PDA

View Full Version : يك سوال


علي احمدي
January 25th, 2006, 12:04
با سلام
اگر دوستان به اين سوال جواب بدهند خيلي ممنون ميشوم.
براي تحليل سهام مخصوصا روتدها و خطوط حمايت ومقاومت اگر شركت افزايش سرمايه يا توزيع سود داشته باشد. چطور بايد عمل كنيم؟

amirrh
June 30th, 2006, 10:56
بنده شخصا افزایش سرمایه را در چارت اثر می دهم ولی dps را خیر.

ZIGZAG
September 28th, 2007, 12:14
سلام دوستان يك سوال داشتم كساني كه در تالار بورس نشستن و يك تابلو در روبروي شان هست و قيمتها را بدون چارت نشان مي دهد (يا شايد هم چارت هست من نديدم !) و حالا مي خواستم بدونم به چه صورت پيش بيني مي كنند كه اين سهام بالا مي رود يا پايين مي آيد؟لطفا اون مواردي كه در پيش بيني براي خريد فروش يك سهم به سهامدار كمك مي كند را بيان فرماييد. متشكرم

alihirsaei
September 28th, 2007, 13:23
اگر منظورتون بورس ایرانه 50٪ افراد از فاجعه دوسال پیش تا الان باز نشته های دولتی هستند که مسلما در صد بالایی از اونا برای وقت گذرانی میرن اونجا ومسلما قیمت براشون زیاد مفهومی نداره واگر هم میبینی پای قیمت میشینن به خاطر اینه که بعضی از افراد از اطلاعات درون شرکتی خبر دارند واونجا هستند که گروه اول ( 50٪) فقط چشم میدوزن به رفتار اون افراد ومنتظرند ببینند که اونا چکار میکنند بقیه هم انجام میدن (حمل بر بی ادبی نشه )
یه سری افراد دیگه هم هستند که واقعا حرکات قیمت رو درک میکنند اونهم به خاطر تجربه زیادشونه ( که فکر نکنم کسی دیگه مونده باشه ) ( یادمه یه فرم خارجی بود که روش ترید رو فقط با قیمت .رو توی سایت آمورش داده بودن)
تعدادی از گروه دوم یه کاری شبیه میانگین گیری انجام میدن که مسلما که فکر نکنم نیاز به توضیح داشته باشه
گروهی هستند که براساس ارزش ذاتی خرید میکنند که در صورتی که قیمت به اون ارزش ذاتی نزدیک شد با توجه به روند قبلی شروع به خرید میکنند و ازاول هم حدود 10 ٪ زیان رو برای خود در نظر میگیرند. یه سری افراد هم هستند که با هم یه گروه رو تشکیل میدن که یا کارشون سفته بازیه یا بصورت بسیار منظم هر کسی دنبال یه سری از اطلاعات در مورد شرکت مورد نظر گروه هست که با جمع بندی ابن دسته از اطلاعات وترکیب با قیمت روز دستورات خود را اجرا میکنند که مسلما یکی از بهترین نقاط برای رد وبدل کردن اطلاعات زیر تابلوی اصلی هست
در کل اگر دنبال نظم یا منطق خاصی توش هستی بجر عده معدودی که شاید کمتر از 30٪ باشه بقیه وقت تلف میکنند
ولی در کل یکی از مهمترین مسائلی که در بورس مطرحه ارزش ذاتی سهم صورت وضعیت مالی شرکتها
مقایسه ترازنامه شرکت ها ومهمتر از همه برنامه های آتی شرکت هست که جزو اطلاعات خاص هست که در دسترس عموم قرار نمیگیره .حجم های معاملاتی بزرگ البته بجز معاملات بازار گردان که معمولا بعد از چند ماه اون حجم های بزرگ و اون اطلاعات مخفی سبب رشد سهم میشه و..........
امیدوارم جای از گفته های من حمل بر بی احترامی به بعضی از دوستان نشه درهر صورت عذر مرا بپذیرید

saboor
September 28th, 2007, 13:43
با سلام
""""يك تابلو در روبروي شان هست و قيمتها را بدون چارت نشان مي دهد"""""
این سوال برای من هم هست اگه یک جوانمرد توضیح بدهد متشکر میشوم
باتشکر

سهامدار جزء
September 28th, 2007, 14:22
توی هیچ بازار بورسی چارت نیست. floor trader ها بدون چارت کار میکنند. البته در بازار بورس تهران floor traderمعنی نداره چون خرید و فروش آنی نداریم.

viper
September 28th, 2007, 21:41
در مورد ایران اطلاعی ندارم اما ترید بدون چارت هنر یزرگ و تقریبا رو به زوالی است به نام Tape Reading

بطور خلاصه می توانم بگویم که این اشخاص تمام نقاط مهم حرکت قیمت را در ذهن خود دارند .چارت در سرشان است و نیازی به آن ندارند و بخوبی جزئیات حرکت قیمت در چند روز قبل را می دانند.مثلا h/l روزهای قبل ، حرکات اصلاحی ، رنج ها و...

اما از اندیکاتور ... خبری نیست(شاید یکی از عللی که بعضی هایشان سود می کنند همین باشد). بعضی هم از روش هایی مثل point and figure استفاده می کنند.

یکی از نکانی که این افراد خیلی بهش دقت می کنند حجم و اردر ها است.شاید 20-30 % مبنای تصمیم گیری شان حجم باشد و میل بازار که به خوبی در floor از اردر های ارسالی قابل تشخیص است.

برای مثال یکی از بزرگان می گفت در floor عاملی وجود دارد به نام sound level زمانی که سر و صدا بالا می رود و فریاد های bid/ask به آسمان می رود باید منتظر یک حرکت بزرگ باشیم.

و یا تریدر ها همدیگر را شناسایی می کنند مثلا می فهمند که بروکر JP MORGAN کیست و می دانند که با حجم بالا قادر است بازار را حرکت دهد .سعی می کنند دست او را بخوانند و مطابق با او پوزیشن بگیرند و...

خلاصه جریان جالبی است و ریزه کاریهای زیادی دارد.

یکی از آرزوهای من این است که روزی بتوانم وارد یکی از FLOOR های معتبر دنیا بشوم و این ماجرا را از نزدیک ببینم.

محمد اقا
September 28th, 2007, 23:16
وایپر جان :ایشالله بحق این ماه عزیز به ارزویت برسی!
حالا وسط بحث , به این سوال منم جواب بدی لطف کردی . نظرت در مورد چارت P&F point and figure چیه؟ برای فارکس چقدر میتونه کارایی داشته باشه ؟

راستی در مورد این قضیه sound level یکی از دوستان کاریکاتور بسیار جالبی در تاپیک مربوطه گذاشته بود . جریان از یه کلمه excellشروع میشد و به sell ختم میشد و سپس از یه goodbye شروع و به buy ختم میشد .

Mohsen
September 29th, 2007, 01:21
[Only registered and activated users can see links]

محمد اقا
September 29th, 2007, 11:17
محسن جان ماشالله به این سرعت !:whoow:

برادر من لااقل میذاشتی جوهر تایپ خشک بشه !:laugh:

viper
September 29th, 2007, 15:51
وایپر جان :ایشالله بحق این ماه عزیز به ارزویت برسی!
حالا وسط بحث , به این سوال منم جواب بدی لطف کردی . نظرت در مورد چارت P&F point and figure چیه؟ برای فارکس چقدر میتونه کارایی داشته باشه ؟

راستی در مورد این قضیه sound level یکی از دوستان کاریکاتور بسیار جالبی در تاپیک مربوطه گذاشته بود . جریان از یه کلمه excellشروع میشد و به sell ختم میشد و سپس از یه goodbye شروع و به buy ختم میشد .

سلام محمد جان

امیدوارم شما نیز به آرزوهایتان برسید.

در مورد p&f و ابزارهای مشابه مثل 3lb بستگی به trading style شما دارد و در همه بازارها قابل استفاده هستند.این ابزارها بیشتر برای trend following مناسب هستند و در بازارهای range سیگنال خطا زیاد می دهند ولی اگر حرکتی اتفاق بیافتد مطمئنا ما را وارد معامله می کنند.

نکته ای که به نظرم مهم است اینه که باید در بازار و تایم فریمی استفاده شوند که حرکات قوی دارد به صورتی که هزینه معاملات را به راحتی پوشش دهد و RRR مناسبی ایجاد کند.

بعلاوه باید به نحوی سیگنال های رنج بازار فیلتر شود.

شخصا در اکثر معاملات سعی می کنم در TOP/BOTTOM وارد شوم و به دلیل تاخیر سیگنال های ورود این ابزارها و کاهش RRR از آنها استفاده نمی کنم.

موفق باشید

ZIGZAG
September 30th, 2007, 19:57
جناب وايپر اين همه سرو صدا كه بينشونه و مخصوصا حركات دستاشون براي چيست ؟ لينك ([Only registered and activated users can see links])

viper
October 4th, 2007, 03:23
جناب وايپر اين همه سرو صدا كه بينشونه و مخصوصا حركات دستاشون براي چيست ؟ لينك ([Only registered and activated users can see links])

اصطلاحا به این روش معامله می گویند open cry که با توافق گفتاری طرفین معامله انجام می شود.مثلا یکی می گوید 10000 سهم XYZ می خرم در 23.2 و دیگری می گوید 5000 تا می فروشم در 23.3 و از توافق این دو معامله انجام می شود . به این طریق SUPPLY/DEMAND در حجم های خرید و فروش و قیمت های پیشنهادی منعکس می گردد و قیمت در هر لحظه به یک نقطه تعادل جدید می رسد.

البته چون در این هیاهو صدا به صدا نمی رسد فکر می کنم با دستهایشان حجم و قیمت پیشنهادی خود را نشان می دهند تا به شکل مطمئن تری ارتباط برقرار کنند.

محمد اقا
October 4th, 2007, 05:35
وایپر عزیز همانطور که اشاره کردین با اشارات دست منظور خود را میرسانند و هر بروکری برای خود رمز خاص خود را دارد.