PDA

View Full Version : اخبار سايپا


Reza
June 22nd, 2004, 11:20
مدير عامل سايپا:

توليد پرايد حداقل تا 4 سال آينده ادامه دارد

گروه خودرو: توليد پرايد حداقل تا 4 سال آينده ادامه خواهد داشت و در اين مدت بيش از يك ميليون پرايد توليد مي‌شود.

مهندس قلعه‌باني، مديرعامل سايپا، در گفت‌وگو با ايسنا گفت: هنوز به فكر توقف توليد خودروي پرايد نيستيم و حداقل تا 4 سال بعد پرايد توليد مي‌شود.

وي در پاسخ به اين سوال كه با ورود لوگان و پژو 206 صندوق‌دار كه قيمتي در حدود 6 تا 7 ميليون تومان دارد چگونه مي‌خواهيد به توليد پرايد به ميزان بالاي 250 هزار دستگاه در سال ادامه دهيد، گفت: به هر حال هر خودرو خصوصياتي دارد و در بازار مشتري خود را پيدا مي‌كند البته تغييراتي نيز در اين خودرو خواهيم داد.

وي در مورد81 s جايگزين خودروي پرايد، نيز توضيح داد: از نظر زمان‌بندي وقت جايگزيني اين خودرو با پرايد مشخص نيست، ولي از نظر طراحي اين خودرو جايگزين پرايد است.

وي در مورد دستور وزارت صنايع در خصوص توليد خودروي با قيمت زير4 ميليون تومان خاطر‌نشان كرد: قصد داريم خودروي رنو PK را به قيمتي زير4 ميليون تومان برسانيم.

وي در پاسخ به اين سوال كه آيا خط توليد خودروي رنو PK در آينده نزديك براساس اعلام وزارت صنايع تعطيل نخواهد شد؟ گفت: خودروي PK خودروي مناسبي است و با موتور انژكتوري 1300 سي‌سي و مصرف 8 ليتر در آينده نيز توليد خواهد شد.

مديرعامل رنو پارس در پاريس تاكيد كرده بود، خودروي لوگان را جايگزين پرايد و پيكان خواهيم كرد.

برخي كارشناسان مي‌گويند: خودروي پرايد داراي تكنولوژي متعلق به 18 سال پيش است و در صورت عدم توقف توليد اين خودرو در آينده نزديك با توجه به افزايش تيراژ به بيش از 250 هزار دستگاه در سال، پيكان ديگري نيز در ايران متولد خواهد شد.

دنياي اقتصاد

Reza
June 23rd, 2004, 10:15
سايپا روز گذشته با اعلام تعديل EPS سال 82 از رقم 2 هزار و 114 ريال اعلام شده، مورخ 9/2/83 به 2 هزار و 715 ريال نظرها را به سوي خود جلب كرد و با 2 هزار و 256 ريال افزايش قيمت در روي تابلو مواجه گرديد. سايپا در گزارش اخير خود همچنان از اعلام EPS سال 83 شركت خودداري كرده و به نظر مي‌رسد سياست اعلام پله‌اي اطلاعات، اين سهم را به سوي سكوي پرش سوق داده است. انتظار مي‌رود سايپا در هنگام اعلام EPS سال 83 با جهش مجدد قيمتي مواجه گردد. در مورد سايپا همچنين شنيده مي‌شود اين شركت بخشي از خط توليد پرايد را با هدف جايگزيني خط ال 90 به پارس خودرو منتقل خواهد كرد.


دنياي اقتصاد

Reza
August 11th, 2004, 09:28
نحوه استفاده از حق‌تقدم سهام جديد سايپا

شركت سايپا طي اطلاعيه‌اي نحوه افزايش سرمايه و استفاده سهامداران از حق تقدم قانوني در خريد سهام جديد سايپا را منتشر ساخت.

به گزارش خبرنگار ما، پيرو مصوبه مورخ 28/4/83 مجمع عمومي فوق‌العاده صاحبان سهام مبني بر افزايش سرمايه شركت و اختيار آن به هيأت‌مديره بر‌اساس مفاد تبصره يك ماده 161 قانون اصلاح قسمتي از قانون تجارت، هيأت‌مديره در تاريخ 12/5/83 با افزايش سرمايه شركت از 1400 ميليارد ريال به 3500 ميليارد ريال (150درصد سرمايه فعلي از محل مطالبات و يا آورده نقدي) موافقت به عمل آورد.

به استناد مفاد ماده 170 قانون اصلاح قسمتي از قانون تجارت ناظر بر مفاد ماده 169 آن قانون و مفاد ماده 185 آن حاكم بر شركت‌هاي سهامي عام موارد ذيل را جهت آگاهي و استفاده عموم سهامداران شركت ايراني توليد اتومبيل (سايپا) سهامي عام به اطلاع مي‌رساند:

1- سرمايه فعلي شركت 000/000/000/1400 ريال (يك‌هزار و چهارصد ميليارد ريال)

2- مبلغ سرمايه پس از افزايش 000/000/000/3500 ريال (سه هزار و پانصد ميليارد ريال)

3- افزايش سرمايه از محل مطالبات و آورده نقدي 000/000/000/2100 ريال (دو هزار و يكصد ميليارد ريال)

4- مبلغ اسمي سهام جديد (هر سهم) يكهزار ريال.

5- به هر سهم از سهام شركت كه در تاريخ 12/5/83 در تملك هر يك از سهامداران بوده است 5/1 سهم از محل مطالبات و آورده نقدي تعلق خواهد گرفت و هر يك از سهامداران شركت حق دارند نسبت به پذيره نويسي با استفاده از حق تقدم خود در خريد سهام جديد ظرف مدت 64 روز از تاريخ 18/5/83 لغايت 20/7/83 اقدام نمايند.

6- حق تقدم در خريد سهام جديد ظرف مهلت 64 روز فوق‌الذكر، از طريق سازمان بورس اوراق بهادار تهران قابل نقل و انتقال به هر شخص حقيقي و حقوقي مي‌باشد.

7- سهامداراني كه در تاريخ 12/5/83 دارنده سهام شركت بوده‌اند و فاقد مطالبات از شركت بوده و يا مطالبات ايشان تكافوي بهاي اسمي سهام متعلقه را نمي‌نمايد، بايد وجوه نقدي خود را نسبت به سهام متعلقه به حساب جاري شماره 89/1847 نزد بانك سپه شعبه سايپا (كد 1102) به نام شركت ايراني توليد اتوموبيل (سايپا) سهامي عام واريز نمايند.

8- در صورتي‌كه ظرف مهلت 64 روز فوق، سهامداران شركت از حق‌تقدم خود در خريد سهام استفاده ننمايند حق‌تقدم و وجوه حاصل از فروش را پس از كسر هزينه‌هاي متعلقه به حساب بستانكاري سهامدار مربوطه منظور نمايد. همچنين مجمع مقرر نمود هيأت‌مديره پس از انجام تشريفات قانوني، پاره‌اي سهام غيرقابل تخصيص به سهامداران را در صورت وجود از طريق سازمان بورس اوراق بهادار واگذار و وجوه حاصله را پس از كسر هزينه‌هاي متعلقه به بستانكاري حساب سهامداران مربوطه منظور نمايد.

9- به منظور حفظ حقوق سهامداران شركت، گواهينامه حق تقدم خريد سهام (در صورت وجود آدرس كامل سهامدار) توسط پست سفارشي به آدرس آنان ارسال خواهد شد.

10- از سهامداراني كه به علت تغيير نشاني و يا به هر علت ديگر گواهينامه حق تقدم خود را از طريق پست دريافت ننمايند تقاضا مي‌گردد جهت دريافت گواهينامه حق‌تقدم سهام دو هفته قبل از انقضاي مهلت 64 روزه فوق، به معاونت اقتصادي (مديريت امور مالكيت و سهام شركت) واقع در تهران: خيابان وليعصر - بالاتر از خيابان زرتشت - نرسيده به خيابان فاطمي - كوچه غفاري - پلاك 26 مراجعه و نسبت به دريافت آن اقدام نمايند.

دنياي اقتصاد

Homitrade
August 11th, 2004, 11:09
سلام اقا رضا.شما خريد سايپا رو با توجه به اين قيمت مناسب مي دونيد؟!به نظرم سايپا الان كف قيمت هست.ولي با توجه به وضعيت شركتهاي خودرو و اين كه مردم با اين گروه قهر كردند شما چه نظري داريد؟!يا فقط بهمن تنها گزينه در اين گروه هست؟!با تشكر همايون :)

Reza
August 13th, 2004, 01:36
به نظر من چشم انداز شركتهاي خودرويي مطلوب نيست.
در هفته هاي اخير كميسيون صنايع مجلش شديدا به سازمان گسترش و وزارت صنايع به خاطر انعقاد قرارداد ال ۹۰ با رنو-نيسان گير داده.
قبلا شرکتهاي ايراني تجربيات نا موفقي با رنو داشتن.(در پروژه هاي رنو 5 و رنو 21)
آقاي دكتر كاتوزيان(نايب رپيس كميسيون صنايع مجلس) قبلا در ساپكو مشاور بوده و از وضعيت خودروسازان اطلاعات كافي داره و ميتونه به خودروسازان گير هاي اساسي بده.
با اين اوضاع من بعيد مي‌دونم قرار داد ال ۹۰ به سر انجام برسه و در اين صورت اين يك ضربه مهلک براي صنعت خودرو خواهد بود.

اما در مورد سهام شركتهاي خودرويي: ممكنه بزرگان بازار باز تصميم بگيرن P/E خودرويي ها که الآن به حدود 4-5 رسيده رو بالا ببرن و به 9-10 برسن. در بازار ما اين موضوع اصلا بعيد نيست.

با اين حال به نظر من الآن خريد سهام خودرويي ها در اولويت نيست.

رضا