PDA

View Full Version : مسدود شدن انجمن "موضوع آزاد"


Reza
January 10th, 2007, 17:24
سلام

متاسفانه برخی دوستان بدون توجه به قوانین سایت (http://forum.sarmaye.com/showthread.php?t=1729) و درخواست های مکرر ما مبنی بر عدم طرح موضوعات سیاسی و مذهبی، به دفعات اقدام به درج اینگونه موضوعات در انجمن "موضوع آزاد (http://forum.sarmaye.com/forumdisplay.php?f=14)" نموده اند.

در بند 6 قوانین سایت آمده:
بحث در مورد دين، سياست، مذهب، مقدسات و مسایل مربوطه در هر نوع و روش آن(چه موافق و چه مخالف)، هيچ كمكي در راستاي نيل به اهداف فني سايت ننموده و تحت هیچ شرایطی مجاز نیست. تشخيص مصداقها بر عهده مديران سايت مي باشد.

همچنین در بند 13 آمده:
بخشهای غیر فنی سایت سرمایه (انجمنهای عمومی) به منظور افزایش روحیه دوستی و صمیمیت بین کاربران، همچنین بحث و تبادل نظر پیرامون مباحث غیر فنی و عمومی در نظر گرفته شده است. قبل از نوشتن هرگونه مطلب در این بخشها، به بند 6 این مرامنامه توجه فرمائید.

عدم رعایت موارد فوق، سایت را با خطر فیـلــتر شدن مواجه می کند. لذا تا پیدا شدن راه حلی برای مشکل "عدم رعایت قوانین سایت توسط برخی کاربران"، انجمن "موضوع آزاد (http://forum.sarmaye.com/forumdisplay.php?f=14)" مسدود می باشد.

لطفا نظرات خود را در ادامه این تاپیک مطرح فرمائید.

viper
January 10th, 2007, 17:31
سلام آقا رضا

به نظر من بیشتر توهین دو طرف به هم است که سبب ایجاد حساسیت می شود.

من یادم میاد قبلا با دوست خوبم hajreza حتی بحث در مورد وجود خدا می کردیم ولی بدلیل احترام طرفین به یکدیگر و نظرات مخالف مشکلی پیش نیامد.

ولی در کل چون عموما نسبت به این مسایل وابستگی احساسی وجود دارد منجر به تشنج و درگیری می شود و نبودن این بحث ها ضرر و خطر کمتری دارد .بخصوص اینکه موجب از بین رفتن صمیمیت بین اعضا می شود.

با تشکر

Honda
January 10th, 2007, 19:15
سلام
با تشكر از زحمات آقا رضا در برقراري سايت سرمايه از ابتدا و نيز برقرار داشتن اين سايت خوب و مفيد تاكنون.
آقا رضا من نمي دانم چرا ما ( فقط و فقط خودمو مي گم كه به كسي توهين نشود ) عادت داريم همه چيز را با هم مخلوط مي كنيم ...
در سايت تجارت فاركس و سهام ، جوكهايي مي گوييم و حرفهايي مي زنيم كه كل موجوديت سايت را تهديد به فيلتر شدن مي كند و به درخواستهاي مديران سايت هم توجهي نمي كنيم و فكر مي كنيم هر جوكي كه بگوييم خيلي جالب هستش و جاي هر مطلب غيرمرتبطي هم در سايت سرمايه هستش ...
آقا رضا نمي خواهم سرت را درد بياورم ولي اي كاش من بعنوان يك كاربري كه هيچ هزينه اي هم بابت برقرار ماندن سايت تاكنون نپرداخته و صرفاً‌ از مطالب شما و ديگر اساتيد استفاده كرده ام ، لااقل اينقدر براي درخواستهاي شما در تاپيك اساسنامه و قوانين سايت سرمايه ([Only registered and activated users can see links]) ، ارزش قائل بشوم كه بدانم :
جاي هر مطلبي ، هر جايي نيستش
و خوشبختانه اينقدر فرومهاي فارسي در موضوعات مختلف درست شده كه نيازي نيست با درج مطالب مورد دار و تهديد كننده ( برقرار ماندن و يا فيلتر شدن سايت ) در سايت سرمايه ، هم سايت را در معرض فيلتر شدن قرار بدهم و هم مديران مهربان و متواضع سايت سرمايه را از خودم برنجانم.
باز هم مي گم كه فقط و فقط خودمو را گفتم .
دستت درد نكنه آقا رضا كه براي برقرار ماندن سايت ، زحمت مي كشي . ممنونم
اگر جسارت محسوب نشود پيشنهاد مي كنم مطالبي كه با قوانين سايت همخواني ندارند و به جنبه فني سايت كمكي نمي كنند را پاك بفرمائيد چون وجودشان در سايت كمكي به آموزش همگاني تجارت فاركس و سهام در سايت سرمايه نخواهد كرد و ID ايجاد كنندگان آن مطالب از ليست اعضاء حذف شود و در صورتي كه با همان IP ، يك كاربر جديد ايجاد شد و آن مطالب مورد دار مجدداً درج گرديد ، ضمن حذف ID مذكور از ليست اعضاء ، IP ي كه از آن IP به سايت وصل مي شود ، كلاً Block شود كه ديگر نتواند آيدي جديد ايجاد كند .
عزت همگي عزيزان زياد : Honda

Shakhes
January 10th, 2007, 20:35
با سلام
باتشکر از اقا رضا که زحمات زیادی را برای برپاسازی این سایت و ایجاد زمینه اموزش و تبادل نظر در زمینه بازارهای مالی...متحمل شده اند و همچنین تشکر از همه کاربران عزیز و گرامی که با حضور مثبت و موثر خود به هر چه پربارتر کردن این محیط خوب اموزشی کمک شایانی نموده اند ...نکته ای مد نظرم هست که به عرض می رسانم :
همیشه ساختن خیلی سخت تر و مشکل تر از خراب کردن است . باور کنیم اگر امروز این سایت پابرجا و پر رونق و پرمحتواست مرهون زحمت و تلاش همه افراد مثبت نگر - دلسوز و فهیمی است که چه از گذشته و چه اکنون همواره از وقت و مال و حوصله و انرژی خود مایه گذاشته اند ...بی هیچ چشمداشت و توقع . نمی دونم معنی ایثار چیه ؟! ولی همه ما با هر دین و مسلک و ایده و بینشی که تو زندگی داریم ...خوب می دونیم پاسخ نیکی جز نیکی نیست . در مقابل این امکانات خوبی که در اختیار داریم ...چند بحث سطحی سیاسی و ... چقدر به کار ما تاثیر داره ؟ یا چندتا جوک ابکی ؟!که توی سایتهای دیگه در سطح بسیار بالایی الی ماشالله فراون است . ایا ارزش داره که در این محیط دوستانه و علمی موجبات رنجش دوستی را که بسیاری از اموزه های علمی و حرفه ای را مدیون او هستیم با یک جوک مخرب یا یک بحث سیاسی خنک فراهم کنیم ...گیریم که هیچکس هم نباشد که بخواهد سانسور و ف ی لت-ر اعمال کند ...ما خود چه می اندیشیم .؟
خداروشکر همیشه با وجود رفتار انسانی و دوستانه ای که بر کل جو سایت حاکم است ...همه ما احساس مالکیت نسبت به ان می کنیم . پس دوستان خوب... بیاییم قدر انچه را امروز داریم خوب بدانیم .
از مدیران محترم سایت هم خواهش می کتم هر انچه را که تشخیص می دهند که نباشد یا وجود ان برای موجودیت سایت ضرر و زیان داشته باشد ...با توجه به حسن نیتی که در همه شما عزیزان سراغ داریم ...حذف یا ویرایش نمایند ...از نوشته های من حقیر که در ردیف اخر این کلاس نشستم تا هر مطلبی که از دیگرانی که در صلاحیت من نیست که از انان اسم ببرم .

شاد و تندرست باشید

mehdi77
January 10th, 2007, 20:51
با سلام
با تشکر از آقا رضای عزیز بخاطر تمام زحمت ها و سایت زیبایشان
1)عقاید مذهبی هر فرد به خودش مربوط بوده و طرح ان در سایت درست نمی باشد.
2)هیچ سایتی را ندیدم و نشنیدم که بخاطر جوک فیلتر شود .
3)همه اعضا خط قرمز های جامعه را میدانند و همه هم سایت دوست دارند و هیچ کس مطلبی را که کوچکترین احتمال فیلتر کردن سایت را داشته باشد در سایت قرار نمی دهد به شخصه تمام مطالبی را که در سایت می اورم از سایتهای معتبر می باشد که مطمئنا همه انها هم دغدغه فیلتر شدن را دارند و خودشان را در معرض خطر قرار نمی دهند.
4)برخی مطالب فقط در جهت اطلاع رسانی بوده و اعضا از طرح برداشت هایشان از مطالب خودداری کنند .
5)حذف آی دی و بلوکه کردن آی پی راه حل درستی نیست بهتر است اقا رضا تمام مطالبی را که باعث نگرانی ایشان شده در هر زمینه ای که هست را در یک تاپیک بعنوان نمونه قرار داده تا همه انرا دیده و خطوط قرمز مورد نظر ایشان مشخص شود و اعضا انرا رعایت نمایند.

در پایان بخاطر پست هر گونه مطلبی که باعث رنجش ایشان شده باشد از ایشان پوزش می طلبم.

Alifar
January 10th, 2007, 21:03
با سلام
اقا رضا از اینکه سایتی چنین حجیم وپر کاربر را اداره میکنید جای تقدیر و تشکر است و باید احسنت گفت .
در رابطه با مشکلی که بوجود آمده :پیشنهادی داشتم شما میتوانید از کاربران فعالی که مدام در سایت حضور دارند و شناخت کافی روی آنها دارید برای هر بخش به عنوان دستیار مدیران انتخاب کنید که به وقت بنود مدیران بر تایپیکها نظارت کافی و وافی داشته باشند و اختیار تصحیح و حتی پاک کردن هر گونه موضوعی که با اساسنامه و قوانین سایت مغایر است را داشته باشد ./
و در این زمینه هیچگونه رودر واسی در نظر گرفته نشود . چرا که فیلتر شدن سایت به کل مجموعه لطمات جبران ناپذیری وارد میکند

mehran_lp
January 11th, 2007, 00:50
اقا رضا می تونم خواهش کنم به صورت شفاف پست های که باعث این تصمیم شدند رو بگید ؟

fx-pip
January 11th, 2007, 19:05
سلام به گرمی آفتاب تابستان به آقا رضا مدیر محترم سایت :)
یه چند تا نظر و پیشنهاد داشتم،با اجازه:
به نظر من کسانی که به قوانین سایت عمل نمیکنند در ابتدای عضویت فکر کنم اصلا قوانین سایت رو نمیخونن،چون میرن پائین صفحه و موافقت خودشون رو اعلام میکنند بدون اینکه بخونن.

به نظر من اگه بشه یه کاری کرد که در هنگام عضویت خواندن توافق نامه الزامی بشه خیلی خوبه (این نظر اولم بود)

در مورد قسمت "موضوع آزاد" بنظر من بهتر بود که بجای اینکه کل قسمت بلوک میشد اگه اون پستهای خارج از مبحث حذف میشد و اون کاربر هایی را هم که اون پستها رو نوشتن بلوک میشدن بهتر بود.(این پیشنهاد دومم بود :) )

موفق باشید
====
پ.ن: لطفا قسمت موضوع آزاد رو باز کنید :cry: :cry:

#Alireza
January 11th, 2007, 19:55
اگر كسي موضوعي را مطرح كرد كه باعث كش دار شدن مطلب و كشيده شدن موضوع بحث به مسائلي بشه كه توي اين سايت ممنوع شده جلوگيري از اظهار نظر ديگرا ن مشكلي را حل نمي كند چرا كه مطلبي را كه كاربري مطرح ميكند و ديگري نظري خلاف آن را دارد، شخص مخالف نيز حق خود ميداند كه نظر خود را ابراز كند.

راه حلي كه براي اين مسئله ميتوان پيشنهاد داد اين است كه اگر بحث تاپيك خاصي به مسائل نامربوط منحرف شد ادامه بحث را در يك فروم ديگر (مثل Persiantools و يا P30world ) لينك داد . و حتي در صورت امكان پستهاي قبلي را هم در آنجا كپي كرد. حالا اونجا هرچي كه دلشون خواست بگن.

Hamed2420
January 11th, 2007, 20:17
سلام

دوستان محترمی که شرایط بلوک کردن آیدی کسانی مثل من که چند پست خارج از قوانین سایت زدن را مطرح میکنند و همچنین کسانی که رعایت قوانین سایت را مطرح میکنند و پیشنهادات دیگر مثل بلوکه کردن آی پی و این حرفا را میدهند، یک سوالی دارم از خدمتتون:

عنوان میکنید که باید به قوانین مطرح شده احترام گذاشت و آنها را رعایت کرد، آیا این قانون را نیز خوانده اید؟؟؟؟

14. تخطی از هر یک از موارد فوق برای کاربرانی که ثبت نام کرده اند تحت هیچ شرایطی مجاز نیست و دسترسی متخلفان بدون اطلاع قبلی محدود خواهد شد. کاربران در صورت مشاهده نقض هر یک از قوانین فوق، می توانند روی دکمه که برای همین منظور زیر تمام نوشته ها وجود دارد (این نوشته نامناسب را به مدیران گزارش کنید) استفاده کنند.

آیا با دیدن پستی که مخالف قوانین سایت هست، گزینه مربوطه را میزنید و موضوع رو به اطلاع مدیریت سایت میرسانید ؟؟!!

من به شخصه بار های بار از این گزینه استفاده کردم ، مدیران سایت میتوانند بر این گفته بنده صحه بگذارند، و ایشان هم به سرعت پست های نامناسب را ادیت کرده اند.

بنده به شخصه از تمامی دوستان و مدیریت سایت به خاطر چند پست نامناسبی که زدم معذرت خواهی میکنم و از باقی دوستان هم این تقاضا را دارم که ضمن خواندن دقیق موارد ذکر شده در مرامنامه، از این به بعد تمام موارد ذکر شده را رعایت کنیم.

از مدیریت سایت هم تقاضا دارم که ضمن باز کردن تالار قفل شده، تمامی پست های نامناسب را پاک کرده و در صورت لزوم به عنوان مجازات تعیین شده، آیدی افراد متخلف به مدت 3 روز لاک شود ( به مانند لاک کردن یکی از اعضا در چند ماه گذشته :rolleyes: ).

در ضمن از دوستان هم تقاضا دارم که نوشته های نامناسبی که باعث بسته شدن آن تالار شد را به مدیریت گزارش دهند، بنده دیروز چند تا از پست های خودم رو گزارش کردم.

پیشنهادی هم دارم آن اینکه به نسبت گزارش های نامناسبی که از یک آیدی میشود، برای آن آیدی جریمه در نظر گرفته شود،

مثلاً 5 گزارش نامناسب از یک آیدی، اخطاری کتبی از طرف مدیریت به آن شخص.
10 گزارش نامناسب از یک آیدی، 3 روز لاک شدن
15 گزارش، یک هفته لاک شدن آیدی

و بعد جریمه های بالاتر که من چیزی به ذهنم نمیرسه :p ;)

ممنون
موفق و پیروز باشید
ارادتمند همگی دوستان

پ.ن: دوستان خواهشاً به تاپیک جوک و عکس های جالب و کلاً اینگونه تاپیک هایی که کمی باعث کم شدن فشار و استرس حاصل از این کار میشود ، کاری نداشته باشند که اینگونه تاپیک ها خوراک من هست :D
لطیفه و طنز و کلاً خنده لازمه هر کاری است :p :blush:
از قدیم گفتن:
بخندید تا دنیا بهتون بخنده

S_K_H
January 11th, 2007, 20:47
...
بنده به شخصه از تمامی دوستان و مدیریت سایت به خاطر چند پست نامناسبی که زدم معذرت خواهی میکنم و از باقی دوستان هم این تقاضا را دارم که ضمن خواندن دقیق موارد ذکر شده در مرامنامه، از این به بعد تمام موارد ذکر شده را رعایت کنیم.
...
مثلاً 5 گزارش نامناسب از یک آیدی، اخطاری کتبی از طرف مدیریت به آن شخص.
10 گزارش نامناسب از یک آیدی، 3 روز لاک شدن
15 گزارش، یک هفته لاک شدن آیدی
...
و بعد جریمه های بالاتر که من چیزی به ذهنم نمیرسه :p ;)
...

:rolleyes:
حامد جان این پست شما جای تشکر داره :)
مطمئنا این اقدام آقا رضای عزیز هم حکمتش این بوده که یکم بیشتر به قوانین سایت توجه داشته باشیم تا سایت همچنان جزو یکی از فروم های خوب فارسی زبان باشه

( برای جریمه های بالاتر می شه اسپرد رو تا 50 پیپ براشون زیاد کرد ! خوبه ؟ ;) )

* بعنوان یک پیشنهاد می شود در بالای انجمن موضوع آزاد برخی نکات مهم از قوانین سایت را با فونت بزرگ نشان داد تا یادآوری باشد

با آرزوی سلامتی و شادی برای همه دوستان

Reza
January 11th, 2007, 21:51
با سلام

بد نیست در ابتدا بخش مربوط به تخلفات سایتهای اینترنتی را بخوانیم:

فصل سوم : تخلفات و نحوه رسیدگی به آنها

ماده 7- انتشار و نگهداری هر نوع داده اعم از متن ، صدا ، عکس ، تصویر ، کارتون ، پویا نمایی ، فیگور ، کاریکاتور ، فیلم و غیره که از جمله حاوی مضامین زیر و موارد موضوع بند های "ت و ث " ماده 1 این ایین نامه باشد در پایگاه اطلاع رسانی ممنوع است :

الف – مطالب الحادی و نفی یا تضعیف اصول و ارزش های اسلامی و یا توهین به اسلام و مقدسان آن و اهانت به امام (ره) و یا رهبری

ب – توهین به ادیان آسمانی و کتب مقدس و انبیاء و معصومین و مقدسان

پ – تحریک و تشویق به ارتکاب اعمال علیه امنیت ، حیثیت و منافع جمهوری اسلامی ایران

ت – تحریف مطالب امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری مدظله العالی ، تحریف انقلاب اسلامی ملت ایران و توهین به ارزش های آن .

ث – هر گونه اقدام علیه قانون اساسی و یا تفرقه افکنی و خدشه در وحدت و وفاق ملی و استقلال و تمامیت ارضی و یا القاء بد بینی و نا امیدی در مردم نسبت به مشروعیت و کار آمدی نظام

ج – توهین به اقوام و اقلیت های مذهبی

چ – افشای اسرار و اسناد طبقه بندی شده از قبیل نظامی ، امنیتی و سیاسی دولتی و خصوصی

ح – اشاعه منکرات و ترویج فحشا و مطالب مغایر با عفت و اخلاق عمومی

خ – توهین به اشخاص حقیقی و حقوقی

د – اطلاعات خصوصی و شخصی افراد بدون اخذ اجاره کتبی از آنان

ذ – انجام فعالیت های اقتصادی غیر قانونی از قبیل پولشویی ، تجارت هرمی و غیره .

ر – تبلیغ یا آموزش پایگاه های اطلاع رسانی غیر مجاز

ز – آموزش و ارائه هر نوع روش مقابله با مسدود سازی پایگاه های اطلاع رسانی غیر مجاز (فیلترینگ)

ژ – نشر اکاذیب و افترا

س – برقراری هر نوع پیوند که مبلغ و مروج پایگاه های اطلاع رسانی حاوی مضامین جزء های فوق الذکر باشد.

ش – هر نوع اقدام خلاف شرع یا قانونی دیگر یا مخالف ضوابط و مقررات

ماده 8- انتشار هر نوع داده ممنوع ( موضوع بند های ت و ث ماده 1 و ماده 7 این آیین نامه و بند های آن) در پایگاه های اطلاع رسانی منجر به ارسال گزارش از طریق وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به کار گروه تعیین مصادیق پایگاه های غیر مجاز اینترنتی ( مرکب از وزیران فرهنگ و ارشاد اسلامی ، اطلاعات ، ارتباطات و فناوری اطلاعات و دادگستری ) به منظور مسدود سازی پایگاه اطلاع رسانی خواهد شد .

ماده 9- رسیدگی به اداره فعالیت غیر مجاز پایگاه های اطلاع رسانی ثبت شده با توجه به نوع و آثار آن به یکی از اشکال زیر حسب مورد و یا حسب شدت و ضعف آن خواهد بود.

الف – تذکر رسمی به مسئول پایگاه های اطلاع رسانی نسبت به حذف داده یا داده های ممنوع و جبران آن مانند اصلاح یا عذر خواهی

ساز و کار لازم برای ابلاغ تذکر رسمی به این دسته پایگاه ها توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تعیین می شود .

ب - ارسال گزارش به کار گروه تعیین مصادیق پایگاه های غیر مجاز اینترنتی با تقاضای مسدود سازی پایگاه اطلاع رسانی برای مدت محدود یا تعطیل دائمی .

پ – مسئولان پایگاه های اطلاع رسانی ثبت شده که به دلیل تخلف مسدود شده اند ، می توانند درخواست تجدید نظر خود را برای بررسی در کار گروه یاد شده به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارائه کنند .

منبع: http://www.samandehi.ir/note.php

Reza
January 11th, 2007, 22:16
با سلام
با تشکر از آقا رضای عزیز بخاطر تمام زحمت ها و سایت زیبایشان
1)عقاید مذهبی هر فرد به خودش مربوط بوده و طرح ان در سایت درست نمی باشد.
2)هیچ سایتی را ندیدم و نشنیدم که بخاطر جوک فیلتر شود .
3)همه اعضا خط قرمز های جامعه را میدانند و همه هم سایت دوست دارند و هیچ کس مطلبی را که کوچکترین احتمال فیلتر کردن سایت را داشته باشد در سایت قرار نمی دهد به شخصه تمام مطالبی را که در سایت می اورم از سایتهای معتبر می باشد که مطمئنا همه انها هم دغدغه فیلتر شدن را دارند و خودشان را در معرض خطر قرار نمی دهند.
4)برخی مطالب فقط در جهت اطلاع رسانی بوده و اعضا از طرح برداشت هایشان از مطالب خودداری کنند .
5)حذف آی دی و بلوکه کردن آی پی راه حل درستی نیست بهتر است اقا رضا تمام مطالبی را که باعث نگرانی ایشان شده در هر زمینه ای که هست را در یک تاپیک بعنوان نمونه قرار داده تا همه انرا دیده و خطوط قرمز مورد نظر ایشان مشخص شود و اعضا انرا رعایت نمایند.

در پایان بخاطر پست هر گونه مطلبی که باعث رنجش ایشان شده باشد از ایشان پوزش می طلبم.

در مورد بند 3: البته من به اندازه شما مطمئن نیستم! زیرا بارها پستهای مذهبی و سیاسی توهین آمیز برخی دوستان را دیده و مجبور به ویرایش آنها شده ام!

خط قرمزها بر اساس قوانین سایت کاملا مشخص و شفاف است:
بحث در مورد دين، سياست، مذهب، مقدسات و مسایل مربوطه در هر نوع و روش آن(چه موافق و چه مخالف)، هيچ كمكي در راستاي نيل به اهداف فني سايت ننموده و تحت هیچ شرایطی مجاز نیست. تشخيص مصداقها بر عهده مديران سايت مي باشد.

Reza
January 11th, 2007, 22:18
با سلام
اقا رضا از اینکه سایتی چنین حجیم وپر کاربر را اداره میکنید جای تقدیر و تشکر است و باید احسنت گفت .
در رابطه با مشکلی که بوجود آمده :پیشنهادی داشتم شما میتوانید از کاربران فعالی که مدام در سایت حضور دارند و شناخت کافی روی آنها دارید برای هر بخش به عنوان دستیار مدیران انتخاب کنید که به وقت بنود مدیران بر تایپیکها نظارت کافی و وافی داشته باشند و اختیار تصحیح و حتی پاک کردن هر گونه موضوعی که با اساسنامه و قوانین سایت مغایر است را داشته باشد ./
و در این زمینه هیچگونه رودر واسی در نظر گرفته نشود . چرا که فیلتر شدن سایت به کل مجموعه لطمات جبران ناپذیری وارد میکند
با تشکر از پیشنهاد شما، لطفا سایر دوستان نیز نظرات خود را در این مورد اعلام کنند.

mbinazir
January 11th, 2007, 22:25
با سلام به كليه دوستان عزيز

مطلبي به ذهن اين حقير رسيد كه گفتم به عرض دوستان برسانم. فكر ميكنم كه همه دوستان بر اين مطلب اذعان داريم كه، ما در اين سايت براي يك هدف واحد جمع شده‌ ايم. فراموش شدن هدف و درگير شدن در موضوعات جنبي
نه تنها صميميت و جو دوستانه در اين سايت را مورد هدف و تهديد قرار ميدهد بلكه باعث هرز رفتن انرژي، احتمالا از دست دادن دوستاني كه داراي تجربه و پتانسيل بالا هستند و عدم تمركز روي هدف اصلي ميشود. از زمان باز شدن تالار موضوعات آزاد بخوبي ميشد چنين روزي را پيش بيني كرد. من فكر ميكنم براي بيان عقايد و تحليهاي سياسي يا اقتصادي كه جنبه سياسي داشته باشد بايد به دنبال سايتهايي رفت كه چنين امكاني را در اختيار قرار ميدهند.
هر چند همانطور كه حامد آقا نيز عرض كردند تاپيكهايي مثل عكسهاي جالب و اتفاقات جالب حقيقتا خستگي را از تن بدر ميبرد و براي لحظاتي افكار را آزاد مينمايد.(نا گفته نماند كه بطور خصوصي آقا حامد رو نصيحت كردم:blush: ):blink:
بنا به دلايل فوق به آقا رضاي عزيز مدير محترم سايت پيشنهاد ميكنم كه تاپيك بحث آزاد را همچنان مسدود نگه دارد تا دوستان تمركز روي هدف اصلي را حفظ نمايند.
از مدير محترم سايت نيز سوالي دارم، وقتي يك تاپيك بنام بحث آزاد اجازه باز شدن داده ميشود، فكر نميكنيد مسدود كردن آن با نام تاپيك ((يحث آزاد!!!!)) منافات دارد؟؟؟؟
با آرزوي موفقيت و دعاي خير براي كليه دوستان

Reza
January 11th, 2007, 22:40
اقا رضا می تونم خواهش کنم به صورت شفاف پست های که باعث این تصمیم شدند رو بگید ؟
می تونم برخی مطالب درج شده در تاپیکهای "اخبار و حوادث جالب" و "بدون شرح" اشاره کنم که البته اکثر آنها حذف شده اند.

Reza
January 11th, 2007, 22:43
سلام به گرمی آفتاب تابستان به آقا رضا مدیر محترم سایت :)
یه چند تا نظر و پیشنهاد داشتم،با اجازه:
به نظر من کسانی که به قوانین سایت عمل نمیکنند در ابتدای عضویت فکر کنم اصلا قوانین سایت رو نمیخونن،چون میرن پائین صفحه و موافقت خودشون رو اعلام میکنند بدون اینکه بخونن.

به نظر من اگه بشه یه کاری کرد که در هنگام عضویت خواندن توافق نامه الزامی بشه خیلی خوبه (این نظر اولم بود)

در مورد قسمت "موضوع آزاد" بنظر من بهتر بود که بجای اینکه کل قسمت بلوک میشد اگه اون پستهای خارج از مبحث حذف میشد و اون کاربر هایی را هم که اون پستها رو نوشتن بلوک میشدن بهتر بود.(این پیشنهاد دومم بود :) )

موفق باشید
====
پ.ن: لطفا قسمت موضوع آزاد رو باز کنید :cry: :cry:
با سلام

پیشنهاد اول از نظر فنی عملی نیست. لازمه اجرای پیشنهاد دوم اینه که یک نفر تمام پستها رو بخونه! ضمنا شخصا هیچ علاقه ای به محدود کردن دسترسی دوستان ندارم.

Reza
January 11th, 2007, 22:51
از مدير محترم سايت نيز سوالي دارم، وقتي يك تاپيك بنام بحث آزاد اجازه باز شدن داده ميشود، فكر نميكنيد مسدود كردن آن با نام تاپيك ((يحث آزاد!!!!)) منافات دارد؟؟؟؟
با آرزوي موفقيت و دعاي خير براي كليه دوستان

قطعا عنوان "موضوع آزاد" به معنی مجاز بودن طرح هر موضوع نیست! در زیر عنوان انجمن نیز ذکر شده:
گفتگو در مورد موضوعات مورد علاقه شما ( توجه: طرح موضوعات سیاسی و مذهبی ممنوع است )

یکبار دیگر توجه شما رو به بند 13 از قوانین سایت جلب می کنم:
بخشهای غیر فنی سایت سرمایه (انجمنهای عمومی) به منظور افزایش روحیه دوستی و صمیمیت بین کاربران، همچنین بحث و تبادل نظر پیرامون مباحث غیر فنی و عمومی در نظر گرفته شده است. قبل از نوشتن هرگونه مطلب در این بخشها، به بند 6 این مرامنامه توجه فرمائید.

alibeirami
January 11th, 2007, 23:17
با سلام

با اینکه تمام موضوعات آزاد این انجمن رو دوست دارم و همیشه هم اونها رو چک میکنم ولی با توجه به ماهیت تخصصی فروم سرمایه معتقدم اینجا به همچین بخشی احتیاج نداره و خیلی از فروم های دیگه ایرانی هستند که موضوعشان همین موضوع بخش آزاذ ماست و انصافا هم مطالب بهتر و جالب تری(در زمینه موضوعات غیر تخصصی سایت سرمایه) دارند.

مخلصیم.

S_K_H
January 11th, 2007, 23:28
با سلام

با اینکه تمام موضوعات آزاد این انجمن رو دوست دارم و همیشه هم اونها رو چک میکنم ولی با توجه به ماهیت تخصصی فروم سرمایه معتقدم اینجا به همچین بخشی احتیاج نداره و خیلی از فروم های دیگه ایرانی هستند که موضوعشان همین موضوع بخش آزاذ ماست و انصافا هم مطالب بهتر و جالب تری(در زمینه موضوعات غیر تخصصی سایت سرمایه) دارند.

مخلصیم.

اما انجمن موضوع ازاد سایت سرمایه یه چیز دیگه هست ;)
در ضمن این موارد فقط در انجمن موضوع آزاد نیست و در تاپیک های دیگر هم موارد مشابه وجود دارد البته خیلی کمتر.
=============

با تشکر از پیشنهاد شما، لطفا سایر دوستان نیز نظرات خود را در این مورد اعلام کنند.
من با پیشنهاد جناب علیفر در مورد انتخاب مدیر برای هر انجمن و داشتن حق پاک کردن موارد برخلاف قوانین سایت موافقم که البته مسئولیت سختی هست

Reza
January 11th, 2007, 23:39
در ضمن این موارد فقط در انجمن موضوع ازاد نیتسو در تاپیک های دیگر هم موارد مشابه وجود دارد البته خیلی کمتر.

متاسفانه همینطوره. بعنوان نمونه این پست رو ببینید: http://forum.sarmaye.com/showthread.php?p=80314#post80314

به نظر شما هدف از نوشتن این پست چی بوده؟

alibjn
January 11th, 2007, 23:54
باسلام خدمت اقا رضا
وخسته نباشيد.
اقا رضا جون نظرت رو درباره مطالب تاپيك نفت بگو چون اونجا هم مطالب سياسي زيادي مطرح ميشه
و خودتون خوب ميدونيد فاندا منتال نفت وابستگي زيادي به مسايل سياسي داره

Arak_fx
January 12th, 2007, 00:56
متاسفانه همینطوره. بعنوان نمونه این پست رو ببینید: [Only registered and activated users can see links]

به نظر شما هدف از نوشتن این پست چی بوده؟

سلام .

پاسخ دادن را برای خود محفوظ میدانم منتها فعلا در حال سبک و سنگین کردن هستم ! :huh::whoow:

mbinazir
January 12th, 2007, 01:23
قطعا عنوان "موضوع آزاد" به معنی مجاز بودن طرح هر موضوع نیست! در زیر عنوان انجمن نیز ذکر شده:


یکبار دیگر توجه شما رو به بند 13 از قوانین سایت جلب می کنم:

مدير محترم سايت جناب آقا رضا
از محتواي پستي كه زدم بايد متوجه شده باشيد قصد ادامه بحث در اين موضوعات كه به نظر اينجانب تا حدودي نيز
بدون استفاده مفيد هستند را ندارم. سئوال آخر را نيز از اين باب مطرح كردم كه، نبايستي اجازه باز شدن چنين تاپيكي تحت اين عنوان داده ميشد. اقرار به خطا كمال انسانيت است. وقتي ما كلمه آزاد را مي نويسم نميتوانيم با قيد و بند آن را اسير كنيم. مگر اينكه در محتواي كلمه آزاد در فرهنگ فارسي تجديد نظر شود. شايد به جاي تاپيك موضوع آزاد عنوان ميشد (موضوعات خاص) يا هر عنوان ديگري كه بشود با تبصره آن را محدود كرد بهتر مي بود. بهر حال شما خود واردتر از ما هستيد.
ارادت اينجانب را پذيرا باشيد و از همه زحمات شما كمال تشكر را دارم.

موفق و پيروز باشيد

ario
January 12th, 2007, 01:34
متاسفانه همینطوره. بعنوان نمونه این پست رو ببینید: [Only registered and activated users can see links]

به نظر شما هدف از نوشتن این پست چی بوده؟
هدف ايشون كه هيچ...! هدف اين دو نفر چي بوده؟!!!:rolleyes: :blush:

mohammad_forex
January 12th, 2007, 01:42
با سلام خدمت آقا رضای عزیز که زحمت فوق العاده زیادی کشیدید برای این سایت .
همه دوستانی که کم و بیش از این سایت استفاده کردنداز قدرت این سایت مطلع هستند .
واقعا من بعضی اوقات نگران بعضی از دوستان می شم که چرا بعضی ها هم دکتر هستند هم مهندس هم تاجر هم دلال هم شاعر و هم عضو ارکان سیاسی جامعه .
منظورم کاملا روشنه . سایتی که از اسمش پیداست , سایتیه که در مورد بازارهای مالیه .
چرااااااااااا سیاست و مذهب و ... می کشید وسط ؟
آخه فقط یک لحظه تصور کنید که سایت سرمایه خدا نکرده فیلتر بشه فقط 2 مورد کافیه تا اندکی مراعات کنید :

1) اولین کسی که ضرر می کنه خود من و شما هستیم .
2) برج عظیمی که با همت خالصانه آقا رضا و دوستان 3 سال است که پابرجاست و پس از طی کردن بلوغش
الان به اینچنین قدرتی رسیده 1 شبه به دست من و شما اثری ازش جز 1 سایت فیلتر شده نمی مونه ؟

فقط خودتون و بگذارید جای آقا رضای عزیز که خالصانه و بدون منت این میز گرد را فراهم کرده و تمامی امکانات
مورد نیاز هم در اختیار شما گذاشته که استفاده کنید و حالا چه از روی قصد ( این سایت دشمن زیاد داره )
و چه بدون غرض ( فقط از روی احساس صمیمیتی که با سایت داریم ) پست هایی می زنیم که کاملا بی مورد
و با بحث فارکس منافات داره .
آقا رضا این سایت سرمایه که داره 3 سالش می شه خیلی بیشتر از این تعارفات ارزش داره .
من در رابطه با فارکس هر چی دارم , از سرمایه دارم که جا داره از آقا یاسر و آقا رضا و آقا خشایار عزیز تشکر کنم.

پیشنهاد : بدون کمک دوستان هم میشه همه کاری کرد ( همچنان که تو این مدت آقا رضا تونستن )
ولی برای نگهداری این سایت باید همه مدیر خودمون باشیم + به نظر من باید همین علامت گزارش را یکم کارآمدتر
بکنیم (شاید بهتر باشه مثل تشکر یا نقل قول داخلش توضیح دهید تا ملموس تر بشه ) . من به شخصه این رو ماه پیش کشف کردم :) من نظرم رو اینه که از دوستان و مخصوصا کاربران فعال ( نه من) خواستار باشید که در صورت مشاهده گزارش دهند به شیوه ای که خودتون صلاح می دونید .
و در صورت تایید شما نامه ای خصوصی به کابر ارسال بشود به مضمون اخطار . فکر می کنم کسی که اخطار رو هم دریافت کنه و باز هم تکرار کنه ارزش سرمایه 3 ساله رو داشته باشه که از لیست کاربران حذف بشه .
این هم جدیت و نظارت شما رو در این امر به کاربر القا می کنه ( خیلیا فکر می کنن که اصلا کسی کاری با سایت نداره همه چیز هم اتوماتیک انجام میشه ) و هم از گسترش این موضوعات جلوگیری می کنه که البته همیشه با کاربران جدید این مشکلات وجود داره ولی حتما به مرور زمان کمرنگ خواهد شد .
از زیاده گویی خوشم نمی یاد ولی دلم خیلی پر بود . شرمندم.

همگی موفق باشید .


ویرایش : در ضمن آقا رضا هر کدوم رو که دوست دارید حذف کنید سایت در درجه اول متعلق به شماست . حافظ جان و مالشم شما هستید بعد ما . الان همین پستی که ضمیمه کردید باید هر چه زودتر حذف بشه ( این یکی واسه نمونه اصلا خوب نیست . تمامی مفاد برای عموم واضحه . نمونه نمی خواد دیگه !!! :) )

alibeirami
January 12th, 2007, 01:56
مدير محترم سايت جناب آقا رضا
از محتواي پستي كه زدم بايد متوجه شده باشيد قصد ادامه بحث در اين موضوعات كه به نظر اينجانب تا حدودي نيز
بدون استفاده مفيد هستند را ندارم. سئوال آخر را نيز از اين باب مطرح كردم كه، نبايستي اجازه باز شدن چنين تاپيكي تحت اين عنوان داده ميشد. اقرار به خطا كمال انسانيت است. وقتي ما كلمه آزاد را مي نويسم نميتوانيم با قيد و بند آن را اسير كنيم. مگر اينكه در محتواي كلمه آزاد در فرهنگ فارسي تجديد نظر شود. شايد به جاي تاپيك موضوع آزاد عنوان ميشد (موضوعات خاص) يا هر عنوان ديگري كه بشود با تبصره آن را محدود كرد بهتر مي بود. بهر حال شما خود واردتر از ما هستيد.
ارادت اينجانب را پذيرا باشيد و از همه زحمات شما كمال تشكر را دارم.

موفق و پيروز باشيد

جناب بینظیر سلام

از این که به جای آقا رضا جواب میدم عذر میخوام چون ممکنه ایشون نتونه به این صراحت به این موضوع اشاره کنه.اون اولی که ما عضو سایت میشیم اول از همه قوانینش رو میپذیریم.سایت سرمایه یک جامعه خصوصییه و هنجار های بیشتری نسبت به جامعه ای که ما درش زندگی میکنیم رو داره.به عنوان مثال شما از سیگار کشیدن بدتون میاد و در خونه خودتون(که یک جامعه خصوصیه) سیگار کشیدن رو ممنوع میکنید.اگر شخصی به خونه شما وارد میشه باید به قوانین اون (که ممکنه سختگیرانه از جامعه ای باشه که سیگار کشیدن رو آزاد میدونه) احترام بگذاره .این جا هم یک جامعه خصوصیه که آقا رضا اداره میکنه و یکی از هنجار هایی که ایشون برای جامعه شون لازم میدونه بحث سیاسی یا مذهبی نکردنه.

قکر میکنم این نقطه قوت تفکر ایشونه.چون من هیچ دو نفری رو ندیدم که در این نوع موضوعات با هم هم عقیده باشن و برای فرومی که قصد حلاجی بازاره رو داره موشکافی سیاست یا مذهب بی معنی به نظر میرسه.

خدا سوسکم کنه اگر منظورم توجیه و نصیحت و این چیزا بوده باشه جناب بینظیر شما سرور مایی و ما برادر کوچک بیسواد شما.با نظرات خودتون این راه گم کرده رو ارشاد بفرمایید.

مخلصیم.

Reza
January 12th, 2007, 01:59
مدير محترم سايت جناب آقا رضا
از محتواي پستي كه زدم بايد متوجه شده باشيد قصد ادامه بحث در اين موضوعات كه به نظر اينجانب تا حدودي نيز
بدون استفاده مفيد هستند را ندارم. سئوال آخر را نيز از اين باب مطرح كردم كه، نبايستي اجازه باز شدن چنين تاپيكي تحت اين عنوان داده ميشد. اقرار به خطا كمال انسانيت است. وقتي ما كلمه آزاد را مي نويسم نميتوانيم با قيد و بند آن را اسير كنيم. مگر اينكه در محتواي كلمه آزاد در فرهنگ فارسي تجديد نظر شود. شايد به جاي تاپيك موضوع آزاد عنوان ميشد (موضوعات خاص) يا هر عنوان ديگري كه بشود با تبصره آن را محدود كرد بهتر مي بود. بهر حال شما خود واردتر از ما هستيد.
ارادت اينجانب را پذيرا باشيد و از همه زحمات شما كمال تشكر را دارم.

موفق و پيروز باشيد
ضمن تشکر از شما،

این تاپیک برای اظهار نظر همه دوستان ایجاد شده و ما از نظرات شما استقبال می کنیم. این پست و پست قبلی شما هم نشون میده که قصد دارید ما رو از نظرات خودتون بهره مند کنید و ادامه بحث رو مفید می دونید . . .

حق با شماست. راه اندازی انجمن "موضوع آزاد" اشتباه بوده. ظاهرا عنوان انجمن، شرح نوشته شده در زیر آن، و بندهای مربوطه در قوانین سایت، گرچه در نهایت صراحت و به زبان شیرین فارسی نوشته شده اند، اما به اندازه کافی گویا نیستند!

موضوع آزاد ( General Forum )
گفتگو در مورد موضوعات مورد علاقه شما ( توجه: طرح موضوعات سیاسی و مذهبی ممنوع است )

ذکر این نکته نیز خالی از فایده نیست که: اگر کسی به آزادی بیان اعتقاد راسخ دارد، بهتر است هزینه های این اعتقاد را نیز خود بپردازد. نه اینکه آنها را به دیگران تحمیل کند!

Arak_fx
January 12th, 2007, 02:52
سلام .

رضا جان من قبول دارم که بعضی اوقات داغ میکنم و کنترل خودم را از دست میدم ! از این بابت از همگی معذرت میخواهم .

هم اکنون رزمایش بزرگ پاسخگویی با رمز پیش به سوی اصلاحات آغاز میشود :rambo: :

شما که در مورد موضوعات سیاسی و مذهبی تذکر میدهید لطفا به این سوال پاسخ دهید : آیا تبریک عید غدیر و یا قربان و یا تسلیت هایی در این سبک مذهبی نیست ؟ مطمئنا هست پس اگر قراره رعایت قوانین بشه شامل این چیز ها هم میشه .
به نظر من قوانین سایت سرمایه مشکل دارد . پس لقمه را نچرخانیم و با کلمه آزاد بازی نکنیم .

میشود کار دیگری کرد و نام موضوع آزاد را تغییر داد و نام بهتری گذاشت چرا که موضوع آزاد کاملا باید آزاد باشد البته رعایت ادب جایگاه خاص خود را دارد که لازم به ذکر نیست .

در ضمن شما که اعتقاد راسخ به آزادی بیان ندارید پس نام موضوع آزاد را برای چه گذاشتید ؟

oomiidd
January 12th, 2007, 11:42
با سلام خدمت تمام دوستان سرمایه ای و تشکر مخصوص از زحمات اقا رضا مدیر سایت

به نظر من چند مورد رو باید در نظر داشت

اول اینکه حضور تعدادی از مدیران انجمنها خیلی وقته کم رنگ شده و به نظر من وبا احترام به این عزیزان فکر می کنم باید تعدادی مدیر جدید از بین افراد با سابقه و فعال سایت تعیین بشن و من هم با نظر جناب علی فر موافقم

دوم اینکه در مورد انجمن موضوع ازادباید بمونه یا نه یا اصلا ایجادش اشتباه بوده من با این مساله مخالفم چون چون درسته که موضوع این انجمن ازاده ولی همه ما می دو.نیم که ازادی به معنی مطلقش نیست مثل زنگ تفریح مدرسه که ما در اون زنگ مجاز به هر نوع تفریحی هر چند سالم هم نیستیم در این جا هم درسته که ما موضوع ازاد داریم ولی مجاز به بیان همه چیز نیستیم و ملزم به رعایت خیلی مسایل که شاید موافق با اونها هم نباشیم هستیم
همه ما نسبت به ارزش این سایت نسبت به بقیه سایتهای مشابه که هدفشون کسب در امد از ایجاد سایته واقفیم
و می دونیم که این سایت خاری تو چشم خیلیها شده و منتظر کم رنگ تر شدن سایت سرمایه شده تا بتونن خودی نشون بدهندو این وظیفه همگی ما ست که سعی در حفظ و پر بار تر کردن هر چه بیشتر سایت جهت استفاده خودمون و بخصوص راهنمایی افراد تازه کار باشیم
در مورد مسایل مذهبی و سیاسی هم همه می دونیم بیان این گونه مسایل بصورت موافق مشکلی رو برای سایت ایجاد نمی کنه جز در گیری سلایق و اعتقادات شخصی اعضا
ولی در مورد بیان نظرات مخالف سیاسی و مذهبی دیگه گفتن نداره که باید رعایت قوانین موجود بشه تا مشکلی برای ادامه فعالیت سایت پیش نیادچرا که نقد و بررسی این مسایل در سایتهای تخصصی این جور مسایل هم براشون می تونه مشکل ساز بشه چه برسه به این فروم که هدف اصلیش مسایل اقتصادی و مالیه

پیشنهاد
1-تعیین مدیرانی که حضور بیشتری در سایت دارند
2- عدم حذف انجمن موضوع ازاد و اول رعایت خود اعضا و دوم کنترل و نظارت توسط مدیران این انجمنها

ببخشید اگه خیلی طولانی شد

armani
January 12th, 2007, 12:34
[QUOTE=Arak_fx;80684]سلام .

شما که در مورد موضوعات سیاسی و مذهبی تذکر میدهید لطفا به این سوال پاسخ دهید : آیا تبریک عید غدیر و یا قربان و یا تسلیت هایی در این سبک مذهبی نیست ؟ مطمئنا هست


migam toy arak beh tabrik va tasliat migan bahs mazhabi:cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:

Arak_fx
January 12th, 2007, 12:45
[quote=Arak_fx;80684]سلام .

شما که در مورد موضوعات سیاسی و مذهبی تذکر میدهید لطفا به این سوال پاسخ دهید : آیا تبریک عید غدیر و یا قربان و یا تسلیت هایی در این سبک مذهبی نیست ؟ مطمئنا هست


migam toy arak beh tabrik va tasliat migan bahs mazhabi:cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:

آخ آخ که چقدر باهوشی و من از هوش شما بی نصیب ! :cool:

پسر خوب مگه من گفتم تبریک و تسلیت مذهبیه ؟ چرا حرف میگذاری تو دهن مردم ؟ :mad:من گفتم تبریک و تسلیت اعیاد و مناسبت های مذهبی هم جز مسائل مذهبیه .
بهت حق میدم اشک تو چشمات جمع بشه ;)

نکته کنکوری ! : ابتدا خوب بخوانید بعد خوب تفسیر کنید و بعد خوب بنویسید :)

شاد باشید

mbinazir
January 12th, 2007, 12:51
ضمن تشکر از شما،

ذکر این نکته نیز خالی از فایده نیست که: اگر کسی به آزادی بیان اعتقاد راسخ دارد، بهتر است هزینه های این اعتقاد را نیز خود بپردازد. نه اینکه آنها را به دیگران تحمیل کند!

با سلام به سرور گرامي آقا رضاي گل مدير محترم سايت

دقيقا حق با جناب عالي است. تشكر و قدرداني مرا از بابت زحماتي كه ميكشيد پذيرا باشيد.
(حقيقتاً) مديريت سايت كار سختي است.

موفق و پيروز باشيد

mbinazir
January 12th, 2007, 13:02
جناب بینظیر سلام

از این که به جای آقا رضا جواب میدم عذر میخوام چون ممکنه ایشون نتونه به این صراحت به این موضوع اشاره کنه..این جا هم یک جامعه خصوصیه که آقا رضا اداره میکنه و یکی از هنجار هایی که ایشون برای جامعه شون لازم میدونه بحث سیاسی یا مذهبی نکردنه.

خدا سوسکم کنه اگر منظورم توجیه و نصیحت و این چیزا بوده باشه جناب بینظیر شما سرور مایی و ما برادر کوچک بیسواد شما.با نظرات خودتون این راه گم کرده رو ارشاد بفرمایید.

مخلصیم.

دوست گرامي علي آقاي گل

من ميكنم شما در جريان صحبتها و تبادل اينجانب با مدير محترم سايت نبوديد و بايد به پستهاي قبلي مراجعه فرماييد
جهت اطلاع عرض ميكنم كه نظر قطعي اينجانب نيز اين است كه موضوعات سياسي يا مذهبي در اين سايت مطرح نشود و طرح چنين مباحثي در اين سايت موضوعيت ندارد. از اينكه شما هم با ما هم عقيده هستيد خوشحالم.

موفق و پيروز باشيد

S_K_H
January 12th, 2007, 15:50
سلام
در مورد تبریکات عید ها و جشن ها و یا عزاداری های مذهبی شاید این نکته قابل توجه باشد که بحث مذهبی موضوعی است که نیاز مند داشتن دانش کافی و مکان مخصوص خود است که فروم های تخصصی برای آن وجود دارند . اما تبریک و تسلیت به مناسبت اعیاد و عزاداری های مذهبی موضوع دیگری است و جنبه خبر رسانی دارد و از طرف دیگر ریشه در فرهنگ ما دارد و حتی سایتهای خارجی هم اعیاد مذهبی خود را در اخبار و تقویم های اقتصادی درج می کنند مثل تولد حضرت مسیح که در هر صورت یک خبر مذهبی است .
مسئله دیگر این است که بخصوص در بحث فاندامنتال ممکنه گاهی مورد خاصی مطرح شود که دقیقا هم متوجه فارکس و سهام باشد و این تناقضی هم با قوانین سایت ندارد منتها تا جایی که فقط و فقط جنبه خبر رسانی داشته باشد و بس . مثل قطع شدن ارتباط فلان بانک با ایران یا تبدیل ذخیره ارزی کشور یا اخبار مربوط به نفت و گاز که به دلیل تاثیر آنها روی اقتصاد می تواند باعث شود اینجا مطرح شوند اما حالا اگه کسی بخواهد اینجا به بحث در باره چرا ها و علت ها بپردازد و غیره ... دیگر موضوعی است که اصلا ربطی به این سایت ندارد و مدیران می توانند با قاطعیت نسبت به ویرایش پست مورد نظر اقدام نمایند .

به عبارت دیگر : هر سخن جایی و هر نکته مکانی دارد

در پناه خداوند شاد باشید

Hamed2420
January 13th, 2007, 03:12
سلام

این چند روزه سایت رو به صورت یک اکسپرت کاملاً مکانیکی میبینم، خشک و بی روح!!!!! :( :mad:

پیشنهاد میکنم که به جای بحث های بی مورد و تیکه پرانی ها :rolleyes: ، هر چه سریعتر به جمع بندی خوبی در مورد مشکل بوجود آمده برسیم تا تالار به روال عادی خود (همراه با رعایت قوانین) باز گرده و یا اینکه کلاً تالار مورد نظر را از بین ببرید تا تکلیف مشخص باشد!

اگر مدیریت از شرایط حاکم در این چند روز راضی است، فکر کنم حذف تالار مربوطه از صحنه سایت سرمایه، بهترین گزینه برای اتمام این بحث ها خواهد بود.

موفق باشید
ارادتمند شما

Reza
January 13th, 2007, 11:13
سلام

ما ناچار به بستن انجمن "موضوع آزاد" شدیم و از بسته بودن انجمن خوشحال نیستیم . . .

با توجه به پیشنهاداتی که توسط دوستان مطرح شد، پذیرفتن مدیریت انجمن "موضوع آزاد" توسط یک (یا چند) نفر از دوستان راه حل مناسبتری به نظر می رسد.

لذا دوستانی که ساعات زیادی در طول روز آنلاین هستند، وقت کافی برای مطالعه تمام مطالب انجمن مذکور و ویرایش مطالب بر اساس قوانین سایت در اختیار دارند، با قوانین سایت آشنا بوده و بدون در نظر گرفتن احساسات آنها را پیاده می کنند و البته تمایل به مدیریت انجمن "موضوع آزاد" دارند، از طریق ارسال پیام خصوصی (http://forum.sarmaye.com/private.php?do=newpm&u=3) تمایل خود را اعلام کنند تا یک یا دو نفر از دوستان برای مدیریت این انجمن معرفی شوند.

لطفا دوستان علاقه مند فقط از طریق ارسال پیام خصوصی اعلام آمادگی کنند.

انجمن مذکور پس از معرفی مدیران بازگشائی خواهد شد.

با تشکر

ariana
January 13th, 2007, 13:24
پيشنهاد مي‌كنم اسم انجمن ( موضوع آزاد ) را به گوناگون و يا تالار عمومي تغيير پيدا كند

mehdi77
January 13th, 2007, 13:36
سلام

این چند روزه سایت رو به صورت یک اکسپرت کاملاً مکانیکی میبینم، خشک و بی روح!!!!! :( :mad:

پیشنهاد میکنم که به جای بحث های بی مورد و تیکه پرانی ها :rolleyes: ، هر چه سریعتر به جمع بندی خوبی در مورد مشکل بوجود آمده برسیم تا تالار به روال عادی خود (همراه با رعایت قوانین) باز گرده و یا اینکه کلاً تالار مورد نظر را از بین ببرید تا تکلیف مشخص باشد!

اگر مدیریت از شرایط حاکم در این چند روز راضی است، فکر کنم حذف تالار مربوطه از صحنه سایت سرمایه، بهترین گزینه برای اتمام این بحث ها خواهد بود.

موفق باشید
ارادتمند شما
جانا سخن از زبان ما می گویی

mohsentabibzadeh
January 25th, 2007, 23:47
آقاي رضا
من نظر به احترامي كهه براي سايت شما قايل هستم و با بررسي هاي موشكافانه و دقيق تشخص و وزين بودن كاربران را همراه با داشتن تخصص و تجرب باور كردم وارد سايت شما شدم ولي متاسفانه هنوز حركتي را آغاز نكرده ميبينيم كه با حركتي غير معقول از سوي يك و يا چند تن از كاربران معظم ، همگي تهديد به تعطيل شده ايم .

لطفا بفرمائيد آيا بخاطر جز ميبايد كل و بخاط عدم رعايت برخي ، همگي سرزنش شوند ؟ و يا همگي تهديد به تعطيل شوند .
حسارتا عرض ميكنم اگر اين روش به روال مبدل شود ، اكثر دوستان از سايت خواهند رنجيد
بياد داشته باشيذد كه جمع كردن نيرو ها سخت است ولي سخت تر از آن نگهداري فردا ، فرد آنانان .
حناب آقاي رضا پاسخ سئوالم را ميدانم ولي ميخواهم از نوشته جنابعالي بهره مند شوم و آ” اينست ، براي شما متخلفين با ارزش ترند تا محترم ترين و مقيتذ ترين كاربران به اساسنامه ؟
حال خود تصميم بگيريد

من امروز كلي وقت صرف كردم تا در ادامه موضوع ميراث فرهنگي ، صنايع دستي و گردشگري كه با حمايت ضرتعالي و مديريت كل سايت مفتوح گرديد مطلب تهيه كنم ، ولي خبر دريافتي آب سردي بود بر سر افكار من ، بر سر قلم من و بر سر اميد من به سايت شما
بهرصورت پيشنهادميكنم به روشي مطلوب حبران خسارت معنوي فرمائيد و دوستان و كاربران متعهد و علاقمند خود را نرنجانيد
من شخصا در انتظار اقدام شما هستم
محسن طبيب زاده

Reza
January 26th, 2007, 00:57
من امروز كلي وقت صرف كردم تا در ادامه موضوع ميراث فرهنگي ، صنايع دستي و گردشگري كه با حمايت ضرتعالي و مديريت كل سايت مفتوح گرديد مطلب تهيه كنم ، ولي خبر دريافتي آب سردي بود بر سر افكار من ، بر سر قلم من و بر سر اميد من به سايت شما

با سلام

این تاپیک، حدود دو هفته قبل ایجاد شده بود. در حال حاضر با کمک دوست عزیز جناب Hamed2420 (http://forum.sarmaye.com/member.php?u=3372) که زحمت مدیریت انجمن "موضوع آزاد" رو پذیرفتن، مشکل برطرف شده. متاسفانه برخی دوستان به قوانین سایت توجه کافی ندارند و این موضوع موجب میشه برخی پستها نیاز به ویرایش پیدا کنند و زحمت آقا حامد زیاد بشه. امیدوارم این دوستان نیز به قوانین سایت توجه بیشتری داشته باشند.

خلاصه اینکه فعلا بحث مسدود شدن انجمن "موضوع آزاد" مطرح نیست. اگر مورد خاصی مد نظر شماست، لطفا اعلام کنید.

با تشکر

mohsentabibzadeh
January 26th, 2007, 18:22
آقاي رضا محترم
با عرض تاسف من آمدم تا طرح موضوع جديد با موافقت شما را در مورد ميراث فرهنگي ، صنايع دستي و گردشگري مطرح كمم به مسئله تعطيل موضوع آزاد برخورد كردم .
مقل اينكه تحريم آمريكا هم دارد به موضوعات سايت سرايت ميكن و مثل اينكه مسئله تحريم دارد به يك ويروس مبدل ميشود

بهرصورت همه بايد به قوانين و قرارداد هاي قبول كرده متعهد باشيم ولي يك مسئله مطرح است و آن اينكه ، جناب رضا آيا با تخلف فرد و يا افراد بايد كل مسئله زير سئوال و تعطيل برود . يا فرد خاطي مرد مواخذه قرار بگيرد ؟

خاطي را معرفي كنيد ،‌تخلفاتش را بيان فرمائيد و حتي به او اجازه دفاع دهيد ؟
و حتي اگر محكوم شد ، در صوذتن پوزش از او دلجوئي كرده و از سايت طردش نكنيد .

من در انتظار پاسخ هستم زيرا مطالبي براي گفتن در باب ميراث فرهنگي ، صنايع دستي و گردشگري ناظر به پروژه فراملي مركز تمدن جهان و پايتخت هنر دارم

Reza
January 26th, 2007, 19:46
آقاي رضا محترم
با عرض تاسف من آمدم تا طرح موضوع جديد با موافقت شما را در مورد ميراث فرهنگي ، صنايع دستي و گردشگري مطرح كمم به مسئله تعطيل موضوع آزاد برخورد كردم .
مقل اينكه تحريم آمريكا هم دارد به موضوعات سايت سرايت ميكن و مثل اينكه مسئله تحريم دارد به يك ويروس مبدل ميشود

بهرصورت همه بايد به قوانين و قرارداد هاي قبول كرده متعهد باشيم ولي يك مسئله مطرح است و آن اينكه ، جناب رضا آيا با تخلف فرد و يا افراد بايد كل مسئله زير سئوال و تعطيل برود . يا فرد خاطي مرد مواخذه قرار بگيرد ؟

خاطي را معرفي كنيد ،‌تخلفاتش را بيان فرمائيد و حتي به او اجازه دفاع دهيد ؟
و حتي اگر محكوم شد ، در صوذتن پوزش از او دلجوئي كرده و از سايت طردش نكنيد .

من در انتظار پاسخ هستم زيرا مطالبي براي گفتن در باب ميراث فرهنگي ، صنايع دستي و گردشگري ناظر به پروژه فراملي مركز تمدن جهان و پايتخت هنر دارم
با سلام

همانطور که می دانید "سرمایه" سایتی برای آموزش و تبادل نظر در زمینه بازارهای مالی می باشد. سایر موضوعات در صورتی قابل طرح در سایت می باشند که ایجاد مشکل نکرده و به اهداف اصلی سایت لطمه ای وارد نکنند.

مطالبی که بر خلاف قوانین صریح سایت باشند، حذف خواهند شد و به کاربران خاطی در مرحله اول تذکر داده شود و در مرحله بعد دسترسی آنها به سایت محدود خواهد شد.

همانطور که در پست قبل اشاره کردم، فعلن مشکل حل شده و جای نگرانی برای شما وجود ندارد.

Hamed2420
January 27th, 2007, 00:41
با سلام

آقا رضا، ضمن تشکر از توضیحات شما، تقاضا دارم که این تاپیک را قفل فرمایید چرا که باعث سوء برداشت دوستان تازه وارد خواهد شد.

امیدوارم که این تاپیک با پایبندی دوستان به قوانین سایت، دیگر باز نشود و تا ابد قفل شده باقی بماند :)

متشکرم
ارادتمند شما

Reza
January 27th, 2007, 00:58
با سلام

آقا رضا، ضمن تشکر از توضیحات شما، تقاضا دارم که این تاپیک را قفل فرمایید چرا که باعث سوء برداشت دوستان تازه وارد خواهد شد.

امیدوارم که این تاپیک با پایبندی دوستان به قوانین سایت، دیگر باز نشود و تا ابد قفل شده باقی بماند :)

متشکرم
ارادتمند شما
با سلام

با نظر شما موافقم آقا حامد. دیگر نیازی به باز بودن این تاپیک نیست و امیدوارم در آینده هم بسته باقی بماند.

با تشکر