PDA

View Full Version : سرمايه‌گذاري غدير، شركت پتروشيمي‌ اوره و آمونياك را خريد


افشار
August 24th, 2004, 16:08
عنوان :سرمايه‌گذاري غدير، شركت پتروشيمي‌ اوره و آمونياك را خريد



شركت سرمايه‌گذاري‌غدير 51 درصد از سهام شركت پتروشيمي اوره و آمونياك را در منطقه عسلويه خريداري كرد.
يك منبع مطلع در گفت و گو با پارس نيوز ضمن اعلام اين خبر افزود: شركت سرمايه‌گذاري‌غدير 51 درصد از سهام پروژه اوره و آمونياك را در منطقه عسلويه خريداري كرده و اين پروژه‌ها به زودي (تحت نام شركت پتروشيمي غدير) ثبت خواهند شد. اگر چه پروژه‌هاي پتروشيمي غدير در حال اجراست و شركت سرمايه‌گذاري غدير مالك اين پروژه است اما اين پروژه‌ها در حال حاضر شخصيت حقوقي ندارند و پس از ثبت در يك شركت جديد به نام غدير فعال خواهند شد.
وي با اشاره به اينكه هنوز نام غدير براي اين شركت به ثبت نرسيده است در رابطه با اين پروژه ابراز داشت: پروژه اوره تاكنون 95 درصد پيشرفت داشته است و حداكثر اين طرح تا 2 ماه آينده به بهره‌برداري خواهد رسيد و ظرفيت آن يك ميليون و 100 هزار تن اوره در سال است. در همين حال توليد آمونياك نيز به ميزان 770 هزار تن آغاز به كار كرده است.
اين منبع آگاه با اشاره به اينكه پروژه ديگري نيز با همين مشخصات از طرف سرمايه‌گذاري‌غدير تا 2 سال آينده به نتيجه خواهد رسيد ابراز داشت: سرمايه‌گذاري‌غدير همچنين در حال بررسي براي خريد چند پروژه پتروشيمي ديگر در منطقه ويژه اقتصادي بندر امام است به علاوه اين شركت در همكاري با شركت صنايع پتروشيمي پروژه‌هاي ديگري را در صنايع پايين دستي در غرب كشور اجرا خواهد كرد.
وي از ذكر ارقام سرمايه‌گذاري‌شده در صنعت پتروشيمي خودداري كرد و در مورد علل سرمايه‌گذاري‌در اين صنعت اظهار داشت: اين صنعت جزو صنايع پايه‌اي كشور و داراي مزيت نسبي در ايران است، بنابراين سرمايه‌گذاري‌غدير به منظور پايدار شدن فعاليت‌هايش سرمايه‌گذاري‌‌هاي قابل توجهي را در اين صنعت انجام داده است.
اين فرد مطلع در مورد شركت سرمايه‌گذاري‌ساختمان به پارس نيوز گفت: شركت سرمايه‌گذاري‌ساختمان كه متعلق به شركت سرمايه‌گذاري‌ غدير است به زودي وارد بورس خواهد شد.
شايان ذكر است ظرف 10 روز آينده برنامه افزايش سرمايه شركت غدير مشخص خواهد شد.


منبع خبر : دنياي اقتصاد 2/6/82

yaser_rashidi
August 24th, 2004, 16:49
با سلام خدمت افشار گرامي
ممنون از خبر خوبتون ;)
فكر ميكنم اشتباهي دكمه نظر خواهي(poll) رو زديد براي اين تاپيك و مطلب بصورت نظر سنجي درج شده. اگر اينطوره دكمه report كه بالاي پست من و احتمالا خودتون هست رو بزنيد و تو صفحه اي كه باز ميشه از آقا رضا(ادمين) سايت بخواهيد كه مشكلي كه ايجاد شده رو برطرف كنه.
موفق باشيد.
;)

Reza
August 24th, 2004, 20:19
من اين تاپيك رو اصلاح كردم و نظر خواهي رو از ابتداش برداشتم.