چی پیشنهاد میدید؟

goodgirles
January 9th, 2011, 09:52
یک سوال دیگه هم دارم

لپ تاپهایی که مودم ندارند برای اتصال به اینترنت دیال اپ باید چکار کنیم ؟

Mehrdad-FX
January 9th, 2011, 10:01
یک سوال دیگه هم دارم

لپ تاپهایی که مودم ندارند برای اتصال به اینترنت دیال اپ باید چکار کنیم ؟


درود بر شما

باید مودم اکسترنال تهیه کنید که قیمتشون حدود 16 تا 20 هزار تومنه تا اونجائیکه میدونم.

موفق باشید

goodgirles
January 9th, 2011, 10:35
فعلا این مدل dell رو هدف گرفتم

CORE I5 450 2.53 up 2.8/ 4 GB/ 500 GB/ 15.6 LED/ ATI 5470 (1024 MB)/ BT/ WIFI/ LAN/ CAMERA- HDMI/


مدل DELL INSPIRON 5010

قیمت حدود 950

مانیتورش ال ای دی هست

گرافیکش که / ATI 5470 (1024 MB هست دقیقا یعنی چی ؟ معادل چه کارتی در geforce هست ؟

سی پی یو 5 هسته 2.53 هست درسته ؟ cache چند مگا بایته ؟ جاییش ننوشته

رم 4 گیگا بایت درسته ؟

هارد 500 گیگ درسته ؟

بلوتوث و وای فای و لن و کمرا رو فهمیدیم ولی HDMI رو نفهمیدیم . این اخری یعنی چی ؟

oomidian
January 9th, 2011, 12:05
HDMI رو نفهمیدیم . این اخری یعنی چی ؟

این آخری رو من میدونم یک پورت مخصوص برای ارسال اطلاعات صوتی و تصویری هست مثلا از لپ تاب به تلویزیون ال سی دی یا سایر تلویزیونهای اچ دی و مخفف این کلمات هست.
High-Definition Multimedia Interface

mahyar_bt
January 9th, 2011, 12:29
فعلا این مدل dell رو هدف گرفتم

CORE I5 450 2.53 up 2.8/ 4 GB/ 500 GB/ 15.6 LED/ ATI 5470 (1024 MB)/ BT/ WIFI/ LAN/ CAMERA- HDMI/


مدل DELL INSPIRON 5010

قیمت حدود 950

مانیتورش ال ای دی هست

گرافیکش که / ATI 5470 (1024 MB هست دقیقا یعنی چی ؟ معادل چه کارتی در geforce هست ؟

سی پی یو 5 هسته 2.53 هست درسته ؟ cache چند مگا بایته ؟ جاییش ننوشته

رم 4 گیگا بایت درسته ؟

هارد 500 گیگ درسته ؟

بلوتوث و وای فای و لن و کمرا رو فهمیدیم ولی HDMI رو نفهمیدیم . این اخری یعنی چی ؟
با این مشخصات میتونید Hp 4520s هم بگیرید حدودا 850 تومن

goodgirles
January 9th, 2011, 12:43
با این مشخصات میتونید Hp 4520s هم بگیرید حدودا 850 تومن


CORE I5 -2.53 to 2.8 / 4 GB/ 500 GB/ 15.6 LED/ ATI 5470 (512 mb)/ BT/ WIFI/ LAN/ CAMERA - HDMI/


سخت افزارش پایینتر از مشابه dell هست

vahidgh
January 9th, 2011, 13:07
سلام

من هم دنبال یه لپ تاپ میگردم با این ویژگی ها:
cpu:core i7 - l3 cache 6 mb
ram:6 gb or 8 gb
vga:geforce gt 425m or 435m - 1gb or 2gb
با صفحه کلید کامل(قسمت شماره ها هم باشه)

هارد زیاد برام مهم نیست اما حجمش طوری باشه که قیمتو زیاد بالا نبره
درایوش هم حدالامکان بلوری باشه(درایو بلوری رایتر هم روی لپ تاپ های موجود در بازار هست؟)

قیمتش هم هر چی کمتر بهتر البته می دونم core i7 ها زیر 1 و پونصد نیستن

شما چی پیشنهاد میدید؟

سلام

من این مشخصاتو تو مدل های f سونی دیدم اما سونی یه مقداری به دلیل جو ایران گرون در میاد
شما مدل دیگه ای که ارزونتر باشه نمیشناسید؟

با تشکر

s_p1981
January 9th, 2011, 13:10
CORE I5 -2.53 to 2.8 / 4 GB/ 500 GB/ 15.6 LED/ ATI 5470 (512 mb)/ BT/ WIFI/ LAN/ CAMERA - HDMI/


سخت افزارش پایینتر از مشابه dell هست خود منم میخوام بخرم لپ تاپ با همین حدود قیمت شما تا سقف 1 تومن تا حداکثر 40-50 تومن بالاتر
چند تا گزینه خوب رو پیدا کردم
Asus k52jc
980 تومن
Hp DV6-3140
یک و پنجاه
Dell vostro 3300
Dell 5010
Acer 5742G
اینا مواردی بود که هم پیدا کردم هم کانیگشون مناسب هست با توجه به قیمت
سونی تو رنج 1 تومن مورد خوبی رو پیدا نمیکنیم و از این بالایی ها کانفیگ ضعیفتری داره
حالا باز دوستان بیان نظر بدن ببینیم چه کنیم.
ممنون

goodgirles
January 9th, 2011, 14:03
خود منم میخوام بخرم لپ تاپ با همین حدود قیمت شما تا سقف 1 تومن تا حداکثر 40-50 تومن بالاتر
چند تا گزینه خوب رو پیدا کردم
Asus k52jc
980 تومن
Hp DV6-3140
یک و پنجاه
Dell vostro 3300
Dell 5010
Acer 5742G
اینا مواردی بود که هم پیدا کردم هم کانیگشون مناسب هست با توجه به قیمت
سونی تو رنج 1 تومن مورد خوبی رو پیدا نمیکنیم و از این بالایی ها کانفیگ ضعیفتری داره
حالا باز دوستان بیان نظر بدن ببینیم چه کنیم.
ممنون






من دارم کم کم به خرید همون dell5010 راضی میشم . از یکی دو نفر اینکاره پسیدم که هم دل رو تایید کردند و این کانفینگ رو هم تایید کردند . قیمتش هم ناسبه . . ولی همون dell 5010 هم ظاهرا چند تا کتنفینگ مختلف داره که بالاترینش همون 950 هست که من انتخابش کردم این لینک رو هم ببینید بد نیست

[Only registered and activated users can see links]

vahidgh
January 9th, 2011, 19:15
سلام

من این مشخصاتو تو مدل های f سونی دیدم اما سونی یه مقداری به دلیل جو ایران گرون در میاد
شما مدل دیگه ای که ارزونتر باشه نمیشناسید؟

با تشکر

:nervous::rolleyes::ninja:

Kasra
January 9th, 2011, 19:27
من دارم کم کم به خرید همون dell5010 راضی میشم . از یکی دو نفر اینکاره پسیدم که هم دل رو تایید کردند و این کانفینگ رو هم تایید کردند . قیمتش هم ناسبه . . ولی همون dell 5010 هم ظاهرا چند تا کتنفینگ مختلف داره که بالاترینش همون 950 هست که من انتخابش کردم این لینک رو هم ببینید بد نیست

[Only registered and activated users can see links]

سلام . مدلی که انتخاب کرده اید بسیار عالی است . در مورد سوالتان در مورد مکان خرید لپتاپ ، بنده پاساژ پارسیان را پیشنهاد میکنم که مابین چهار راه ولیعصر و طالقانی قرار دارد . فقط چانه زدن یادتان نرود و لپ تاپ را حد اقل 20 تومان پایینتر از نرخی که در لیستشان اعلام میکنند بخرید .

mahyar_bt
January 9th, 2011, 19:49
CORE I5 -2.53 to 2.8 / 4 GB/ 500 GB/ 15.6 LED/ ATI 5470 (512 mb)/ BT/ WIFI/ LAN/ CAMERA - HDMI/


سخت افزارش پایینتر از مشابه dell هست
سلام
hp4520s سه مدل داره که اخرین مدلش همین مشخصاتی که شما دادید تقریبا داره
HP ProBook 4520s-C - لپ تاپ اچ پی پروبوک 4520 اس
([Only registered and activated users can see links])

Kambiz_T.A
January 9th, 2011, 23:51
باسلام

اگر کمی بیشتر هزینه کنید واین مدل را بگیرید یک لب تاب عالی برای مدتی طولانی دارید

[Only registered and activated users can see links]

Dell XPS L501-A
لپ تاپ دل ایکس پی اس ال 501
اکنون قصد داریم تا لپ‌تاپ‌هایی فوق‌العاده را به شما معرفی کنیم. اینک کمپانی Dell مدل‌هایی از سری XPS را معرفی کرده است که علاوه بر امکانات فوق‌العاده و کانفیگ‌های قدرتمند، قیمت بسیار مناسبی نیز دارند. نکته‌ی خوب درباره‌ی نوت‌بوک‌های جدید 14 و 15 اینچی سری XPS آن است که با وجود حفظ قیمت در حد مناسب، کیفیت ساخت بسیار خوبی نیز دارند و این خوبی از نمایشگر بسیار با کیفیت، صفحه کلید عالی بدون Flex (خم‌شدگی تحت فشار) و اسپیکرهای قدرتمند و جدا فوق‌العاده‌ی JBL گرفته تا جنس آلومینیومی بدنه حفظ شده است. در کل با یکی از بهترین سری نوت‌بوک‌های امسال مواجه هستیم که زیبایی را به همراه کیفیت و قدرت، به صورت توئمان دارد و می‌تواند مورد استفاده‌ی کاملا حرفه‌ای گرافیست‌ها و بازی کنندگان Game‌های رایانه‌ای قرار گیرد و به جرات می‌توان گفت که این دستگاه قوی‌ترین لپ‌تاپ امسال است که ارایه شده است. حتما خواننده‌ی ادامه‌ی این نقد و بررسی باشید!
مشخصات کلی :
مشخصات کلی: لپ تاپ نوع معمولی - وزن 2.78 کیلوگرم
پردازنده: Intel Q740 1.73GHz Core i7 2.8 GHz - Cache 6 MB - BUS 1066 MHz
حافظه: 6 GB DDR3
هارد دیسک: 640 GB 7200 RPM
کارت گرافیک: Nvidia GeForce GT435M 2048MB Dedicated - MB UpTo 4096 MB
صفحه نمایش: 15.6" - Bright LED
امکانات: DVD-RW - فاقد مودم - بلوتوث داخلی - Card Reader - Webcam - LAN - WiFi - HDMI - VGA Port
سایر مشخصات: باتری 9 سلولی - Microsoft Windows 7
نام ها ديگر : Dell XPS L501-A

:: نقد و بررسی Dell XPS L501-A
خوب، نخست بگوییم که سری جدید XPS‌های دل در سه اندازه‌ی 14، 15 و 17 اینچی ساخته شده‌اند و دارای کانفیگ‌هایی با پردازنده‌ی Core i5 و Core i7 هستند که ما سعی می‌کنیم در این جا به طور کلی به نقد و بررسی همه‌ی آن‌ها بپردازیم. همانطور که گفتیم نقطه‌ی قوت این لپ‌تاپ در قیمت مناسب، کیفیت بالای ساخت، امکانات سخت‌افزاری بسیار قدرتمند (که البته در کانفیگ‌های مختلف با توجه به قیمت متفاوت است ولی در کل همگی قدرتمند هستند) و کارت گرافیکی واقعا قدرتمند و با ظرفیت بالا به همراه نمایشگر بسیار باکیفیت است که آن را برای گرافیست‌ها، طراحان و افرادی که به بازی‌های سنگین (از لحاظ گرافیک) کامپیوتری علاقه دارند بسیار مناسب می‌سازد. درضمن این نوت‌بوک مجهز به اسپیکرهای واقعا عالی (اصلا غلو نمی‌کنیم!) JBL می‌باشد که صدای کاملا بلند ‌و بسیار باکیفیتی را به ارمغان می‌آورد.

بسیار خوب نخست از طراحی بدنه شروع می‌کنیم. این لپ‌تاپ از دربی آلومینیومی و یونیزه شده بهره می‌برد که اصلا جذب کننده‌ی اثر انگشت نمی‌باشد ولی رنگ تیره‌ی آن چندان ما را تحت تاثیر قرار نمی‌دهد. آن‌هایی که به دنبال جلوه‌ی بیشتری از این نظر هستند بهتر است به جای Dell XPS جدید به دنبال یک Dell Studio بروند. وقتی درب را باز می‌کنیم قسمتی در پشت درب قرار می‌گیرد که ادامه‌ی بدنه‌ی اصلی است و برند XPS در گوشه‌ی آن درج گردیده و وقتی سیستم Sleep (آماده به کار) است به زیبایی روشن و خاموش می‌شود. همچنین سطح مات آن به قسمت‌های درونی، کناری و زیرین هم رسیده است که این هم بسیار عالیست. قسمت درونی نوت‌بوک نیز از جنس بسیار مرغوب فلز آلومینیوم و به رنگ تیره است. باندهای سفید نقره‌ای هم پیرامون صفحه کلید و تاچ‌پد را در بر گرفته‌اند که ظاهری کاملا مدرن به آن می‌دهند. اسپیکرهای قدرتمند JBL نیز در دو طرف صفحه کلید قرار دارند که بسیار قدرتمند هستند و در ادامه بیشتر درباره‌ی آن‌ها توضیح می‌دهیم. ابعاد مدل 15.6 اینچی 3.8 × 26.5 × 38.1 سانتی‌متر می‌باشد و 2.78 کیلوگرم وزن دارد و ابعاد مدل 14.1 اینچی 3.3 × 24.3 × 34.2 سانتی‌متر می‌باشد و 2.3 کیلوگرم وزن دارد می‌توان گفت که نسبتا کمی سنگین وزن هستند.

1460000 تومان

موفق و پیروز باشید

Roze2
January 10th, 2011, 00:16
من دارم کم کم به خرید همون dell5010 راضی میشم . از یکی دو نفر اینکاره پسیدم که هم دل رو تایید کردند و این کانفینگ رو هم تایید کردند . قیمتش هم ناسبه . . ولی همون dell 5010 هم ظاهرا چند تا کتنفینگ مختلف داره که بالاترینش همون 950 هست که من انتخابش کردم این لینک رو هم ببینید بد نیست

[Only registered and activated users can see links]

سلام
سعی کنید کارت گرافیک را 5650 بگیرید
ATI Radeon HD 5470 DDR3 1024 MB UpTo 4096 MB
5470 خیلی پایینتر از 5650 است
با تشکر

rezaesmailiazad
January 10th, 2011, 12:39
سلام

دوستان اکر قصد خرید دارن به هیچ عنوان Dell , HP نخرن چون تماما Refer هستن
ASUS هم الان Refer هست با اینکه خ.دم Asus دارم بهترین گزینه که مطمئن هست Sony سری FW هست .

خودشون هم این رو میدونن و برای هممین اکثرا به یه بهانه ای به شما کارتون نمیدن و بهتون کیف اشانتیون میدن چون روی جعبه نوشته شده Refer و ..... .

سری های Gaming Asus هم Refer نیست .

s_p1981
January 10th, 2011, 12:55
منظور شما از refer بودن چیه؟
منظورتون اینه تعمیر شده؟یا دست دومه؟
این که کارتن نمیدن چرا میدن عزیز جان, چون خودم از زیگورات دل گرفتم قبلآ و کارتنشم دادن که من هم با کارتن فروختمش!و روشم refer نزده بودن نمیدونم این صحبت رو چه اساس گفتین
اگر مدرکی دارین ارائه کنین و گرنه اگر جایی شنیدین این حرفا واسه خراب کردن برند هست که 99% فروشندگان برند خاص از این حرفا در میارن.
حرف باید با مدرک باشه

goodgirles
January 10th, 2011, 13:10
فکر کنم refer اینهایی هست که کارخانه ی سازنده اش بخاطر یکسری اشکالات اونها رو جمع اوری میکنه . احتمالا منظورشون این هست که این لپ تاپها بخاطر اشکالاتی یکبار توسط کارخانه ی سازنده جمع اوری شده و بعد از رفع اشکال دوباره به بازار فرستاده شده .

selentipity
February 6th, 2011, 17:09
لطفا يه تبلت يا نت بوك كه مناسب تريد براي موقع ضروري است معرفي كنيد. خيلي سبك باشه و حداكثر 10 اينچ
نمي دونم متا تريدر يا پلت فرمي براي اندرويد نوشته شده ؟
دوستان در صورتي كه اطلاعاتي در اين زمينه داريد به اشتراك بگذاريد
با تشكر


شاد و سربلند

tamass4116
February 7th, 2011, 18:47
با سلام خدمت دوستان
من یک dell vostro 3300 خریدم در زیر باطری جای سیم کارت داره خواستم بپرسم میشه بوسیله سیم کارت با اون به اینترنت وصل شد .
با تشکر

goodgirles
February 7th, 2011, 20:10
ما بالاخرهdell Inspiron 5010 رو خریدیم با کانفینگ زیر :

CORE I5 -2.66 to 2.9 -chache 3 mb/ 4 GB/ 500 GB/ 15.6 LED/ ATI 5470 (1024MB)/ BT/ WIFI/ LAN/ CAMERA - HDMI/

با کیف و مودم دیال آپ و هدست و موس و پد و کول پد و پک لرد و مبدل سه راه به دوراه برای شارژر:laugh: ( رضا کجایی ) و دو عدد برچسب فارسی کیبرد:blink::blink: حدود 910 تومن در اومد که 40 تومن هم تخفیف گرفتیم 870 شد .

از پاساژ رضا چهار راه ولی عصر خریدم . البته پاسازهای دیگه ی اون راسته هم رفتم که همه تقریبا همین قیمت میدادند . فعلا که از خود لپ تاپ راضی هستیم . خیلی نرم و بدون مشکل کار میکند . داغ هم نمیکند و هنگام انجام عملیاتی مثل نصب برنامه های سنگین حدودا 2 ساعت باطری اش دوارم می اورد که اگر کار سنگین انجام ندهیم فکر کنیم تا دو ساعت و 40 دقیقه هم دوارم بیاورد . اما چیزی که توجهم رو جلب میکرد این بود که خود فروشنده ها هم سونی رو به مشتری هاشون پیشنهاد نمیدادند . یا dell رو پیشنهاد میدادند یا hp . و اتفاقا خود فروشنده هم به بقیه ی مشتری هاش که برای مشاوره اومده بودند میگفت اگر سونی بخرید فقط پول برند رو دادید . همین مدل dell رو اگه بخواهید مشابه سونی اش رو با همین سخت افزار بخرید حداقل 400 تومن گرونتره مثلا سونی مدلVAIO EB3MFX/B با کانفینگ :

CORE I5 460 2.53 up 2.8 / 4 GB/ 320 GB/ 15.5 XBRITE/ ATI 5650 1024 MB/ BT/ WIFI/ LAN/ CAMERA - HDMI/

که تازه از 5010 dell هم تا حدودی پایینتره قیمتش 1250000 هست که حدود 430 تومن گرونتر از مشابه dell هست

و بازهم جالب این بود که هر مغازه ای میرفتیم جنسی که اماده ی فروش داشتند و چند تاش رو روی هم جلوی چشم مشتری گذاشته بودند همین 5010 و چند تا مدل از hp بود .

قابل توجه اون دوستی که گفته بودند بغیر از سونی بقیه ریفر هست ؛ ما این رو هم پرسیدیم و بالاتفاق گفتند جنس ریفر دیگه تو بازار پیدا نمیشه و لپ تاپی رو هم که برای ما اورد تمام مشخصات و ویژگیهای یک لپ تاپ سالم و بدون مشکل رو داشت . اعم از تطبیق شماره سریال و پلمپ جعبه و پلمپ دی وی دی رایتر و سالم بودن پیکسلهای صفحه نمایش و خورده نشدن پیچها و البته سیستم عامل هم dos بود که فروشنده ,windows7 رو نصب کرد .

بعضی مشتری ها می آمدند و میگفتند ما یک لپ تاپ عمری میخواهیم پولش هم برامون مهم نیست و فروشنده هم میگفت عمری بودن لپ تاپ زیاد بستگی به قیمتش نداره بلکه بستگی زیادی به نوع استفاده و نگهداری و مراقبت شما داره .

از همه ی دوستانی که در این تاپیک به بنده اطلاعات دادند و باهاشون مشورت کردم تشکر میکنم ؛ اندک تجربه ی خودم رو در اختیار شما قرار دادم ؛ به امید اینکه جنس مرغوب بخریم .

tamass4116
February 9th, 2011, 21:35
با سلام خدمت دوستان
من یک dell vostro 3300 خریدم در زیر باطری جای سیم کارت داره خواستم بپرسم میشه بوسیله سیم کارت با اون به اینترنت وصل شد .
با تشکر

:rolleyes::rolleyes::rolleyes::rolleyes::rolleyes: :rolleyes:

vahhab
February 14th, 2011, 14:15
سلام دوستان،
می خواستم نظر دوستان رو راجع به Asus k52jt ([Only registered and activated users can see links]) بدونم. آیا دوستان از این لپ تاپ داشتند و یا آیا کلا برند Asus تا حالا کسی استفاده کرده؟
نظرتون رو میشه بگید؟
کانفیگ زیر هست:
core i5 480 3m cash/ 4G RAM/ 640G H.D.D/ 6370 ATI/ 15.6 LED/ DVD RW/ DOS/ WEB.BT.MOSE
قیمت 1090000

rezaesmailiazad
February 15th, 2011, 00:02
سلام دوستان،
می خواستم نظر دوستان رو راجع به Asus k52jt ([Only registered and activated users can see links]) بدونم. آیا دوستان از این لپ تاپ داشتند و یا آیا کلا برند Asus تا حالا کسی استفاده کرده؟
نظرتون رو میشه بگید؟
کانفیگ زیر هست:
core i5 480 3m cash/ 4G RAM/ 640G H.D.D/ 6370 ATI/ 15.6 LED/ DVD RW/ DOS/ WEB.BT.MOSE
قیمت 1090000

سلام
بهنرین برندی هست که شما میتونید تهیه بکنید به خاطر ریفر نبودن .
خیلی کامل هست و همه چی داره فقط بلوتوث نداره .
قیمت رو اشتباه میکنی چون Corei7 این قیمت هست .
اگه دوست داری هزینه بهتری بکنی ASUS N53S بگیر .
COrei7 / 4g/640gb / ati 1g / 156.6 LED

و فقط و فقط Asus چون عمری هست .
برای اینکه بفهمی ریفر هست یا نیست لیبل زیر دستکاه رو نکاه کن اکثر سونی و دل و اچ پی ندارن . کندن .
اگه Waranty 3 ماه بود ریفر هست و اگه 24 ماه ریفر نیست . حتما گارانتی الماس باشه .

rezaesmailiazad
February 15th, 2011, 00:08
منظور شما از refer بودن چیه؟
منظورتون اینه تعمیر شده؟یا دست دومه؟
این که کارتن نمیدن چرا میدن عزیز جان, چون خودم از زیگورات دل گرفتم قبلآ و کارتنشم دادن که من هم با کارتن فروختمش!و روشم refer نزده بودن نمیدونم این صحبت رو چه اساس گفتین
اگر مدرکی دارین ارائه کنین و گرنه اگر جایی شنیدین این حرفا واسه خراب کردن برند هست که 99% فروشندگان برند خاص از این حرفا در میارن.
حرف باید با مدرک باشه


سلام

برای دیدن مدرک برو علا الدین می بینی .
از ما که تو این کار بودیم گفتن بود .
واسلام .

vahhab
February 15th, 2011, 13:00
سلام
بهنرین برندی هست که شما میتونید تهیه بکنید به خاطر ریفر نبودن .
خیلی کامل هست و همه چی داره فقط بلوتوث نداره .
قیمت رو اشتباه میکنی چون Corei7 این قیمت هست .
اگه دوست داری هزینه بهتری بکنی ASUS N53S بگیر .
COrei7 / 4g/640gb / ati 1g / 156.6 LED

و فقط و فقط Asus چون عمری هست .
برای اینکه بفهمی ریفر هست یا نیست لیبل زیر دستکاه رو نکاه کن اکثر سونی و دل و اچ پی ندارن . کندن .
اگه Waranty 3 ماه بود ریفر هست و اگه 24 ماه ریفر نیست . حتما گارانتی الماس باشه .

درود بر شما،
بسیار ممنون.
Asus N 53JN ([Only registered and activated users can see links]) رو خریدم.
کانفیگ:
Core I5 560M-3M cash/ 4G RAM/ 500G H.D.D/ 335 GF 1G/15.6 LED
خوشبختانه تا الان که از فروشنده حدود 20 تا 25 لپ تاپ خرید کردیم! جنس خوب بهمون پیشنهاد داده. البته در رنج قیمتی که می خواستیم.
قیمت خرید: 1100000
موفق باشید.

rezaesmailiazad
February 15th, 2011, 14:03
درود بر شما،
بسیار ممنون.
Asus N 53JN ([Only registered and activated users can see links]) رو خریدم.
کانفیگ:
Core I5 560M-3M cash/ 4G RAM/ 500G H.D.D/ 335 GF 1G/15.6 LED
خوشبختانه تا الان که از فروشنده حدود 20 تا 25 لپ تاپ خرید کردیم! جنس خوب بهمون پیشنهاد داده. البته در رنج قیمتی که می خواستیم.
قیمت خرید: 1100000
موفق باشید.

یه پیشنهاد برو روش 8 مگ رم بذار و از زندگی لذت ببر همه چیز مثل موشک میاد بالا .

البته مال من i7 هست

vahhab
February 15th, 2011, 14:27
یه پیشنهاد برو روش 8 مگ رم بذار و از زندگی لذت ببر همه چیز مثل موشک میاد بالا .

البته مال من i7 هست

درود بر شما،
والا قصد پرواز ندارم!!
اگر قصد داشتم، حتما!
ممنون بابت راهنمایی;)
موفق باشید.

goodgirles
February 15th, 2011, 16:27
یه پیشنهاد برو روش 8 مگ رم بذار و از زندگی لذت ببر همه چیز مثل موشک میاد بالا .

البته مال من i7 هست

رم از یک حدی بالاتر بره ادم دیگه تفاوتی احساس نمیکنه ؛ لپ تاپ دیدم با رم 11 گیگ و عملکردش رو هم دیدم فرقی با یک لپ تاپ 4 گیگی در سرعت احساس نکردم .

tamass4116
February 15th, 2011, 22:45
با سلام خدمت دوستان
من یک dell vostro 3300 خریدم در زیر باطری جای سیم کارت داره خواستم بپرسم میشه بوسیله سیم کارت با اون به اینترنت وصل شد .
با تشکر

:blink::blink::blink::blink::blink::blink::blink:: blink:

rezaesmailiazad
February 15th, 2011, 23:22
رم از یک حدی بالاتر بره ادم دیگه تفاوتی احساس نمیکنه ؛ لپ تاپ دیدم با رم 11 گیگ و عملکردش رو هم دیدم فرقی با یک لپ تاپ 4 گیگی در سرعت احساس نکردم .

تفاوت رو به این خاطر پی نبردید چون از اون 11 g استفاده نمی شد .

برای اسنفاده OS حتما باید 64 باشه .
کلا برای 4 به بالا باید os 64 باشه

goodgirles
February 16th, 2011, 00:15
تفاوت رو به این خاطر پی نبردید چون از اون 11 g استفاده نمی شد .

برای اسنفاده OS حتما باید 64 باشه .
کلا برای 4 به بالا باید os 64 باشه
اکثر ما مگه از چه برنامه هایی میخواهیم استفاده کنیم که نیاز به چنین سیستمهایی داشته باشیم ؟ فوق فوقش از برنامه های سنگین مهندسی هم بخواهیم استفاده کنیم سنگین تر از matlab و catia نیست که اونها با سیستمهای خیلی پایینتر از این هم به خوبی اجرا میشوند .

بعضی وقتها فکر میکنم این لپ تاپهایی که در بازار با سخت افزارهای فضایی هست فقط بخاطر خالی کردن جیب مشتری ها هست وگرنه چنین سخت افزارهای بالایی اصلا به کار ادم نمیان . من با pc قبلیم که الان دو هفته است عوضش کردم و خیلی هم قدیمی بود هیچ مشکلی نداشتم ؛ مشکلش فقط در اجرا شدن ویندوز سون بود ؛ توان اجرا کردن و سالم نگه داشتنش رو نداشت ؛ بعد از یک مدت باهاش مشکل پیدا میکرد

حالا سیستم چی بود ؟ گرافیک 128

سی پی یو 2.2 سلرون

رم 512

هارد 60

همین سیستم قدیمی هم همه ی نیازهام رو جواب میداد ولی خب دیگه ظاهرش یک مقدار قدیمی شده بود وگرنه با ویندوز ایکس پی هم مشکل نداشتم .

حالا طرف میره بازار لپ تاپ بخره میگه رمش 6 گیگ پایینتر نباشه ! آخه مگه میخواهی چیکار کنی ؟ موشک هوا کنی ؟ والا موشک هم بخواهی هوا کنی فکر کنم با همون 4 گیگ رم کارت راه بیفته . در ضمن شما که خودتون تو بازار هستید لطفا جای دیگه تبلیغ کنید ؛ من کم کم دارم نتیجه میگیرم لپ تاپ غیر ریفر رو در کل ایران فقط شما میدید و کلا جنس خوب رو دست شما میشه پیدا کرد ؛ نه عزیز جان لپ تاپ ریفر تو بازار کمتر از اونی هست که ارزش مطرح کردنش رو داشته باشه . دیگران رو هم تشویق به خریدن جنس گرون نکنید .

Mehrdad-FX
February 16th, 2011, 10:49
اکثر ما مگه از چه برنامه هایی میخواهیم استفاده کنیم که نیاز به چنین سیستمهایی داشته باشیم ؟ فوق فوقش از برنامه های سنگین مهندسی هم بخواهیم استفاده کنیم سنگین تر از matlab و catia نیست که اونها با سیستمهای خیلی پایینتر از این هم به خوبی اجرا میشوند .

بعضی وقتها فکر میکنم این لپ تاپهایی که در بازار با سخت افزارهای فضایی هست فقط بخاطر خالی کردن جیب مشتری ها هست وگرنه چنین سخت افزارهای بالایی اصلا به کار ادم نمیان . من با pc قبلیم که الان دو هفته است عوضش کردم و خیلی هم قدیمی بود هیچ مشکلی نداشتم ؛ مشکلش فقط در اجرا شدن ویندوز سون بود ؛ توان اجرا کردن و سالم نگه داشتنش رو نداشت ؛ بعد از یک مدت باهاش مشکل پیدا میکرد

حالا سیستم چی بود ؟ گرافیک 128

سی پی یو 2.2 سلرون

رم 512

هارد 60

همین سیستم قدیمی هم همه ی نیازهام رو جواب میداد ولی خب دیگه ظاهرش یک مقدار قدیمی شده بود وگرنه با ویندوز ایکس پی هم مشکل نداشتم .

حالا طرف میره بازار لپ تاپ بخره میگه رمش 6 گیگ پایینتر نباشه ! آخه مگه میخواهی چیکار کنی ؟ موشک هوا کنی ؟ والا موشک هم بخواهی هوا کنی فکر کنم با همون 4 گیگ رم کارت راه بیفته . در ضمن شما که خودتون تو بازار هستید لطفا جای دیگه تبلیغ کنید ؛ من کم کم دارم نتیجه میگیرم لپ تاپ غیر ریفر رو در کل ایران فقط شما میدید و کلا جنس خوب رو دست شما میشه پیدا کرد ؛ نه عزیز جان لپ تاپ ریفر تو بازار کمتر از اونی هست که ارزش مطرح کردنش رو داشته باشه . دیگران رو هم تشویق به خریدن جنس گرون نکنید .


درود بر شما

اگر با چارت خالی بخوایم کار کنیم همون کامپیوترهای نفتی هم به خوبی جواب میدن و هیچ مشکلی نیست ولی اندیکاتورهای پیچیده و سنگین نفس سیستم رو میگیرند واقعاٌ. هم از لحاظ رم و هم سی پی یو. من الان دیگه با لپ تاپی که دو سال قبل خریدم واقعاٌ مشکل دارم و بعضاٌ هنگ میکنه. در مورد اینترنت هم همینه، تا وقتی که لات سایزهای چند صدمی بگیریم با دیال آپ هم مشکلی نیست ولی وقتی لات سایز بالا بره اونوقته که مثلاٌ ای دی اس ال ها هم مشکل دارند.
از طرف دیگه نرم افزارها هم با توجه به پیشرفت سخت افزارها مرتب سنگین تر و پیچیده تر میشن و در کل به نظر من عمر مفید یک سیستم حداکثر 2 ساله در حال حاضر و بیشتر از اون دیگه آدم جا میمونه عملاٌ. بنابراین من ترجیح میدم سیستمی رو که الان میخوام انتخاب کنم طوری انتخاب کنم که تا دو سال دیگه خیلی اذیت نکنه. سیستم اپتیمم برای خرید الان به نظر من Core i 5 or 7 و رم 4 یا 6 گیگ و گرافیک با رم یک یا دو گیگه.

موفق باشید

rezaesmailiazad
February 16th, 2011, 11:30
اکثر ما مگه از چه برنامه هایی میخواهیم استفاده کنیم که نیاز به چنین سیستمهایی داشته باشیم ؟ فوق فوقش از برنامه های سنگین مهندسی هم بخواهیم استفاده کنیم سنگین تر از matlab و catia نیست که اونها با سیستمهای خیلی پایینتر از این هم به خوبی اجرا میشوند .

بعضی وقتها فکر میکنم این لپ تاپهایی که در بازار با سخت افزارهای فضایی هست فقط بخاطر خالی کردن جیب مشتری ها هست وگرنه چنین سخت افزارهای بالایی اصلا به کار ادم نمیان . من با pc قبلیم که الان دو هفته است عوضش کردم و خیلی هم قدیمی بود هیچ مشکلی نداشتم ؛ مشکلش فقط در اجرا شدن ویندوز سون بود ؛ توان اجرا کردن و سالم نگه داشتنش رو نداشت ؛ بعد از یک مدت باهاش مشکل پیدا میکرد

حالا سیستم چی بود ؟ گرافیک 128

سی پی یو 2.2 سلرون

رم 512

هارد 60

همین سیستم قدیمی هم همه ی نیازهام رو جواب میداد ولی خب دیگه ظاهرش یک مقدار قدیمی شده بود وگرنه با ویندوز ایکس پی هم مشکل نداشتم .

حالا طرف میره بازار لپ تاپ بخره میگه رمش 6 گیگ پایینتر نباشه ! آخه مگه میخواهی چیکار کنی ؟ موشک هوا کنی ؟ والا موشک هم بخواهی هوا کنی فکر کنم با همون 4 گیگ رم کارت راه بیفته . در ضمن شما که خودتون تو بازار هستید لطفا جای دیگه تبلیغ کنید ؛ من کم کم دارم نتیجه میگیرم لپ تاپ غیر ریفر رو در کل ایران فقط شما میدید و کلا جنس خوب رو دست شما میشه پیدا کرد ؛ نه عزیز جان لپ تاپ ریفر تو بازار کمتر از اونی هست که ارزش مطرح کردنش رو داشته باشه . دیگران رو هم تشویق به خریدن جنس گرون نکنید .

سلام
من تبلیغ نمی کنم فقط اون چیز هایی که دیدم رو میگم .
رم و سی پی یو در هر سیستم خیلی مهم هستند . و شما با اون سیستم که داشتین به هیچ عنوان نمیتونید نه رندر کنید و یا corel و photo shop رو با هم انجام بدید . هر کسی بسته به نیاز خود سیستم رو تهیه میکنه و ربطی به مو شک هوا کردن نداره .
در مورد تبلیغ
دوست عزیز من الان نزدیک به 2 سال هست که دیگه فعالیتی در یازار کامپیوتر ندارم و اون هم به دلایل شخصی و اینکه کارهای دفتر بیش از اندازه زیاد شده . برای همین مغازه رو اجاره دادم و راحت شدم از کلی استرس .
اگر هم اینجا پست دادم و در مورد رفر صحبت کردم به این خاطر هست که شما وقتی میرید یه Dell Vostro می خرید 800.000 تومان و قیمت رو نگاه میکنید و می بینید از سایت 100.000 تومان پاینترخریدی و کلی خوشحال می شی و بعد از 1 ماه هارد ترکید بدونی سر چی بوده .
در پست های من هم اگه دقت کنی من تبلیغ نکردم . من اون چیزی رو که خوب بوده رو اعلام کردم و نحوا اینکه اگه بهت خواست ریفر بدن رو متوجه بشی .

اگه تعداد ریفر کم هست پس چرا اکثر اچ پی ها لیبل پشت سیستم رو ندارن ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

و در پایان این بازار کلک همچنان ادامه دارد اشخاصی که هیچی از سیستم نمیدونن و آن را میفروشن و .......

پ.ن : امیدوارم در این پست های من به کسی بر نخورده باشه ، اگه هم خورد شرمنده .

fanoos
February 23rd, 2011, 23:28
سلام.
یه لپ تاپ می خوام که عصای دستم باشه:p
نیاز ها وخواسته های من و نرم افزارهای مورد استفاده=====>
مجموعه نرم افزارهای آفیس + یک سری نرم افزار مهندسی (مثل MSP و P3) که زیاد جنبه ی گرافیکی ندارن.
اصلا برای بازی نمی خوام.
نکته مهم برای من اینه که چون احتمالا در طول روز ازش زیاد استفاده کنم نازک نارنجی نباشه!!!
قدرت پردازش قابل قبولی هم داشته باشه.زیبایی ظاهری هم برام مهمه.
به من دو مدل رو پیشنهاد دادن:
1-dell 5010(corei7)
2-
HP Pavilion dv6-3140ee Entertainment Notebook PC (XS066EA) specifications - HP Home and Home Office products ([Only registered and activated users can see links])
به نظر شما بین این دوتا کدوم می تونه بهترین انتخاب باشه؟!
من شنیدم HP خیلی داغ می کنه.در ضمن اگر پیشنهاد بهتری داشتید هم مطرح کنید.
بودجه ی من هم تا سقف 1 میلیون تومان هست:rambo:

Tiesto
April 11th, 2011, 13:00
سلام من هم یه لب تاپ میخوام بخرم
مدلش sony باشه، میخوام کارای میکس و مونتاژ رو هم بکنم، ویندوزش هم 7 باشه.
تا 1 میلیون بودجه دارم
ممنون

rezaesmailiazad
April 11th, 2011, 16:51
سلام من هم یه لب تاپ میخوام بخرم
مدلش sony باشه، میخوام کارای میکس و مونتاژ رو هم بکنم، ویندوزش هم 7 باشه.
تا 1 میلیون بودجه دارم
ممنون

بهتره لپ تاپ نخری چون هر چه قدر تجهیزات قوی باشن به پای PC نمیرسه .
لپ تاپ بدرد کارهای دمدست روزمره میخوره ، برای استفاده سنگین PC بهتر است .

Tiesto
April 11th, 2011, 20:08
بهتره لپ تاپ نخری چون هر چه قدر تجهیزات قوی باشن به پای PC نمیرسه .
لپ تاپ بدرد کارهای دمدست روزمره میخوره ، برای استفاده سنگین PC بهتر است .


بله قبول دارم pc خیلی بهتره ارزشش هم بیشتره ولی من مشکل جا دارم
جایی ندارم بزارم بیشتر هم برای ترید میخوام

rezaesmailiazad
April 12th, 2011, 02:25
بله قبول دارم pc خیلی بهتره ارزشش هم بیشتره ولی من مشکل جا دارم
جایی ندارم بزارم بیشتر هم برای ترید میخوام


سونی سری FW
Asus k52 و N53Vخوب هستن

moshaver
April 12th, 2011, 12:23
سلام
نوعي رتيه بندي را در آدرس زير ميتوانيد ببينيد.
Find the Best Laptops / Notebooks - Reviews, Tests Ratings ([Only registered and activated users can see links])

matlabdoni
April 13th, 2011, 13:47
سلام
دوستان من يك لپ تاپ مي خوام بخرم...برام اندازه صفحه نمايش مهمه يعني دوست دارم اندازه صفحه نمايشش بزرگ باشد (مثل مانيتورهاي كاتدي) و اينكه از لحاظ گرافيكي هم به نسبت بالا باشد(براي كارهاي فتوشاپي,تدوين فيلم) , رمش 2 گيگم باشه كافيه...
و مي خوام ديگه به جاي pc از لپ تاپ استفاده كنم ... راستي قيمتشم مناسب باشه.
با وجود اينكه من دو تا كامپيوتر pc دارم و ديگه حس و حال كاركردم باحاشونو ندارم و مي خوام از لپ تاپ استفاده كنم. اينم بگم كه از مدل دل خيلي خوشم مياد چون همه ايرانيا از اين مدل استفاده مي كنند.
شما چه مدلي را پيشنهاد مي كنيد؟لينك سايتم داريد؟
دوستان اگه كساني كه مال اصفهانند آدرس مغازه اي كه لپ تاپ هاي دست دومم(البته كيفيت خوب) مي فروشند ارسال كنند يا پيغام خصوصص بدهند؟ممنون

Moji_profit
April 13th, 2011, 17:40
سلام
دوستان من يك لپ تاپ مي خوام بخرم...برام اندازه صفحه نمايش مهمه يعني دوست دارم اندازه صفحه نمايشش بزرگ باشد (مثل مانيتورهاي كاتدي) و اينكه از لحاظ گرافيكي هم به نسبت بالا باشد(براي كارهاي فتوشاپي,تدوين فيلم) , رمش 2 گيگم باشه كافيه...
و مي خوام ديگه به جاي pc از لپ تاپ استفاده كنم ... راستي قيمتشم مناسب باشه.
با وجود اينكه من دو تا كامپيوتر pc دارم و ديگه حس و حال كاركردم باحاشونو ندارم و مي خوام از لپ تاپ استفاده كنم. اينم بگم كه از مدل دل خيلي خوشم مياد چون همه ايرانيا از اين مدل استفاده مي كنند.
شما چه مدلي را پيشنهاد مي كنيد؟لينك سايتم داريد؟
دوستان اگه كساني كه مال اصفهانند آدرس مغازه اي كه لپ تاپ هاي دست دومم(البته كيفيت خوب) مي فروشند ارسال كنند يا پيغام خصوصص بدهند؟ممنون

سلام

دوست عزیز دل نخر که پشیمون میشی. من با خودم عهد بستم هر کس اسم از برندDELL برد بگم نخره و بهت بگم که تو دردسر میوفتی (چون افتادم میگم). میتونی بری و جاهایی که مدل هایی مانند XPS 1340 .1640 و ... را فروختن بپرسی راهنمائی میکنن . در کل دل نخر هر چی خواستی بخر.

پیشنهاد من MSI از نظر قیمت البته SONY جای خودشو داره.

با تشکر

LionHeart
April 14th, 2011, 00:21
سلام

دوست عزیز دل نخر که پشیمون میشی. من با خودم عهد بستم هر کس اسم از برندDELL برد بگم نخره و بهت بگم که تو دردسر میوفتی (چون افتادم میگم). میتونی بری و جاهایی که مدل هایی مانند XPS 1340 .1640 و ... را فروختن بپرسی راهنمائی میکنن . در کل دل نخر هر چی خواستی بخر.

پیشنهاد من MSI از نظر قیمت البته SONY جای خودشو داره.

با تشکر

سلام
من خودم از DELL مدل 1564 رو دارم نزدیک 10 ماهی میشه که گرفتم
این لپ تاپ از 24 ساعته روز حداقل 15 ساعت روشنه و تا الان هیچ مشکلی نداشته
اتفاقا من واسه 3 تا از دوستانم هم مدل 5010 رو گرفتم که به شدت راضی بودن (3 ماه پیش)
حالا نمیدونم که مشکل شما چی بوده که اینجوری از دست این DELL شکاری :blink::blink:

matlabdoni
April 14th, 2011, 13:58
بله منم دوست خوبمون گفتند دل نگيريد كمي تعجب كردم... من از هركي دوستان,فاميل,حتي دبيرهام مي پرسم همه از دل استفاده مي كنند و كاربر داخلي زياد از اين مدل استفاده مي كنند.
ميشه بگيد دوست عزيز مشكل شما چي بوده كه از اين مدل خوشتون نمياد اگه حق با شماست من از اين مدل نگيرم

Tiesto
April 14th, 2011, 14:03
سلام
نوعي رتيه بندي را در آدرس زير ميتوانيد ببينيد.
Find the Best Laptops / Notebooks - Reviews, Tests Ratings ([Only registered and activated users can see links])


سلام
اقا سایتی، چیزی، جایی، نیست که محصولات sony همراه با قیمت باشه و چه بهتر که سایت ایرانی باشه
ممنون

tamass4116
April 14th, 2011, 14:25
:blink::blink::blink::blink::blink::blink::blink:: blink:

نوشته اصلي بوسيله tamass4116 نمايش نوشته ها
با سلام خدمت دوستان
من یک dell vostro 3300 خریدم در زیر باطری جای سیم کارت داره خواستم بپرسم میشه بوسیله سیم کارت با اون به اینترنت وصل شد .
با تشکر


آقا سوالم رو اینجا اشتباه پرسیدم:(:(:(

matlabdoni
April 14th, 2011, 16:52
سلام
اقا سایتی، چیزی، جایی، نیست که محصولات sony همراه با قیمت باشه و چه بهتر که سایت ایرانی باشه
ممنون
از اين سايت ها تا دلتون بخواد پره همراه با قيمت
كافيه تو گوگل عبارت:قيمت لپ تاپ يا راهنماي خريد لپ تاب را سرچ كنيد

akilis2006
April 14th, 2011, 17:46
سلام
اقا سایتی، چیزی، جایی، نیست که محصولات sony همراه با قیمت باشه و چه بهتر که سایت ایرانی باشه
ممنون

از اين سايت ها تا دلتون بخواد پره همراه با قيمت
كافيه تو گوگل عبارت:قيمت لپ تاپ يا راهنماي خريد لپ تاب را سرچ كنيد

رایانه شاپ ([Only registered and activated users can see links])