PDA

View Full Version : شگفتي جديد بورس


محمد۵۰۵۱
September 14th, 2004, 13:18
سلا م خدمت دوستان عزيز
مژده به دوستداران پارسيان
سهام پارسيان قطعا در مهر ماه وارد بورس خواهد شد و قيمت هر سهم 700 تومان تعيين شده.
اين اطلاع از يكي از اقوام كارمند اداره سهام حاصل گرديده است.
طبق اطلاعات واصله پارسيان بزودي به محض ورود يك تعديل اي پي اس مثبت خواهد داشت .
و سهام هاي خريد وكالتي نيز در مهر ماه بدون هي مشكل بنام خواهد شد.
در حال حاضر سند هاي 10762 تايي در بين پرسنل پخش شده و مي توان سند هاي اصلي را خريداري نمود.
همانطوريكه ميدانيد به محض ورود به بورس و تشكيل قطعي صف خريد ديگر بدست آوردن آن در حكم طلا خواهد بود.آدرس : [Only registered and activated users can see links]
با تشكر

محمد۵۰۵۱
September 14th, 2004, 13:21
ضمن عرض تشكر از دوستان
طبق پيش بيني مدير عامل بانك پارسيان به نظر مي رسد كه پس از ورود به بورس با توجه به انتظار ايجاد صف طولاني خريد قيمت بصورت نمايي رشد 5 درصدي را در هر روز شاهد بوده و قيمت 2000 تا 2500 را براي هر سهم در طول يك ماه شاهد باشيم البته طبق محاسبات با توجه به ارزش اين سهم قيمت واقعي در حدود 1800 مي باشد ولي مي توان با شگفتي انتظار حباب هاي بسيار بالاتر را در ظرف دو تا سه ماه در حدود 4000 تا 4500 داشت!!
اين را هم اضافه نمايم كه با توجه به سرمايه موجود اين بانك در سال جاري نسبت به سال 82 كه افزايش خارق العاده 600 درصدي داشته (قابل توجه اينكه سهام هاي 2000 تايي سال 81 به 10762 در سال 82 تغيير كرده است) انتظار افزايش سرمايه مجدد در حدود 200 درصد در سال 83 بعيد بنظر نمي رسد كه البته اعلام آن به شرايط مطلوب سهام در بورس باز مي گردد .
نكته ديگر اينكه مدير عامل بانك سود هر سهم در سال 83 را 700 ريال اعلام نموده است .
تاريخ دقيق ورود به بورس هنوز دقيقا مشخص نگرديده ولي طبق گفته دوستان مستقر در پارسيان نيمه اول مهر ماه خواهد بود .
در مورد عمده سهامداران بانك تا انجا كه بنده اطلاع دارم بنيانگذاران آن آقايان غروي ؛ نوربخش و رفسنجاني و چند تن ديگر از رجال بوده اند و يكي از سهامداران عمده آن ايران خودرو ي ها و بانك تجارتي ها مي باشند.
با تشكر

MRB
September 14th, 2004, 14:25
سلام دوست عزيز محمد۵۰۵۱

متشکر از اطلاعاتت
اما مقدار عجیب است شما تازه عضو شدی و اولین پیامت به این مهمی و دقیقی است
;) شاید در این دنیا مقداری عجیب است . کسی تازه وارد میشود B) و بدون شناخت محیطش آنچه دارد را در طبق اخلاص میگذارد. :ph34r:

یک نکته دیگرشما در قیمت گذاریتان یادتان رفته واحد مشخص کنید.مغمولا یک اطلاع رسان خوب باید دقیق هم عمل کند
امیدوارم واحد این اعداد هزارم ریال نباشد

به هر حال پارسیان مطمئنان خوب است و من هم سهام خوبی دارم و دوست دارم اینکه گفتید اتفاق بیفتد
ما را از اطلاعات خوب و صحیح خود دریع مدارید :D

آماتور
September 15th, 2004, 00:24
سلام محمد جان و بقيه دوستان!

من يه سوال داشتم :

با توجه به قيمت بقيه سرمايگذاري ها و واسطه هاي مالي كه اصولا همشون زير ۱۰۰۰
و حدود ۶۰۰ ۷۰۰ تومان است چطور يك همچين پتانسيلي (۲۰۰۰ ۳۰۰۰ تومان) براي پارسيان پيش بيني شده؟

پسرو
September 15th, 2004, 09:00
با سلام
در مورد سوال دوستمون آماتور به نظر من اين رشدي كه براي پارسيان پيش بيني ميشه از دو عامله يكي اقبال و توجه به اين سهم و در حقيقت انتظاراتي كه در مردم نسبت به اين سهم صورت گرفته و ديگري هم مربوطه به نوع فعاليت خاص اين بانك كه اون رو از ساير شركتهاي سرمايه گذاري يا واسطه هاي مالي متفاوت مي كنه. شركتهاي سرمايه گذاري عمدتا (جداي خريد و فروش سهام) از راه سود ناشي از فعاليتهاي مختلف توليدي يا خدماتي درآمد كسب ميكنند كه با توجه به شرايط نامناسب توليد در ايران بسته به صنايع مختلف از نرخ بازگشتهاي نسبتا پاييني برخورداره . اما بانكها از راه اعطاي وامهاي بلندمدت و تسهيلاتي كه بخشهاي مختلف ارايه ميدهند درآمد كسب ميكنند. در حقيقت صنايعي كه به دليل كمبود نقدينگي ناچار به تامين مالي از بانكها هستند بخش عمده اي از سود خودشون رو در قالب هزينه هاي مالي به بانكها برمي گردونند!!!!
تقريبا به همين سادگي و با ريسك خيلي ناچيزي بانكها به درآمدهاي سرشاري دست پيدا مي كنند كه سازندگان اصلي اين درآمدها (واحدهاي توليدي) از اون محروم هستند!!!البته با توجه به رجال موسس اين بانك هم بايد ـروم به ديوار!!! :ph34r: - وجود رانتهايي خاص رو در اين موسسه مد نظر داشت.

الفبا
September 23rd, 2004, 21:26
سلام دوستان!

من هم مثل دوستمان فكر مي كنم عرضه اوليه بانك پارسيان در حدود ۷۰۰ تومان باشد و قيمتش بعد از چند ماه به ۱۴۰۰ برسد. ولي بعيد مي دانم امسال بيش از ۱۸۰۰ تومان بشود. علت اين امر هم اين است كه P/E بانك كارآفرين بالاي ۱۵ و P/E بانك اقتصاد نوين بالاي ۲۰ است. پس با توجه به محبوبيت بيشتر بانك پارسيان مي توان نتيجه گرفت كه P/E بانك پارسيان حدود ۲۰ خواهد بود و با توجه به EPS =۷۰۰ ريالي آن در صورت عرضه در بورس به ۱۴۰۰۰ ريال برسد. البته براي اين كار كمي طول مي كشد. توجه كنيد كه سرمايه بانك پارسيان ۲۰۰۰ ميليارد ريال است و بايد براي رسيدن به ۱۴۰۰۰ ريال عرضه زيادي انجام شود كه اين مي تواند روند رشد اين بانك را همانند سهامهاي بزرگ كند كند.

اما نكته اي كه بايد به آن توجه كنيد چپ بودن بورس با بانك پارسيان است. همانطور كه مي دانيد در قسمت شركتهاي در دست بررسي جلوي نام بانك پارسيان بررسي مجدد نوشته شده كه نشان مي دهد يك بار درخواست اين بانك براي پذيرش رد شده و علت اين امر هم اين است كه بورس معتقد است كه پذيره نويسي بانك پارسيان در ارديبهشت ماه بايد در ۱۸۰ تومان انجام مي شد و مي گويد سر مردم كلاه گذاشته ايد. در حالي كه اين اصلا درست نيست و بانك پارسيان بر خلاف ساير بانكهاي خصوصي از رشد خوبي برخوردار است به طوري كه پارسال با سرمايه ۳۴۱ ميليارد ريالي‌ ۲۰۰ ميليارد ريال سود كسب كرد و با بردن ۱۰۰ ميليارد ريال از اين سود به اندوخته شركت توانستند ضريب كفايت سرمايه را به ۸.۰۸ درصد برسانند در حالي كه ضريب كفايت سرمايه بانكهاي خصوصي ديگر خيلي بيشتر از اين رقم است. (ضريب كفايت سرمايه بانك در سال ۱۳۸۱ با سرمايه و اندوخته ۴۰۱.۳۳۱ ميليارد ريال برابر با ۴۲.۹۵ درصد و اين ضريب با سرمايه و اندوخته ۵۳۳.۱۳۵ ميليارد ريال در سال ۱۳۸۲ برابر با ۸.۰۸ درصد بود.)

حال شما ببينيد كه اين بانك امسال با ۲۰۰۰ ميليارد ريال سرمايه به چقدر رشد مي رسد. بعيد مي دانم امسال بتواند آنقدر وام بدهد كه ضريب كفايت سرمايه به ۸ بازگردد. (همانطور كه مي دانيد طبق استانداردهاي جهاني و مقررات بانك مركزي اين ضريب نبايد كمتر از ۸ درصد باشد.) بنابراين قطعا امسال به افزايش سرمايه مجدد نيازي ندارد. ولي با اين آهنگ رشد بعيد نمي دانم كه سال ۱۳۸۴ يا ۱۳۸۵ نياز به افزايش سرمايه مجددي داشته باشد.

حال با توجه به اين رشد و استقبال عمومي از سهام بانك پارسيان در خارج از بورس
بورس مجبور به بررسي مجدد سهام بانك پارسيان مينمايد كه بعيد مي دانم بتوانند ردش كنند و فكر مي كنم اواخر مهرماه وارد بورس شود.

حال ببينيد كه اين بانك با وجود اين كه بورس با آن لج مي باشد چگونه رشد خواهد كرد.

در ضمن بزرگترين سهامداران بانك پارسيان كارمندان ايران خودرو و كارمندان بانك تجارت هستند كه هر كدام ۱۲ الي ۱۳ درصد سهام بانك را در اختيار دارند. تاكيد مي كنم كه كارمندان نه خود ايران خودرو و بانك تجارت. بعد از اين دو گروه بزرگترين سهامدار اين بانك صندوق بازنشستگي كشور با ۵ درصد سهام اين بانك است.

پس همانطور كه مي بينيد اين بانك داراي سهامدار عمده اي نمي باشد و بايد بازار قيمت آن را تعيين كند نه مثل بانك اقتصاد نوين كه به صورت حمايتي قيمت آن تعيين مي شود.

در ضمن كساني كه اطلاعاتي در مورد اين بانك مي خواهند مي توانند به آدرسهاي زير مراجعه كنند:
۱- سايت بانك پارسيان [Only registered and activated users can see links]
۲- وبلاگ دوستداران بانك پارسيان [Only registered and activated users can see links]
(اطلاعات اين وبلاگ تا حدود زيادي درست است.)

Pezhman3
September 25th, 2004, 16:38
پذيرش بانك پارسيان در بورس دوشنبه ۴ مهر در هيئت پذيرش بررسي مي شود

ايران بورس -
در جلسه هفته جاري هيئت پذيرش درخواست پذيرش بانك پارسيان در بورس مورد بررسي قرار خواهد گرفت.
به گزارش خبرنگار ما در جلسة دوشنبه ششم مهرماه هيئت پذيرش اوراق بهادار درخواست پذيرش بانك پارسيان مورد بررسي قرار خواهد گرفت. گفتني است در صورت پذيرش مشروط بانك پارسيان معمولا" رفع موارد شرط و درج نام شركت در فهرست نرخ هاي بورس زماني در حدود دو ماه را در برخواهد گرفت.

نقل از [Only registered and activated users can see links]

حسين.ش
September 27th, 2004, 09:48
با سلام خدمت دوستان عزيز ،بايد بگم كه تمام مطالبي كه فرموديد درست،ولي در تصميم گيري مي بايست تحولات سياسي را كه مقارن با بازگشايي اين سهم است را در نظر گرفت.( آژانس اتمي ) :huh:

الفبا
September 27th, 2004, 17:44
سلام دوستان!‌ بالاخره بانك پارسيان در بورس اوراق بهادر پذيرفته شد.

Pezhman3
September 27th, 2004, 18:40
به نظر شما سهام پارسيان در حال حاضر چقدر ارزش دارد؟
يعني اگر بخواهيم از كساني كه قبلا سهم را پذيره نويسي كرده اند سهام پارسيان ر بخريم تا چقدر به صرفه خواهد بود؟

حامدبروكر
September 27th, 2004, 19:16
آيا تمام سهام پارسيان پذيره نويسي شده ؟
آيا امكان خريد سهام پيش از گشايش در بورس از خريداران قبلي وجود دارد؟ چگونه؟

الفبا
September 29th, 2004, 16:06
سلام! مي دانم كه قبلا سهام بانك پارسيان را دلالان به قيمت ۵۵۰ در بلوكهاي حداقل ۱۰۰۰۰ سهمي مي فروختند. ولي با توجه به پذيرش بانك پارسيان بعيد مي دانم ديگر حاضر باشند با قيمتهاي قبل بفروشند.

به نظر من سهام بانك پارسيان ۷۰۰ الي ۱۴۰۰ مي ارزد.