PDA

View Full Version : نرم افزارهاي بورس تهران


سعيد
April 7th, 2004, 21:48
مديريت سبد سهام و بروز نگهداري اطلاعات و روند بازدهي آن مهمترين دغدغه هر سهامداري مي باشد.
نرم افزار ShareExpress2000 يكي از بهترين نرم افزارهاي موجود در اين زمينه ميباشد و شما ميتوانيد سبد سهام خود را به راحتي با وارد كردن آخرين قيمت مديريت كنيد. مواردي همچون :
- اراپه آخرين وضعيت سبد و سود يا زيان كلي آن.
- نگهداري سوابق هريد و فروش.
- محاسبه آخرين قيمت ميانگين سهام در چند نوبت خريد.
- اراپه سود وزيان سهام هاي موجود در سبد بطور جداگانه و به تفكيك.
....

براي download نرم افزار ميتوانيد از آدرس زير استفاده كنيد. ظرفيت آن نيز ۴.۶ مگا بايت مياشد.
[Only registered and activated users can see links]

لطفا اگر دوستان نرم افزار ديگري در مورد مديريت سبد سهام سراغ داريد در همين تاپيك معرفي نماييد.

Reza
April 7th, 2004, 22:23
نرم افزار Fund Manager:
نرم افزار شخصی: http://www.beiley.com/programs/fundmn67.exe

نرم افزار حرفه ای: http://www.beiley.com/programs/fmnpro67.exe

نرم افزار پیشرفته: http://www.beiley.com/programs/fmnadv67.exe

yaser_rashidi
April 8th, 2004, 16:53
من خودم به اين بحث بسيار علاقمندم :‌
ببينيد دوستان نرم افزارهاي مرتبط با بورس دو دسته اند :‌
۱ - نرم افزارهاي حسابداري
۲ - نرم افزارهاي اطلاعات سهام و قيمت و تابلو و عرضه و تقاضا و .....
البته بعضي نرم افزارها هر دو سرويس فوق را در يك بسته اراپه ميكنند .

نرم افزارهاي حسابداري به وفور موجودند .( هم براي بورس و هم براي موضوعات ديگر مثل انبارداري مديدريت و ... )‌ من به شما توصيه ميكنم از نرم افزارهاي خارجي استفاده كنيد . معادل هاي فارسي هم فرق چنداني ندارند . فرمولهاي ( عموما ساده ) حسابداري در آنها تعبيع شده و به شما امكان ايجاد سبد سهام , حسابهاي متفاوت ( براي نگهداشتن حساب هايتان با ديگران ) و ديدن كاركرد و بازدهي سبد سهام و ....را ميدهد .
حتي در مقياس كوچك ميتوان با برنامه نويسي در اكسل (‌MS Office : Excel )‌ نيازهاي حسابداري را مرتفع كرد . ( من خودم اينكار را كرده ام !‌ )‌

درباره نرم افزار اطلاعات سهام :
a . مسلم است كه بايد بعد از هر روز كاري به اينترنت ( يا اينترانت ) وصل شود تا اطلاعاتش را بروزرساني (‌update ) كند . اطلاعات قيمتي تابلو , عرضه و تقاضا در طول زمان خريد و فروش , اطلاعات سهام جايزه و حق تقدم ها و ... , اطلاعيه هاي صادر شده از سازمان بورس و .... چيزهاييست كه در اين نرم افزار خواهيد ديد .

b . اين نرم افزارها به پشتيباني ( support )‌ قوي نياز دارند . چون در صورت تعويق در رساندن اطلاعات يا دقت پايين در اطلاعات ضرر مستقيمي به كاربر ( user ) نرم افزار ميخورد . اطلاعات غلط پايه تحليل غلط و تصميم غلط و دست آخر ضرر مالي خواهد شد . ( :( )‌


نرم افزار fund manager :‌

اين نرم افزار يك نرم افزار كاربردي با واسط كاربري ( user interface ) قوي و زيباست . هر دو كارهاي فوق كه گفتم را هم انجام ميدهد . يعني هم نرم افزار حسابداري است و هم نرم افزار اطلاعات سهام . طريقه آپديت شدنش هم بدليل سيستم يكپارچه اطلاع رساني بورس هاي بين المللي بسيار ساده است ! فقط با فشار دادن يك دكمه در هر زماني آخرين اطلاعات سهام بازار بورس انتخابي در كامپيوتر شما بارگذاري ( download ) شده و براحتي قابل مشاهده است .
با توجه به قابليت هاي بالا و پيشرفت هاي چشمگيري كه اين نرم افزار ( نسبت به نسخه (‌version ) هاي ابتدايي داشته ) قيمت نسبتا بالايي نيز دارد .
همانطوري هم كه دوست عزيزم آقا رضا نوشت در پست قبل در سه نسخه اراپه ميشود .
شخصي personal
حرفه اي professional
پيشرفته advanced
كه قابليت ها و قيمتهاي متفاوتي نيز دارند . ( در سايت [Only registered and activated users can see links] قابلیت ها و نمودار ها موجود است )

با توجه به اینکه بازار بورس تهران اطلاعاتش به این نرم افزار وارد نمیشود و همچین سرویسی برای بورس تهران ارائه نمیشود ( به قول دیگر هنوز بازار بورس جهانی نشده و اطلاع رسانی در آن به این حد و اندازه ها نرسیده است ) نمیتوان ازین نرم افزار بصورت مستقیم مانند دیگر بازارهای بورس بين المللي ( مثل nasdaq ) استفاده كرد . در ضمن فكر نميكنم واحد پول ريال در اين نرم افزار باشد و بنابراين حتي در صورت استفاده از اين نرم افزار فقط بعنوان نرم افزار حسابداري احتمالا دچار مشكلات تبديل واحد پول و .. خواهيم بود .

درباره نرم افزارهاي ديگر من تابحال فقط نرم افزار ره آورد ( مربوط به شركت دنا سهم ) را ديده ام و با آن نيز كار ميكنم . اما بدلايلي تصميم به عوض كردن نرم افزار مورد استفاده خود گرفته ام .

اميدوارم اين مطالب مفيد باشد . :)
در پست بعدي مطالبي در باره
اين نرم افزار و
تصميم خود و
لينكي براي دانلود يك نسخه قديمي نرم افزار fund manager بهمراه *** !‌
خواهم نوشت .

Reza
April 8th, 2004, 19:03
از توضيحات جامع و مفيدتان تشكر مي‌كنم ياسر عزيز.
منتظر مطلب بعدي هستم. :)

سعيد
April 10th, 2004, 10:45
با تشكر از مطلب مفيد ياسر عزيز
يك سوال : آيا بعد از اتمام زمان Trail ورژن هاي جديد Found Manager امكان ادامه استفاده از آن موجود ميباشد يا از ابتدا از ورژن قديمي *** دار استفاده كنيم؟
ضمنا مشتاق ديدن مطلب شما در مورد نرم افزار ره آورد هستم. با تشكر

سعيد
April 10th, 2004, 12:21
با تشكر از تذكر ياسر عزيز در مورد مشكل لينك Download نرم افزار ShareExpress2000 .
دوستان ميتوانند از لينك زيرجهت Download استفاده كنند:
[Only registered and activated users can see links]

yaser_rashidi
April 12th, 2004, 01:28
نرم افزار ره آورد :

این نرم افزار توسط شرکت پارس پرتفولیو پشتیبانی میشود و اکثر ما آنرا دلیل قدمتی که در بازار بورس تهران دارد میشناسیم . نرم افزار با foxpro نوشته شده و واسط کاربری ( user interface ) آن تحت داس ( dos prompt ) میباشد . هر روز در پایان وقت کاری از طریق شبکه اینترانت ( intranet ) به سرور نرم افزار وصل شده و اطلاعات را در کامپیوتر شما ذخیره میسازد .
با پیشرفت نرم افزارهای محاسباتی ( مثل اکسل excel ) و گرافیکی شدن این نرم افزارها این نرم افزار هنوز در محیط داس کار میکند و مزیت های نرم افزارهای جدید را که براحتی به شما امکان کنترل اطلاعات و نمودار و ... را میدهد ، ندارد .

مزیت های ره آورد :
1 – کلیه اطلاعات بورس را داراست . من اطلاعی از دقت این اطلاعات ندارم ولی گویا ازابتدای تاریخ تشکیل بورس اطلاعات شرکتها در آن موجود است .
2 – کلیه محاسبات حسابداری شما ( از تشکیل پرتفوی تا کم کردن مقدار مالیات و کارمزد کارگزار و ... از سهام ) را انجام میدهد .
3 – حق تقدم ها و تاریخ تبدیل شدنشان به سهم ، سهام جایزه ، دریافت EPS ، ...... در نرم افزار تعبیه شده و بصورت اطلاعیه به کاربر گوشزد میگردد .
4 – نرم افزار پشتیبانی نسبتا خوبی دارد .
5 – نرم افزار حسابداری آن برای بورس تهران است و مقادیر مالیات خرید و فروش و کارمزد کارگزار و ... را اتوماتیک در نحاسبات وارد میکند .

معايب ره آورد :‌
1 – بزرگترین عیب این نرم افزار نوشته شدنش با یک نرم افزار قدیمی است ! نرم افزاری که دیگر در عرصه برنامه نویسی منسوخ شده و جایگزینهای زیبای گرافیکی جای آن را گرفته اند ( مثل Visual Basic ) . بهمین دلیل این نرم افزار در داس اجرا میشود و محیط آن همانند نرم افزارهای قدیمی داس همچون NC میباشد . محیطی آبی رنگ ، با کاراکتر های درشت و بدون هیچ عامل گرافیکی .
امکان ریز کردن یا درشت کردن حروف ، تغییر فونت ، تغییر رنگ .... در این نرم افزار موجود نمیباشد .
2 – خروجی گرفتن از نرم افزار ممکن است ولی نه برای همه گزارشات. یعنی میتوان بعضی گزارشات را ذخیره کرد و با نرم افزاری مثل اکسل آنرا باز کرد . ولی برای بعضی گزارشها هم نمی توان خروجی گرفت.بعضا فونتهای فارسی بهم می ریزد .
3 – دیدن گزارش ها فقط با فرمتهای از پیش تعیین شده ممکن است . مثلا نمیتوان روند قیمت چند شرکت را در یک بازه زمانی در یک گزارش دید . به زبان دیگر فقط از ابزارهای تعبیه شده درون نرم افزار میتوان برای دیدن اطلاعات ( و آن هم فقط در یک فرم و قالب ) استفاده کرد . امکان تعریف آنچه که شما میخواهید برای نرم افزار ( مثل ابزارهای قدرتمند برنامه نویسی در اکسل ) وجود ندارد .
4 – بدلیل بزرگ بودن فونت ها و تمامی اجزای صفحه ، امکان دیدن گزارش چند شرکت و مقایسه آنها در یک پنجره نمایش وجود ندارد . یعنی باید حافظه خوبی داشته باشید . وگزنه امکان مقایسه اعداد و ارقام عرضه و تقاضای دو شرکت با هم وجود ندارد !
5 – امکان نمودار کشیدن برای همه گزارشات تعریف نشده است .
6 – در نمودارها فقط روند قابل اعتماد است . با نگاه کردن به نمودار نمیتوان فهمید یک نقطه خاص چه x ,y دارد؟ مثلا شما در روند قیمت ایران خودرو میبینید که قیمت حد اقل چند ماه گذشته حوالی 512 تومان بوده . در حالیکه وقتی نمودار را میکشید میبینید حد اقل قیمت روی نمودار 600 است ! اعداد و ارقام روی نمودار بهیچ وجه قابل اعتماد نیستند .
7 – ( این ها البته دیگر نظر شخصی بنده است ) :
• رنگ بندی نرم افزار خسته کننده است .
• منوهای نرم افزار خیلی منطقی طراحی نشده و پیدا کردن آنچه که میخواهید جز با تجربه امکان پذیر نیست .

نرم افزارهای دیگر موجود برای بازار بورس تهران : نرم افزار صحرا و نرم افزار تدبیر پرداز است .
من در حال جمع آوری اطلاعات و امتحان کردن این دو نرم افزارم . بزودی درباره این دو نیز توضیحی خواهم نوشت .


درباره نرم افزار fund manager :
نسخه های جدید این نرم افزار همگی shareware است . یعنی یا بلحاظ زمانی یا امکانات در آن محدودیت هایی گذاشته شده و تا زمانی که آنرا نخرید در مدت کمی فقط کار میکند . نسخه قدیمی از این نرم افزار بهمراه *** پیدا کردم ( *** ورژن های جدید را پیدا نکردم ! :( ) و در آدرس زیر گذاشته ام . برای دیدن قابلیت های این نرم افزار بد نیست . البته ورژنهای فعلی پیشرفت زیادی نسبت به این نسخه دارند .
آدرس فایل setup برای نصب برنامه :

[Only registered and activated users can see links]

اطلاعات لازم برای *** کردن برنامه :

Name : Yaser
Serial : 12345
Pass : hVfky4nr

موفق باشید
رشیدی

:)

yaser_rashidi
April 14th, 2004, 22:55
با سلام

آيا بعد از اتمام زمان Trail ورژن هاي جديد Found Manager امكان ادامه استفاده از آن موجود ميباشد يا از ابتدا از ورژن قديمي *** دار استفاده كنيم؟

ببينيد.... اين نرم افزاري كه من معرفي كردم ورژن هاي جديدش بعد از مدتي expire ميشوند و پيغامي ميدهند براي خريد نرم افزار !
اون ورژن قديمي هم كه لينكشو گذاشتم هم خيلي قابليت هاي جديدها رو نداره ولي ساده تره و نمونه يك نرم افزار تحت ويندوز با طراحي خوبه ! براي شروع بد نيست !

در ادامه بحث نرم افزارا :
من در جلسه ديدن دموي نرم افزار تدبيرپرداز شركت كردم و ان شالله بزودي خلاصه اي از مشخصات و قابليت هاي اين نرم افزار رو ميگذارم اينجا .
براي ديدن نرم افزار صحرا هم دارم صحبت ميكنم . انشالله هفته بعد اونو ميبينم . سعي ميكنم كامل باشه و بي طرفانه از جانب يك كاربر (User ) اين review ها رو بنويسم .

گويا اين بحث خيلي براي دوستان جذاب نيست ؟ كسي نظري حرفي نداره ؟ شما از چه نرم افزاري استفاده ميكنيد ؟ نظري نداريد در بارش ؟؟

اين مباحث اصولا با بحث چند نفره به جاهاي بهتري ميرسه ! اميدوارم مرا در ادامه اين مطلب همراهي كنيد . نظرتونو بگين ..... نقدي به كار من دارين حتمن بنويسيد.....

:)

سعيد
April 15th, 2004, 09:04
ياسر جان سلام
با تشكر از مطلب جامع و كاملت در مورد ره آورد. من هم ره آورد را تست كرده ام.
و با نظر شما در مورد آن موافقم. ضمنا به نظر من هزينه آن ( سالي ۲۴۰۰۰۰ تومان بدون عرضه و تقاضا) براي سبدهاي سهام كوچك زياد است. من نميفهمم كه چرا نرم افزاري همچون Found Manager در ورژن هاي مختلف با قيمتهاي متفاوت عرضه ميشود اما در مورد نرم افزار ره آورد اين موضوع را درنظر نگرفته اند.
من كه فعلا با استفاده از امكانات Excel كارم را راه مي اندازم. البته در مورد بروز نگهداري ارزش سبد ShareExpress2000 هم جالب است اما امكانات چارت و ... را ندارد.
منتظر اعلام نظر شما در مورد دو نرم افزار ديگر ميمانم. لطفا اگر از قيمت آنها و نحوه بروز شدن روزانه آن اطلاع داري براي ما بنويس.
در مورد Found Manager هم يكبار اطلاعات سبدم را بطور دستي وارد كردم كه وقت زيادي برد و بعد از مدتي با شروع هشدارهاي اتمام دوره تست نرم افزار بعلت بروز مشكل مجبور به نصب مجدد سيستم شدم و اطلاعات ورژن جديد هم به ورژن *** دار وارد نشد. :(
اگر در مورد نحوه وارد كردن اطلاعات از Excel به Found Manager جواب گرفته اي من را هم در جريان بگذار.
خلاصه كلام من يكي كه لذت ميبرم از اين بحث و منتظر ادامه نظرات شما هستم. ;)

mojtaba
April 17th, 2004, 01:56
Originally posted by سعيد@ ۲۷ فروردين ۱۳۸۳ @ ۱۲:۳۴ بعدازظهر
من هم ره آورد را تست كرده ام.
و با نظر شما در مورد آن موافقم. ضمنا به نظر من هزينه آن ( سالي ۲۴۰۰۰۰ تومان بدون عرضه و تقاضا) براي سبدهاي سهام كوچك زياد است. من نميفهمم كه چرا نرم افزاري همچون Found Manager در ورژن هاي مختلف با قيمتهاي متفاوت عرضه ميشود اما در مورد نرم افزار ره آورد اين موضوع را درنظر نگرفته اند.

سلام دوست عزيز
تا اونجايي كه من خبر دارم نرم‌افزار ره‌آورد هم داراي امكانات متفاوتي است كه به انتخاب كاربر (و صد البته با پرداختن هزينه آن) در اختيار وي قرار مي‌گيرد.
البته در مجموع به نظر من هم قيمت مناسبي ندارد و گويا بازار هدف آن سهامداران كوچك نيست.

mojtaba
April 17th, 2004, 02:05
با تشكر از توضيحات كاملت ياسر جان
مي‌خواستم يك زير نويس به حرفهايت اضافه كنم
گويا با تمام شدن دوره نرم‌افزار ره‌آورد كلاْ نرم‌افزار از كار مي‌افتد و سرويسهاي پيشين آن نيز غير قابل دسترسي مي‌شوند.
و ظاهراْ اين چيزيه كه در ابتداي فروش به شما گفته نمي‌شه.

البته مرجع اين حرف خيلي قابل اعتماد نيست ;) ولي آدمو به فكر مياندازه.

yaser_rashidi
April 17th, 2004, 09:17
اين حرف درسته و خودم هم اونو تست كردم !!!!
همه قابليت هاي نرم افزار disable ميشن وقتي بفهمه كه الان دوره اش تموم شده و شما هم رجيستر نكردي !
بنظر من كار خيلي جالبي نيست . .....

سعيد
April 17th, 2004, 09:44
براي من اين اتفاق نيفتاده است. يعني اطلاعات در آخرين وضعيت ثابت مانده است. اما من ميتوانم از اطلاعات قبلي آن استفاده كنم.

mojtaba
April 18th, 2004, 13:09
Originally posted by سعيد@ ۲۹ فروردين ۱۳۸۳ @ ۰۱:۱۴ بعدازظهر
براي من اين اتفاق نيفتاده است. يعني اطلاعات در آخرين وضعيت ثابت مانده است. اما من ميتوانم از اطلاعات قبلي آن استفاده كنم.
والا ياسر جان اين قضيه كمي پيچيده شد بهتره قبل از هر حرف ديگري ته و توي قضيه رو در بياوريم

سعيد
April 18th, 2004, 15:09
شوخي نكن آقا مجتبي
يعني قانونا بايد بعد از اتمام دوره از كار مي افتاد. :o
بابا اين كه خيلي ناجوره.
اما براي من كه فعلا داره با اطلاعات گذشته كار ميكنه . من اطلاعات مورد نيازم را تا جاييكه بتوانم (تا تاريخ اتمام اشتراك ) از نرم افزار ميگيرم و بعد از آن را هم خودم در Excel وارد ميكنم.
آقا ياسر ما همچنان منتظر نتايج بررسي شما بر روي دو نرم افزار ديگر هستيم. ;)
به اميد ديدار در جلسه امروز يكشنبه ۳۰/۱/۸۳

yaser_rashidi
April 27th, 2004, 10:10
من دو نرم افزار تدبير پرداز و صحرا را ديده ام و در جلسه دمو ايندو شركت كردم .
بدلايلي هنوز خلاصه توانايي هاي آنها را ننوشته ام اما بزودي اينكار را ميكنم .
هر دو نرم افزارهاي خوبي هستند و البته معايبي نيز دارند .

بزودي درباره شان بيشتر خواهم نوشت ......

:)

Sa Ta
May 10th, 2004, 12:46
سلام.
بحث خيلي خوبي است. من هم مدتي است كه به دنبال يك نرم افزار مناسب مي گردم.
نرم افزاهاي خارجي كه داراي امكانات زيادي هستند به دليل اينكه بايد دستي آپديت شوند كار را مشكل مي كنند و حداكثر ۳-۴ سهم را مي توان هر روز آپديت كرد.
در مورد نرم افزارهاي ايراني هم من فقط ره آورد را شنيده بودم كه وقتي قيمتش را پرسيدم ديدم خيلي زياد است.
حالا دوستان اگر لطف كنند و نتيجه تحقيقات خودشان را در مورد ساير نرم افزارهاي ايراني و مقايسه آنها و همچنين قيمتشان اينجا بگذارند ممنون مي شوم.
در ضمن آيا وارد كردن دستي اطلاعات در اكسل مشكل نيست؟

yaser_rashidi
May 10th, 2004, 18:18
باز خدا رو شكر كه هستند افرادي كه دنبال ميكنند بحث رو و دنبال نرم افزار و تحليل گري اند نه هياهو براه انداختن و دنباله رو شايعات بودن كه دامنگير افراد زيادي مخصوصا كم تجربه هاي بازار است . البته خود من هم تجربه زماني كمي دارم در بورس . اما سعي كردم راه درست را كه همانا خريد و فروش از روي تحليل سهام است را بروم .
درباره دو نرم افزار « تدبير پرداز » و « صحرا » واقعيت اينست كه من در جلسات دمو هر دو نرم افزار شركت كردم و هر دو را از نزديك ديدم و سنجيدم . كلي نت برداشتم و از ديدگاه يك كاربر مزايا و معايبي كه بنظرم مي آمد را نوشتم . اين قضيه شايد مربوط به بيش از يك ماه پيش است .
اما متاسفانه مسئولين شركتهاي توزيع كننده اين دو نرم افزار از اينكه ما در سايتمان يك review به نرم افزارشان بزنيم ترسيدند !
من مطمئنم افراد مستعد تر و بهتري از من براي نوشتن review وجود دارند . ولي وقتي اين تقاضا براي اطلاع رساني وجود دارد و كسي جوابي برايش ندارد بالاخره اين اندك هم ارزشمند ميشود ! فقط همينقدر بگويم كه اين دو شركت هم جا پاي سازمان بورس ميگذارند در حصر اطلاعات !‌ سايت براي معرفي محصولي كه ميليونها تومان هزينه ساختش شده ندارند ! و احتمالا از خيل علاقمندان اينترنتي به بازار بورس و اينكه از اين راه چه تعدادي مشتري ميتواند نصيبشان شود هم بي اطلاعند ! و ترجيح ميدهند همه چيز در هاله اي از ابهام قرار داشته باشد . مسلما سياست سازمان بورس در شفاف نكردن اطلاع رساني هم بي تاثير نيست در اينگونه جهت گيري ها !
دست آخر چون ترسيدند كه مبادا من چيز " بد "ي درباره نرم افزارشان بنويسم گفتند ننويس ! و من اين را بهمين صورت به شما خوانندگان منعكس ميكنم . متاسفانه شفاف سازي و اطلاع رساني در كشور ما معني بدي ميدهد ! در ضمن من حق اين شركتها نميدانم اينكه بگويند ننويس ! چه من فقط آنچه را كه بنظرم مي آيد را ميگويم . بنابر اين خلاصه وار ( و نه بصورت عميق و بررسي ) شرايط اين دو نرم افزار را برايتان مينويسم. تا حرف ايشان هم كه از من درخواستي كردند زمين نيانداخته باشم . ولي بدانيد كه من به اطلاع رساني بيشتر و بهتر ( كه سايت سرمايه نيز هدفش همين است ) معتقدم و از هر دو اين شركتها بخاطر اين برخورد بد گله مندم .
آدرس و شماره تلفن اين شركتها را هر كسي ميخواهد به من ميل بزند تا برايش بفرستم : [Only registered and activated users can see links] . ميترسم اين را بنويسم و تبليغ كننده محصولي و شركتي نام بگيرم !
چندي پيش تصميم گرفتم يك MP3Player بگيرم و در سايت amazon.com كه ميدانيد يكي از بزرگترين فروشگاههاي اينترنتي دنياست دنبال محصولي ميگشتم . درباره هر محصولي زير بخشي كه قيمت ها و مشخصات فني بود يك بخش هست كه افرادي كه اين محصول را خريده بودند نطراتشان را مينوشتند . من آنجا حتي خواندم كه فردي كلي از يك محصول بد گفته بود و اينكه بعد از 3 ماه خراب شد و هيچ نوع پشتيباني نداره اين محصولو ..... و اينكه آخرش هم نوشته بود هيچ محصولي از اين مارك نخريد ! واقعا اين جامعه كه زبان استفاده كننده و يوزر از محصولات اينقدر باز است و گزينه هاي مورد انتخاب اينقدر متنوع و در عين حال نقد پذيرند رو مقايسه كنيد با جامعه ما كه يك يوزر نرم افزار نميتواند نظر خود را درباره آن به علاقمندان به شنيدن و اطلاع رساني بگويد ! حتما بايد شما هندوانه در بسته اي را بدون شناخت و اطلاع كافي بخريد و بعد ازخريد از مزايايي كه ازش خبر نداشتيد و يا معايب احتمالي مطلع شويد !
به اميد اينكه روزي زبان مشتري از فروشنده دراز تر و راه انتقاد و انتخابِ آگاهانه باز تر شود در ايران !
از پست بعدم شروع به خلاصه وار گفتن نظرم درباره اين دو نرم افزار ميكنم .
:)

raminayat
May 12th, 2004, 00:26
من امروز مدت كوتاهي با نرم افزار تدبير پرداز كه توسط كارگزارم خريداري و استفاده مي شود كار كردم . اين نرم افزار انتظار هاي حداقلي را كه مي توان از چنين نرم افزاري داشت براورده مي كند . از جمله امكان طراحي گزارشات خاص مورد نظر كاربر با استفاده از بانك اطلاعاتي و امكان ارسال آن به اكسل . از قابليت هاي ديگر آن آرشيوي از اطلاعيه هاي شركت و همچنين مطالب نشريات در مورد شركت مورد نظر است .
نرم افزار صحرا را هنوز نديده ام البته كارگزار من قبلا از نرم افزار صحرا استفاده مي كرد .
ولي حداقل حسن نرم افزار هاي تحت ويندوز نسبت به داس امكانات گرافيكي بهتر مثل آرشيو اطلاعيه ها و امكان ارسال داده هاي بانك اطلاعاتي به اكسل يا نرم افزار هاي ديگر است .
با شناختي كه از معاملات نرم افزار دارم فكر مي كنم اگر بتوانيم بطور گروهي يك نرم افزار را انتخاب كنيم و چند نسخه از آنرا يكجا خريداري نماپيم خواهيم توانست تخفيف قابل توجهي اخذ كنيم .

ghazmar
May 13th, 2004, 00:47
من تدبيرپرداز رو نديدم، اما صحرا رو اصلاً توصيه نمي‌كنم.
به نظر من كه تيم حرفه‌ايي نيومدن. كار هنوز كامل نيست، ولي پول نرم‌افزار كامل رو از آدم مي‌گيرن. اگر هم كساني دارن ازش استفاده مي‌كنن، به نظر من به خاطر اينه كه انتخاب بهتري نداشتن. گرچه با توصيفاتي كه شنيدم، گويا نرم‌افزار تدبير بهتر از اين است. سعي مي‌كنم توي يه ماهة آينده خودم تدبير رو هم ببينم و نظرم رو بنويسم.
ضمناً حرفي كه ياسر مي‌زنه، خيلي مهمه. گرچه اقرار مي‌كنم كل مطلب ياسر رو نخوندم، ولي لب مطلب و اين‌كه اون شركت‌ها اجازه نداده‌اند كه در مورد نرم‌افزارشون مطلبي نوشته بشه، خيلي فاجعه‌س. شركت‌ها كلي مي‌آن هزينه مي‌كنن واسه تبليغاتشون. اون وقت يكي هم كه پيدا شده خودش هم يه پولي مي‌ده و يه زماني مي‌ذاره تا واسة آدم تبليغ كنه، بهش بگي ننويس، خيلي حرفه. تنها علت مي‌تونه اين باشه كه به خودشون شك دارن. مضاف بر اين‌كه اجازة اين رو هم ندارن كه بخوان كه در مورد برنامه‌شون ننويسيم. و تازه، به اين فكر نمي‌كنن كه گيرم كه اجازه ندادن، چه جوري مي‌خوان جلو اين نوشته رو بگيرن؟ بابا كپي‌رايت كه عدم رعايتش پي‌گرد قانوني داره، خيلي جاها رعايت نمي‌شه، اين كه ديگه منع قانوني‌اي هم پشتش نيس. همين الان، من يه هويت مجازي دارم اين‌جا و مي‌تونم باهاش مطلبم رو بنويسم.
بگذريم...به اميد روزي كه ملت و حتي متخصصينمون، توانايي‌هاي بستر ديجيتال رو بهتر بشناسن و بهش احترام بذارن.

yaser_rashidi
June 11th, 2004, 11:35
اين هم توضيحات عقب افتاده.از دير كرد شديدا معذرت ميخوام .

نرم افزار تدبير پرداز:
اين نرم افزار مشخصا بهترين نرم افزار موجود در بازار بلحاظ واسط کاربري است. اين نرم افزار بر اساس يک پايگاه داده(Database) مبتني بر Access (از مجموعه MSOffice) ساخته شده و از واسط گرافيکي زيبا و راحت براي کار کردن توسط يوزر برخوردار است. اين نرم افزار در حال گسترش است و هنوز نسخه هاي نهايي بخش هايي از برنامه موجود نيستند.مثلا بخش محاسبات حسابداري و نگهداري سوابق خريد و فروش هنوز آماده نشده و در مراحل برنامه نويسي قرار دارد.در ضمن بخش حسابداري نرم افزار بصورت جداگانه بفروش خواهد رسيد.از مزاياي نرم افزار نسبت به نرم افزارهاي هم رديف رفع ايراد نمودار قيمت(افت شديد قيمت سهم بعد از مجامع افزايش سرمايه) و رسم نمودار قيمت بر اساس ارزش بازار است که تغييرات ارزش واقعي سهم در آن بهتر از نمودار خام قيمت هويداست. اين نرم افزار تمام اطلاعيه هاي صادره از سازمان بورس را به دو صورت الکترونيکي و فايل اسکن شده اصل اعلاميه(با فرمتPDF) داراست.امکان اکسپورت قريب به تمامي جداول و نمودارها به نرم افزار اکسل(Excel) وجود دارد.نرم افزار گزينه اي براي ساخت گزارش دلخواه کاربر دارد که اين امکان را به کاربر ميدهد که غير از گزارش هاي تيپ موجود در برنامه گزارش مورد دلخواه خود را بسازد و اطلاعات مورد نياز خود را تحت يک گزارش از نرم افزار بگيرد.

نرم افزار صحرا:
اين نرم افزار توسط شرکت مبناي تدبير داده ها تهيه شده و نرم افزاري مبتني بر ديتا بيس Sql Server است. اين نرم افزار نيز در محيط ويندوز کار ميکند و از واسط گرافيکي براي ارتباط با کاربر بهره ميبرد.کليه اطلاعات شرکتها و اطلاعات تابلو قيمتهاي بورس، اطلاعات خريد و فروش و....از 10 سال پبش تاکنون در آن وجود دارد و پس از هر روز کاري بورس به دو صورت اينترانت و اينترنت قابل آپديت است. لازم به ذکر است که اين نرم افزار نيز در حال رفع اشکال است و بعضي قسمتهاي آن غير فعال بوده و در حال ساخت است از جمله بخش حسابداري.اطلاعات آپديت روزانه در فواصلي که سازمان بورس فايلهاي آپديت را منتشر ميکند(هر نيم ساعت يکبار) قابل دانلود و بروز رساني است.البته اگر اطلاعات مربوط به هر ساعتي را(مثلا ساعت 10:30) دانلود نکرديد ميتوان هر وقت ديگر آنرا از روي سرور مربوط به ذخيره اطلاعات برداشت و نرم افزار را آپديت نمود.حجم بسته هاي آپديت براي هر روز حدود1.5 مگا بايت است که البته اگر علاقمند به دانلود فايل Pdf اصل اطلاعيه ها و...باشيد حجم بيشتري را بايد دانلود کنيد.


نرم افزار تضمين:
اين نرم افزار نسخه بهبود يافته اي از نرم افزار صحرا است.اطلاعات بنده درباره اين نرم افزار کم است.اشکال زدايي هايي در نرم افزارصحرا ايجاد شده و بعضا هم قابليت هايي بدان اضافه شده ولي کلا پايه و اساسي شبيه به نرم افزار صحرا دارد. اين دو نرم افزار با زبان برنامه نويسي ويژوال بيسيک نوشته شده اند و هر بخش فايل اجرايي جداگانه اي دارد. فايل اجرايي هر بخش(مثلا اطلاعات شرکتها يا اطلاعات روز بازار ....) بطور جداگانه اشکال زدايي و آپديت ميشود.فايل هاي آپديت اجزاي اجرايي نرم افزار همانند فايل هاي آپديت اطلاعات بازارو....روي سرور سايت قرار ميگيرند و براي استفاده کاربران آماده ميشوند.

نرم افزار تحليل تکنيکي راهبرد:
اين نرم افزار بتازگي توسط سايت کارگزاري راهبرد راه اندازي شده و نرم افزاري را معرفي کرده در زمينه تحليل تکنيکال. البته هنوز نسخه اي از اين نرم افزار موجود نميباشد و هنوز توزيع نشده است و فعلا در مرحله معرفي است. اين نرم افزار تحليلهاي ديگري نيز همچون روش مدرن(تحليل بر اساس ريسک و بازده) ارائه ميدهد.

اگر در موردي اشتباه كردم بنويسيد اصلاح ميكنم .
:)

mojtaba
June 11th, 2004, 15:04
دستت درد نكنه ياسر جان خيلي زحمت كشيدي.

baran
June 11th, 2004, 15:08
ممنون آقا ياسر از زحمتي كه كشيدي.
مي‌خواستم بدونم با توجه به توان اين نرم‌افزارها حدود قيمتي و خدمات پشتيباني اونها رو هم مي‌دونين كه بشه با هم مقايسه كرد.

yaser_rashidi
June 19th, 2004, 11:01
خواهش ميكنم.
درباره قيمت من فقط قيمت حدودي دارم و شايد قديمي باشد.
قيمت نرم افزار دنا سهم(بدون تحليل گر شهاب ۳) و تحليل هاي گروه تحليل اين سايت(راستش اسمش رو دست نميدونم.....همشون اسمشون شبيه همه ! :rolleyes: )‌
حدود ۱۶۰ - ۱۷۰ هزار تومان است

نرم افزار تدبير پرداز :
تك كاربره : ۲۲۴۰۰۰ تومان و ماهيانه ۱۶۰۰۰ تومان بابت آپديت اطلاعات
۱۰ كاربره(شبكه) : ۷۲۴۰۰۰ تومان و ماهيانه ۳۲۰۰۰ تومان بابت آپديت اطلاعات

نرم افزار صحرا :
تك كاربره ( client) : ماهيانه ۲۵۰۰۰ تومان + پشتيباني يكساله
شبكه : ماهيانه ۳۵۰۰۰ تومان + پشتيباني يكساله

نرم افزار ديگري هست بنام الوند.....كه سورسش در بخش فايل يكي از ياهو گروپ ها ( فكر كنم seic بود :rolleyes: ) هست ولي پسوردي ميخواد كه با شركتش هم تماس گرفتم گفتند فعلا قابل اراپه نيست و .....
اگر كسي از اين نرم افزار خبري دارد لطفا بگه.
درباره قيمت ها همونطور كه گفتم حدودي هستند و براي قيمت دقيق بايد با خود شركت ها تماس بگيريد.
افراد علاقمند براي آدرس و تلفن شركتها با من تماس بگيرند : yaser{at}sarmaye.com
اين رو هم اضافه كنم اين شركتها براي حالات خاص( مثلا شبكه كمتر از ۱۰ كاربر و ... ) و يا مثلا خريد دو نسخه كلاينت همزمان تخفيفاتي قاپل هستند.

:)

سايه روح سياه
September 11th, 2004, 09:44
آقا يكي بما ياد بده چه جوري fund manager رو update كنم اگه نشه هر روز آپديتش كرد وارد كردن قيمتها و اطلاعات هر روز كاره طاقت فرسايي است
اگرم نميشه يكي يه نرم افزار معرفي كنه كه آپديت بشه
ياسر هم بد نبود حالا كه انقدر وارده يه دوره آموزشه يه نرم افزاره توپ راه مي انداخت
ممنون از همه
به اميد روزي كه ما را هم advance member بفرماييد

yaser_rashidi
September 18th, 2004, 16:45
دوست عزيز سايه روح سياه :o

اگر منظورتون از آپديت كردن اينه كه اطلاعات شركتهاي بورس تهران رو خود نرم افزار بتونه بره از سرور بگيره و نيازي به وارد كردن دستي اطلاعات نباشه......خير نه Fund Manager نه هيچ نرم افزار خارجي ديگه توانايي همچين كاري رو ندارن چون اطلاعات بورس تهران با استانداردهاي جهاني و روي سرورهاي استاندارد و بصورت گسترده اراپه نميشه!
مشخصا اگر زماني بورس تهران بخواد وارد بورس جهاني بشه(سواي تغيير نرم افزار خريد و فروش و زير ساخت هاي ضعيف مخابراتي و ....كه بايد عوض شده) بايد اطلاع رساني شفاف و داپمي بصورت استاندارد جهاني در بورس تهران هم انجام بشه.
بهمين خاطر از فكر آپديت شدن اطلاعات نرم افزارهاي خارجي بيا بيرون مگر دستي.
بهمين خاطر نرم افزارهاي داخلي(كه در بالا توضيح دادم) نوشته شدن كه با فرمتهاي غير استاندارد بورس تهران سازگاري دارن و شما ميتوني با خريد يكي از اين نرم افزارها روزانه(و براي بعضي حتي در وسط روز) اطلاعات نرم افزار رو آپديت كنيد.
در مورد دوره و آموزش و ما كوچيك تر از اين حرفاييم آقا! B)

(در ضمن يوزر پيشرفته-advanced member- رو ما پيشرفته نميكنيم خود يوزره كه اينكارو ميكنه ;) )

ملك محمودي
September 28th, 2004, 11:15
با تشكر از مطالب مفيد شما
من بدنبال سايتي ميگردم تا اطلاعات كلي و جزيي بورس و همچنين اطلاعات توليدي كارخانجات را كه روي قيمت سهام آنها تاثير مي گذارند را روزانه داونلود کنم
لطفا من را کمک کنید

yaser_rashidi
September 28th, 2004, 11:36
با سلام
به سايت ما خوش آمديد

دوست عزيز سوال شما در مورد نرم افزار نيست. شما معرفي سايت ميخواهيد. و بهتر بود سوال خود را در اين تاپيك مطرح نميكرديد ;)
جواب:
نميدانم سايتي كه به اين صورت مورد نياز شما(روزانه) اينگونه اطلاعات را داشته باشد هست يا نه :rolleyes:
ولي بد نيست به اينجاها سر بزنيد:

[Only registered and activated users can see links] ([Only registered and activated users can see links])

[Only registered and activated users can see links] ([Only registered and activated users can see links])

در ضمن من بعد از اينكه اينجا را خوانديد اين پستها را منتقل ميكنم به تاپيك مربوطه ;)
(اگر دقت كنيد اين تاپيك كاملا مرتبط با سوال شماست:[Only registered and activated users can see links] )

سايه روح سياه
September 29th, 2004, 10:16
آقايون admin ها يك گله دارم و انهم اينكه من پسوردمو نميدونم فارسي خورده با لاتين و هر forgot password ميزنم برام ميل نميشه
از رو من نه خونه و نه از هيچ جايه ديگه نمي تونم وارد بشم بجز يك كامپيوتر در دانشگاه اين كه دير به دير جواب ميدهم هم دليلش مشخص شد
بريم سراغ بحث جالب نرم افزارها
ياسر جان اندكي اگر visual basic بلد باشي براحتي ميشه يه برنامه نوشت تو خوده excel كه هر روز بره اطلاعاتو بزور بكشه بيرون
ميگم بزور چون واقعا سورس مزخرفي دارن
ايني كه ميگم يكي از دوستام اينكارو كرده ها ولي بما كه نميده منم VBبلد نيستم
بعد كه اينو نوشتيم با استفاده از analyserXL خودت چه كارا كه نميشه كرد
من مدتيه دارم سعي ميكنم كركش كنم اگه تو موفقتر از ما بودي كركو بما هم بده

دوست داشتم يه نرم افزار fundmental هم خودمون با خصوصيات بورس ايران درست ميكرديم
:ph34r:

yaser_rashidi
September 29th, 2004, 10:34
سلام
در مورد پسورد بد نيست به آقا رضا يه پي ام(يا ميل) بزني. مشكلت رو حل ميكنه ;)

والا در مورد نرم افزار آنالايزر بنظر من همچين استقبالي نشد و من نتيجه گرفتم كه كسي علاقه اي به اين مطالب نداره.
يا ميان و استفاده ميكنن و جايي هم نقل ميكنن منبع رو نمينويسن و انگار خودشون رفتن اكتشاف كردن!!
اين كارا باعث ميشه كه آدم انگيزه كافي نداشته باشه براي معرفي نرم افزار.
شايد ترجيح ميدن نرم افزارهاي ۵۰۰ هزار تومني كه معلوم نيست توش چيه رو بخرن و آخرشم به كارشون نياد :rolleyes:

نوشتن نرم افزاركار راحتي نيست آقا(يا خانم) سايه روح سياه. همين كه گروههاي نرم افزاري داخلي ما هنوز نتونستن نرم افزار جامع و جوابگويي براي بورس تهران بنويسن دليلش همينه. نوشتن اينجور نرم افزار ها بغير از سواد نرم افزاري٬ به كلي اطلاعات بورسي-فاندامنتال يا تكنيكال- نياز داره كه فكر ميكنم مشكل نرم افزار نويس هاي بورس ما هم همينه. ;)

حامدبروكر
September 29th, 2004, 13:06
با توجه به اینکه بازار بورس تهران اطلاعاتش به این نرم افزار وارد نمیشود و همچین سرویسی برای بورس تهران ارائه نمیشود ( به قول دیگر هنوز بازار بورس جهانی نشده و اطلاع رسانی در آن به این حد و اندازه ها نرسیده است )
سايتهايي كه اطلاعات معاملات روزانه را بصورت لحظه اي ارايه ميدهند مانند كارگزاران آبان و ملي چگونه اين اطلاعات را بدست مي آورند ؟
آيا سايت بورس خدمتي براي دسترسي و Download كردن آمارها در اختيار گذاشته است
يا اينكه از ترفند ديگري براي اين كار بايد بهره برد؟

باتشكر از پاسخ دهندگان عزيز

yaser_rashidi
September 29th, 2004, 16:21
سلام
تا جايي كه ميدونم سازمان خدمات بورس از طريق شبكه BBS فايلهاي آپديت رو سر ساعات مشخصي ميگذاره تو سرورش كه به شركتهايي كه حاپز شرايط باشن هم اطلاعات رو ميده.
تا جايي كه ميدونم به افراد حقيقي اطلاعات رو نميدن. قاعدش گويا اينه كه شركتهايي كه روي تابلو هستند+ شركتهاي خاص ديگه(مثلا كارگزاري ها و نرم افزاريها و .... )

اگر از نرم افزار صحرا يا تدبير پرداز هم استفاده كنيد٬ در طول روز سر ساعات خاصي ميتونيد وصل بشيد و اطلاعات آپديت رو بگيريد و تا حدي شبيه به بازار آنلاين عمل كنيد. يعني اطلاعات با يك تاخير حداكثر۱ ساعته رو دريافت كنيد.
براي اطلاعات بيشتر بايد با شركت خدمات بورس تماس بگيريد:
[Only registered and activated users can see links] ([Only registered and activated users can see links])

ايده
October 18th, 2004, 02:04
من نرم افزارهای تدبیر پرداز و پارس پورتفولیو را در نمایشگاه بین المللی دیدم ولی در واقع این نرم افزارها تنها دسته بندی مطالب را می کند :huh: و هیچ تحلیلی به شما نمی دهد :rolleyes:
البته من هم موافقم که بهترین انها تدبیر پرداز بود چون لا اقل اکسپورت به اکسل داشت
سرتان را درد نمی آورم من دنبال یک نرم افزار تحلیل هستم و چون مبتدی در بورس هستم لطفا توضیحات مقتضی را هم بدهید :unsure:

Sa Ta
November 10th, 2004, 19:08
ياسر جان اندكي اگر visual basic بلد باشي براحتي ميشه يه برنامه نوشت تو
خوده excel كه هر روز بره اطلاعاتو بزور بكشه بيرون
ميگم بزور چون واقعا سورس مزخرفي دارن
ايني كه ميگم يكي از دوستام اينكارو كرده ها ولي بما كه نميده منم VBبلد نيستم

كسي بلد نيست اينكار رو؟ من هم ديدم كه توي اكسل از سايت ايران بورس جدول اطلاعات رو آپديت ميكنه؛ ولي چطوري؟

Reza
November 10th, 2004, 23:27
در اكسل از طريق منوي:
Data > Import External Data > New Web Query
و وارد کردن URL تابلو قيمت سايت آي آر بورس و تيک زدن کنار اطلاعات تابلو ميشه اين کار رو انجام داد.
اگه مشکلي بود بگيد بيشتر توضيح بدم.

Sa Ta
November 11th, 2004, 12:03
ممنون. آقا رضا. امتحانش مي كنم.

Sa Ta
December 3rd, 2004, 15:27
Originally posted by reza@ ۲۱ آبان ۱۳۸۳ @ ۰۱:۵۷ قبل‏ازظهر
در اكسل از طريق منوي:
Data > Import External Data > New Web Query
و وارد کردن URL تابلو قيمت سايت آي آر بورس و تيک زدن کنار اطلاعات تابلو ميشه اين کار رو انجام داد.
اگه مشکلي بود بگيد بيشتر توضيح بدم.
سلام. ببخشيد من اينو تازه امتحان كردم. اول اينكه فونتهاش درست نيست و بايد يونيكد بشه كه من نميدونم توي اكسل از كجا اين كار رو بكنم. دوم اينكه با وجود اينكه نميتونم بخونم ولي بنظر نمياد كه صفحه اطلاعات بورس رو آورده باشه چون شبيه اون نيست. اگر بيشتر توضيح دهيد ممنون مي شوم.

Sa Ta
December 6th, 2004, 12:37
برو بالا كه ديده بشي!

Reza
December 6th, 2004, 13:29
يه بار ديگه:
بريد به اين قسمت:
Data > Import External Data > New Web Query
در قسمت Address ، آدرس تابلوي قيمتهاي سايت Irbourse رو وارد كنيد و كليد Go رو بزنيد. آدرس تابلوي قيمتها اينه:
http://irbourse.com/FForms/CurrentPrice.aspx

صبر كنيد تا در قسمت پايين، صفحه قيمتها رو نشون بده. كنار كلمه "درصد" يه مربع كوچيك وجود داره. روي اون مربع كليك كنيد تا تبديل به تيك بشه.
كليد import رو بزنيد. كار تموم شده. حالا بايد چند دقيقه صبر كنيد تا اطلاعات در اكسل وارد بشه.

اگه باز مشكلي بود بگيد.

amir40249
December 6th, 2004, 17:06
Originally posted by reza@ ۱۶ آذر ۱۳۸۳ @ ۱۲:۲۹ بعدازظهر
يه بار ديگه:
بريد به اين قسمت:
Data > Import External Data > New Web Query
در قسمت Address ، آدرس تابلوي قيمتهاي سايت Irbourse رو وارد كنيد و كليد Go رو بزنيد. آدرس تابلوي قيمتها اينه:
[Only registered and activated users can see links]

صبر كنيد تا در قسمت پايين، صفحه قيمتها رو نشون بده. كنار كلمه "درصد" يه مربع كوچيك وجود داره. روي اون مربع كليك كنيد تا تبديل به تيك بشه.
كليد import رو بزنيد. كار تموم شده. حالا بايد چند دقيقه صبر كنيد تا اطلاعات در اكسل وارد بشه.

اگه باز مشكلي بود بگيد.

سلام به آقا رضاي عزيز
در مورد روشي كه ارايه كرديد بايد بگم من اين كار را براي به روز كردن اطلاعات قيمتي يك شركت مشخص از روي سايت tsesc امتحان كردم اما جواب نگرفتم . آيا مي توانيد راهنمايي كنيد

Reza
December 6th, 2004, 17:48
اكسل از تمام سايتها نميتونه اطلاعات بگيره. بلكه لازمه صفحه از نظر نحوه طراحي مشخصات ويژه اي داشته باشه. اگه لينك صفحه اطلاعات قيمت شركت مربوطه رو بگيد، مي‌شه تشخيص داد كه گرفتن اطلاعات از اون صفحه قابل انجامه يا نه.

amir40249
December 6th, 2004, 19:56
آدرس اينه آقا رضاي گل : [Only registered and activated users can see links]

البته حتما ميدونيد اول شركت و رنج تاريخ مورد نظرت رو انتخاب ميكني. اما لينك صفحه قيمتها ؟ نميدونم ؟ چطور ميشه فهميد ؟

Reza
December 6th, 2004, 20:53
نحوه برنامه نويسي اين سايت طوريه كه صفحه مربوط به هر شركت لينك مجزا نداره.
اما بعد از مشخص كردن شركت و بازه زماني، مي‌تونيد اطلاعات مربوط به شركت مذكور رو بصورت فايل اكسل دانلود كنيد.
يك راه ساده تر هم داره. اين لينك رو ببينيد:


http://www.tsesc.com/zexcelsymboltrade.asp?startd=13830912&symb=خساپا&endd=13830916&namee=


(متاسفانه لينك بهم ريخته. كل سطر رو كپي و در نوار آدرس اكسپلورر كپي كنيد، درست ميشه)

با اين لينك فايل اكسل حاوي اطلاعات شركت سايپا از تاريخ ۱2/۶/۱۳۸۳ تا ۱۶/۹/۱۳۸۳ دانلود ميشه. حالا اگه بجاي خساپا، نماد شرکت مورد نظر خودتون رو بنويسيد و تاريخ ابتدا و انتهاي بازه زماني مورد نظر رو تغيير بديد و لينک رو در قسمت address اکسپلورر کپي کنيد، فايل اطلاعات شرکت مورد نظر دانلود ميشه.

اميدوارم توضيحات کافي بوده باشه :)

فرشيد خوش
December 7th, 2004, 00:28
قسمت اولسلام به همگی
آقایون ادمینا چرا اینقدر بچه های مردم رو سر این نرم افزارهای بورس و اکسل و ... اذیت می کنید. خب شما ها که بلدید خب فایلشو بزارید بروبچ استفاده کنند. من چون به این سایت و بر و بچ اون ارادت خاصی دارم میخوام یه چیزهایی رو اینجا بزارم و بگم که فکر میکنم بدرد خیلی ها می خوره .
آقایون و خانمها من یه فایل zip اتچ کردم که توش یه excel هست که از دو سایت مغید و خود بورس قیمتها رو میگیره. یه دکمه Refresh All بالاش هست که قیمتها رو update میکنه. چیز خاصی هم نداره فقط یه web query فقط این فایل رو زیاد دستکاری نکنید چون من بعدا سر فرصت می گم که چه جوری این داده ها رو تو database بریزید و به نرم افزارهایی از جمله Meta Stock , Fund Manager, Amibroker,... وارد کنید. من با vb از این فایل میریزم تو access و بعد به صورت csv یا txt میریزم تو این نرم افزارها.
ضمنا باید مراقب باشید که موقع refresh تو حالت work offline نباشید والا update نمیشه.(internet explorer--->File---->Workoffline)
فعلا تا هینجا رو داشته باشید تا بعد ....................

سايه روح سياه
December 7th, 2004, 10:35
اقا ممنون
امتحانش ميكنم ولي با عرض پوزش اول بايد ببينم backdoor نباشه :ph34r:

yaser_rashidi
December 7th, 2004, 10:49
سلام بر سايه روح سياه :o
نه عزيز دل برادر بک دور و اسب تروا و ... نيست. ;) يک ماکرو اکسل است که از دو سايت مفيد و ايران بورس اطلاعات هر روز رو آپديت ميکنه. از اين بابت مشکلي نداره.
فقط من نتونستم آپديتش کنم. يعني اطلاعات آپديت نشد و روي حالت آفلاين هم نيستم.
سه تا پيغام براي نتوانستن وصل شدن به سرور ها ميده. :rolleyes:

amir40249
December 7th, 2004, 12:59
ممنون آقا رضا از راهنماييتون بسيار عالي بود

فرشيد خوش
December 8th, 2004, 00:06
با سلام
از لطف بچه ها متشکرم مخصوصا این سایه روح سیاه ............. :o
بابا این وصله ها به ما نمیچسبه ولی با اسمی( :ph34r: )که شما رو خودت گذاشتی فکرکنم این کارا بیشتر در حیطه کاری شما باشه .
بگذریم شوخی بود. ما که قصدمون خیر بود امیدوارم بتونید ازش استفاده کنید.
ضمنا آقا یاسر من مشکلی باهاش ندارم و الان شاید شش ماهی هست که ازش استفاده میکنم و دیتابیسمم تکمیل. حالا شاید اون موقع سایت ها خیلی شلوغ بوده یا ترافیک زیاد بوده که error داده بعضی مواقع پیش میاد.
در هر حال این فایل یکی از سه قسمت کاری من برای به روز کردن قیمتها است .راستش این مستلزم اینه که هر روز به اینترنت وصل بشی و اطلاعات رو بگیری . سایت مفید کاملتر از خود بورس قیمتها رو میده ولی history نمیذاره و اگه یه روز وصل نشی (به هر دلیلی) اون روز از کف رفته. موضوع اینه که شما چون به هر حال سایتی دارید و هر روز خواه ناخواه آنلاین هستید می تونید این قیمتها رو تو یه دیتا بیس که اونوهم من بهتون میدم داشته باشید و بچه های سایت هر وقت خواستند بتونن این قیمتها رو بگیرند. باز هم نظر شما و آقا رضا مهم .
من همه جوره تو این مورد قول همکاری میدم فقط ببینید از نظرهای مختلف این کار شدنی هست یا نه.
از همگی متشکرم.

مقام62
December 11th, 2004, 13:42
سلام وخسته نباشيد به اعضا سايت بخصوص آقا ياسر و آقا رضا
من هم تازه وارد بورس شدم و هم تازه وارد سايت شما و در قسمت مطالب آموزنده اي ياد گرفتم تا حدي كه همه پاسخ ها رو از تاريخ ۸۳.۱.۱۹ خوندم و اينجا جا داره اآقا ياسر كه سخاوتمندانه مطالبشو در اختيار ما مي زاره تشكر كنم
از اونجايي كه چيزي بلد نيستم نمي تونم مطلبي اراپه بدم وي مطمپنا مطالب شما عزيزان رو پي گيري مي كنم.
با تشكر

prsco
December 16th, 2004, 13:28
با سلام
من تازه با اين forum آشنا شدم و مطالبش به نظرم خيلي جالب بود
البته فكر ميكنم اين مطلبي كه در آخرها آمده مربوط به تاپيك ديگري هست و اينجا بحث نرم افزاره ولي خوب بذاريد به حساب تازه واردي من ;)


۱- اينكه گرفتن فايل در فورمت exel اينقدر مشكل به نظر ميآيد فكر ميكنم درست نيست
چون شما در روي هر جدولي كه در داخل Internet Explorer باشد با زدن كليك راست و انتخاب Export to Microsoft Excel میتونید اطلاعات رو در فورمت Excel تحويل بگيريد.

۲- مشكل كلي كه وجود داره اينه كه اولا هيچ جايي براي user هاي عادي وجود نداره كه اطلاعات كلي بازار رو Download كنن (سازمان بورس اين اطلاعات رو در اختيار عموم نميذاره) و اطلاعات در واقع به صورت گزارشهايي كه سايتهاي مختلف درست كردند به دست ما ميرسه ثانيا هيچ اطميناني به صحت اين اطلاعات نيست چون مستقيما از سازمان بورس گرفته نميشه

۳-در مورد سايت [Only registered and activated users can see links] هم هرچند كه ميتونيم به آرشيو اطلاعات مراجعه كنيم (كه هيج جاي ديگه اي امكان وجود نداره)ولي اولا بايد شركت به شركت export كنيم و اطلاعات همه شركتها يكجا بدست نمي آيد ثانيا اطلاعات كافي نيست و مثلا اطلاعات مربوط به تعداد تقاضاهاي خريد و فروش روزانه چيزي از آرشيو به دست نمي آيد

..... حالا لطفا بفرماييد به نظر شما سروران چطور ميشه اطلاعات صحيح و كامل بدست آورد چون آنوقت است كه تازه ميشود فكر نرم افزار نويسي افتاد؟!!

Sa Ta
December 24th, 2004, 21:22
يه بار ديگه:
بريد به اين قسمت:
Data > Import External Data > New Web Query
در قسمت Address ، آدرس تابلوي قيمتهاي سايت Irbourse رو وارد كنيد و كليد Go رو بزنيد. آدرس تابلوي قيمتها اينه:
[Only registered and activated users can see links]

صبر كنيد تا در قسمت پايين، صفحه قيمتها رو نشون بده. كنار كلمه "درصد" يه مربع كوچيك وجود داره. روي اون مربع كليك كنيد تا تبديل به تيك بشه.
كليد import رو بزنيد. كار تموم شده. حالا بايد چند دقيقه صبر كنيد تا اطلاعات در اكسل وارد بشه.

اگه باز مشكلي بود بگيد.

ممنون آقا رضا. ولي من نتونستم اينكار رو بكنم. اول اينكه همچين چيزي نبود توي اون صفحه من :( : در قسمت پايين، صفحه قيمتها رو نشون بده. كنار كلمه "درصد" يه مربع كوچيك وجود داره. روي اون مربع كليك كنيد تا تبديل به تيك بشه.

و با اين آدرسي كه داديد. جدول نيومد. فقط اون سطر بالاي جدول اومد :blink:


فرشيد جان ممنون از برنامه خوبت. فقط اون sheet كه اسمش currentpriceهست. باز فارسي نيست و من نميدونم encoding اون رو چطوري بايد عوض كنم.
يك سوال ديگه هم دارم. چطوري با برنامه ميشه اطلاعات چند ماه پيش رو گرفت؟


prsco جان: اينكه گفته بودي: ۱- اينكه گرفتن فايل در فورمت exel اينقدر مشكل به نظر ميآيد فكر ميكنم درست نيست
چون شما در روي هر جدولي كه در داخل Internet Explorer باشد با زدن كليك راست و انتخاب Export to Microsoft Excel میتونید اطلاعات رو در فورمت Excel تحويل بگيريد. كار نميكنه يعني براي كليك راست همچين گزينه اي نيست.

ممنون از همه دوستان.

حامد 80
December 24th, 2004, 21:48
آقا ياسر شما از اين نرم افزار گروه پارس خبر داري
يكي از دوستامميخواد بخره ميخواد بدونه جه طوره؟
مرسي ;)

yaser_rashidi
December 25th, 2004, 10:03
سلام آقا حامد
منظورتون نرم افزار جديد تحت ويندوز پارس پرتفوليو هست؟ من نديدمش. البته چند وقتيه كه ليست مشتري هاي پارس رفته تو دست اسپمر ها و در ميان هزاران اسپمي كه از طرف اونها بهم ميرسه( :huh: ) تبليغ نرم افزارشون رو ديدم. اينطوري كه نوشته بودن تحت ويندوز هست و نمودار ميله اي(Bar chart( رسم ميكنه و فكر كنم ۲-۳ تا اينديكيتور(مثلا rsi) هم ميكشه.
بايد ديد هدفشون از داشتن نرم افزار چيه؟ اينكه هر شب اطلاعات عرضه و تقاضا و اطلاعيه ها و .....رو داشته باشن؟ اگر اينطوره بهتره بخرن(كدومشو نميدونم ولي كلا زياد فرقي نميكنه ;) تدبير شايد بهتر باشه مابين بقيه-اين رو هم در نظر داشته باشين كه من هنوز پارس رو نديدم).
اگر هدفشون تحليل تكنيكال و ....هست٬ اين نرم افزارها حتي براي استخراج اطلاعات و ايمپورتش به نرم افزارهاي قوي چارتينگ مشكل دارن و بايد روشهاي ديگري رو امتحان كنند.(يعني اين نرم افزارهاي موجود رضايتبخش نيستند).


اينها البته بخشيش نظرات شخصي من بود ;) و اطلاعات بنده هم چند وقتيست كه خيلي آپديت نيست ;)

بقول خارجكي ها:
HTH
:D

موفق باشيد

Sa Ta
December 26th, 2004, 20:04
برو بالا

Reza
December 26th, 2004, 22:19
تصوير ضميمه رو ببينيد. محلي كه بايد تيك بزنيد رو با فلش قرمز مشخص كردم.

F E R I X
December 27th, 2004, 00:23
سلام به همگی
من می خوام با اجازه آقا رضا و آقا یاسر یه تاپیک بزنم و کار خودمو در مورد اطلاعات بورس ایران عرضه کنم. اقا یاسر کاملا در جریان انشاالله فردا یا پس فردا شروع میکنم.
:P

stockholder
March 5th, 2005, 13:41
اول سلام . مي دونم كه جاي اين سوال توي اين تاپيك نيست اما از انجايي كه تمامي دوستان حاضر در اين تاپيك به برنامه Excel آشنا هستند مجاب شدم سوالم را در اين تاپيك مطرح كنم.بازهم ببخشيد...
سوال اول اينكه چگونه ميتوان فرمت تاريخ را در يك فايل CSV تغيير داد منظورم تبديل فرمت DD/MM/YYYY را به YYYY/MM/DD مي باشد.
سوال دوم اينكه چطور مي شود يك ستون را در محيط اكسل با يك كلمه پر كرد منظورم نام شركت است .
پيشاپيش از پاسخگويي شما متشكرم...

F E R I X
March 7th, 2005, 00:35
سلام به همگی
آقای stockholder برای قسمت اول کافیه که فایل csv رو تو اکسل لود کنی و بعد از فرمول زیر استفاده کنی :

(RIGHT(A1;4)&"/"&MID(A1;4;2)&"/"&LEFT(A1;2=
که A1 همون سلیه که می خواهی برگردونیش.
در مورد دومی هم که باید اون نام شرکت رو کپی کنی و بعد تمام سلهایی رو که می خواهی توش پیست کنی رو سلکت کنی و بعد پیست کنی.
من خیلی کلی گفتم . اگه زیاد با اکسل آشنا نیستی و یا نمی تونی از فرمولها استفاده کنی بگو که مفصلتر و با عکس بگم.
ولی ناقلا نگفتی می خواهی چی کار کنی <_< ؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

stockholder
March 7th, 2005, 21:57
آقا يك دنيا ممنون . راستش لقمه را داشتم دور سرم ميگردوندم . تبديل شده اين فايل را ميخواستم توي متااستاك (با استفاده از برنامه اقاي زاهدي ) استفاده كنم اما مثل اينكه سايتهاي زيادي اين فرمت را با ترتيب مد نظر ارائه مدهند.
در هر صورت بازهم تشكر

forex
March 25th, 2005, 10:58
Originally posted by Reza@ ۱۶ آذر ۱۳۸۳ @ ۰۷:۵۳ بعدازظهر
نحوه برنامه نويسي اين سايت طوريه كه صفحه مربوط به هر شركت لينك مجزا نداره.
اما بعد از مشخص كردن شركت و بازه زماني، مي‌تونيد اطلاعات مربوط به شركت مذكور رو بصورت فايل اكسل دانلود كنيد.
سلام اقا رضا
من اين كارهايي كه فرموديد كردم يعني از سايت tsesc اطلاعات مورد نظرم را در اكسپلور ديدم و وقتي گزينه دريافت اطلاعات در محيط اكسل را كليك مي كنم. يك صفحه اكسل باز ميشود ولي امار و ارقام وارد ان نمي شود.حتي يك پنجره كوچك هم باز مي شود و مي نويسد file transfring....
اگر به طور كلي يك راهنمايي مفصل در اين مورد بكنيد ممنون ميشوم چون ظاهرا سوال بچه هاي ديگر هم هست
يا اگر به صورت مقاله از خودتان يا اگر از جايي سراغ داريد لينك بذاريد ممنون ميشم.
متشكرم

forex
March 25th, 2005, 11:01
Originally posted by Reza@ ۶ دي ۱۳۸۳ @ ۰۹:۱۹ بعدازظهر
تصوير ضميمه رو ببينيد. محلي كه بايد تيك بزنيد رو با فلش قرمز مشخص كردم.
اقا رضا اين را هم موفق نشدم انجام بدهم
راهنمايي بيشتر مرسي

Reza
March 26th, 2005, 00:47
Originally posted by forex+ ۵ فروردين ۱۳۸۴ @ ۱۰:۵۸ قبل‏ازظهر--></div><table border='0' align='center' width='95%' cellpadding='3' cellspacing='1'><tr><td>QUOTE (forex @ ۵ فروردين ۱۳۸۴ @ ۱۰:۵۸ قبل‏ازظهر)</td></tr><tr><td id='QUOTE'> <!--QuoteBegin-Reza@ ۱۶ آذر ۱۳۸۳ @ ۰۷:۵۳ بعدازظهر
نحوه برنامه نويسي اين سايت طوريه كه صفحه مربوط به هر شركت لينك مجزا نداره.
اما بعد از مشخص كردن شركت و بازه زماني، مي‌تونيد اطلاعات مربوط به شركت مذكور رو بصورت فايل اكسل دانلود كنيد.
سلام اقا رضا
من اين كارهايي كه فرموديد كردم يعني از سايت tsesc اطلاعات مورد نظرم را در اكسپلور ديدم و وقتي گزينه دريافت اطلاعات در محيط اكسل را كليك مي كنم. يك صفحه اكسل باز ميشود ولي امار و ارقام وارد ان نمي شود.حتي يك پنجره كوچك هم باز مي شود و مي نويسد file transfring....
اگر به طور كلي يك راهنمايي مفصل در اين مورد بكنيد ممنون ميشوم چون ظاهرا سوال بچه هاي ديگر هم هست
يا اگر به صورت مقاله از خودتان يا اگر از جايي سراغ داريد لينك بذاريد ممنون ميشم.
متشكرم [/b][/quote]
با سلام
بعد از مشاهده اطلاعات در محيط اكسپلورر، روي اين گزينه كليك كنيد:
براي مشاهده اطلاعات در محيط Excel، آيكون مقابل را انتخاب نماييد http://www.tsesc.com/images/excel.gif

پنجره اي باز مي‌شود و سوال ميكند كه فايل را Save يا Open كند؟
با انتخاب گزينه Save، فايل در مسير مورد نظر شما ذخيره مي شود.

اگر با كيك روي گزينه
براي مشاهده اطلاعات در محيط Excel، آيكون مقابل را انتخاب نماييد http://www.tsesc.com/images/excel.gif
در مورد save يا open كردن فايل سوال نميكند و محيط اكسل را باز ميكند، بجاي كليك، روي گزينه فوق right click كنيد و save target as را انتخاب كنيد.

اگر باز مشكلي بود بگوئيد تا بيشتر توضيح بدهم.

Reza
March 26th, 2005, 00:59
Originally posted by forex@ ۵ فروردين ۱۳۸۴ @ ۱۱:۰۱ قبل‏ازظهر
اقا رضا اين را هم موفق نشدم انجام بدهم
راهنمايي بيشتر مرسي
فايل اكسل پيوست رو ببينيد.
اطلاعات تابلو بورس از سايت irbourse گرفته ميشه و هر 5 دقيقه يكبار اطلاعات refresh ميشه. بازم اگه مشكلي بود بگيد.

ممنون :)

forex
March 29th, 2005, 02:21
سلام اقا رضا
ممنون از جواب شما
امتحان مي كنم و نتيجه را به شما مي گويم.
خدا نگهدار

حامد54
May 4th, 2005, 11:04
من مدت هاست كه از نرم افزار ره آورد استفاده مي كنم
نرم افزاري كه حدود ۱۰ سال است در بازار بورس تهران تجربه داره و اطلاعات بورس تهران را به صورت آن لاين در اختيار مي گذاره
اين نرم افزار رو بايد از شركت پارس پرتفوليو تهيه كرد

yaser_rashidi
May 4th, 2005, 12:06
دوست عزيز آقاي حامد۵۴
لطفا دست از تبليغات برداريد. تاپيكي كه زده بوديد رو به بخش آگهي منتقل كردم چون كاملا تبليغاتي بود. در ضمن يكي از افرادي كه مدتها از ورژن معروف و قشنگ تحت داس ره آورد استفاده ميكنه الان مدت يكماهه كه داره تمام خريد و فروشهاش رو دستي وارد نسخه جديد تحت ويندوز ميكنه(فكر كنم بدونين وارد كردن ۱۵ صفحه پرينت بصورت دستي چقدر وقت ميگيره). بخاطر اينكه اين نرم افزار با نسخه قديمي خودش هم سازگار نيست. احتمالا شما هم كه ۱۰ ساله از اين نرم افزار استفاده ميكنيد هم اينكار رو كردين درسته؟ ;)

اگر باز هم به تبليغ ادامه بدين پستهاتون رو پاك ميكنم. اينجا بخش آموزشه و فقط مطالب آموزشي توش مطرح ميشه. تبليغ جاي خودش رو داره :)

stockholder
May 22nd, 2005, 14:32
Originally posted by Reza+ ۶ فروردين ۱۳۸۴ @ ۱۲:۵۹ قبل‏ازظهر--></div><table border='0' align='center' width='95%' cellpadding='3' cellspacing='1'><tr><td>QUOTE (Reza @ ۶ فروردين ۱۳۸۴ @ ۱۲:۵۹ قبل‏ازظهر)</td></tr><tr><td id='QUOTE'> <!--QuoteBegin-forex@ ۵ فروردين ۱۳۸۴ @ ۱۱:۰۱ قبل‏ازظهر
اقا رضا اين را هم موفق نشدم انجام بدهم
راهنمايي بيشتر مرسي
فايل اكسل پيوست رو ببينيد.
اطلاعات تابلو بورس از سايت irbourse گرفته ميشه و هر 5 دقيقه يكبار اطلاعات refresh ميشه. بازم اگه مشكلي بود بگيد.

ممنون :) [/b][/quote]
اقا رضاي گل سلام . بابت فايلي كه در قسمت نرم افزارهاي بورس تهران قرار داديد

متشكرم . رضا جان از انجايي كه طبق يك خبر كه كاملا هم صحيح است تا چند ماه ديگه

فايلهاي اطلاعاتي ascii text كه روي سايت اريا سهم قرار دارد پولي خواهد شد . اقا راه

حلي وجود دارد كه بتوان اينگونه فرمتها را كه در نرم افزار متااستاك مورد استفاده قرار

ميگيرد را توسط يك برنامه توليد كرد . از راهنمايي و پاسخگويي شما يك دنيا سپاسگذارم

stockholder
May 30th, 2005, 18:18
سلام . اقا شرمنده همه دوستان هستم . ببخشيد كه سوالم اينقدر سخت بود كه هيچ كس نتونسته به اون جواب بده.

F E R I X
May 31st, 2005, 00:21
سلام به همگي
بابا استاك هولدر عزيز انقدر سهام ملتو تو شيشه كردي كه خورده تو سر هر چي بورس و سهامه . :lol: بابا بس كن ديگه بيخيال شو :lol: . آقا شوخي بود ببخشيد.
در مورد اون فايلها كه گفتي هيچ كاري نميشه كرد منظورم ديتابيسي كه تو پي ام گفتي. چون يه چيز خيلي ريخت و پاشي و فقط خودش مي فهمه كه چيكار كرده چون اومده واسه همه شركتها يه كد تعريف كرده كه من نفهميدم چيه. در مورد آريا سهم تا چند روز ديگه يه فايل مي زارم شايد كارت رو را بندازه فقط يادآوري كن چون دست خودم نيست يادم ميره.
من از آدماي سيريش خوشم مي آد رفيق. :P

F E R I X
May 31st, 2005, 23:06
Originally posted by stockholder@ ۹ خرداد ۱۳۸۴ @ ۰۶:۱۸ بعدازظهر
سلام . اگر كاري كني كه اين برنامه كه فرمودي ديتاشو از سايت خدمات بورس بگيره مهشره والا.اخه هم اطلاعاتش ۵ دقيقه اي آپديت ميشه هم امار شاخص رو خفن بهت ميده و هم قيمت open رو قيمت close ديروز نميده . قيمت open همون روز رو ميده .
جهت اطلاع [Only registered and activated users can see links]

سلام به همگي. استاك هولدر عزيز . باشه چشم . سعي ام رو ميكنم. فقط گفتم با پي ام يادآوري كن لطفا.

shida
June 19th, 2005, 20:29
سلام من با نرم افزارهاي بازار فاركس اشنا هستم ولي بدم نمي آيد با نرم افزارهاي بورس هم آشنا بشم لطفا مي شه يك عكس از پلتفورم برنامه هاي بورس ايران را برام بگذارم كه حداقل قبل از شروع بدونم ظاهرا در چه حدي است اين برنامه ها
متشكرم

karimisat
March 11th, 2006, 13:32
دوستان سلام

من تازه اومدم
مي بينم هيچ تغييري نكرده سايت ميشه اگه كسي نرم افزار جديدي سراغ داره بگه؟؟

Fivehunderd
March 11th, 2006, 16:58
سلام دوست من


منظورتون بورس ایرانه یا فارکس؟.
اگه بورس ایرانه که دیگه بورسی نمونده که نرم افزاری مونده باشه.

اگر هم فارکسه که یه تایپیک به اسم متاتریدر داریم.

NoName
March 28th, 2006, 06:55
سلام دوستان عزیز :)
من برای اولین باری هستش که از وب سایت سرمایه بازدید میکنم و یک چند ماهی هستش میخوام کم کم وارد بازار فارکس بشم و بازار سهام و (هر چند رشته ام هیچ ربطی به سهام نداره و هیچی هم اط سهام و ... حالیم نمیشه)

به هر صورت خیلی باهاتون حال کردم واسه همین برنامه Fund Manager 7.x نسخه Advis و واسه بچه های باحال و با مرام اینجا *** کردم

کرکش و لطفا اگه میشه تست کنید و اگر مشکلی داشت بهم بگید :)

ممنون

NoName
March 28th, 2006, 07:15
سلام :)
هنوز 24 ساعت رد نمیشه که عضو وب سایت شدم، اما در کل با بچه های سرمایه حال کردم چون وافعا بدون هیچ چشم داشتی مطالب و در اختیار سایر هموطنان خودشون قرار میدن

منم سعی کردم امشب برنامه Fund Manager 7.x نسخه Advis اش رو *** کنم
البته نمیدونم دقیقا محدودیت هاش چی بوده، اما دوستان یک چک بکنن اگه هنوز مشکل داشت بگن تا رفع بشه

dortaj
April 11th, 2006, 09:33
من كه تمام اين سايت رو زيرو رو كردم هيچ نرم افزاري كه بتونه اطلاعات و قيمتهارو بدون دردسر به مابده پيدانكردم كسي هست كمكي بكنه؟

reza23
April 23rd, 2006, 14:50
سلام دوست ازیز من چندین روز است که به این فروم امده ام . من در یتالیا حستم و تازه فحمیدم که ترایدینگ در یران حم هنجام میشه.
من پنج سال است که با بورس کار میکنم. لطفن میخاستم بدونم برای توانستن انالیز کردن سحامحای ایرانی کجا میشه فایلحای metastock
مربوت به سحامحای اوراق بحادور تحران را پیدا کرد .
متشکر . و در خدمتتان حستم .
ببخشید تگر یرانی نوشتن بنده خئب نیست .
امایل من حست
[Only registered and activated users can see links]

amirrh
June 29th, 2006, 21:33
با سلام به رفقای عزیز .

AmiBroker 4.80 - 5.9 MB ([Only registered and activated users can see links])

amirrh
June 29th, 2006, 21:35
ELWAVE 7.1 - 16.2 MB ([Only registered and activated users can see links])

amirrh
June 29th, 2006, 21:53
MetaStock Pro 9 - 46.5MB ([Only registered and activated users can see links])

amirrh
June 29th, 2006, 21:55
برای متااستوک ورژن 8 و ملحقات به آدرس زیر نیز می توانید مراجعه نمایید:

[Only registered and activated users can see links]

Arak_fx
July 30th, 2006, 12:17
سلام .

ديتاي بورس تهران رو از كجا مبشه گرفت ؟ لطفا تمام مراحل كار را توضيح دهيد . ميخواهم پترن هاي فيبوناچي را در بورس تهران هم تست كنم . اگر در بورس گيج خودمون هم جواب بدهند ديگه عشق است و صفا :whoow::banana:

Hamed2420
July 30th, 2006, 13:01
سلام .

ديتاي بورس تهران رو از كجا مبشه گرفت ؟ لطفا تمام مراحل كار را توضيح دهيد . ميخواهم پترن هاي فيبوناچي را در بورس تهران هم تست كنم . اگر در بورس گيج خودمون هم جواب بدهند ديگه عشق است و صفا :whoow::banana:
آخ جون
شکار پروانه و خرچنگ قورباغه در بورس تهران آغاز میشود

آقا ما هم هستیم :D

ارادت
یا علی

yaser_rashidi
July 30th, 2006, 13:04
سلام.
اراك جان، گويا از اوضاع اخير بورس خبر نداري. تو بورس تهران چشم غيرمسلح كه هيچ، ببخشيد ولي چشم كور هم تشخيص ميده نيازي به ابزارهاي پيچيده وجود نداره. فقط حيف كه نميشه short كرد :p (شاخص كل فعلي 9100) خودرويي ها و سيمانيها كه ميگفتند محكم است و نميريزد، بعد باز شدن ...

موفق باشيد
...........................
رشيدي

Arak_fx
July 30th, 2006, 13:56
سلام

ياسر جان در جريان اوضاع بورس تهران هستم و ميدونم كه بورس ايران خيلي آب دوغ خياريه :laugh: ولي گفتم شايد بعضي سهام ها با اين پترن ها جواب بدهند همان طوري كه در سهام هاي آمريكايي هم بعضي سهام ها عالي جواب ميدهند :)

كسي نيست كمك كنه ؟ :(

yaser_rashidi
July 30th, 2006, 14:06
سلام

اراك جان، موضوعي كه در سهام امريكا ميگي بازار NYSE هست يا NASDAQ؟ اگر دومي هست از كجا چارت هاشو ميبيني؟ ;)
هيچ بروكر متاتريدري نيست كه اينها رو داشته باشه(نزدك). يك ليست ثابت cfd دارن كه همش هم مال NYSE هست.
اوضاع بورس تهران كه خيلي وقته اونطوريه، من منظورم كاهش 400 واحدي طي يك هفته گذشته بوده، مربوط به باز كردن پنجاه شصت تا سهم عمدتا سيماني و خودرويي. كلا روي همون امريكاييش كار كني سنگين تره چون هر ابزاري روي اين چارتها بگذاري ميگه سل سل سل. و نميشه هم فروخت! ;-) براي اطلاعات اينجا ([Only registered and activated users can see links])را ببين.

موفق باشيد
.................................
رشيدي

پي نوشت: اگر در تاپيك مربوطه، در مورد سهام امريكا و پترنهاي فيبو توضيح بدي ممنون ميشم. مثلا چند تا مثال بزني. در مورد سهام خارج از ايران خيلي كم كار شده تابحال در اين فروم. من علاقمندم.

Arak_fx
July 30th, 2006, 14:49
سلام .

ياسر جان بازار nasdaq هم در متا تريدر وجود دارد . بروكر hyinvestment كه محسن جان در قسمت بروكر ها معرفي كردند بازار nasdaq را دارد . در ضمن اين بروكر سهام شركت هاي GOOGLE - YAHOO - APPLE را هم دارد

[Only registered and activated users can see links]

من از چارت بروكر هاي ديگر هم استفاده ميكنم . به عنوان نمونه :

[Only registered and activated users can see links] ([Only registered and activated users can see links])
[Only registered and activated users can see links] ([Only registered and activated users can see links])
[Only registered and activated users can see links] ([Only registered and activated users can see links])
[Only registered and activated users can see links]

در زمينه CFD هنوز در ابتداي كار هستم و اطلاعاتم كامل نيست و اگر دوستان ديگر عنايت كنند استفاده خواهم كرد و ممنون خواهم شد .
در مورد پترن در سهام ها هم چشم از اين به بعد در صورت رويت پترن در سايت خواهم گذاشت :)

شاد و پيروز و تندرست باشيد .

Mohsen
July 31st, 2006, 05:29
سلام .

ديتاي بورس تهران رو از كجا مبشه گرفت ؟ لطفا تمام مراحل كار را توضيح دهيد . ميخواهم پترن هاي فيبوناچي را در بورس تهران هم تست كنم . اگر در بورس گيج خودمون هم جواب بدهند ديگه عشق است و صفا :whoow::banana: سلام :)
همانطور كه آقا ياسر در لينك بالا اشاره كردند مي توانيد با برنامه ي فوق اطلاعات را در فرمت csv و txt براي متااستاك دريافت كنيد . فقط نكته اي هست كه هنوز چك نكرده ام و مطمئن نيستم . حدود 2 سال است كه من مشترك اين برنامه هستم و با كمك آن داده ها را دريافت مي كنم . هفته ي گذشته از شركت مربوطه تماس گرفتند و گفتند كه شرايط اشتراك تغيير كرده و تغييراتي نيز در فرمت برنامه صورت گرفته و كلي حرف ديگه كه دست آخر برداشت من اين بود كه ظاهراً از حالت رايگان خارج شده :huh: و چون موضوع فعلاً جذابيت چنداني نداره من هم هنوز چك نكردم ببينم دقيقاً چه اتفاقي افتاده :p
موفق باشيد

amirrh
August 12th, 2006, 09:27
با سلام . عرض ادب خدمت رفقای عزیز
متاسفانه نرم افزار دیتای بورس آریا سهام از حالت رایگان خارج شده است . برای دریافت اطلاعات بهتر است به این قسمت سایت خدمات بورس تهران ([Only registered and activated users can see links])مراجعه نمایید و با انتخاب نماد و بازه زمانی دیتای مورد نیاز را برای متا استاک یا امی بروکر دانلود کنید.

پولدوستک
November 17th, 2006, 01:32
درود بر اساتید.
تو این تاپیک ، دو تا بحث وجود داره. اولین گرفتن قیمته و دومی انتقال آن به یه نرم افزار برای استفاده و تحلیله. ;)
من به قسمت دوم میپردازم.
برای تحلیل بازار سرمایه اگر بخواهیم از پلتفرمی برای تحلیل تکنیکال و روند تغییرات قیمت در گذشته استفاده کنیم، نرم افزار های بسیار زیادی هست اما دو تا نرم افزار اینجا معرفی میکنم که به راحتی میتوانید اطلاعات را در آنها import و تحلیل کنید. ( البته با اجازه بزرگترها )

1- Meta Stock 9
در بالا استادم amirrh لطف کردن و آپلودش کردن ، در غیر اینصورت نرم افزار و براحتی، با خرید یک CD یا DVD حسابداری و یا سهام میتوانید تهیه و استفاده کنید. ;)

2-AdvanceGet 8
دومی را هم برای شما میگزارم تا دیگه اینقدر به excel گیر ندید. :blink:

آخه مگه Excel هم برنامه تحلیل و آنالیزه ؟ .:advise:

سهامدار جزء
November 17th, 2006, 02:08
سلام .

ديتاي بورس تهران رو از كجا مبشه گرفت ؟ لطفا تمام مراحل كار را توضيح دهيد . ميخواهم پترن هاي فيبوناچي را در بورس تهران هم تست كنم . اگر در بورس گيج خودمون هم جواب بدهند ديگه عشق است و صفا :whoow::banana:
من تست کردم خیلی ها خوب جواب میدن روی فیبو. بالاخره اعدادی الهی گفتن کشک که نیست

Salam
June 5th, 2007, 16:44
سلام
دوستان من فکر میکنم برای دریافت اطلاعات مناسب در مورد نرم افزار تحلیل و بازار بهتره یه سری هم به ابن سایت بزنید
[Only registered and activated users can see links] من دیدم سایت خوبی بود
خدانگهدار:rolleyes:

zolmat
August 14th, 2007, 21:59
دوستان من تازه اومدم . خیلی از مطالب استفاده کردم . اما مثل اینکه خیلی خلوت شده .
به هر حال خیلی بود .

hooshyar
August 14th, 2007, 22:30
سلام
در مورد بورس و پيش بيني ما 8 سال كاركرديم نكته بدي كه در بورس وجود دارد بسته شدن نماد و جديدا صف خريد و فروش شدن آن است كه نقد شوندگي را كاهش ميدهد
ولي از نطر قوانين شما امكان از دست دادن كل پولتان با توجه به مديريت قيمتي كه از سوي شركتهاي بزرگ اعمال ميشود بسيار كم است
بحث تكنيكال و فيبو ناچي و غيره همگي در بورس جواب ميدهند ولي ميزان درستي آنها براي سهامي كه بيشتر معامله مي شوند و قيمت به قيمت واقعي نزديك است كاربرد دارد

auto_chartist
September 5th, 2007, 00:22
سلام
اميدوارم مفيد باشه

جهت دريافت اطلاعات بورس تهران در بازه زماني بلند مدت
نرم افزار AllHistory
[Only registered and activated users can see links]


جهت ديدن حركات سهامداران بالاي 1 درصد
نرم افزار Shareholder
[Only registered and activated users can see links]


جهت دريافت اطلاعات بورس تهران به صورت فارسي و انگليسي و مديريت سبد سهام
نسخه اصلاح شده GetData4.3
[Only registered and activated users can see links]

[Only registered and activated users can see links]

bahram1145
September 29th, 2007, 13:52
با سلام خدمت همه دوستان
من همه تایپیک رو مرور کردم
می خواستم نظرتون رو در باره نرم افزار ره آورد نوین بدونم
کسی از اون در تحلیل تکنیکال استفاده میکنه ؟
میگن که از اون به صورت آن لاین میشه استفاده کرد
من یه نرم افزاری می خوام که بتونم آمار معاملات رو به صورت لحظه ای داشته باشم و بتونم اطلاعات رو تو متااستوک ایمپورت کنم ولی میگن که ره آورد خروجی نمیده
در ضمن با راهبرد در رابطه با برنامشون تماس گرفتم میگن که فعلا" فروش نداریم.
با تشکر

hamidrezamf
September 29th, 2007, 14:52
سلام دوستان
آیا بورس تهران رو هم میشه مثل فارکس چارت لحظه ایش رو دید؟ میشه اینترنتی معامله کرد؟ اصول تکنیکال تا چه حد توش مصداق داره؟
راستش من هیچی راجع بهش نمی دونم...:(
با تشکر..

homayon
September 29th, 2007, 16:20
...اصول تکنیکال تا چه حد توش مصداق داره؟
راستش من هیچی راجع بهش نمی دونم...:(
با تشکر..

سلام دوست عزیز
پیشنهاد میکنم کتاب شاخصهای تکنیکال نوشته اقای علی لطفی را مطالعه کنید.
یاحق

yaser_rashidi
October 1st, 2007, 20:03
سلام

در مورد بورس تهران آخرین اطلاعی که دارم اینست که سازمان بورس اوراق بهادار اطلاعات را با تواتر زمانی 15 دقیقه بروزرسانی میکند که برخی نرم افزارها قابلیت آپدیت 15 دقیقه ای را فراهم کرده اند. خرید و فروش از طریق اینترنت هم فکر میکنم هنوز طبق روال قدیم و موکول کردن همه دستورات خرید و فروش میانروزی به اول وقت فردا باشد که از طریق برخی بانکها قابل انجام است.

موفق باشید
..................................
رشیدی

hamidrezamf
October 2nd, 2007, 15:53
سلام

در مورد بورس تهران آخرین اطلاعی که دارم اینست که سازمان بورس اوراق بهادار اطلاعات را با تواتر زمانی 15 دقیقه بروزرسانی میکند که برخی نرم افزارها قابلیت آپدیت 15 دقیقه ای را فراهم کرده اند. خرید و فروش از طریق اینترنت هم فکر میکنم هنوز طبق روال قدیم و موکول کردن همه دستورات خرید و فروش میانروزی به اول وقت فردا باشد که از طریق برخی بانکها قابل انجام است.

موفق باشید
..................................
رشیدی

یاسر جان
یکی از این نرم افزارها رو معرفی میکنید؟
چطور از طریق بانک باید معامله کرد؟
با تشکر...

arsam11121
January 25th, 2008, 23:11
سلام
لطفا در مورد نرم افزار تحلیل کننده بازار بورس که آنلاین و به روز باشد راهنمایی نمایید.
با تشکر

ph831218
February 13th, 2008, 19:51
با سلام لطفا يكي از دوستان آموزش تحليل تكنيكي بورس ايران را به ساده ترين صورت برام بفرسته خيلي خيلي ممنون [Only registered and activated users can see links]

bahram irani
March 28th, 2008, 02:03
دوست عزیز ورود شما را تبریک میگویم . درست است که سایت جنبه آموزشی هم دارد ولی هلو برو تو گلو نیست .لطفا مطالب نوشته شده را بدقت مطالعه بفرمائید اگر سوالی داشتید مطمئنا دوستان پاسخگو هستند

ph831218
March 29th, 2008, 18:11
با سلام خدمت همه دوستان و آقا بهرام گل لطفا PDF آموزشي استفاده از نرم افزار متا استوك را محبت كنيد و ارسال فرماييد. با تشكر

ashi49
May 15th, 2008, 09:48
با عرض سلام
بین اساتید کسی هست بدونه چه جوری میشه اطلاعات رو از متا استاک وارد ادونس گت کرد؟ با تشکر قبلی

ashi49
May 17th, 2008, 01:15
خودم یک راه پیدا کردم البته از نوع سرخپوستی .اگه کسی علاقه داره "الغدیر "رو روی ادونس گت ببینه!!!!!! بگه

blackrose
May 31st, 2008, 01:17
سلام

راجع به نرم افزار ره آورد نوین کسی اطلاعی داره؟

blackrose
May 31st, 2008, 01:37
سلام
برای یه کار تحقیقی نیاز به اطلاعات آرشیوی و جامع ده سال پیش بورس تهران دارم.
ممنون میشم اگه نرم افزاری رو معرفی کنید که بتونم اطلاعات costmize شده ازش استخراج کنم.

SCORPION2010
June 2nd, 2008, 09:31
آیا برنامه ای برای تبدیل xls به prn برای استفاده در Advanced Get یا برنامه های مشابه وجود دارد؟

soal
June 11th, 2008, 19:37
سلام آقایون و .... من تازه واردم به این سایت. همون جور که می دونین کار کردن تو بورس تهران مساوی اینه که قید دیتای آماده رو بزنی... ولی می خوام بپرسم ببینم کسی جایی سراغ داره که دیتای نمادها رو همراه با تعدیل افزایش سرمایه ها و سودهای نقدی تا امروز در اختیار آدم قرار بده؟؟

auto_chartist
July 22nd, 2008, 15:12
سلام
اميدوارم مفيد باشه


جهت دريافت اطلاعات بورس تهران به صورت فارسي و انگليسي و مديريت سبد سهام
نسخه اصلاح شده GetData4.3
[Only registered and activated users can see links]

[Only registered and activated users can see links]
....................

roshand
August 11th, 2008, 22:50
در مورد نرم افزار تحلیل بورس هر کسی که میتونه توضیح به

drkian
October 22nd, 2008, 05:29
با سلام

نرم افزار مفید برای مدیریت پرتفولیو و تحلیل سهام

Stock Screener Lite v5.5.4.70 با قابلیت مدیریت و یا نظارت(دیده بانی ) 30 سهم

و نیز با قابلیت Technical Analysis و محاسبات و نمایش MACD, RSI,Moving Average,

و CCI , Williams %R , MFI و EOD Data برای 38 سهم و قابلیت ذخیره سازی

اطلاعات قیمت و ترسیم نمودار برای هر زمان به دلخواه user و...

HOME PAGE : [Only registered and activated users can see links]

DOWNLOAD : [Only registered and activated users can see links]


به امید آنکه مورد نظر دوستان واقع گردد.

ادامه .....


به بهشت نمیروم ، هرگز اگر مادرم آنجا نباشد.

khorasani2
October 29th, 2008, 14:55
آیا برنامه ای برای تبدیل xls به prn برای استفاده در Advanced Get یا برنامه های مشابه وجود دارد؟

ابتدا متا استوک را باید نصب کنی
سپس با استفاده لودر ان می توانی هر فایلی را به هم تبدیل کنی

reza398
November 10th, 2008, 09:37
سلام دوستان عزيز

لينك مربوط به دانلود متا استاك 9 در اين تاپيك كار نميكنه . ميخواستم اگه زحمتي نيست يه لينك سالم جديد براش معرفي كنيد .

و ثانيا اينكه آيا ورژن جديد اين نرم افزار هم منتشر شده يا نه ؟

با تشكر فراوان

srshirazi
November 15th, 2008, 00:39
سلام دوستان عزيز

لينك مربوط به دانلود متا استاك 9 در اين تاپيك كار نميكنه . ميخواستم اگه زحمتي نيست يه لينك سالم جديد براش معرفي كنيد .

و ثانيا اينكه آيا ورژن جديد اين نرم افزار هم منتشر شده يا نه ؟

با تشكر فراوان
شما میتوانید متا استوک را در [Only registered and activated users can see links] ([Only registered and activated users can see links]) دانلود کنید. کافی است ابتدا متا استوک را جستجو کنید.

e_Khansari
January 31st, 2009, 18:58
من تا به حال پستی نفرستادم و نمی دونم که تاریخهای درج شده برای پاسخها تا چه حدی صحت داره ، ولی به هر حال سئوالم را مطرح می کنم تا اگه کسی می تونه جوابم را بده ، اگر هم جای پستم را اشتباه انتخاب کردم ، تقاضا می کنم آدرس محل صحیحش را بهم بگید ؛ و اما اصل مطلب
من قبلا برای تحلیل تکنیکال بورس خودمون با استفاده از نرم افزار GetData اطلاعات را دریافت می کردم و توی نرم افزار AmiBroker استفاده می کردم ، بعد از اون مدتی که سایت بورس به هم ریخت دیگه نتونستم از این نرم افزارها استفاده کنم و نرم افزار دیگه ای هم سراغ نداشتم اگر از دوستان کسی نرم افزاری سراغ داره که در حال حاضر بشه باهاش اطلاعات را از بورس دریافت کرد خواهشاً معرفی کنه

با تشکر

hamedf62
February 13th, 2009, 11:05
با سلام،
بنده مدتي هست تو اين سايت عضو هستم و از اطلاعاتش استفاده مي‌كنم، اما اين اولين پست من هست.
دوستان من براي يك كار تحقيقي نياز به جمع آوري بازده سهام در 50 ماه گذشته براي تعدادي از نماد ها دارم.
اطلاعاتي مثل قيمت سهام به صورت ماهانه، ميزان سور ماهانه و اطلاعاتي از اين دست رو از كجا مي‌تونم گير بيارم؟
هدفم استفاده از مدل ماركويتز هست و ورودي هاي مدل اون رو نياز دارم.
بي نهايت ممنون

reza398
March 31st, 2009, 14:27
سلام دوستان
لطفا يه نرم افزار براي مديريت پورتفوليو ( البته رايگان !! ) معرفي كنيد . مرسي .

rabeemh
April 16th, 2009, 07:51
دوستان، من در جستجوی یه نرم افزار ساده برای دانلود دیتای بورس تهران هستم، چند بار در تاپیک نرم افزار پیام دادم هیچکس پاسخ نداد از شما خواهش میکنم اگر کسی در این مورد اطلاعاتی داره، محض رضای خدا هم که شده به من اطلاع بده، بدون تردید من اطاعت پذیر و قدر شناسم. [Only registered and activated users can see links]

Ashkan1
June 1st, 2009, 10:58
دوستان، من در جستجوی یه نرم افزار ساده برای دانلود دیتای بورس تهران هستم، چند بار در تاپیک نرم افزار پیام دادم هیچکس پاسخ نداد از شما خواهش میکنم اگر کسی در این مورد اطلاعاتی داره، محض رضای خدا هم که شده به من اطلاع بده، بدون تردید من اطاعت پذیر و قدر شناسم. [Only registered and activated users can see links]
سلام
چرا از گت دیتا استفاده نمیکنید؟:)

elyas68
June 1st, 2009, 11:06
سلام
چرا از گت دیتا استفاده نمیکنید؟:)

سلام دوست عزيز
لطفا نرم افزار را آپلود ميكنيد
و يه مقدار توضيح ميدين راجب گت ديتا :huh:
تشكر

Ashkan1
June 7th, 2009, 20:48
سلام دوست عزيز
لطفا نرم افزار را آپلود ميكنيد
و يه مقدار توضيح ميدين راجب گت ديتا :huh:
تشكر
سلام دوست عزیز شرمنده دیر جواب شما را میدم:happy:
[Only registered and activated users can see links]

[Only registered and activated users can see links]
به این دولینک سر بزنید هم نرم افزار را برای دانلود پیدا خواهید کرد و هم سوالات احتمالی را:)
این نرم افزار متعلق به جناب بورسیت کوچک هست.

m.shekaarian
June 7th, 2009, 23:04
سلام
چرا از گت دیتا استفاده نمیکنید؟:)

از استاک دانلودر اریا سهم استفاده کنید البته اگه هنوز ساپورت بشه

mehdiri112
August 30th, 2009, 13:03
تحلیل بورس تهران: بورس تهران - ایران ترانسفو

در شکل 1 به بررسی وضعیت سهم ایران ترانسفو از دیدگاه هفتگی پرداخته ایم . در حال حاضر سهم در موج چهارم اصلاحی خود قرار دارد و میانگین 50 روزه مانع از ریزش سهم گشته است. سهم در صدد رسیدن به محدوده 8500 ريال به عنوان هدف موج پنجم در آینده می باشد. اسیلاتور الیوت موج چهارم اصلاحی را تایید می کند. شاخص PTI عدد 34 را نمایش می دهد که نمایانگر عدم وجود قدرت کافی برای صعود سهم می باشد و در صورت صعود سهم محدوده 8500 تا 9000 ريال به عنوان مقاومت ،مانع از صعود سهم خواهد شد. در حال حاضر اسیلاتور MACD بالاتر از صفر ولی پایین تر از میانگین خود می باشد.

بورس تهران


در شکل 2 به بررسی نمودار روزانه سهم و مقایسه آن با میانگین های متحرک پرداخته ایم. میانگین های متحرک این سهم در حالت افقی قرار دارند که نمایانگر در نوسان بودن سهم در یک بازه محدوده می باشد. اسیلاتور استوکاستیک در محدوده بیش فروش قرار دارد که گویای صعود کوچم سهم می باشد.


بورس تهران

من فقط کپی پیس کردم

منبع : فارس فارکس ([Only registered and activated users can see links])

maliheh
September 6th, 2009, 10:55
من تازه وارد بازار بورس شدم و خیلی مبتدی هستم میخوام اگه ممکنه راهنمایی کنید بیشتر چه مطالبی را باید مطالعه کنم و تحلیل تکنیکال را چه جوری یاد بگیرم من شنیدم که نرم افزار متا استوک کمک بزرگی به من میکنه آیا بهتر از این نرم افرار هم هست ؟

auto_chartist
September 11th, 2009, 01:15
من تازه وارد بازار بورس شدم و خیلی مبتدی هستم میخوام اگه ممکنه راهنمایی کنید بیشتر چه مطالبی را باید مطالعه کنم و تحلیل تکنیکال را چه جوری یاد بگیرم من شنیدم که نرم افزار متا استوک کمک بزرگی به من میکنه آیا بهتر از این نرم افرار هم هست ؟

سلام

بهترين كار رفتن به كلاسهاي اموزشي ميباشد
در هر دو ضمينه تحليل بنيادي و تكنيكال
البته اگر سرمايه بالاي 100 ميليون داريد
در غير اين صورت وقت را بيهوده خرج كرده ايد

kabir
October 13th, 2009, 02:46
مهمترین تحول که امروز بر بازار سهام ایران تاثیر خبر تصویب کلیات طرح هدفمند کردن یارانه بر سهام شرکت ها وضتایع در بورس بود. سهام بخش های که بیشترین وابستگی را به انرژی داشتن( از جمله صنعت فولاد )دچار افت قیمت و صف فروش سهام مواجه شدند. این نگرانی ها ناشی از اثرات غیرقابل پیش بینی اجرای این طرح بر این بخش ها می باشد. زیرا انرژی یکی از مهمترین بخش هزینه این صنایع رئو تشکیل داده و افزایش آن سبب افزایش قیمت تمام شده این نوع کالاها و احتمالا کاهش تقاضا بازار و کاهش درآمدهای انتظاری این شرکت را موجب می گردد.

bahram irani
November 11th, 2009, 00:02
دوستان، من در جستجوی یه نرم افزار ساده برای دانلود دیتای بورس تهران هستم، چند بار در تاپیک نرم افزار پیام دادم هیچکس پاسخ نداد از شما خواهش میکنم اگر کسی در این مورد اطلاعاتی داره، محض رضای خدا هم که شده به من اطلاع بده، بدون تردید من اطاعت پذیر و قدر شناسم. [Only registered and activated users can see links]

دوست عزیز نمیدونم تا حالا مشکلت حل شده یا نه ؟ ولی اطلاعات قیمتی رو میتونی از سایت tsetmc بدون احتیاج به نرم افزار خاصی دانلود کنی و بدون تغییرات زیاد روی آمی بروکر ببری .
فقط مشکلش اینه که باید اطلاعات نماد ها را یکی یکی بگیری ، اگر کمک خواستی بگو.

keivan2
January 8th, 2010, 01:54
دوست عزیز نمیدونم تا حالا مشکلت حل شده یا نه ؟ ولی اطلاعات قیمتی رو میتونی از سایت tsetmc بدون احتیاج به نرم افزار خاصی دانلود کنی و بدون تغییرات زیاد روی آمی بروکر ببری .
فقط مشکلش اینه که باید اطلاعات نماد ها را یکی یکی بگیری ، اگر کمک خواستی بگو.

سلام
لطفا روش استفاده از نرم افزار بورس (tseclient) را براي گرفتن اطلاعات براي آمي بروكر توضيح دهيد .من مدتي است اين نرم افزار را دريافت كرده ام و طرز استفاده آنرا و چگونگي تبديل كردن اطلاعات را به فايل آمي بروگر نمي دانم. با سپاس

razi
January 21st, 2010, 22:45
باسلام
من طرزکارنرم افزارآمی بورکررانمی دانم وراه واردکردن اطلاعات رابلد نیستم سی دی آموزشی ندارد نرم افزار فارسی سوراق ندارید البته رایگان همراه بافائل دانلود ره آوردراکسی ندارد

auto_chartist
January 21st, 2010, 23:25
:eek::confused::advise:

سلام
يك كم پول خرج كنيد
برويد كلاس

hamidhamid2008
May 16th, 2010, 08:25
سلام به همه
نرم افرارهایی گه توی بورس ایران کارایی دارند رو از کجا می تونم گیر بیارم؟:huh:

alimaleki
May 29th, 2010, 23:41
سلام
سالها پیش(1382-1379) در فروم پارس پرتفولیو با همین نام علی ملکی می نوشتم . پس از آغاز رکود در بورس فعالیت فارکسی خود را افزایش دادم و با این سایت آشنا شدم. تاکنون صرفا در فروم سرمایه یک خواننده بودم . ان شا الله اگر توفیقی باشد از این به بعد به عنوان نویسنده نیز فعال خواهم شد.

avdyne
June 13th, 2010, 20:12
دوستان من برای انجام یک پروژه دانشجویی به اطلاعات بازار سهام ایران نیاز دارم.
(صنایع خودرو سازی)
Price, Dividend, EPS

از سال 1384-1388

این اطلاعات را از کجا می تونم تهیه کنم؟ایا باید این اطلاعات را از تذبیر پرداز استخراج کرد؟

ali20
June 13th, 2010, 21:36
دوستان من برای انجام یک پروژه دانشجویی به اطلاعات بازار سهام ایران نیاز دارم.
(صنایع خودرو سازی)
Price, Dividend, EPS

از سال 1384-1388

این اطلاعات را از کجا می تونم تهیه کنم؟ایا باید این اطلاعات را از تذبیر پرداز استخراج کرد؟

سلام

یه نگاهی به این سایت بندازین,ببینید بدردتون میخوره:

[Only registered and activated users can see links] 25&Code=34

amir20611
September 21st, 2010, 21:49
سلام ، به اینجا ([Only registered and activated users can see links]) هم یه سر بزنید شاید بدردتون بخوره ، خودم این برنامه رو نوشتم!
البته میدونم تایپیک قدیمی ولی جستجو کردم چیز جدیدی پیدا نکردم!
[Only registered and activated users can see links]

MEhdi Sobhani
September 21st, 2010, 22:02
سلام ، به اینجا ([Only registered and activated users can see links]) هم یه سر بزنید شاید بدردتون بخوره ، خودم این برنامه رو نوشتم!
البته میدونم تایپیک قدیمی ولی جستجو کردم چیز جدیدی پیدا نکردم!
[Only registered and activated users can see links]

سلام
ممنون از برنامتون
فکر میکنم لینک دانلود تو سایت مشکل داره
لطفا یه بار چکش کنید .
متشکر .

amir20611
September 21st, 2010, 22:19
سلام
ممنون از برنامتون
فکر میکنم لینک دانلود تو سایت مشکل داره
لطفا یه بار چکش کنید .
متشکر .

ببخشد ، اصلاح شد

ekhorasan
September 23rd, 2010, 16:42
برای تحلیل تکنیکال بورس ایران چه نرم افزاری رو پیشنهاد میکنید؟

accounting1
September 26th, 2010, 22:12
باسلام من یک راهنمایی خیلی فوری می خوام برای پایان نامه نیاز به درصد سهام مالکیت اعضای هیات مدیره دارم که فکر می کنم توی اطلاعیه های تصمیات مجامع شرکتها باشه که مطمئن نیستم اما نیم دانم این اطلاعیه را چطور بدست بیارم دوره مالی80تا 87 است اون 4 دی ودی بورس گرفتم توی اون این اطلاعیه نیست خواهش می کنم اوژانسی کمک کنید

farhad985
September 30th, 2010, 13:27
با تشکر از شما
من این نرم افزار رو دانلود کردم واطلاعات خرید وفروش رو وارد نرم افزار کردم ولی فکر کنم مشکل محاسباتی داره

farhad985
September 30th, 2010, 13:29
سلام ، به اینجا ([Only registered and activated users can see links]) هم یه سر بزنید شاید بدردتون بخوره ، خودم این برنامه رو نوشتم!
البته میدونم تایپیک قدیمی ولی جستجو کردم چیز جدیدی پیدا نکردم!
[Only registered and activated users can see links]
با تشکر از شما
من این نرم افزار رو دانلود کردم واطلاعات خرید وفروش رو وارد نرم افزار کردم ولی فکر کنم مشکل محاسباتی داره

ekhorasan
September 30th, 2010, 17:51
من استفاده کردم . محاسباتش درست بود ولی اعداد رو ظاهرا گرد میکنه و اختلافش خیلی خیلی ناچیزه

FXRAMIN
April 3rd, 2011, 18:05
آيا از دوستان كسي ميدونه چطوري ميشه ديتاهاي بورس ايران را به متا منتقل كرد؟


موفق باشيد
يا حق

meysam2010
April 3rd, 2011, 21:27
باسلام من یک راهنمایی خیلی فوری می خوام برای پایان نامه نیاز به درصد سهام مالکیت اعضای هیات مدیره دارم که فکر می کنم توی اطلاعیه های تصمیات مجامع شرکتها باشه که مطمئن نیستم اما نیم دانم این اطلاعیه را چطور بدست بیارم دوره مالی80تا 87 است اون 4 دی ودی بورس گرفتم توی اون این اطلاعیه نیست خواهش می کنم اوژانسی کمک کنید

دوستان من برای انجام یک پروژه دانشجویی به اطلاعات بازار سهام ایران نیاز دارم.
(صنایع خودرو سازی)
Price, Dividend, EPS

از سال 1384-1388

این اطلاعات را از کجا می تونم تهیه کنم؟ایا باید این اطلاعات را از تذبیر پرداز استخراج کرد؟

سلام دوستان عزیز
من تازه تایپیک رو خوندم
شاید بهترین سایتی که می تونید تمام اطلاعات رو دریافت کنید سایت کدال باشد
[Only registered and activated users can see links] ([Only registered and activated users can see links])

Mohsen
April 5th, 2011, 00:43
آيا از دوستان كسي ميدونه چطوري ميشه ديتاهاي بورس ايران را به متا منتقل كرد؟


موفق باشيد
يا حق
سلام
وقت بخير

مي توانيد از توضيحات مندرج در تاپيك زير استفاده بفرماييد :

تحلیل بورس ایران با متاتریدر - انجمن‌های سرمایه ([Only registered and activated users can see links])

موفق باشيد

علي صالحي
April 8th, 2011, 01:03
سلام
وقت بخير

مي توانيد از توضيحات مندرج در تاپيك زير استفاده بفرماييد :

تحلیل بورس ایران با متاتریدر - انجمن‌های سرمایه ([Only registered and activated users can see links])

موفق باشيد

با سلام
دسترسي لينك بالا بسته شده نميدونم آيدي من مشكل داره با به تغيير و تحولات سايت برمي گرده؟!

Reza
April 8th, 2011, 11:40
با سلام
دسترسي لينك بالا بسته شده نميدونم آيدي من مشكل داره با به تغيير و تحولات سايت برمي گرده؟!
با سلام

تاپیک رو به تالار بورس تهران منتقل کردم و در دسترس است: تحلیل بورس ایران با متاتریدر - انجمن‌های سرمایه (http://forum.sarmaye.com/showthread.php?t=5595)

mehdi59
April 12th, 2011, 18:46
سلام به همگی
می خواستم میانگین موزون هزینه سرمایه شرکتهای عضو بورس رو بدست بیارم ولی نمی دونم از چه نرم افزاری باید استفاده کنم،اگه کسی میدونه لطفا منو راهنمایی کنه.با تشکر.

amir.abbas
April 12th, 2011, 22:18
سلام

دوستان عزیز لطف کنید نرم افزارهای متا استاک و امی بروکر رو برای دانلود قرار دهید.

با سپاس

arshin
April 14th, 2011, 22:37
یا باید راهی یافت یا باید راهی ساخت

شركت رسا با آدرس اينترنتي [Only registered and activated users can see links] ([Only registered and activated users can see links]) پايلوت متاي بورس تهران را راه اندازي نمود.
اين پايلوت دقيقا همان پايلوت متا است كه دوستان سالهاست بر روي آن كار ميكنند و اين پايلوت رايگان تنها بابت به هدر نرفتن زحمات دوستان توسط اين شركت ساخته شد.
تنها فرق اين پايلوت اين است كه بجاي سيمبلهاي ارزها، سيمبلهاي نمادهاي شركتهاي بورسي ايران قرار داده شده و بصورت آن لاين قيمتهاي لحظه اي بورس بر روي پايلوت نمايش داده مي شود.
كليه تحليلها و انديكاتورهايي كه دوستان در اين سايت زحمات زيادي براي آن كشيده اند از اين پس ميتواند بر روي بورس ايران و در همان پايلوت متا بكار گرفته شود.
به اميد موفقيت كليه دوستان

AR.dadkhah
April 15th, 2011, 10:34
یا باید راهی یافت یا باید راهی ساخت

شركت رسا با آدرس اينترنتي [Only registered and activated users can see links] ([Only registered and activated users can see links]) پايلوت متاي بورس تهران را راه اندازي نمود.
اين پايلوت دقيقا همان پايلوت متا است كه دوستان سالهاست بر روي آن كار ميكنند و اين پايلوت رايگان تنها بابت به هدر نرفتن زحمات دوستان توسط اين شركت ساخته شد.
تنها فرق اين پايلوت اين است كه بجاي سيمبلهاي ارزها، سيمبلهاي نمادهاي شركتهاي بورسي ايران قرار داده شده و بصورت آن لاين قيمتهاي لحظه اي بورس بر روي پايلوت نمايش داده مي شود.
كليه تحليلها و انديكاتورهايي كه دوستان در اين سايت زحمات زيادي براي آن كشيده اند از اين پس ميتواند بر روي بورس ايران و در همان پايلوت متا بكار گرفته شود.
به اميد موفقيت كليه دوستان

ضمن تشکر بابت معرفی این برنامه باید عرض کنم که موقع نسب ظاهرا میخواد روی یکی از متاهای موجود در سیستم من نسب بشه .

لطفا اگر اطلاعاتی دارید راهنمایی کنید

با سپاس

arshin
April 15th, 2011, 20:26
با سلام خدمت دوستان
صحبت شما كاملا درست است ولي با تماسي كه با شركت رسا داشتم اعلام كردند كه مشكلي در نصب برنامه وجود داشت كه برطرف گرديده.
شما مي توانيد مجددا نرم افزار را دانلود نماييد و اگر بازهم مشكل وجود داشت به شركت اعلام نماييد.

با سپاس و تشكر

AR.dadkhah
April 16th, 2011, 00:08
با سلام خدمت دوستان
صحبت شما كاملا درست است ولي با تماسي كه با شركت رسا داشتم اعلام كردند كه مشكلي در نصب برنامه وجود داشت كه برطرف گرديده.
شما مي توانيد مجددا نرم افزار را دانلود نماييد و اگر بازهم مشكل وجود داشت به شركت اعلام نماييد.

با سپاس و تشكر


بله دوباره دریافت کردم مشکل حل شده بود

این خیلی عالیه

فقط باید تست بشه ببینیم قیمتها رو چطور میده

ایا قیمتهای میان روزی ( همون تایم فریم های پایین تر ) رو هم داره ؟

با تشکر

arshin
April 16th, 2011, 00:33
بله دوباره دریافت کردم مشکل حل شده بود

این خیلی عالیه

فقط باید تست بشه ببینیم قیمتها رو چطور میده

ایا قیمتهای میان روزی ( همون تایم فریم های پایین تر ) رو هم داره ؟

با تشکر

روز چهارشنبه كه بورس ايران باز بود و من تستش ميكردم قيمتها بصورت تيك و آنلاين روي پايلوت مي آمد يعني دقيقا مشابه ف ا ر ك س. بهمين خاطر قيمتهاي كليه تايم فريمهاش پره و آپديت ميشه.

موفق باشيد

wanton
April 16th, 2011, 10:59
سلام دوستان قدیمی
سال نو مبارک
با برچیده شدن بساط قدیمی مون فکر کنم بورس حسابی رفته باشه تو بورس
دارم تحقیق از این شرکتهای ایرانی که تو بورس تحلیل ارائه میدهند میکنم
کسی این شرکت رو میشناسه و باهشونو کار کرده ؟
[Only registered and activated users can see links]
وقتی تحلیل بازار بورس ایران رو سرچ کنید جزو ردیفهای اول هست
گویا مثل همین سایت سرمایه خودمون طرفدار زیاد داره
موفق باشین

forexcfd
April 16th, 2011, 12:16
سلام دوستان قدیمی
سال نو مبارک
با برچیده شدن بساط قدیمی مون فکر کنم بورس حسابی رفته باشه تو بورس
دارم تحقیق از این شرکتهای ایرانی که تو بورس تحلیل ارائه میدهند میکنم
کسی این شرکت رو میشناسه و باهشونو کار کرده ؟
[Only registered and activated users can see links]
وقتی تحلیل بازار بورس ایران رو سرچ کنید جزو ردیفهای اول هست
گویا مثل همین سایت سرمایه خودمون طرفدار زیاد داره
موفق باشین

سلام دوست عزيز
اول اينكه اينجا جاي سوال در اين مورد نيست شما تاپيك را اشتباه گرفتيد
شما اگه از IT سررشته داشته باشيد متوجه ميشيد كه در رديف اول بودن حتما دليلي بر خوب بودن و يا طرف دار زياد داشتن نيست . دوستاني كه مي خواهند پولشونو از بروكر كارامد بگيرند زياد ميرند تو سايتس. و اين فقط يكي از دلايلشه
و اينكه به نظر من كه دروغ گو هستند چون .همش گفتند ما مجوز داريم و ثبت شديم و به محض اينكه سازمان بورس صحبت كرد جا زدند و بورسي شدند.
اگر خواستيد باز هم در موردي صحبت كنيد در تاپيك خودش صحبت كنيد

forexcfd
April 16th, 2011, 12:20
روز چهارشنبه كه بورس ايران باز بود و من تستش ميكردم قيمتها بصورت تيك و آنلاين روي پايلوت مي آمد يعني دقيقا مشابه ف ا ر ك س. بهمين خاطر قيمتهاي كليه تايم فريمهاش پره و آپديت ميشه.

موفق باشيد


من هم پيداشون كردم .منظورم نرم افزار. آره قيمت ها خيلي خوب بود و آنلاين. شنيدم كه ورژن هاي بيشتري هم داره . البته نميدونم چيه . آهان بچه ها راستي يكي از دوستان كه 1 هفته هست باهاش كار ميكرده گفت بهتره تو تايم 1روزه ببينيمش

به اميد موفقيت تمام بورسي ها :banana:

itkit
April 24th, 2011, 10:58
جالبه اگر بورس صفی بشه بورس متایی بدون شک خیلی ترفدار پیدا می کنه البته حباب بورسم بیشتر باد می شه.

Diaco
April 25th, 2011, 08:14
سلام دوست عزيز
اول اينكه اينجا جاي سوال در اين مورد نيست شما تاپيك را اشتباه گرفتيد
شما اگه از IT سررشته داشته باشيد متوجه ميشيد كه در رديف اول بودن حتما دليلي بر خوب بودن و يا طرف دار زياد داشتن نيست . دوستاني كه مي خواهند پولشونو از بروكر كارامد بگيرند زياد ميرند تو سايتس. و اين فقط يكي از دلايلشه
و اينكه به نظر من كه دروغ گو هستند چون .همش گفتند ما مجوز داريم و ثبت شديم و به محض اينكه سازمان بورس صحبت كرد جا زدند و بورسي شدند.
اگر خواستيد باز هم در موردي صحبت كنيد در تاپيك خودش صحبت كنيد

کارامد قبل از این که بروکر باشه بورسی بود و یکی از کارگزارهای قدیمی بورس هست. در ضمن قبل از این که بیاد تو کار فارX تحلیل های بورسی رو داشت و توی گوگل هم بالا بود. در ضمن من هیچوقت باهاشون کار نکردم رابطه هم نداشتم فقط برای شفاف سازی!! عرض شد.

arshin
April 26th, 2011, 23:21
قابل توجه دوستان عزيز

شركت رسا اعلام كرده كه History كليه نمادهاي بورس رو در داخل نرم افزار متاشون آپديت كرده و ظاهرا در حال گرفتن مجوز براي تريد آنلاين توسط متاتريدر هستن.

اينم آخرين خبر از پايلوتشون

e1967
April 27th, 2011, 09:54
با سلام خدمت مدیریت محترم سایت
در زمینه های مالی تجربیات اینجانب کم است انشا...
پس از آشنایی بیشتر با سایت متناسب با موضوع و معلوما تم همکاری خواهم کرد

m.kazem
May 4th, 2011, 22:06
سلام
برای آشنائی با متا استک آیا پی دی افی کامل وجود دارد
زحمت (( forexkazem at yahoo.com ))

mohad58
May 6th, 2011, 00:30
آموزش آمیبروکر و متا استوک رو لطفا بزارید

m.kazem
May 6th, 2011, 12:08
سلام
ما منتظر یه جونمرد هستیم آموزش این دو نرم افزار رو بگذاره

barbod_mhd
May 7th, 2011, 15:53
سلام
منم دنبال آمی بروکر می گردم اگه گیر آوردین لطفا لینکش رو بزارین

barbod_mhd
May 7th, 2011, 16:01
من هم پيداشون كردم .منظورم نرم افزار. آره قيمت ها خيلي خوب بود و آنلاين. شنيدم كه ورژن هاي بيشتري هم داره . البته نميدونم چيه . آهان بچه ها راستي يكي از دوستان كه 1 هفته هست باهاش كار ميكرده گفت بهتره تو تايم 1روزه ببينيمش

به اميد موفقيت تمام بورسي ها :banana:
سلام
فقط احجام رو یه جورایی دقیق نمیده یا Scale میکنه
تو چارتهای زیر 5 دقیقه هم مشکل داه
بعضی مواقع قیمت High , low رو هم اشتباه میده

AR.dadkhah
May 11th, 2011, 20:59
سلام
ما منتظر یه جونمرد هستیم آموزش این دو نرم افزار رو بگذاره



سلام

دوست عزیز جناب 4rex لطف کردن و در تایپیک در صفحات 4 و 5 زیر نحوه دریافت دیتا و وارد کردن اونها رو به امی بروکر توضیح دادن

خود نرم افزار که اموزشی نمیخواد اگر در تحلیل تکنیکال مشکلی نداشته باشید


تحلیل بورس ایران با متاتریدر - صفحه 4 - انجمن‌های سرمایه ([Only registered and activated users can see links])



موفق باشید

FXMac
May 21st, 2011, 18:01
سلام.یک سوال از دوستانی که با نرم افزار رسا کار کردند دارم.
آیا فونت فارسی درون نرم افزار به درستی نمیس داده میشه؟
من ۷ دارم.
خیلی ممنون

saber13
May 22nd, 2011, 10:46
سلام.یک سوال از دوستانی که با نرم افزار رسا کار کردند دارم.
آیا فونت فارسی درون نرم افزار به درستی نمیس داده میشه؟
من ۷ دارم.
خیلی ممنون
سلام
من ایکس پی دارم و فونتها هیچ مشکلی ندارن، فکر نمیکنم در سون هم مشکلی داشته باشد در ضمن شما میتوانید مشکلات خود را از طریق ایمیل داخلی نرم افزار مطرح کنید و جواب آن را در کمتر از چند ساعت در یافت کنی.

PRRSFS
June 14th, 2011, 15:24
سلام به همه فعالان بازار های مالی:
این بحث خیلی خوب است و لیکن باید پخته تر شود
ممنون از آقا یاسر که توضیحات خوبی می دهند
با تشكر از مطلب جامع و كاملت در مورد ره آورد. من هم ره آورد نوین 3 را تست كرده ام.
قیمت ره آورد هم خیلی گرونه
من TRIALش را استفاده می کنم
منتظر اعلام نظر شما در مورد دو نرم افزار ديگر هستم. لطفا قیمت هایش را هم درج فرمایید

mehdi1355
June 15th, 2011, 21:02
سلام.یک سوال از دوستانی که با نرم افزار رسا کار کردند دارم.
آیا فونت فارسی درون نرم افزار به درستی نمیس داده میشه؟
من ۷ دارم.
خیلی ممنون


سلام دوست عزیز در قسمت راهنمای نرم افزار نحوه تنظیمات ویندوز برای نمایش فارسی توضیح داده شده.

اطلاعات بيشتر در مورد پايلوت رسا
([Only registered and activated users can see links])

m.shekaarian
June 18th, 2011, 15:52
سلام به دوستان
یادم هست قبلا یه اندیکاتور بود که اطلاعات متا رو تبدیل میکرد به فایلهایی با پسوند prn
توسط اقای فراهانی نوشته شده بود و با اون اطلاعات متا تریدر به متااستاک منتقل میشد .
دوستان اگه با متا استاک کار کرده باشند میدوننند که قسمتی داره که خودش سیگنالهای خرید و فروش دقیقی ارئه میده
از دوستان کسی اون اندیکاتور اقای فراهانی رو داره ؟
مرسی